Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A2 |
Interpretar els processos i els fenòmens informatius i comunicatius textuals, orals i visuals en les societats contemporànies amb l’ajuda de les principals teories i escoles que els analitzen críticament des de les ciències socials. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | CT5 |
Comunicar informació de forma clara i precisa a audiències diverses. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A2 |
Coneix i comprèn la presència de la comunicació i la informació en el sistema social
Coneix la investigació comunicativa actual i els seus principals mètodes, resultats, teories i escoles
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CT5 |
Produir un text de qualitat, sense errors gramaticals i ortogràfics, amb una presentació formal acurada i un ús adequat i coherent de les convencions formals i bibliogràfiques.
Construir un text estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada.
Elaborar un text adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu.
Usar els mecanismes de comunicació no verbal i els recursos expressius de la veu necessaris per fer una bona intervenció oral.
Construir un discurs estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada.
Produir un discurs adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu, i interactuar de manera efectiva amb l’auditori.
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
BLOC I: DISSENY DE PROJECTES DE RECERCA |
1.1 Definició del problema i criteris per a l'elecció del tema
1.2 Marc teòric: bases de dades, citació, selecció d'informació
1.3 Metodologia: tècniques de recollida de dades, estratègies per a l'anàlisi d'informació
1.4 Resultats i conclusions |
BLOQUE II: Periodisme de dades |
1.1. Què és la visualització de dades
1.2. Els principis de la percepció gràfica
1.3. Excel·lència i Integritat Gràfica
1.4. Trampes estadístiques
1.5. Tipus de gràfics, usos i precaucions
2.1. Introducció al management i gestió de dades.
2.2. Tipus de dades.
2.3. Preprocessament i anàlisi de dades.
2.4. Principis bàsics de visualització de dades.
2.5. Disseny i presentació de la informació.
2.6. Interacció amb visualitzacions de dades.
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
10 |
0 |
10 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
35 |
60 |
95 |
Sessió Magistral |
|
14 |
0 |
14 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves orals |
|
0 |
30 |
30 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació dels continguts de l'assignatura i dels exercicis pràctics. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Realització de pràctiques d'anàlisi i estudi de casos a l'aula per grups. |
Sessió Magistral |
Introducció, per part de les professores, dels principals conceptes i continguts de l'assignatura. |
Atenció personalitzada |
Tutories individuals i grupals. |
Descripció |
Durant el curs 2021-22
s’atendrà a l’alumnat en tutoria individualitzada i/o grupal per tal de
resoldre possibles dubtes, consultes i altres qüestions relacionades amb
l’assignatura. La tutoria podrà ser presencial i/o virtual. A principis de curs
s’informarà l’estudiantat sobre com es portarà a terme aquesta atenció
personalitzada (horaris, si serà presencial, per correu electrònic, Moodle...). Al programa trobareu els dies i hores de tutoria. Per a concertar una cita cal escriure, amb antelació, a:arantxa.capdevila@urv.cat |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
Al llarg del quadrimestre, i en les dues parts de l'assignatura, es realitzaran pràctiques obligatòries guiades.
L'objectiu és que l'alumne pugui realitzar totes les tasques en l'ampli horari de les classes. |
Bloc I 50%
Bloc II 40% |
Proves orals |
|
Al final del quadrimestre es realitzarà una exposició oral sobre els resultats del BLOC II de la part professional de l'assignatura
|
Bloc II 10%
|
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Si l'evolució de la situació sanitària requereix reduir la presencialitat, s'adaptarà l'avaluació perquè es pugui dur a terme d'acord amb les directrius que estableixin els organismes pertinents. Qualsevol modificació s'informarà mitjançant el fòrum de notícies del Campus Virtual (Moodle). En cas que l'alumne no pugui seguir l'avaluació continuada, ha de comunicar-ho a les professores responsables de l'assignatura abans de Setmana Santa per poder optar a activitats compensatòries per seguir l'avaluació continuada. L'alumne que no comuniqui que NO pot seguir l'avaluació continuada i NO pacti una avaluació alternativa amb les docents, NO TÉ DRET A 2ona CONVOCATÒRIA. En cas que l'alumne no aprovi l'avaluació continuada, haurà de presentar LES PRÀCTIQUES NO PRESENTADES O SUSPESES i realitzar-les de forma individual. En cas que alguna d'aquestes pràctiques no siguin factibles de ser realitzades individualment, es donaran les instruccions pertinents per una prova adequada a les condicions de l'avaluació de 2ona convocatòria. |
Bàsica |
|
Aquesta bibliografia bàsica es completarà al programa de l'assignatura i es facilitarà un llistat de textos obligatoris. Denzin, N. K. & Lincoln, Y. (eds.). 2000. The Handbook of qualitative research. Thousand Oaks : Sage. Gómez, J., Latorre, A., Sánchez, M. & Flecha, R. 2006. Metodología comunicativa crítica. Barcelona: El Roure. Jensen, K.B. & Jankowski, N.W. 1993. Metodologías cualitativas de investigación en comunicación de masas. Barcelona: Bosch. Silverstone, R. 2004. ¿Por qué estudiar los medios?. Buenos Aires: Amorrortu. Wimmer, R. & Dominick, J. 2001. Introducción a la investigación de medios masivos de comunicación. México: International Thomson. |
Complementària |
|
|
Assignatures que en continuen el temari |
TREBALL DE FI DE GRAU/12244301 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|