DATOS IDENTIFICATIVOS 2021_22
Asignatura (*) DONES, LLENGUATGES I CULTURA Código 12254202
Titulación
Grau en Llengua i Literatura Catalanes (2009)
Ciclo 1r
Descriptores Cr.totales Tipo Curso Periodo Horarios y datos del examen
6 Optativa 1Q
Modalidad y lengua de impartición
Departamento Filologia Catalana
Coordinador/a
PALAU VERGÉS, MONTSERRAT
Correo-e montserrat.palau@urv.cat
Profesores/as
PALAU VERGÉS, MONTSERRAT
Web
Descripción general e información relevante

Anàlisi de les representacions culturals a través dels diferents llenguatges escrits, orals i audiovisuals des de la perspectiva dels estudis de dones i gènere. Estudi i recerca de les generacions d'autores de la literatura catalana.

 

Aquesta assignatura s’impartirà amb la màxima presencialitat que permetin les indicacions de les autoritats sanitàries. En començar el curs, el calendari amb totes les activitats docents previstes (amb horaris i espais)  estarà disponible al Campus Virtual (Moodle) de l’assignatura.


Competències
Tipo A Código Competencias Específicas
 A7 Demostrar que coneix la història de la literatura en llengua catalana.
Tipo B Código Competencias Transversales
Tipo C Código Competencias Nucleares

Resultats d'aprenentage
Tipo A Código Resultados de aprendizaje
 A7 Coneix la problemàtica de les diferències de gènere en diverses èpoques i contextos a través dels textos literaris.
Tipo B Código Resultados de aprendizaje
Tipo C Código Resultados de aprendizaje

Continguts
tema Subtema
1. Identitats, igualtats i diferències 1.1 Introducció al curs, presentació i funcionament
1.2 Identitat. Igualtats/diferències.
1.3 Identitat de gènere. Perspectiva de gènere en els estudis de llengua, literatura i cultura.
1.4 Estudis de dones, gènere i feminismes.
2. Dones. llenguatges i cultura 2.1 Discursos sobre les dones i discursos de les dones.
2.2 Història, tradició i actualitat: mitologia, religions
2.3 Dones i literatura catalana. Història literària i cànon. Autores catalanes contemporànies.
2.4 La literatura tradicional i popular, tractats i assaigs
2.4 Mitjans de comunicació, audiovisuals, publicitat, xarxes 2.0.



Planificació
Metodologías  ::  Pruebas
  Competencias (*) Horas en clase
Horas fuera de clase
(**) Horas totales
Activitats Introductòries
4 2 6
Sessió Magistral
A7
10 15 25
Presentacions / exposicions
A7
5 40 45
Atenció personalitzada
10 10 20
 
Proves mixtes
A7
3 20 23
Proves pràctiques
A7
3 20 23
Proves de desenvolupament
A7
2 6 8
 
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor.
(**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos

Metodologies
Metodologías
  descripción
Activitats Introductòries -Introducció i presentació de l'assignatura
-Introducció a diferents conceptes i terminologies
-Presentació i anàlisi de materials textuals i audiovisuals
Sessió Magistral -Exposició a l'aula de les diferents parts de la teoria del programa
-Presentació de materials
-Recursos i documents per aprofudiment al Moodle de l'assignatura
-Exposició de casos concrets i debat
Presentacions / exposicions -Presentacions i exposicions oral i per escrit sobre diversos punts del temari.
Atenció personalitzada -Seguiment de l'assistència i participació de l'alumnat
-Atenció personal i a través de mitjans 2.0
-Atenció sobre dubtes i problemes
-Supervisió i comentari de les activitats pràctiques i treballs
-Fòrum al Moodle i pàgina tancada de Facebook per a l'assignatura

Atenció personalitzada
descripción

-Seguiment de l'assistència i participació de l'alumnat -Atenció personal a través de mitjans 2.0 -Atenció sobre dubtes i problemes -Supervisió i comentari de les activitats pràctiques i treballs -Fòrum al Moodle i pàgina de l'assignatura a les xarxes.

Durant el curs 2021-22 s’atendrà a l’alumnat en tutoria individualitzada i/o grupal per tal de resoldre possibles dubtes, consultes i altres qüestions relacionades amb l’assignatura. La tutoria podrà ser presencial i/o virtual. A principis de curs s’informarà l’estudiantat sobre com es portarà a terme aquesta atenció personalitzada (horaris, si serà presencial, per correu electrònic, Moodle...).


Avaluació
Metodologías Competencias descripción Peso        
Proves de desenvolupament
A7
Prova escrita 30%
Proves mixtes
A7
-Exposicions, presentacions, reflexions 20%
Proves pràctiques
A7
-Treball de recerca
35 %
Otros  

-Presentació de la recerca

15%
 
Otros comentarios y segunda convocatoria

Activitats pràctiques per desenvolupar la teoria dels 2 temes. Cal tenir aprovades totes les activitats per aprovar el curs. Nota final: suma dels resultats de les avaluacions de cada activitat. En la nota també hi compten altres factors com l'assistència, participació, dedicació, aportacions i aprofundiment L'assignatura és del grau d'Estudis de Llengua i literatura catalanes i, per tant, es tindrà en compte també en l'avaluació la competència lingüística.

Activitats:

-Presentacions i comentaris escrits i orals.
-Prova escrita, treball de recerca i presentació de la recerca.

-Exposicions, presentacions i debats orals a classe i per escrit en el fòrum del Moodle o xarxes dels diferents apartats del programa. Assistència i participació, aportació de materials i temes de debat, presentació dels treballs, recerca i reflexió en les activitats i treballs, actitud i aprofitament.

Segona convocatòria:
-L'alumnat que tingui les activitats no presentades o suspeses, a més de poca participació en les classes pràctiques i debats, haurà de lliurar totes les activitats pendents (suspeses o no presentades).

Si l'evolució de la situació sanitària requereix reduir la presencialitat, s'adaptarà l'avaluació perquè es pugui dur a terme d'acord amb les directrius que estableixin els organismes pertinents. Qualsevol modificació s'informarà mitjançant el fòrum de notícies del Campus Virtual (Moodle).


Fonts d'informació

Bàsica AA:DD., Guia bibliogràfica sobre feminismes, ICD,
AA.DD:, Dones i feminismes, bibliografia selectiva, ICD,
AA.DD:, Biblioguia de feminismes, Universitat de Lleida,
AA.DD:, Recerca amb perspectiva de gènere, Universitat Pompeu Fabra,

 

Complementària

Recomanacions


 
Otros comentarios
Ordinador, connexió al campus virtual i a les xarxes. Activitats presencials, semipresencials i virtuals.
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente.