Tipo A
|
Código |
Competencias Específicas | | A7 |
Demostrar que coneix la història de la literatura en llengua catalana. |
Tipo B
|
Código |
Competencias Transversales |
Tipo C
|
Código |
Competencias Nucleares |
Tipo A
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| A7 |
Coneix la problemàtica de les diferències de gènere en diverses èpoques i contextos a través dels textos literaris.
|
Tipo B
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
Tipo C
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
tema |
Subtema |
1. Identitats, igualtats i diferències |
1.1 Introducció al curs, presentació i funcionament
1.2 Identitat. Igualtats/diferències.
1.3 Identitat de gènere. Perspectiva de gènere en els estudis de llengua, literatura i cultura.
1.4 Estudis de dones, gènere i feminismes. |
2. Dones. llenguatges i cultura |
2.1 Discursos sobre les dones i discursos de les dones.
2.2 Història, tradició i actualitat: mitologia, religions
2.3 Dones i literatura catalana. Història literària i cànon. Autores catalanes contemporànies.
2.4 La literatura tradicional i popular, tractats i assaigs
2.4 Mitjans de comunicació, audiovisuals, publicitat, xarxes 2.0.
|
Metodologías :: Pruebas |
|
Competencias |
(*) Horas en clase
|
Horas fuera de clase
|
(**) Horas totales |
Activitats Introductòries |
|
4 |
2 |
6 |
Sessió Magistral |
|
10 |
15 |
25 |
Presentacions / exposicions |
|
5 |
40 |
45 |
Atenció personalitzada |
|
10 |
10 |
20 |
|
Proves mixtes |
|
3 |
20 |
23 |
Proves pràctiques |
|
3 |
20 |
23 |
Proves de desenvolupament |
|
2 |
6 |
8 |
|
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor. (**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías
|
descripción |
Activitats Introductòries |
-Introducció i presentació de l'assignatura
-Introducció a diferents conceptes i terminologies
-Presentació i anàlisi de materials textuals i audiovisuals |
Sessió Magistral |
-Exposició a l'aula de les diferents parts de la teoria del programa
-Presentació de materials
-Recursos i documents per aprofudiment al Moodle de l'assignatura
-Exposició de casos concrets i debat |
Presentacions / exposicions |
-Presentacions i exposicions oral i per escrit sobre diversos punts del temari. |
Atenció personalitzada |
-Seguiment de l'assistència i participació de l'alumnat
-Atenció personal i a través de mitjans 2.0
-Atenció sobre dubtes i problemes
-Supervisió i comentari de les activitats pràctiques i treballs
-Fòrum al Moodle i pàgina tancada de Facebook per a l'assignatura |
descripción |
-Seguiment de l'assistència i participació de l'alumnat
-Atenció personal a través de mitjans 2.0
-Atenció sobre dubtes i problemes
-Supervisió i comentari de les activitats pràctiques i treballs
-Fòrum al Moodle i pàgina de l'assignatura a les xarxes.
Durant el curs
2021-22 s’atendrà a l’alumnat en tutoria individualitzada i/o grupal per tal
de resoldre possibles dubtes, consultes i altres qüestions relacionades amb
l’assignatura. La tutoria podrà ser presencial i/o virtual. A principis de
curs s’informarà l’estudiantat sobre com es portarà a terme aquesta atenció
personalitzada (horaris, si serà presencial, per correu electrònic,
Moodle...).
|
Metodologías |
Competencias
|
descripción |
Peso |
|
|
|
|
Proves de desenvolupament |
|
Prova escrita |
30% |
Proves mixtes |
|
-Exposicions, presentacions, reflexions |
20% |
Proves pràctiques |
|
-Treball de recerca
|
35 % |
Otros |
|
-Presentació de la recerca |
15% |
|
Otros comentarios y segunda convocatoria |
Activitats pràctiques per desenvolupar la teoria dels 2 temes. Cal tenir aprovades totes les activitats per aprovar el curs. Nota final: suma dels resultats de les avaluacions de cada activitat. En la nota també hi compten altres factors com l'assistència, participació, dedicació, aportacions i aprofundiment L'assignatura és del grau d'Estudis de Llengua i literatura catalanes i, per tant, es tindrà en compte també en l'avaluació la competència lingüística. Activitats: -Presentacions i comentaris escrits i orals. -Prova escrita, treball de recerca i presentació de la recerca. -Exposicions, presentacions i debats orals a classe i per escrit en el fòrum del Moodle o xarxes dels diferents apartats del programa. Assistència i participació, aportació de materials i temes de debat, presentació dels treballs, recerca i reflexió en les activitats i treballs, actitud i aprofitament. Segona convocatòria: -L'alumnat que tingui les activitats no presentades o suspeses, a més de poca participació en les classes pràctiques i debats, haurà de lliurar totes les activitats pendents (suspeses o no presentades). Si l'evolució de la situació sanitària requereix reduir la presencialitat, s'adaptarà l'avaluació perquè es pugui dur a terme d'acord amb les directrius que estableixin els organismes pertinents. Qualsevol modificació s'informarà mitjançant el fòrum de notícies del Campus Virtual (Moodle). |
Bàsica |
AA:DD., Guia bibliogràfica sobre feminismes, ICD,
AA.DD:, Dones i feminismes, bibliografia selectiva, ICD,
AA.DD:, Biblioguia de feminismes, Universitat de Lleida,
AA.DD:, Recerca amb perspectiva de gènere, Universitat Pompeu Fabra,
|
|
Complementària |
|
|
|
Otros comentarios |
Ordinador, connexió al campus virtual i a les xarxes. Activitats presencials, semipresencials i virtuals. |
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente. |
|