DADES IDENTIFICATIVES 2021_22
Assignatura (*) ESTUDIS MONOGRÀFICS LITERARIS CATALANS Codi 12254204
Ensenyament
Grau en Llengua i Literatura Catalanes (2009)
Cicle 1r
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
6 Optativa 2Q
Llengua d'impartició
Català
Departament Filologia Catalana
Coordinador/a
SUNYER MOLNÉ, MAGÍ
Adreça electrònica magi.sunyer@urv.cat
Professors/es
SUNYER MOLNÉ, MAGÍ
Web
Descripció general i informació rellevant <p> Estudi monogràfic d'autors, obres i corrents literaris del segle XX. </p><div><br /></div><div> Aquesta assignatura s’impartirà amb la màxima presencialitat que permetin les indicacions de les autoritats sanitàries. En començar el curs, el calendari amb totes les activitats docents previstes (amb horaris i espais)&nbsp; estarà disponible al Campus Virtual (Moodle) de l’assignatura. <br /></div>

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 A8 Demostrar un coneixement avançat de les tècniques i els mètodes de la investigació i la creació literàries i de l'edició de textos.
Tipus B Codi Competències Transversals
 CT3 Resoldre problemes de forma crítica, creativa i innovadora en el seu àmbit d'estudi.
Tipus C Codi Competències Nuclears

Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 A8 Aplica els coneixements teòrics als treballs d'anàlisi, comentari i comparació de textos literaris, poètics i narratius.
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
 CT3 Identificar la situació plantejada com un problema en l’àmbit de la disciplina i tenir la motivació per afrontar-lo.
Seguir un mètode sistemàtic per dividir el problema en parts, identificar les causes i aplicar els coneixements propis de la disciplina.
Dissenyar una solució nova utilitzant els recursos necessaris per afrontar el problema.
Incloure els aspectes concrets de la solució proposada en un model realista.
Reflexionar sobre el model proposat i ser capaç de trobar-hi limitacions i proposar millores.
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge

Continguts
Tema Subtema
Literatura republicana catalana del segle XIX Comentari d'un text
Mitologia republicana Comentari d'un text
Estudi de la ironia, 1 Comentari d'Eva, de Carles Soldevila
Estudi de la ironia, 2 Comentari d'El català de la Mancha, de Santiago Rusiñol
La hipertextualitat Comentari de La dama de Reus, d'Ambrosi Carrion

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
1 0 1
Sessió Magistral
A8
46 50 96
Presentacions / exposicions
A8
6 15 21
Treballs
A8
4 8 12
Atenció personalitzada
20 0 20
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Presentacó de l'assignatura
Sessió Magistral Presentació de les temàtiques i debat amb els estudiants
Presentacions / exposicions Comentaris molt breus d'alguns dels textos que s'analitzen
Treballs Els treballs se substitueixen per exàmens, en aquest cas
Atenció personalitzada Tutories personalizades i col·lectives

Atenció personalitzada
Descripció

Tutoria personalitzada i guiatge detallat dels comentaris i del treball monogràfic de cada alumne/a.

Durant el curs 2021-22 s’atendrà a l’alumnat en tutoria individualitzada i/o grupal per tal de resoldre possibles dubtes, consultes i altres qüestions relacionades amb l’assignatura. La tutoria podrà ser presencial i/o virtual. A principis de curs s’informarà l’estudiantat sobre com es portarà a terme aquesta atenció personalitzada (horaris, si serà presencial, per correu electrònic, Moodle...).

Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Sessió Magistral
A8
Seguiment de l'assistència, actitud i treball 10%
Presentacions / exposicions
A8
Valoració dels dos comentaris escrits 40%
Treballs
A8
Exàmens 50%
Altres  
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Els estudiants que no asisteixin a classe hauran de fer els mateixos exàmens i comentaris

Si l'evolució de la situació sanitària requereix reduir la presencialitat, s'adaptarà l'avaluació perquè es pugui dur a terme d'acord amb les directrius que estableixin els organismes pertinents. Qualsevol modificació s'informarà mitjançant el fòrum de notícies del Campus Virtual (Moodle).


Fonts d'informació

Bàsica

Per a cada tema es proporcionarà la bibliografia específica que correspongui.

Complementària

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent