DATOS IDENTIFICATIVOS 2021_22
Asignatura (*) LENGUA ALEMANA II Código 12264103
Titulación
Grado en Lengua y Literatura Hispánicas (2009)
Ciclo
Descriptores Cr.totales Tipo Curso Periodo
6 Obligatoria Segundo 2Q
Lengua de impartición
Català
Prerrequisitos 12264101 Llengua alemanya I
Departamento Estudios Ingleses y Alemanes
Coordinador/a
TERZIDOU , VERONIKI KAROLINA
Correo-e jeanmarc.segarra@urv.cat
veronikikarolina.terzidou@urv.cat
Profesores/as
SEGARRA MAURI, JEAN MARC
TERZIDOU , VERONIKI KAROLINA
Web
Descripción general e información relevante <p> Estudio de las estructuras básicas de la lengua alemana para posibilitar, a un nivel elemental, la comprensión y la expresión oral y escrita. </p><div><br /></div><div><p class="MsoNormal">Esta asignatura se impartirá con la máxima presencialidad que permitan las indicaciones de las autoridades sanitarias. Al comenzar el curso, el calendario con todas las actividades docentes previstas (con horarios y espacios) estará disponible en el Campus Virtual (Moodle) de la asignatura.</p><br /></div>

Competencias
Tipo A Código Competencias Específicas
 A3 Entender una segunda lengua extranjera y expresarse en ella en un nivel básico
Tipo B Código Competencias Transversales
Tipo C Código Competencias Nucleares

Resultados de aprendizaje
Tipo A Código Resultados de aprendizaje
 A3 Conoce la gramática y el vocabulario de una segunda lengua extranjera a un nivel básico.
Desarrolla la capacidad de comprensión oral y escrita para satisfacer las necesidades de uso instrumental básico de una segunda lengua extranjera.
Conoce, a un nivel básico, el sistema de sonidos de la segunda lengua extranjera y su relación con el sistema ortográfico.
Reconoce aspectos de contraste entre la segunda lengua extranjera y el español/catalán.
Identifica, a un nivel básico, los errores más comunes que se producen por interferencia entre lenguas para poderlos corregir.
Tipo B Código Resultados de aprendizaje
Tipo C Código Resultados de aprendizaje

Contenidos
tema Subtema
Continuación de la asignatura Lengua Alemana I. Los contenidos se encuentran divididos fundamentalmente en dos apartados básicos y estos por lecciones basadas en el libro de texto (4 en total).
1- Estructuras gramaticales
2- Funciones comunicativas
Unidad 1: LEKTION 5 - Themen aktuell 1: Wohnen (la vivienda)
ESTRUCTURAS GRAMATICALES.
- nominativo y acusativo de determinantes: artículo determinado e indeterminado
- preposiciones de doble rección: in, an y auf
- preposiciones que rigen acusativo: für
- la negación parcial: nicht/kein- ... sondern
- nombres compuestos
- verbos modales (ampliación)

FUNCIONES COMUNICATIVAS
- expresar agrado y objeciones
- pedir la opinión sobre una cosa

Unidad 2: LEKTION 6 - Themen aktuell 1: Krankheit. (Enfermedad) ESTRUCTURAS GRAMATICALES.
- los determinantes posesivos (ampliación)
- los verbos modales wollen y sollen.
- el imperativo (ampliación)
- el Perfekt de verbos regulares e irregulares
- el Perfekt de los verbos separables

FUNCIONES COMUNICATIVAS
- expresar deseos, órdenes y consejos
- expresar órdenes y consejos formulados por una tercera persona
- pedir consejo
- narrar hechos pasados
Unidad 3: LEKTION 7 - themen aktuell 1: Alltag. (La vida cotidiana)
ESTRUCTURAS GRAMATICALES.
- el Perfekt de los verbos irregulares (ampliación)
- el acusativo de los pronombres personales
- las preposiciones in, nach y zu en la expresión de dirección y sus correspondencias en la expresión de localización (in y bei)

FUNCIONES COMUNICATIVAS
- narrar hechos pasados
- informarse sobre algo
Unitat 4: LEKTION 8 - themen aktuell: Stadt und Verkehr. (La ciudad y los medios de transporte) ESTRUCTURAS GRAMATICALES.
- los verbos stehen/stellen, liegen/legen y hängen
- las preposiciones de doble rección in, an y auf (ampliación)
- las otras preposiciones de doble rección
- la preposición bimembre bis zu
- las preposiciones aus y von en la expresión de procedencia
- otros usos de aus
- las preposiciones temporales seit y nach
- los adverbios rechts, links y geradeaus
- el verbo lassen

FUNCIONES COMUNICATIVAS
- pedir y dar información sobre cómo ir a un lugar
- expresar localización, dirección y procedencia
Unitat 5: Lektion 9 - Themen aktuell 1: Kaufen und Schenken (comprar i regalar) ESTRUCTURAS GRAMATICALES.
- Dativ und Akkusativ des Personalpronomens.

- Dativ des Definitartikels, des Nomens und des Personalpronomens.
- Definitpronomen im Akkusativ.
- Steigerung: Komparativ-Superlativ (prädikativ).

- Verben mit Dativergänzung. (Verbs que regeixen complement datiu)
- Verben mit zwei Ergänzungen (Dativ und Akkusativ).

FUNCIONS.
- Vorlieben und Wünsche äußern. (Manifestar preferencias y deseos)
- Um Vorschläge bitten. (Pedir propuestas)
- Vorschläge machen, verwerfen und gutheißen. (Presentar, rehusar i aprobar propuestas)
- Jemanden einladen. (Invitar a alguien)
- Unzufriedenheit ausdrücken. (Expresar descontento)
- Etwas vergleichen. (Comparar algo)
- Etwas empfehlen. (Recomendar algo)
- Kaufwunsch äußern. (Manifestar deseo de compra)
- Etwas bewerten. (Evaluar/apreciar algo)
- Erklären, wie man etwas macht. (Explicar como se hace una cosa)

LÈXIC.
- Haushalt. (Administración de la casa)
- Technische Geräte. (Aparatos técnicos)
- Gegenstände des täglichen Lebens. (Objetos de la vida cotidiana)
- Einladung. (Invitación)
- Anlässe für Feiern in Deutschland. (Motivos de celebraciones en Alemania)
- Einkauf. (La compra)

CULTURA.
- Tópicos de como vemos nosotros a los alemanes.
- Fiestas típicas en Alemania.
- Importancia de la técnica i de los aparatos electrónicos en Alemania.

Planificación
Metodologías  ::  Pruebas
  Competencias (*) Horas en clase
Horas fuera de clase
(**) Horas totales
Actividades introductorias
1 0 1
Sesión magistral
A3
26 44 70
Resolución de problemas/ejercicios en el aula ordinaria
A3
26 24 50
Trabajos
A3
0 10 10
Prácticas a través de TIC
A3
0 10 10
Atención personalizada
2 2 4
 
Pruebas mixtas
A3
5 0 5
 
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor.
(**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos

Metodologías
Metodologías
  descripción
Actividades introductorias Activitats encaminades a prendre contacte amb els alumnes i a presentar l'assignatura.
Sesión magistral Exposició dels continguts de l'assignatura. S'espera participació activa de l'alumne.
Resolución de problemas/ejercicios en el aula ordinaria Formulació, anàlisi, debat, si escau, i resolució d'un problema relacionat amb la temàtica de l'assignatura.
Trabajos Exercicis que realitza l'estudiant a partir de material i referències facilitades pel professorat. Aquesta activitat té un abast i extensió superior que la resolució de problemes.
Prácticas a través de TIC Aplicar, a nivell pràctic, la teoria d'un àmbit de coneixement en un context determinat. Exercicis pràctics puntuables a través de les TIC de manera autònoma.
Atención personalizada Atenció al despatx o a la sala de tutories. Resolució de dubtes, revisió de proves d'avaluació i, si escau, entrevista d'avaluació final.

Atención personalizada
descripción

Atenció al despatx o a la sala de tutories. Resolució de dubtes, revisió de les proves d'avaluació i, si escau, entrevista d'avaluació final.


Durant el curs 2021-22 s’atendrà a l’alumnat en tutoria individualitzada i/o grupal per tal de resoldre possibles dubtes, consultes i altres qüestions relacionades amb l’assignatura. La tutoria podrà ser presencial i/o virtual. A principis de curs s’informarà l’estudiantat sobre com es portarà a terme aquesta atenció personalitzada (horaris, si serà presencial, per correu electrònic, Moodle...).


Evaluación
Metodologías Competencias descripción Peso        
Resolución de problemas/ejercicios en el aula ordinaria
A3
Valorem l'assistència i participació en les activitats de curs.

S'avaluarà la capacitat de l'alumne de resoldre els exercicis pràctics plantejats, tant individualment com en grup.
5%
Trabajos
A3
S'avaluarà la correcció formal, comunicativa i gramatical dels treballs encarregats. 5%
Prácticas a través de TIC
A3
MOODLE:
Es tindrà en compte tot el bagatge online que hagi fet l'alumne/a (pràctiques fetes, vegades que ha usat el material online...)
10%
Pruebas mixtas
A3
Es faran normalment 2 proves parcials i una de final en acabar el quadrimestre. En totes tres hi haurà: una part de gramàtica (66%) + una prova de comprensió auditiva (17%) + una prova de comprensió lectora (17%). A les tres proves cal treure un mínim de 4 a la part de gramàtica per fer mitjana. Si és menys no s'aprovarà, tot i que la mitjana doni més de cinc.
Si es treu una mitjana superior a 5 a la prova final, només es farà mitjana de les tres proves en el cas que aquesta superi la nota obtinguda a la prova final. Per poder fer mitjana de les 3 proves, caldrà treure un mínim de 4 a la prova final.

Les parcials són 50% i la prova final 50%.
Explicació pràctica: si hom treu un 8 a la prova parcial 1 i un 10 a la prova parcial 2..., i treu un 6 a la prova final, llavors sumem 8+10+6+6 dividit per 4= 7'5 de nota final de les proves. Després arrodonirem amb el 20% restant de resolució de problemes, participació a classe, treballs i pràctiques Moodle.
80%
Otros  
 
Otros comentarios y segunda convocatoria

A la segona convocatòria caldrà treure com a mínim un 5 per aprovar l'assignatura i ja no es farà mitjana amb les proves parcials.

CRITERIS D'AVALUACIÓ que podrien canviar degut al COVID-19:

Som plenament conscients que la docència presencial passaria llavors a la modalitat de VIRTUAL. Per tant, un cop veient el desenvolupament del quadrimestre i el vostre esforç per superar tots els obstacles anuncio els nous criteris d'avaluació:

  • 40% serà la nota del primer quadrimestre (DEUTSCH I)
  • 30% serà la nota mitjana de la producció oral que heu entregat (el mínim ha de ser la presentació de dos vídeos relacionats amb les lliçons 5-8 del Themen neu aktuell)
  • 30% serà la nota de l'examen virtual del dia XX de maig de 2021 a les 16.00 hores. Caldrà connectar-se 10 minuts abans amb micro i càmera. Hi haurà una part de comprensió auditiva, comprensió lectora i prova de gràmatica. Us recomano tenir una bon connexió el dia de la prova!

Gestió COVID-19

• Adapto el material de les classes presencials cap al format virtual. Per tal de facilitar l'aprenentatge disposo de mitjans síncrones i asíncrones.

• Normalment l'assignatura és dilluns i dimarts e 16 a 18 hores. Faria explicacions en directe els dilluns i dimarts de 16 a 17:30 hores. Enregistro totes les sessions –amb permís dels alumnes- i les penjo posteriorment al MOODLE. Això permet un seguiment en diferit per si algú no ha tingut l'oportunitat de ferho “presencialment”. I normalment de 17:30 a 18:00 faig tutoria individual de seguiment i per esclarir dubtes.

• Al moodle tindreu també tot el material a disposició (tasques, powerpoints explicatius, fitxes de retroacció, petits tests autocorrectius).

• Penjo també un dietari on poso tota allò fet durant cada sessió, fins i tot el link dels solucionaris si s'escau.

• Maldaré per fer el seguiment acurat dels aprenentatges i tasques encomanades.

• Cada unitat té també una tasca de creació (oralitat) que serveix per a avaluar els continguts. Servirà en cas que no es pugui fer examen presencial al final del quadrimestre.

Si l'evolució de la situació sanitària requereix reduir la presencialitat, s'adaptarà l'avaluació perquè es pugui dur a terme d'acord amb les directrius que estableixin els organismes pertinents. Qualsevol modificació s'informarà mitjançant el fòrum de notícies del Campus Virtual (Moodle).


Fuentes de información

Básica AUFDERSTRAßE, Hartmut; BOCK et altri, THEMEN aktuell 1. Kursbuch., Max Hueber Verlag, Ismaning, 2003
AUFDERSTRAßE, Hartmut; BOCK et altri, THEMEN aktuell 1. Libro de ejercicios., Max Hueber Verlag, Ismaning, 2003

Complementaria BRAUCEK, Brigitte/CASTELL, Andreu, Gramática básica del alemán con ejercicios, Editorial Idiomas/Hueber, Madrid 2013
BRAUCEK, Brigitte/CASTELL, Andreu, Wir haben kalt. Diccionario de dudas del alemán, Editorial Idiomas/Hueber, Madrid 2006

Recomendaciones

Asignaturas que continúan el temario
LENGUA ALEMANA III/12264236


Asignaturas que se recomienda haber cursado previamente
LENGUA ALEMANA I/12264101
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente.