DADES IDENTIFICATIVES 2021_22
Assignatura (*) COMUNICACIÓ ORAL EN CATALÀ Codi 12264109
Ensenyament
Grau en Llengua i Literatura Hispàniques (2009)
Cicle 1r
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període Horaris i dates d'examen
6 Obligatòria Segon 1Q
Modalitat i llengua d'impartició
Departament Filologia Catalana
Coordinador/a
PRADILLA CARDONA, MIQUEL ÀNGEL
Adreça electrònica miquelangel.pradilla@urv.cat
Professors/es
PRADILLA CARDONA, MIQUEL ÀNGEL
Web
Descripció general i informació rellevant

Aquesta assignatura s’impartirà amb la màxima presencialitat que permetin les indicacions de les autoritats sanitàries. En començar el curs, el calendari amb totes les activitats docents previstes (amb horaris i espais)  estarà disponible al Campus Virtual (Moodle) de l’assignatura


Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 A1 Demostrar que coneix els corrents teòrics i metodològics de la lingüística i les seves aplicacions.
Tipus B Codi Competències Transversals
 CT5 Comunicar informació de forma clara i precisa a audiències diverses.
 CT7 Aplicar els principis ètics i de responsabilitat social com a ciutadà o ciutadana i com a professional
Tipus C Codi Competències Nuclears

Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 A1 Reflexiona sobre la pròpia competència lingüística.
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
 CT5 Produir un text de qualitat, sense errors gramaticals i ortogràfics, amb una presentació formal acurada i un ús adequat i coherent de les convencions formals i bibliogràfiques.
Construir un text estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada.
Elaborar un text adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu.
Usar els mecanismes de comunicació no verbal i els recursos expressius de la veu necessaris per fer una bona intervenció oral.
Construir un discurs estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada.
Produir un discurs adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu, i interactuar de manera efectiva amb l’auditori.
 CT7 Reconèixer i reflexionar sobre les necessitats i problemàtiques socials, i implicar-se en la millora de la comunitat.
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge

Continguts
Tema Subtema
Tema 1: Ortologia i ortoèpia; a l'entorn del concepte d'estàndard oral
Tema 2: Història de l'ortologia catalana
Tema 3: Manuals de l'estàndard oral català (1)
Tema 4: Manuals de l'estàndard oral català (2)
Tema 5: La proposta d'estàndard oral de l'Institut d'Estudis Catalans
Tema 6: Casos límit: sigles, onomàstica pròpia i onomàstica forana
Tema 7: Doblatge
Tema 8: Elocució
Tema 9: Divulgació i ensenyament
Tema 10: Síntesi de veu
Tema 11: Correcció (1: variació geolectal)
Tema 12: Correcció (2: variació estilística)
Tema 13: Correcció (3: interferències substràtiques)

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
1 0 1
Lectura de documentació escrita / gràfica elaborada
A1
CT5
CT7
0 97 97
Atenció personalitzada
2 0 2
 
Proves de desenvolupament
A1
CT5
CT7
0 25 25
Proves pràctiques
A1
CT5
CT7
0 25 25
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Presentació de l'assignatura
Lectura de documentació escrita / gràfica elaborada Lectura i visionatge dels materials posats al campus virtual (Moodle)
Atenció personalitzada Resolució de dubtes plantejats pels alumnes via correu electrònic.
Comentari del professor als ítems d'avaluació presentats pels estudiants.

Atenció personalitzada
Descripció

  L'alumne podrà comptar amb l'assessorament del professor per via telemàtica.

Durant el curs 2021-22 s’atendrà a l’alumnat en tutoria individualitzada i/o grupal per tal de resoldre possibles dubtes, consultes i altres qüestions relacionades amb l’assignatura. La tutoria podrà ser presencial i/o virtual. A principis de curs s’informarà l’estudiantat sobre com es portarà a terme aquesta atenció personalitzada (horaris, si serà presencial, per correu electrònic, Moodle...).


Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Proves de desenvolupament
A1
CT5
CT7
42%
Proves pràctiques
A1
CT5
CT7
42%
Altres  

6 vídeos

16%
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Hi ha 13 ítems d'avaluació (un per tema, que vol dir un per setmana).

Cada ítem val un 7,7% de la nota.

Cal treure com a mínim un 50% de la nota final per a aprovar.

Cal presentar els ítems d'avaluació dins del calendari establert (data límit: el diumenge de cada setmana, a les 23:59).

A banda, no es pot fer ni una sola falta ortogràfica o gramatical en els materials lliurats al professor (inclosa la comunicació amb el professor via campus virtual o correu electrònic).

L'avaluació és la mateixa per a la 1a i la 2a convocatòria.

Si l'evolució de la situació sanitària requereix reduir la presencialitat, s'adaptarà l'avaluació perquè es pugui dur a terme d'acord amb les directrius que estableixin els organismes pertinents. Qualsevol modificació s'informarà mitjançant el fòrum de notícies del Campus Virtual (Moodle).


Fonts d'informació

Bàsica

Cada tema té els seus materials penjats al campus virtual (Moodle).

Complementària

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent