Type A
|
Code |
Competences Specific |
Type B
|
Code |
Competences Transversal |
Type C
|
Code |
Competences Nuclear |
Type A
|
Code |
Learning outcomes |
Type B
|
Code |
Learning outcomes |
Type C
|
Code |
Learning outcomes |
Topic |
Sub-topic |
U1. A meaningful approach to grammar |
1.1 What is systemic functional grammar?
1.2 The notion of systems networks, ranks and clause constituents
1.3. Labels: word classes and groups
|
U2: The representation of the inner and the outer worlds |
2.1. Transitivity: the clause as representation
2.2. Processes
2.3. Participants
2.4. Circumstances
|
U3: Interacting |
3.1. Roles of addressers and audience
3.2. Mood
|
U4. Organising Language |
4.1. A Textual view of the clause
4.2. Theme and Rheme
4.3. Theme structure |
Methodologies :: Tests |
|
Competences |
(*) Class hours
|
Hours outside the classroom
|
(**) Total hours |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
15 |
14 |
29 |
Presentacions / exposicions |
|
6 |
2 |
8 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
13 |
14 |
27 |
Treballs |
|
5 |
16 |
21 |
Portafolis/ Carpeta d’aprenentatge |
|
2 |
10 |
12 |
Projectes |
|
17 |
28 |
45 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves objectives de tipus test |
|
3 |
3 |
6 |
|
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher. (**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies
|
Description |
Activitats Introductòries |
- Presentació del curs: objectius, continguts, metodologia, planificació del curs, avaluació, referències bibliogràfiques i relació amb la resta de la titulació
- Instruccions per dur a terme exercicis i tasques
- Feedback a tot el grup sobre la feina feta i les proves realitzades |
Sessió Magistral |
Presentació dels continguts del curs mitjançant explicacions, exemples i suports visuales.
- Participació activa dels estudiants: preguntes i contribucions. |
Presentacions / exposicions |
Presentació oral en grups al voltant del projecte que els alumnes hauran de presentar al final del curs. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
- Anàlisi pràctica de casos aportats pel professor.
- Activitat en que els alumnes poden aportar una pregunta per discutir a l'aula.
- Durant les hores de seminari, els estudiants treballaran en l'anàlisi dels textos que utilitzaran per realitzar els seus projectes. |
Treballs |
Els estudiants hauran de completar quatre lectures, una per cada unitat. |
Portafolis/ Carpeta d’aprenentatge |
El portafolis inclourà els exercicis pràctics que els estudiants hauran de completar a casa i els que farem a classe així com un resum ( 200 paraules) de cada reading assignment. |
Projectes |
Els estudiants entregaran un treball en grup al final del quadrimestre en el qual hauran de comparar com de semblants i/o diferents són dos textos al voltant de la mateixa temàtica des de la perspectiva de la gramàtica sistemico-funcional. El grup treballarà plegat durant les hores de seminari i durant aquest temps també tindran la possibilitat d'intercanviar els seus dubtes amb la professora i la resta de companys de classe. |
Atenció personalitzada |
– Individual o grupal
- Resoldre dubtes sobre continguts del curs, mecànica o avaluació
- Proporcionar feedback
- Proporcionar suport addicional
- Fer suggeriments de millora
- Proporcionar assessorament
- Comprovar el progrés dels estudiants |
Description |
Durant
el curs 2021-22 s’atendrà a l’alumnat en tutoria individualitzada i/o grupal
per tal de resoldre possibles dubtes, consultes i altres qüestions
relacionades amb l’assignatura. La tutoria podrà ser presencial i/o virtual.
A principis de curs s’informarà l’estudiantat sobre com es portarà a terme
aquesta atenció personalitzada (horaris, si serà presencial, per correu
electrònic, Moodle...).
|
Methodologies |
Competences
|
Description |
Weight |
|
|
|
|
Presentacions / exposicions |
|
Els estudiants faran una presentació del projecte que estan redactant en grup. Aquesta presentació es farà davant de la classe i no cal mostrar el projecte final, sinó el treball que el grup ha completat fins aquell moment. A més, els estudiants han de demanar feedback sobre el seu treball a la resta de la classe.
Tots els membres del grup han de participar igualment en la preparació i lliurament de la presentació. Si un dels membres del grup no participa en l'activitat o participa menys significativament, l'alumne rebrà 0 punts. |
25% |
Portafolis/ Carpeta d’aprenentatge |
|
Els estudiants han de guardar una carpeta d'aprenentatge dels exercicis pràctics que fan com a deures i a classe. Aquesta carpeta d'aprenentatge també inclou un resum de la lectura de cada unitat.
La carpeta d'aprenentatge només es pot presentar si els estudiants assisteixen al 75% de les classes. |
10% |
Projectes |
|
Els alumnes presentaran un projecte escrit en grup. Tots els alumnes d'un mateix grup rebran la mateixa nota. |
25% |
Proves objectives de tipus test |
|
Es farà un test per cada unitat. Cada test valdrà un 10% de la nota final. |
40% |
Others |
|
|
|
|
Other comments and second exam session |
Si l'evolució de la situació sanitària requereix reduir la presencialitat, s'adaptarà l'avaluació perquè es pugui dur a terme d'acord amb les directrius que estableixin els organismes pertinents. Qualsevol modificació s'informarà mitjançant el fòrum de notícies del Campus Virtual (Moodle). És obligatori assistir a classe. Els alumnes que no assisteixin al 75% de les classes (com a mínim), no podran presentar la carpeta d'aprenentatge. Convocatòria 1: avaluació continua Aprovat: 50% Convocatòria 2: examen final Examen escrit (50% para aprovar) que inclou un test d'opció múltiple i un exercici escrit en que l'alumne analitzarà i compararà dos texts des de la perspectiva de la gramàtica sistémico-funcional. |
Bàsica |
|
Bloor, T. and
Bloor, M. (2013). The Functional Analysis of English (3rd ed.) Routledge.
ISBN: 1444156659.
Fontaine, Lise
(2013). Analysing English Grammar: A systemic Functional Introduction.
Cambridge University Press. ISBN 978-0-521-15193-1
Halliday, M. A.
K., and Matthiessen, C. (2014). Halliday's Introduction to Functional
Grammar (4th ed.). Oxon Routledge. ISBN: 9781444146608.
Johnes, R. and Lock, G. (2010). Functional
Grammar in the ESL Classroom: Noticing, Exploring and Practising. ISBN 978-0-230-27239-2. Thompson, G.
(2013). Introducing Functional Grammar (3rd Ed.). ISBN: 978-1-4441-5267-8. |
Complementària |
|
|
Subjects that continue the syllabus |
LLENGUA ANGLESA VI/12274116 | LLENGUA ANGLESA V/12274115 |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
NARRATIVA EN ANGLÈS/12274122 | INTRODUCCIÓ A LA TRADUCCIÓ ANGLESA/12274124 | EL SISTEMA DE SONS DE L'ANGLÈS II/12274114 |
|
Subjects that it is recommended to have taken before |
ANGLÈS I/12274002 | ANGLÈS II/12274003 | DESTRESES COMUNICATIVES: READING AND WRITING II/12274110 | DESTRESES COMUNICATIVES: SPEAKING AND LISTENING II/12274108 | DESTRESES COMUNICATIVES: SPEAKING AND LISTENING I/12274107 | DESTRESES COMUNICATIVES: READING AND WRITING I/12274109 | LLENGUA ANGLESA II/12274106 | LLENGUA ANGLESA I/12274105 | LLENGUA ANGLESA III/12274111 |
|
|
Other comments |
It is strongly advisable to have previously passed the following courses: English I - English II - English Language I - English Language II - English Language III - Communication Skills: Speaking and Listening I - Communication Skills: Speaking and Listening II - Communication Skills: Reading and Writing I - Communication Skills: Reading and Writing II |
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation. |
|