IDENTIFYING DATA 2021_22
Subject (*) LLENGUA ANGLESA IV Code 12274112
Study programme
Grau en Anglès (2009)
Cycle 1r i 2n
Descriptors Credits Type Year Period Exam timetables and dates
6 Obligatòria Tercer 2Q
Modality and teaching language
Department Estudis Anglesos i Alemanys
Coordinator
REES , GERAINT PAUL
E-mail georgina.alvarez@urv.cat
geraintpaul.rees@urv.cat
Lecturers
ALVAREZ MORERA, GEORGINA
REES , GERAINT PAUL
Web
General description and relevant information

This course is intended as a practical course on grammar and text reception in English from the perspective of Systemic Functional Linguistics. This perspective essentially involves that language acts construct meaning and grammar becomes the study of how meanings are built up through lexical and grammatical choices in order to achieve specific communicative goals. Since the course is mainly addressed to English Studies majors for whom English is a foreign language, a second aim is to develop the students’ communicative competence in English by acquiring a more technical and sophisticated awareness of verbal communication in that language. This increased awareness includes (a) practical awareness (i.e. the capacity to control, manipulate and be creative with language, (b) discursive awareness (i.e. the ability to discuss language in precise terms and engage in formal analysis), and (c) critical awareness (i.e. the capacity to consider language use as the result of and, at the same time, a tool for social and ideological practice). 

If there is a new lockdown and/or any modification to the sections of the teaching guide, the adjustments that need to be made to teaching practices will be announced via Moodle.

This subject will be taught face-to-face as far as is possible within the instructions of the health authorities. At the start of the academic year, the calendar containing all teaching activities (with timetables and classrooms) will be available in the subject's Moodle area.


Competències
Type A Code Competences Specific
Type B Code Competences Transversal
Type C Code Competences Nuclear

Resultats d'aprenentage
Type A Code Learning outcomes
Type B Code Learning outcomes
Type C Code Learning outcomes

Continguts
Topic Sub-topic
U1. A meaningful approach to grammar 1.1 What is systemic functional grammar?
1.2 The notion of systems networks, ranks and clause constituents
1.3. Labels: word classes and groups
U2: The representation of the inner and the outer worlds 2.1. Transitivity: the clause as representation
2.2. Processes
2.3. Participants
2.4. Circumstances
U3: Interacting 3.1. Roles of addressers and audience
3.2. Mood
U4. Organising Language 4.1. A Textual view of the clause
4.2. Theme and Rheme
4.3. Theme structure

Planificació
Methodologies  ::  Tests
  Competences (*) Class hours
Hours outside the classroom
(**) Total hours
Activitats Introductòries
A5
1 0 1
Sessió Magistral
A5
15 14 29
Presentacions / exposicions
A5
CT4
6 2 8
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
A5
CT4
13 14 27
Treballs
A5
CT4
5 16 21
Portafolis/ Carpeta d’aprenentatge
A5
CT4
2 10 12
Projectes
A5
CT4
17 28 45
Atenció personalitzada
1 0 1
 
Proves objectives de tipus test
A5
CT4
3 3 6
 
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher.
(**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Metodologies
Methodologies
  Description
Activitats Introductòries - Presentació del curs: objectius, continguts, metodologia, planificació del curs, avaluació, referències bibliogràfiques i relació amb la resta de la titulació
- Instruccions per dur a terme exercicis i tasques
- Feedback a tot el grup sobre la feina feta i les proves realitzades
Sessió Magistral Presentació dels continguts del curs mitjançant explicacions, exemples i suports visuales.
- Participació activa dels estudiants: preguntes i contribucions.
Presentacions / exposicions Presentació oral en grups al voltant del projecte que els alumnes hauran de presentar al final del curs.
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària - Anàlisi pràctica de casos aportats pel professor.
- Activitat en que els alumnes poden aportar una pregunta per discutir a l'aula.
- Durant les hores de seminari, els estudiants treballaran en l'anàlisi dels textos que utilitzaran per realitzar els seus projectes.
Treballs Els estudiants hauran de completar quatre lectures, una per cada unitat.
Portafolis/ Carpeta d’aprenentatge El portafolis inclourà els exercicis pràctics que els estudiants hauran de completar a casa i els que farem a classe així com un resum ( 200 paraules) de cada reading assignment.
Projectes Els estudiants entregaran un treball en grup al final del quadrimestre en el qual hauran de comparar com de semblants i/o diferents són dos textos al voltant de la mateixa temàtica des de la perspectiva de la gramàtica sistemico-funcional. El grup treballarà plegat durant les hores de seminari i durant aquest temps també tindran la possibilitat d'intercanviar els seus dubtes amb la professora i la resta de companys de classe.
Atenció personalitzada – Individual o grupal
- Resoldre dubtes sobre continguts del curs, mecànica o avaluació
- Proporcionar feedback
- Proporcionar suport addicional
- Fer suggeriments de millora
- Proporcionar assessorament
- Comprovar el progrés dels estudiants

Atenció personalitzada
Description
Durant el curs 2021-22 s’atendrà a l’alumnat en tutoria individualitzada i/o grupal per tal de resoldre possibles dubtes, consultes i altres qüestions relacionades amb l’assignatura. La tutoria podrà ser presencial i/o virtual. A principis de curs s’informarà l’estudiantat sobre com es portarà a terme aquesta atenció personalitzada (horaris, si serà presencial, per correu electrònic, Moodle...).

Avaluació
Methodologies Competences Description Weight        
Presentacions / exposicions
A5
CT4
Els estudiants faran una presentació del projecte que estan redactant en grup. Aquesta presentació es farà davant de la classe i no cal mostrar el projecte final, sinó el treball que el grup ha completat fins aquell moment. A més, els estudiants han de demanar feedback sobre el seu treball a la resta de la classe.
Tots els membres del grup han de participar igualment en la preparació i lliurament de la presentació. Si un dels membres del grup no participa en l'activitat o participa menys significativament, l'alumne rebrà 0 punts.
25%
Portafolis/ Carpeta d’aprenentatge
A5
CT4
Els estudiants han de guardar una carpeta d'aprenentatge dels exercicis pràctics que fan com a deures i a classe. Aquesta carpeta d'aprenentatge també inclou un resum de la lectura de cada unitat.
La carpeta d'aprenentatge només es pot presentar si els estudiants assisteixen al 75% de les classes.
10%
Projectes
A5
CT4
Els alumnes presentaran un projecte escrit en grup. Tots els alumnes d'un mateix grup rebran la mateixa nota. 25%
Proves objectives de tipus test
A5
CT4
Es farà un test per cada unitat. Cada test valdrà un 10% de la nota final. 40%
Others  
 
Other comments and second exam session

Si l'evolució de la situació sanitària requereix reduir la presencialitat, s'adaptarà l'avaluació perquè es pugui dur a terme d'acord amb les directrius que estableixin els organismes pertinents. Qualsevol modificació s'informarà mitjançant el fòrum de notícies del Campus Virtual (Moodle).

És obligatori assistir a classe. Els alumnes que no assisteixin al 75% de les classes (com a mínim), no podran presentar la carpeta d'aprenentatge.

Convocatòria 1: avaluació continua

Aprovat: 50%

Convocatòria 2: examen final

Examen escrit (50% para aprovar) que inclou un test d'opció múltiple i un exercici escrit en que l'alumne analitzarà i compararà dos texts des de la perspectiva de la gramàtica sistémico-funcional.


Fonts d'informació

Bàsica

 

Bloor, T. and Bloor, M. (2013). The Functional Analysis of English (3rd ed.) Routledge. ISBN: 1444156659. 

Fontaine, Lise (2013). Analysing English Grammar: A systemic Functional Introduction. Cambridge University Press. ISBN 978-0-521-15193-1

Halliday, M. A. K., and Matthiessen, C. (2014). Halliday's Introduction to Functional Grammar (4th ed.). Oxon Routledge. ISBN: 9781444146608.

Johnes, R. and Lock, G. (2010). Functional Grammar in the ESL Classroom: Noticing, Exploring and Practising. ISBN 978-0-230-27239-2. 


Thompson, G. (2013). Introducing Functional Grammar (3rd Ed.). ISBN: 978-1-4441-5267-8.
Complementària

Recomanacions

Subjects that continue the syllabus
LLENGUA ANGLESA VI/12274116
LLENGUA ANGLESA V/12274115

Subjects that are recommended to be taken simultaneously
NARRATIVA EN ANGLÈS/12274122
INTRODUCCIÓ A LA TRADUCCIÓ ANGLESA/12274124
EL SISTEMA DE SONS DE L'ANGLÈS II/12274114

Subjects that it is recommended to have taken before
ANGLÈS I/12274002
ANGLÈS II/12274003
DESTRESES COMUNICATIVES: READING AND WRITING II/12274110
DESTRESES COMUNICATIVES: SPEAKING AND LISTENING II/12274108
DESTRESES COMUNICATIVES: SPEAKING AND LISTENING I/12274107
DESTRESES COMUNICATIVES: READING AND WRITING I/12274109
LLENGUA ANGLESA II/12274106
LLENGUA ANGLESA I/12274105
LLENGUA ANGLESA III/12274111
 
Other comments
It is strongly advisable to have previously passed the following courses: English I - English II - English Language I - English Language II - English Language III - Communication Skills: Speaking and Listening I - Communication Skills: Speaking and Listening II - Communication Skills: Reading and Writing I - Communication Skills: Reading and Writing II
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.