DATOS IDENTIFICATIVOS 2021_22
Asignatura (*) TALLER D'EXPRESSIÓ ORAL AVANÇADA Código 12274118
Titulación
Grau en Anglès (2009)
Ciclo 1r
Descriptores Cr.totales Tipo Curso Periodo Horarios y datos del examen
6 Obligatòria Quart 1Q
Modalidad y lengua de impartición
Departamento Estudis Anglesos i Alemanys
Coordinador/a
RUEDA RAMOS, MARIA DEL CARMEN
Correo-e carmen.rueda@urv.cat
lidia.gallego@urv.cat
Profesores/as
RUEDA RAMOS, MARIA DEL CARMEN
GALLEGO BALSÀ, LÍDIA
Web
Descripción general e información relevante
Aquesta assignatura s’impartirà amb la màxima presencialitat que permetin les indicacions de les autoritats sanitàries. En començar el curs, el calendari amb totes les activitats docents previstes (amb horaris i espais)  estarà disponible al Campus Virtual (Moodle) de l’assignatura.

L’objectiu principal d’aquest curs és proporcionar els estudiant una intensiva pràctica oral en anglès utilitzant diferents formats de producció oral i diferents finalitats per parlar. Aquest curs també donarà els estudiants les destreses que necessiten per fer bones presentacions orals dins un context acadèmic. Al llarg dels seminaris, els estudiants aprendran com parlar en públic i fer presentacions davant una audiència, com estructurar i assetjar les seves presentacions, com parlar a partir de notes i utilitzar la seva veu de forma efectiva, com utilitzar el llenguatge corporal i mantenir el contacte visual amb l’audiència, com crear i utilitzar presentacions en Powerpoint i Prezzi, i com controlar els nervis i sobreposar-se als possibles problemes quan parlin en anglès davant del públic. Per tal de seguir el curs, els estudiants han de preparar presentacions en grup sobre temes que triin ells, així com fer presentacions individuals sobre temes de tipus acadèmic.


Competències
Tipo A Código Competencias Específicas
 A5 Dominar la llengua anglesa des d’un punt de vista teòric i pràctic i expressar-s’hi oralment i per escrit de manera fluida i precisa.
Tipo B Código Competencias Transversales
 CT5 Comunicar informació de forma clara i precisa a audiències diverses.
Tipo C Código Competencias Nucleares

Resultats d'aprenentage
Tipo A Código Resultados de aprendizaje
 A5 Desenvolupa la capacitat d’expressió oral i/o escrita per a satisfer les necessitats d’ús de la llengua anglesa a un nivell superior.
Desenvolupa la capacitat d’expressió oral i/o escrita per a satisfer les necessitats que vagin més enllà de l’ús purament instrumental de la llengua anglesa a un nivell superior.
Elabora un discurs oral i/o escrit concís i coherent a fi de comunicar els resultats del treball realitzat a un nivell superior.
Domina las tècniques i les estratègies pròpies del discurs oral i/o escrit.
Obté consciència dels errors més comuns que es produeixen en el procés de transferència entre l’anglès i l’espanyol/català, a fi d’identificar-los i corregir-los.
Tipo B Código Resultados de aprendizaje
 CT5 Produir un text de qualitat, sense errors gramaticals i ortogràfics, amb una presentació formal acurada i un ús adequat i coherent de les convencions formals i bibliogràfiques.
Construir un text estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada.
Elaborar un text adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu.
Usar els mecanismes de comunicació no verbal i els recursos expressius de la veu necessaris per fer una bona intervenció oral.
Construir un discurs estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada.
Produir un discurs adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu, i interactuar de manera efectiva amb l’auditori.
Tipo C Código Resultados de aprendizaje

Continguts
tema Subtema
1. Talking in public -Organization
-Delivery
-Answering questions
2. Types of presentations -Reporting an event
-Making an announcement
-Influencing the audience
-Making a speech
3. Selecting your materials -Purpose of the talk
-Timing
-Audience
4. Organization and structure of a presentation -Introduction
-Development
-Conclusions
-From written document to oral delivery
5. Pronunciation -Rhythm
-Intonation
-Fluency vs. accuracy
-Hesitation
6. Grammar -Syntax of spoken language
7. Vocabulary -Connectors
-Synonyms
-Specialized vocabulary
8. Pragmatics -Register
-Context
-Body language
-Cultural aspects
9. Visual aids -Electronic presentations
-Timing
10. Delivery -Target audience
-Content

Planificació
Metodologías  ::  Pruebas
  Competencias (*) Horas en clase
Horas fuera de clase
(**) Horas totales
Activitats Introductòries
A5
CT5
1 3 4
Seminaris
A5
CT5
52 47 99
Atenció personalitzada
3 0 3
 
Proves pràctiques
A5
CT5
2 20 22
Proves pràctiques
A5
CT5
2 20 22
 
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor.
(**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos

Metodologies
Metodologías
  descripción
Activitats Introductòries Basic explanations about course content and dynamics
Seminaris Students will be exposed to an array of techniques to improve their oral proficiency and communication skills.
Atenció personalitzada One-on-one interaction with students,

Atenció personalitzada
descripción

Durant el curs 2021-22, els estudiants podran fer consultes mitjançant videoconferència o per correo electrònic  per tal de resoldre possibles dubtes i tractar altres qüestions relacionades amb l’assignatura. 

Durant el curs 2021-22 s’atendrà a l’alumnat en tutoria individualitzada i/o grupal per tal de resoldre possibles dubtes, consultes i altres qüestions relacionades amb l’assignatura. La tutoria podrà ser presencial i/o virtual. A principis de curs s’informarà l’estudiantat sobre com es portarà a terme aquesta atenció personalitzada (horaris, si serà presencial, per correu electrònic, Moodle...).


Avaluació
Metodologías Competencias descripción Peso        
Proves pràctiques
A5
CT5
1 speech
1 read-aloud exercise
10% + 10%
Proves pràctiques
A5
CT5
2 individual presentations
2 pair/group presentations
20% + 20%
20% + 20%
Otros  
 
Otros comentarios y segunda convocatoria

Si l'evolució de la situació sanitària requereix reduir la presencialitat, s'adaptarà l'avaluació perquè es pugui dur a terme d'acord amb les directrius que estableixin els organismes pertinents. Qualsevol modificació s'informarà mitjançant el fòrum de notícies del Campus Virtual (Moodle).

Donada la naturalesa d'aquest curs i el seu émfasi en la pràctica oral, els estudiants han d'assistir a classe i participar de forma activa a l'aula.

2ª CONVOCATÒRIA:

Per la 2ª Convocatòria caldrà fer el següent:

-S'han de completar de manera satisfactòria totes les tasques que s'especifiquen a sota. En cas de no fer alguna d'aquestes tasques o fer-ho fora de les dates assignades, l'estudiant no podrà aprovar el curs.

1. L'estudiant haurà de preparar 1 PRESENTACIÓ ORAL: (60 % de la nota final)

· La presentació haurà de ser original (no reutilitzada) i sobre un tema acadèmic relacionat amb els Estudis Anglesos. L'estudiant haurà de consultar el tema amb els professors de l'assignatura al Gener, dues setmanes abans de l'examen com a minim.

· La presentació tindrà una durada de entre 15 -18 minuts com a mínim. Es pot fer amb powerpoint o Prezi. El document de powerpoint per fer la presentació s'entregarà a finals de Gener.

2. UN EXERCICi de comunicació oral en anglès sobre una situació concreta (20 % de la nota final)

3. UN EXERCICi de detecció d'errades en Presentacions orals (20% de la nota final)


Fonts d'informació

Bàsica Graham Burton, Presenting: Deliver Presentations with Confidence, Collins EAP, 2013
Mark Powell, Presenting in English, Thomson Heinle, 2002

Materials will be made available through the photocopy facility or through Moodle.

Complementària Marion Grussendorf, English for Presentations, Oxford Univ. Press, 2007
J. K. Alberts, T. Nakayama, J. Martin, Human Communication in Society, Allyn and Bacon, 2010

Recomanacions


 
Otros comentarios
Com que es tracta d'una assignatura que és de tipus pràctic al 100 %, es recomana els estudiants assistir a classe de manera habitual i treure el màxim de profit de les possibilitats que els dóna de poder practicar la coumunicació oral en anglès.
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente.