DATOS IDENTIFICATIVOS 2021_22
Asignatura (*) VARIACIÓ EN LA LLENGUA ANGLESA Código 12274208
Titulación
Grau en Anglès (2009)
Ciclo 1r
Descriptores Cr.totales Tipo Curso Periodo Horarios y datos del examen
6 Optativa 2Q
Modalidad y lengua de impartición
Departamento Estudis Anglesos i Alemanys
Coordinador/a
FUERTES PUERTA, ALBERTO
Correo-e alberto.fuertes@urv.cat
Profesores/as
FUERTES PUERTA, ALBERTO
Web
Descripción general e información relevante

Survey of the main regional varieties of contemporary English, with basic concept of descriptive sociolinguistics.


This subject will be taught face-to-face as far as is possible within the instructions of the health authorities. At the start of the academic year, the calendar containing all teaching activities (with timetables and classrooms) will be available in the subject's Moodle area.

Competències
Tipo A Código Competencias Específicas
 A5 Dominar la llengua anglesa des d’un punt de vista teòric i pràctic i expressar-s’hi oralment i per escrit de manera fluida i precisa.
Tipo B Código Competencias Transversales
Tipo C Código Competencias Nucleares

Resultats d'aprenentage
Tipo A Código Resultados de aprendizaje
 A5 Mostra un maneig de la llengua anglesa (de forma oral i/o escrita) en contextos diversos a un nivell superior.
Entén els principals conceptes de la sociolingüística anglesa.
Comprèn el desenvolupament de les principals varietats regionals de l’anglès.
Reconeix i identifica les principals varietats de l’anglès.
Tipo B Código Resultados de aprendizaje
Tipo C Código Resultados de aprendizaje

Continguts
tema Subtema
La variació lingüística.


Variables socials bàsiques: sexe, edat, processos de canvi lingüístic (Labov, Trudgill).
Varietats regionals de l'anglès Variació a Anglaterra, Escòcia, Irlanda del Nord, Irlanda, Estats Units, Canada, SudÀfriac, India i altres varietats internacionals segons interès dels estudiants.

Planificació
Metodologías  ::  Pruebas
  Competencias (*) Horas en clase
Horas fuera de clase
(**) Horas totales
Activitats Introductòries
3 2 5
Seminaris
A5
25 35 60
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques
A5
25 35 60
Presentacions / exposicions
A5
6 18 24
Atenció personalitzada
1 0 1
 
 
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor.
(**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos

Metodologies
Metodologías
  descripción
Activitats Introductòries Familiaritzar-se amb l'entorn informàtic.
Explicació de l'assignatura a Moodle.
Explicació i negociació de l'avaluació de l'assignatura i de l'alcanç i enfàsi del curs.
Pràctica amb l'ús de materials online.
Seminaris Presentació i explicació dels conceptes principals.
Grups de debat.
Quizzes.
Discussió dels principals problemes de sociolingüística anglesa.
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques Els estudiants fan treballs setmanals, utilitzant fonts d'Internet per proporcionar respostes a les preguntes i resoldre problemes.
El treball pot ser individual o en parelles, al laboratori informàtic o en línia.
Presentacions / exposicions Els estudiants faran almenys una presentació en grup sobre una varietat lingüística.
Atenció personalitzada Tutories i retroalimentació de les tasques resoltes.

Atenció personalitzada
descripción

Durant el curs 2021-22 s’atendrà a l’alumnat en tutoria individualitzada i/o grupal per tal de resoldre possibles dubtes, consultes i altres qüestions relacionades amb l’assignatura. La tutoria podrà ser presencial i/o virtual. A principis de curs s’informarà l’estudiantat sobre com es portarà a terme aquesta atenció personalitzada (horaris, si serà presencial, per correu electrònic, Moodle...).


Avaluació
Metodologías Competencias descripción Peso        
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques
A5
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques 60%
Presentacions / exposicions
A5
Presentació en grup de una varietat lingüística. 20%
Otros  

Test

20%
 
Otros comentarios y segunda convocatoria

Si l'evolució de la situació sanitària requereix reduir la presencialitat, s'adaptarà l'avaluació perquè es pugui dur a terme d'acord amb les directrius que estableixin els organismes pertinents. Qualsevol modificació s'informarà mitjançant el fòrum de notícies del Campus Virtual (Moodle).

La segona convocatòria serà un examen final que comptarà el 100% de la nota.


Fonts d'informació

Bàsica Janet Holmes, An introduction to sociolinguistics, 1992, Routledge
Ronald Wardaugh, An introduction to sociolinguistics, 1992, Basil Blackwell
, Ethnologue.com, , http://www.ethnologue.com

Complementària

Recomanacions


 
Otros comentarios
Es recomana uns coneixements bàsics de fonètica (tot i que no són imprescindibles).
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente.