DATOS IDENTIFICATIVOS 2021_22
Asignatura (*) TEATRE ANGLÈS Código 12274214
Titulación
Grau en Anglès (2009)
Ciclo 1r
Descriptores Cr.totales Tipo Curso Periodo Horarios y datos del examen
6 Optativa 1Q
Modalidad y lengua de impartición
Departamento Estudis Anglesos i Alemanys
Coordinador/a
LAMARCA MARGALEF, JORGE
Correo-e jordi.lamarca@urv.cat
Profesores/as
LAMARCA MARGALEF, JORGE
Web
Descripción general e información relevante

The aims of this course is: a) to examine representative works of drama; b) to learn the principal techiniques for analyzing, understanding, evaluating and enjoying a play both as a literary construct and spectacle; and c) to improve the student´s ability to read critically and pleasurably.

This subject will be taught face-to-face as far as is possible within the instructions of the health authorities. At the start of the academic year, the calendar containing all teaching activities (with timetables and classrooms) will be available in the subject's Moodle area.


Competències
Tipo A Código Competencias Específicas
 A5 Dominar la llengua anglesa des d’un punt de vista teòric i pràctic i expressar-s’hi oralment i per escrit de manera fluida i precisa.
 A6 Analitzar les obres més rellevants de la literatura en llengua anglesa en els seus diversos entorns culturals.
Tipo B Código Competencias Transversales
 CT7 Aplicar els principis ètics i de responsabilitat social com a ciutadà o ciutadana i com a professional
Tipo C Código Competencias Nucleares

Resultats d'aprenentage
Tipo A Código Resultados de aprendizaje
 A5 Mostra un maneig de la llengua anglesa (de forma oral i/o escrita) en contextos diversos a un nivell superior.
 A6 Adquireix la capacitat d’establir la relació entre forma i contingut a les obres d’autors en llengua anglesa.
Analitza i comenta textos literaris de forma oral i/o escrita.
Coneix els principals moviments literaris i la seva inserció en els diversos contextos culturals i històrics.
Tipo B Código Resultados de aprendizaje
 CT7 Conèixer les principals desigualtats i discriminacions que es produeixen entre homes i dones i comprendre'n les causes.
Identificar els principals problemes ambientals.
Reconèixer i reflexionar sobre les necessitats i problemàtiques socials, i implicar-se en la millora de la comunitat.
Reconèixer els conceptes ètics i deontològics de l’àrea de coneixement, mostrar capacitat crítica i de diàleg, i fer un ús responsable de les normes que l’afecten com a membre de la comunitat universitària.
Tipo C Código Resultados de aprendizaje

Continguts
tema Subtema
The Nature of Theatre Drama and theatre
Text and performance
Elements of a play
Introduction to English Drama Medieval Drama
Renaissance and Restauration
Modern English Drama
Twentieth Century English Drama George Bernard Shaw, comedy and social criticism
Oscar Wilde, aestheticism and the critique of convention: “The Importance of Being Earnest”
Modernist poetic drama: T.S. Eliot
The angry decade: John Osborne and the return to realism
From the existential to the absurd: Harold Pinter, “The Caretaker.” Samuel Beckett.
Postmodernist experiments: Tom Stoppard, “Rosenkrantz and Guildenstern Are Dead.”

Planificació
Metodologías  ::  Pruebas
  Competencias (*) Horas en clase
Horas fuera de clase
(**) Horas totales
Activitats Introductòries
1 1 2
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
A5
A6
26 53 79
Sessió Magistral
A6
29 20 49
Treballs
A5
A6
1 6 7
Seminaris
A5
1 6 7
Atenció personalitzada
2 4 6
 
 
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor.
(**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos

Metodologies
Metodologías
  descripción
Activitats Introductòries A session at least will be devoted to explain the aim of the course, objectives, methodology, etc.
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària To focus on specific topics and how to develop them.
Sessió Magistral To provide general and specific information.
Treballs To narrow down topics and write about them.
Seminaris To focus on subtopics and how to present them.
Atenció personalitzada Personal meeting at my office in order to clarify academic points.

Atenció personalitzada
descripción
There will be office hours. Students should take benefit of them in order to ask questions, querries, discuss details of the syllabus and content of the course.

During the 2021-22 academic year, students will be given individual and/or group tutorials during which they can resolve any questions that may have about the subject. Tutorials may be face-to-face or online. At the start of the academic year, students will be informed about how these personalised tutorials will take place (timetables, whether they will be face-to-face, by email, Moodle, etc.)

Avaluació
Metodologías Competencias descripción Peso        
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
A5
A6
Exercises to be written in class 40%
Treballs
A5
A6
Assignments 40%
Otros  

Class participation

20%
 
Otros comentarios y segunda convocatoria

The students who do not reach the 50% of the above-mentioned requirements will have a scheduled second chance, as well as those who have not opted to go through the continuous assessment (for further details see the course syllabus). This second chance will be the same for all students (both those who failed the continuous assessment and those who opted for the final class exercise), and will consist in a final class exercise of 20 questions (100%). These questions will be based on the units included in the syllabus (short definitions of concepts, identifications of names, titles, characters, short contextualizations of excerpts from the texts analyzed ...).

If the public health situation requires a reduction in physical attendance, examination will be adapted to comply with the directives issued by the relevant organisations. Any changes will be notified via the news forum on Moodle.


Fonts d'informació

Bàsica Geoge Bernard Shaw, Saint Joan, ,
J.B. Priestley, An Inspector Calls, ,
William Shakespeare, MacBeth, ,
Harold Pinter, The Birthday Party, ,
  • Fortier, Mark, Theory/Theatre: An Introduction, 2002, Routledge
  • Montgomery, Martin et alia , Ways of Reading , 2000, Routledge
  • Lane, David, Contemporary British Drama, 2010, Edinburgh University Press
  • Pickering, Kenneth, Studying Modern Drama, Second Edition, Palgrave MacMillan
  • Shepherd, Simon, and Mick Wallis, Drama/Theatre/Performance, 2004, Routledge
Complementària


Recomanacions

Asignaturas que continúan el temario
INTRODUCCIÓ A LA LITERATURA ANGLESA/12274121


(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente.