Tipo A
|
Código |
Competencias Específicas | | A5 |
Dominar la llengua anglesa des d’un punt de vista teòric i pràctic i expressar-s’hi oralment i per escrit de manera fluida i precisa. |
| A6 |
Analitzar les obres més rellevants de la literatura en llengua anglesa en els seus diversos entorns culturals. |
Tipo B
|
Código |
Competencias Transversales | | CT7 |
Aplicar els principis ètics i de responsabilitat social com a ciutadà o ciutadana i com a professional |
Tipo C
|
Código |
Competencias Nucleares |
Tipo A
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| A5 |
Mostra un maneig de la llengua anglesa (de forma oral i/o escrita) en contextos diversos a un nivell superior.
| | A6 |
Adquireix la capacitat d’establir la relació entre forma i contingut a les obres d’autors en llengua anglesa.
Analitza i comenta textos literaris de forma oral i/o escrita.
Coneix els principals moviments literaris i la seva inserció en els diversos contextos culturals i històrics.
|
Tipo B
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| CT7 |
Conèixer les principals desigualtats i discriminacions que es produeixen entre homes i dones i comprendre'n les causes.
Identificar els principals problemes ambientals.
Reconèixer i reflexionar sobre les necessitats i problemàtiques socials, i implicar-se en la millora de la comunitat.
Reconèixer els conceptes ètics i deontològics de l’àrea de coneixement, mostrar capacitat crítica i de diàleg, i fer un ús responsable de les normes que l’afecten com a membre de la comunitat universitària.
|
Tipo C
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
tema |
Subtema |
The Nature of Theatre |
Drama and theatre
Text and performance
Elements of a play |
Introduction to English Drama |
Medieval Drama
Renaissance and Restauration
Modern English Drama
|
Twentieth Century English Drama |
George Bernard Shaw, comedy and social criticism
Oscar Wilde, aestheticism and the critique of convention: “The Importance of Being Earnest”
Modernist poetic drama: T.S. Eliot
The angry decade: John Osborne and the return to realism
From the existential to the absurd: Harold Pinter, “The Caretaker.” Samuel Beckett.
Postmodernist experiments: Tom Stoppard, “Rosenkrantz and Guildenstern Are Dead.”
|
Metodologías :: Pruebas |
|
Competencias |
(*) Horas en clase
|
Horas fuera de clase
|
(**) Horas totales |
Activitats Introductòries |
|
1 |
1 |
2 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
26 |
53 |
79 |
Sessió Magistral |
|
29 |
20 |
49 |
Treballs |
|
1 |
6 |
7 |
Seminaris |
|
1 |
6 |
7 |
Atenció personalitzada |
|
2 |
4 |
6 |
|
|
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor. (**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías
|
descripción |
Activitats Introductòries |
A session at least will be devoted to explain the aim of the course, objectives, methodology, etc. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
To focus on specific topics and how to develop them. |
Sessió Magistral |
To provide general and specific information. |
Treballs |
To narrow down topics and write about them. |
Seminaris |
To focus on subtopics and how to present them. |
Atenció personalitzada |
Personal meeting at my office in order to clarify academic points. |
descripción |
There will be office hours. Students should take benefit of them in order to ask questions, querries, discuss details of the syllabus and content of the course.
During the 2021-22 academic year, students will be
given individual and/or group tutorials during which they can resolve any
questions that may have about the subject. Tutorials may be face-to-face or
online. At the start of the academic year, students will be informed about
how these personalised tutorials will take place (timetables, whether they
will be face-to-face, by email, Moodle, etc.)
|
Metodologías |
Competencias
|
descripción |
Peso |
|
|
|
|
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
Exercises to be written in class |
40% |
Treballs |
|
Assignments |
40% |
Otros |
|
Class participation |
20% |
|
Otros comentarios y segunda convocatoria |
The students who do not reach the 50% of the above-mentioned requirements will have a scheduled second chance, as well as those who have not opted to go through the continuous assessment (for further details see the course syllabus). This second chance will be the same for all students (both those who failed the continuous assessment and those who opted for the final class exercise), and will consist in a final class exercise of 20 questions (100%). These questions will be based on the units included in the syllabus (short definitions of concepts, identifications of names, titles, characters, short contextualizations of excerpts from the texts analyzed ...). If the public health situation requires a reduction in physical attendance, examination will be adapted to comply with the directives issued by the relevant organisations. Any changes will be notified via the news forum on Moodle. |
Bàsica |
Geoge Bernard Shaw, Saint Joan, ,
J.B. Priestley, An Inspector Calls, ,
William Shakespeare, MacBeth, ,
Harold Pinter, The Birthday Party, ,
|
- Fortier, Mark, Theory/Theatre: An Introduction, 2002, Routledge
- Montgomery, Martin et alia , Ways of Reading , 2000, Routledge
- Lane, David, Contemporary British Drama, 2010, Edinburgh University Press
- Pickering, Kenneth, Studying Modern Drama, Second Edition, Palgrave MacMillan
- Shepherd, Simon, and Mick Wallis, Drama/Theatre/Performance, 2004, Routledge
|
Complementària |
|
|
Asignaturas que continúan el temario |
INTRODUCCIÓ A LA LITERATURA ANGLESA/12274121 |
|
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente. |
|