Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A5 |
Dominar la llengua anglesa des d’un punt de vista teòric i pràctic i expressar-s’hi oralment i per escrit de manera fluida i precisa. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | CT1 |
Utilitzar informació en llengua estrangera d'una manera eficaç. |
| CT2 |
Gestionar la informació i el coneixement mitjançant l'ús eficient de les TIC. |
| CT3 |
Resoldre problemes de forma crítica, creativa i innovadora en el seu àmbit d'estudi. |
| CT4 |
Treballar de forma autònoma i en equip amb responsabilitat i iniciativa. |
| CT5 |
Comunicar informació de forma clara i precisa a audiències diverses. |
| CT6 |
Identificar el procés d'aprenentatge i l'orientació acadèmica i professional. |
| CT7 |
Aplicar els principis ètics i de responsabilitat social com a ciutadà o ciutadana i com a professional |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A5 |
Desenvolupa la capacitat d’expressió oral i/o escrita per a satisfer les necessitats que vagin més enllà de l’ús purament instrumental de la llengua anglesa a un nivell superior.
Elabora un discurs oral i/o escrit concís i coherent a fi de comunicar els resultats del treball realitzat a un nivell superior.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CT1 |
Utilitzar informació en llengua estrangera d'una manera eficaç.
| | CT2 |
Dominar les eines per gestionar la pròpia identitat i les activitats en un entorn digital.
Cercar i obtenir informació de manera autònoma amb criteris de fiabilitat i pertinença.
Organitzar la informació amb les eines adients (en línia i presencials) que li permetin desenvolupar les seves activitats acadèmiques.
Elaborar informació amb les eines i formats adients a la situació comunicativa, i fer-ho de manera honesta.
Utilitzar les TIC per compartir i intercanviar informació.
| | CT3 |
Identificar la situació plantejada com un problema en l’àmbit de la disciplina i tenir la motivació per afrontar-lo.
Seguir un mètode sistemàtic per dividir el problema en parts, identificar les causes i aplicar els coneixements propis de la disciplina.
Dissenyar una solució nova utilitzant els recursos necessaris per afrontar el problema.
Incloure els aspectes concrets de la solució proposada en un model realista.
Reflexionar sobre el model proposat i ser capaç de trobar-hi limitacions i proposar millores.
| | CT4 |
Identificar el propi rol dins del grup i conèixer els objectius i tasques del grup.
Comunicar i actuar dins del grup per facilitar la cohesió i el rendiment.
Comprometre’s amb les tasques i l’agenda del grup.
Col·laborar dins del grup en un bon clima de treball i en la resolució de problemes.
| | CT5 |
Produir un text de qualitat, sense errors gramaticals i ortogràfics, amb una presentació formal acurada i un ús adequat i coherent de les convencions formals i bibliogràfiques.
Construir un text estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada.
Elaborar un text adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu.
Usar els mecanismes de comunicació no verbal i els recursos expressius de la veu necessaris per fer una bona intervenció oral.
Construir un discurs estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada.
Produir un discurs adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu, i interactuar de manera efectiva amb l’auditori.
| | CT6 |
Aprofundir en l’autoconeixement acadèmic, laboral o professional.
Identificar el propi procés d’aprenentatge.
Analitzar l’entorn laboral o professional de l’àmbit d’estudi.
Dissenyar itineraris acadèmics i d’inserció laboral o professional.
| | CT7 |
Conèixer les principals desigualtats i discriminacions que es produeixen entre homes i dones i comprendre'n les causes.
Identificar els principals problemes ambientals.
Reconèixer i reflexionar sobre les necessitats i problemàtiques socials, i implicar-se en la millora de la comunitat.
Reconèixer els conceptes ètics i deontològics de l’àrea de coneixement, mostrar capacitat crítica i de diàleg, i fer un ús responsable de les normes que l’afecten com a membre de la comunitat universitària.
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Procediments de selecció i assignació |
Procediments |
A l’hora d’adjudicar la tasca de tutor, es tindrà en compte la força docent de la qual disposa el Departament en cada moment. És per això que, segons les circumstàncies, l’adjudicació podrà obeir a dos models ben diferenciats: En un es tendirà a assignar la tasca de tutor a un nombre reduït de professors (per exemple un o dos); en l’altre es podrà involucrar el major nombre possible de docents. Sigui quin sigui el model que es triï en cada moment, el nombre de crèdits que correspongui al nombre possible d’estudiants que es puguin matricular del TFG es repartirà entre els tutors assignats. S’anomenarà un coordinador, les tasques del qual, entre les que es trobarà l’elaboració de la guia docent i del pla de treball de l’assignatura, seran reconeguda amb el creditatge que s’estableixi. El tutor acadèmic serà responsable d’assessorar l’estudiant al llarg de l’elaboració del treball i de vetllar perquè aquest compleixi el seu objectiu, alhora que participarà en la seva avaluació i qualificació com a membre de la comissió avaluadora. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Selecció/assignació del treball de fi de grau |
|
1 |
2 |
3 |
Elaboració del treball de fi de grau/màster |
|
1 |
215 |
216 |
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de grau/màster |
|
2 |
1 |
3 |
Presentació i defensa del treball de fi de grau/máster |
|
1 |
1 |
2 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Sessions informatives sobre el funcionament i el desenvolupament del Treball de Fi de Grau |
Selecció/assignació del treball de fi de grau |
Els temes concrets, l’àmbit dels quals estarà en funció de la força docent que el Departament hi pugui dedicar o de les mencions que es trobin activades en cada moment, seran presentats cada curs pel Departament a la Facultat i se’n farà pública la llista, a fi que els alumnes puguin escollir el tema que prefereixin. En cap cas es podran presentar diversos TFGs sobre un mateix tema.
A l’hora d’escollir el tema, els estudiants marcaran, en ordre prioritari, quatre preferències. En cas d’empat, tindrà preferència, en aquest ordre: 1) l’alumne que tingui més crèdits superats a l’ensenyament corresponent, 2) l’alumne amb la millor nota ponderada. Si aplicats aquests criteris continua havent-hi empats, es procedirà a un sorteig.
|
Elaboració del treball de fi de grau/màster |
Ja durant el procés d’elaboració , l’estudiant farà, davant del seu tutor i de qui hi vulgui assistir (per exemple el coordinador, altres tutors o altres estudiants) una exposició oral provisional amb l’ajut d’una presentació de PowerPoint o programa similar.
En principi – i tret que la idiosincràsia del tema no ho exigeixi - el treball haurà de tenir aquestes parts: introducció i justificació (amb atenció especial als apartats “objectius” i “mètode”), part analítica del treball, conclusions, bibliografia i, si escau, annexos. El treball haurà de tenir, sense comptar la bibliografia i els annexos, un mínim de 25 pàgines i no hauria de superar en cap cas les 50 pàgines. S’haurà de lliurar en lletra Times New Roman de pas 12, a doble espai i amb uns marges de 3 cm per totes bandes. |
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de grau/màster |
Un cop decidit el tema, l’estudiant procedirà a elaborar el treball sota la supervisió del tutor que se li hagi assignat. Durant el procés d’elaboració haurà d’acudir a un mínim de 3 tutories durant les quals explicarà al tutor l’estat del treball alhora que li podrà consultar els dubtes que se li hagin plantejat. |
Presentació i defensa del treball de fi de grau/máster |
Arribat el moment de l’avaluació i amb el treball enllestit, l’estudiant l’haurà de defensar davant d’una comissió avaluadora. Aquesta defensa serà oral i pública i consistirà en una exposició (d’un màxim de 15 minuts) dels aspectes fonamentals del treball realitzat. Acabada l’exposició, per a la qual podrà utilitzar programes com ara PowerPoint, l’estudiant haurà de contestar les preguntes que li puguin plantejar els membres de la comissió avaluadora.
Un cop la comissió consideri que es pot donar per acabada la sessió, l’estudiant lliurarà el treball en forma impresa per tal que pugui ser avaluat posteriorment per la comissió.
|
Mecanismes coordinació/seguiment |
Es durà a terme una coordinació interna (per part de la universitat). |
Descripció
|
L'estudiant treballarà sota la supervisió del/de la tutor(a) juntament amb el coordinador de l'assignatura.
Durant
el curs 2021-22 s’atendrà a l’alumnat en tutoria individualitzada i/o grupal
per tal de resoldre possibles dubtes, consultes i altres qüestions
relacionades amb l’assignatura. La tutoria podrà ser presencial i/o virtual.
A principis de curs s’informarà l’estudiantat sobre com es portarà a terme
aquesta atenció personalitzada (horaris, si serà presencial, per correu
electrònic, Moodle...). |
Criteris i procediments d’avaluació |
Es durà a terme una avaluació interna (per part de la universitat) i una autoavaluació (per part de l'estudiant) |
Metodologies |
Competències |
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Elaboració del treball de fi de grau/màster |
|
El treball de fi de grau serà avaluat pels tres membres de la comissió avaluadora. |
35% |
|
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de grau/màster |
|
Durant el procés d’elaboració haurà d’acudir a un mínim de 3 tutories durant les quals explicarà al tutor l’estat del treball alhora que li podrà consultar els dubtes que se li hagin plantejat.
L'alumne també haurà de fer una presentació oral preliminar davant del seu tutor a mig curs.
Finalment, també s'haurà de presentar per part de l'estudiant un autoinforme del seu progrés. |
30% |
|
Presentació i defensa del treball de fi de grau/máster |
|
L’estudiant l’haurà de defensar el treball davant d’una comissió avaluadora formada per tres professors, tutor inclòs. Aquesta defensa serà oral i pública i consistirà en una exposició (d’un màxim de 15 minuts) dels aspectes fonamentals del treball realitzat. Acabada l’exposició, per a la qual podrà utilitzar programes com ara PowerPoint, l’estudiant haurà de contestar les preguntes que li puguin plantejar els membres de la comissió avaluadora. |
35% |
|
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Segons la normativa acadèmica de grau i màster vigent, "Els estudiants matriculats a la URV segueixen el sistema ECTS i tenen dret a dues convocatòries d'avaluació". Si l'evolució de la situació sanitària requereix reduir la presencialitat, s'adaptarà l'avaluació perquè es pugui dur a terme d'acord amb les directrius que estableixin els organismes pertinents. Qualsevol modificació s'informarà mitjançant el fòrum de notícies del Campus Virtual (Moodle). |
Bàsica |
|
Guia d'elaboració del Treball de Fi de Grau del Departament d'Estudis Anglesos i Alemanys. |
Complementària |
|
|
|
Altres comentaris |
Consultar la Guia per l'Elaboració del Treball de Fi de Grau del Departament d'Estudis Anglesos i Alemanys i les recomanacions de la URV pel que fa al nombre de crèdits que cal haver superat per poder matricular el Treball de Fi de Grau.
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|