Tipo A
|
Código |
Competencias Específicas | | A6 |
Analitzar i interpretar els diferents llenguatges, procediments i tècniques artístiques. |
Tipo B
|
Código |
Competencias Transversales |
Tipo C
|
Código |
Competencias Nucleares |
Tipo A
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| A6 |
Diferencia la terminologia i els coneixements bàsics per analitzar i interpretar les arts figuratives i monumentals.
Distingeix l'evolució de l'arquitectura i el seu significat sociopolític.
Interpreta tots els elements narratius i simbòlics presents en la producció artística.
|
Tipo B
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
Tipo C
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
tema |
Subtema |
1. Introducció a l'art medieval: vocabulari, coordinades temporals, geografies
|
|
2. L'art de la antiguitat tardana |
|
3. Art bizantì |
|
4. Art islámic |
|
5. Art carolingi i otonià |
|
6. Arte románic |
|
7. Art del segle XIII |
|
8. Art del segle XIV |
|
9. El Gótico Internacional |
|
10. Art flamenc |
|
Metodologías :: Pruebas |
|
Competencias |
(*) Horas en clase
|
Horas fuera de clase
|
(**) Horas totales |
Activitats Introductòries |
|
3 |
5 |
8 |
Sessió Magistral |
|
27 |
40 |
67 |
Seminaris |
|
6 |
10 |
16 |
Pràctiques de camp/sortides |
|
15 |
25 |
40 |
Atenció personalitzada |
|
5 |
0 |
5 |
|
Proves mixtes |
|
4 |
10 |
14 |
|
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor. (**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías
|
descripción |
Activitats Introductòries |
Introducción general a los contenidos del curso. |
Sessió Magistral |
Con el soporte audiovisual pertinente se desarrollarán los temas y problemas principales relativos a la historia del arte medieval |
Seminaris |
Los alumnos con la ayuda del profesor, preparan y desarrollan seminarios temáticos sobre las obras estudiadas. |
Pràctiques de camp/sortides |
Viaje de estudio a museos y núcleos urbanos de especial relevancia para la historia del arte medieval. Los alumnos preparan el dossier del viaje y explican in situ la obras que se visitarán. |
Atenció personalitzada |
El alumno puede acudir personalmente a tutorías con el profesor para aclarar dudas bibliográficas, o sobre el contenido de las sesiones magistrales. |
descripción |
Aquesta assignatura combina la presencialitat i la virtualitat en un percentatge encara per determinar. En començar el curs, el calendari amb totes les activitats docents previstes (amb horaris i espais) estarà disponible al campus virtual (Moodle) de l’assignatura. Durant el curs 2021-22
s’atendrà a l’alumnat en tutoria individualitzada i/o grupal per tal de
resoldre possibles dubtes, consultes i altres qüestions relacionades amb
l’assignatura. La tutoria podrà ser presencial i/o virtual. A principis de curs
s’informarà l’estudiantat sobre com es portarà a terme aquesta atenció
personalitzada (horaris, si serà presencial, per correu electrònic, Moodle...).
L'alumne tindrà atenció personalitzada per resoldre dubtes, comentar bibliografia, per realitzar el seguiment del treball i per a la revisió d'exàmens. |
Metodologías |
Competencias
|
descripción |
Peso |
|
|
|
|
Seminaris |
|
Preparació d'un seminari per als companys. |
15% |
Pràctiques de camp/sortides |
|
Preparació d'un dossier de viatge |
15% |
Proves mixtes |
|
Dos exàmens presencials amb prova mixta de desenvolupament i preguntes curtes. |
70% |
Otros |
|
|
|
|
Otros comentarios y segunda convocatoria |
Si l'evolució de la situació sanitària requereix reduir la presencialitat, s'adaptarà l'avaluació perquè es pugui dur a terme d'acord amb les directrius que estableixin els organismes pertinents. Qualsevol modificació s'informarà mitjançant el fòrum de notícies del Campus Virtual (Moodle). |
Bàsica |
|
Enrico Castelnuovo y Giuseppe Sergi (eds.), Arte e historia en la Edad Media, Madrid, 2009 Marcel Durliat, Introducción al arte medieval en Occidente, Madrid, 1991 Paolo Piva (ed.), L'Arte medievale nel contesto : 300-1300 : funzioni, iconografia, tecniche, Milano Jean Wirth, L'Image à l'époque romane, Paris 1999 |
Complementària |
|
|
Asignaturas que continúan el temario |
|
Asignaturas que se recomienda cursar simultáneamente |
SOCIETAT I CULTURA A L'EDAT MITJANA/12294009 |
|
Asignaturas que se recomienda haber cursado previamente |
ART ANTIC/12294002 | SOCIETAT I CULTURA A L'ANTIGUITAT/12294005 |
|
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente. |
|