Tipo A
|
Código |
Competencias Específicas | | A1 |
Comprendre i dominar els conceptes i temes més importants de la història general, des de la prehistòria fins als nostres dies. |
| A2 |
Conèixer, entendre i interpretar els fets històrics del territori propi. |
| A5 |
Identificar, comprendre i saber usar les fonts historiogràfiques. |
| A8 |
Usar, ordenar i interpretar les fonts històriques. |
| A9 |
Realitzar i executar projectes, informes i dossiers aplicant la didàctica de la història, de l'arqueologia i de la història de l'art. |
| A10 |
Interpretar la història com a disciplina en construcció. |
Tipo B
|
Código |
Competencias Transversales | | CT2 |
Gestionar la informació i el coneixement mitjançant l'ús eficient de les TIC. |
| CT3 |
Resoldre problemes de forma crítica, creativa i innovadora en el seu àmbit d'estudi. |
| CT4 |
Treballar de forma autònoma i en equip amb responsabilitat i iniciativa. |
| CT6 |
Identificar el procés d'aprenentatge i l'orientació acadèmica i professional. |
Tipo C
|
Código |
Competencias Nucleares |
Tipo A
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| A1 |
Reconeix els conceptes principals i les dinàmiques de la història general o universal.
| | A2 |
Interpreta la història de l'entorn proper local i regional.
| | A5 |
Analitza, reflexiona i planteja la crítica de textos variats o de fonts històriques tenint en compte el context referencial històric, territorial i historiogràfic.
| | A8 |
Aplica els mètodes històrics al tractament de les fonts i a l'anàlisi del coneixement històric.
Inicia la recerca històrica a partir de fonts variades (intencionals i no intencionals).
| | A9 |
Elabora projectes relacionats amb el coneixement històric.
| | A10 |
Demostra que posseeix un coneixement bàsic de les metodologies, les teories, les tècniques i els instruments de recerca.
|
Tipo B
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| CT2 |
Dominar les eines per gestionar la pròpia identitat i les activitats en un entorn digital.
Cercar i obtenir informació de manera autònoma amb criteris de fiabilitat i pertinença.
Organitzar la informació amb les eines adients (en línia i presencials) que li permetin desenvolupar les seves activitats acadèmiques.
Elaborar informació amb les eines i formats adients a la situació comunicativa, i fer-ho de manera honesta.
Utilitzar les TIC per compartir i intercanviar informació.
| | CT3 |
Identificar la situació plantejada com un problema en l’àmbit de la disciplina i tenir la motivació per afrontar-lo.
Seguir un mètode sistemàtic per dividir el problema en parts, identificar les causes i aplicar els coneixements propis de la disciplina.
Dissenyar una solució nova utilitzant els recursos necessaris per afrontar el problema.
Incloure els aspectes concrets de la solució proposada en un model realista.
Reflexionar sobre el model proposat i ser capaç de trobar-hi limitacions i proposar millores.
| | CT4 |
Identificar el propi rol dins del grup i conèixer els objectius i tasques del grup.
Comunicar i actuar dins del grup per facilitar la cohesió i el rendiment.
Comprometre’s amb les tasques i l’agenda del grup.
Col·laborar dins del grup en un bon clima de treball i en la resolució de problemes.
| | CT6 |
Aprofundir en l’autoconeixement acadèmic, laboral o professional.
Identificar el propi procés d’aprenentatge.
Analitzar l’entorn laboral o professional de l’àmbit d’estudi.
Dissenyar itineraris acadèmics i d’inserció laboral o professional.
|
Tipo C
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
tema |
Subtema |
1. Que és l’Arxivística?. Els sistemes arxivístics. La descripció |
1.1. Principi de procedència
1.2. Fons, sèries, seccions…
1.3. Que és una guia?
1.4. Que és un inventari i quadre de classificació?
1.5.Catàlegs i fitxes |
2. La web 2.0. i l'arxivística |
2.1. Arxius on line
2.2. Digital Humanities
2.3. Història i tecnologia digital
2.4. Fonts per Humanitats
2.5. Mega-dades, Big-data. |
3. Memòria i arxius |
3.1. Topografia de la memòria
3.2. Cas concret: l'Stasi
3.3. Arbres genealògics
3.4. Capsa de sabates |
4. Arxius i poder |
4.1. La destrucció documental
4.2. La manipulació: els grups silenciats
4.3. El poder dels documents
4.4. La gestió del poder |
Metodologías :: Pruebas |
|
Competencias |
(*) Horas en clase
|
Horas fuera de clase
|
(**) Horas totales |
Activitats Introductòries |
|
2 |
2 |
4 |
Sessió Magistral |
|
51 |
77 |
128 |
Debats |
|
2 |
2 |
4 |
Treballs |
|
2 |
2 |
4 |
Atenció personalitzada |
|
3 |
9 |
12 |
|
|
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor. (**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías
|
descripción |
Activitats Introductòries |
definició de conceptes bàsics
|
Sessió Magistral |
Introduir a l'alumne a mon de l'Arxivística atensant el llenguatge propi de l'Arxivística, arxius i documentació |
Debats |
realitzats a l'aula i a les visites d'arxiu i a l'aula |
Treballs |
|
Atenció personalitzada |
Atenció personalitzada sobre treballs o dubtes que puguin presentar els diversos temes que conformen l'assignatura. |
descripción |
Atenció personalitzada sobre treballs o dubtes que puguin presentar els diversos temes que conformen l'assignatura.Durant el curs 2021-22
s’atendrà a l’alumnat en tutoria individualitzada i/o grupal per tal de
resoldre possibles dubtes, consultes i altres qüestions relacionades amb
l’assignatura. La tutoria podrà ser presencial i/o virtual. A principis de curs
s’informarà l’estudiantat sobre com es portarà a terme aquesta atenció
personalitzada (horaris, si serà presencial, per correu electrònic, Moodle...).
|
Metodologías |
Competencias
|
descripción |
Peso |
|
|
|
|
Debats |
|
es faran a l'aula i als arxius |
50 % |
Treballs |
|
L’avaluació continuada es basa en quatre pràctiques escrites que representen el 20 % de la nota final de l’assignatura cadascuna, més un 20 % que té en consideració l’interès, la participació a classe i l’assistència (qui no tingui 80 % d'assistència, entre les visites d'arxiu i l'assistència a classe, no podrà optar a l’avaluació continuada). |
50 % |
Otros |
|
|
|
|
Otros comentarios y segunda convocatoria |
la segona convocatòria correspon a l'avaluació única. L'avaluació única consistirà en les quatre pràctiques més un assaig de reflexió global de l'assignatura La sol·licitud s'ha de fer per escrit a la professora mitjançant un missatge lliurat a través del moodle, dins del termini fixat. 100% Si l'evolució de la situació sanitària requereix reduir la presencialitat, s'adaptarà l'avaluació perquè es pugui dur a terme d'acord amb les directrius que estableixin els organismes pertinents. Qualsevol modificació s'informarà mitjançant el fòrum de notícies del Campus Virtual (Moodle). |
Bàsica |
|
CASANOVA, Eugenio.; Archivística, Bottega d’Erasmo, Torino, 1966. CRUZ MUNDET, José Ramón.; Manual de archivística, Fundación Germán Sánchez Ruipérez, Eurocolor, Madrid, 2005 (6ª ed.). HEREDIA HERRERA, Antonia.; ¿Qué es un archivo? , Ediciones Trea, Gijón, 2007 HEREDIA HERRERA, Antonia.; Archivística general. Teoría y práctica , Publicaciones de la Exma. Diputación Provincial de Sevilla, Sevilla, 1993 (6ª ed.). |
Complementària |
|
|
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente. |
|