Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1 |
Comprendre i dominar els conceptes i temes més importants de la història general, des de la prehistòria fins als nostres dies. |
| A4 |
Distingir els sistemes socials, les dinàmiques que els han generat i els àmbits culturals i geogràfics on s'integren. |
| A5 |
Identificar, comprendre i saber usar les fonts historiogràfiques. |
| A8 |
Usar, ordenar i interpretar les fonts històriques. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | CT2 |
Gestionar la informació i el coneixement mitjançant l'ús eficient de les TIC. |
| CT4 |
Treballar de forma autònoma i en equip amb responsabilitat i iniciativa. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1 |
Analitza els sistemes econòmics i la seva influència en el desenvolupament polític dels pobles.
Identifica i comprèn l'evolució històrica d'Europa.
| | A4 |
Analitza els comportaments humans i les estratègies de les diferents organitzacions socials al llarg de la història mitjançant la interpretació de dades.
| | A5 |
Analitza, reflexiona i planteja la crítica de textos variats o de fonts històriques tenint en compte el context referencial històric, territorial i historiogràfic.
Analitza, valora i crea discursos elaborats sobre assumptes principals de la història, aplicant el coneixement adquirit i la consulta bibliogràfica.
Utilitza correctament qualsevol tipus de fonts històriques o informacions bibliogràfiques i electròniques.
| | A8 |
Comprèn les principals teories del pensament modern i contemporani.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CT2 |
Dominar les eines per gestionar la pròpia identitat i les activitats en un entorn digital.
Cercar i obtenir informació de manera autònoma amb criteris de fiabilitat i pertinença.
Organitzar la informació amb les eines adients (en línia i presencials) que li permetin desenvolupar les seves activitats acadèmiques.
Elaborar informació amb les eines i formats adients a la situació comunicativa, i fer-ho de manera honesta.
Utilitzar les TIC per compartir i intercanviar informació.
| | CT4 |
Identificar el propi rol dins del grup i conèixer els objectius i tasques del grup.
Comunicar i actuar dins del grup per facilitar la cohesió i el rendiment.
Comprometre’s amb les tasques i l’agenda del grup.
Col·laborar dins del grup en un bon clima de treball i en la resolució de problemes.
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
Tema 1. El món antic. El naixement de les formes polítiques. La ciutat-estat grega. Roma: Monarquia, República, Imperi. |
|
Tema 2. L'Edat Mitjana. L'Església i les monarquies feudals. |
|
Tema 3. El modernisme. El parlamentarisme anglès. |
|
Tema 4. La il·lustració. |
|
Tema 5. El Liberalisme polític. |
|
Tema 6. La Democràcia. |
|
Tema 7. El Feixisme. |
|
Tema 8. El Socialisme. |
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
52 |
60 |
112 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves mixtes |
|
6 |
30 |
36 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Es faran unes quantes reflexions, de caràcter general, que permetran assolir millor els continguts de l'assignatura. |
Sessió Magistral |
El professor explicarà el temari, tot deixant que l'alumne faci les preguntes i reflexions que consideri adients. |
Atenció personalitzada |
El professor atendrà, a nivell personal amb l'alumne, qüestions que no li hagin quedat prou clares. |
Descripció |
Els alumnes seran atesos pels professors als seus respectius despatxos, en l'horari d'atenció marcat. Durant el curs 2021-22
s’atendrà a l’alumnat en tutoria individualitzada i/o grupal per tal de
resoldre possibles dubtes, consultes i altres qüestions relacionades amb
l’assignatura. La tutoria podrà ser presencial i/o virtual. A principis de curs
s’informarà l’estudiantat sobre com es portarà a terme aquesta atenció
personalitzada (horaris, si serà presencial, per correu electrònic, Moodle...). |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Proves mixtes |
|
PART ANTIGA, MEDIEVAL I MODERNA (Dra. Cuadrada)
es fan pràctiques on line per superar aquesta part d'assignatura, que es planteja també en debats a l'aula avaluables.
PART CONTEMPORÀNIA (Dr. Moreno)
Es farà un examen amb l’estructura següent:
- APARTAT TEÒRIC (75% de la nota): 3 preguntes de desenvolupament sobre aspectes tractats en el temari.
- APARTAT PRÀCTIC (25% de la nota): preguntes de resposta concisa a partir d’un o dos textos extrets dels pràctics treballats a classe. |
PART ANTIGA, MEDIEVAL I MODERNA (Dra. Cuadrada)
El valor de la nota, a efectes de la convocatòria, és del 50%.
PART CONTEMPORÀNIA (Dr. Moreno)
El valor de la nota de l’examen, a efectes de la convocatòria, és del 50 %. |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
PART ANTIGA, MEDIEVAL I MODERNA (Dra. Cuadrada): es fan pràctiques on line per superar aquesta part d'assignatura, que es planteja també en debats a l'aula avaluables. El valor de la nota, a efectes de la convocatòria, és del 50 per cent. PART CONTEMPORÀNIA (Dr. Moreno): En segona convocatòria es farà un examen als alumnes suspesos o no presentats a la primera, amb la mateixa estructura. El valor de la nota de l'examen, a efectes de la convocatòria, serà igualment del 50 per cent.
Si l'evolució de la situació sanitària requereix reduir la presencialitat, s'adaptarà l'avaluació perquè es pugui dur a terme d'acord amb les directrius que estableixin els organismes pertinents. Qualsevol modificació s'informarà mitjançant el fòrum de notícies del Campus Virtual (Moodle). |
Bàsica |
|
HISTÒRIA ANTIGA, MEDIEVAL I MODERNA (Dra. Cuadrada): textos literaris, filosòfics i pel·lícules, que s'adjunten al moodle. HISTÒRIA CONTEMPORÀNIA (Dr. Moreno): JOHNSON, Paul: El nacimiento del mundo moderno. Javier Vergara Editor; Barcelona, 2000. KÜHLN, Reinhard: Liberalismo y fascismo. Dos formas de dominio burgués. Editorial Fontanella; Barcelona, 1978. TODOROV, Tzevetan: La experiencia totalitaria. Galaxia Gutenberg; Barcelona, 2010. |
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|