Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1 |
Definir un mapa de coordenades espaciotemporals per a la producció material i historicoartística des de l'antiguitat fins a l'actualitat. |
| A2 |
Aplicar la metodologia pròpia de la història de l'art i de l'arqueologia a l'anàlisi de l'objecte artístic. |
| A6 |
Analitzar i interpretar els diferents llenguatges, procediments i tècniques artístiques. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1 |
Demostra una base de coneixements sobre la producció material i les manifestacions artístiques que permet interpretar i contextualitzar l'objecte d'estudi.
| | A2 |
Adquireix capacitat d'anàlisi dels processos artístics interrelacionats amb les tendències de transformació cultural de la societat actual.
Classifica les eines i recursos bàsics de les disciplines per aplicar-los a la recerca historicoartística i arqueològica.
| | A6 |
Diferencia la terminologia i els coneixements bàsics per analitzar i interpretar les arts figuratives i monumentals.
Distingeix l'evolució de l'arquitectura i el seu significat sociopolític.
Interpreta tots els elements narratius i simbòlics presents en la producció artística.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
1. Introducció a l'art medieval: vocabulari, coordinades temporals, geografies |
|
2. L'art de la antiguitat tardana |
|
3. Art bizantì |
|
4. Art islámic |
|
5. Art carolingi i otonià |
|
6. Arte románic |
|
7. Art del segle XIII |
|
8. Art del segle XIV |
|
9. El Gótico Internacional |
|
10. Art flamenc |
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
3 |
5 |
8 |
Sessió Magistral |
|
27 |
40 |
67 |
Seminaris |
|
6 |
10 |
16 |
Pràctiques de camp/sortides |
|
15 |
25 |
40 |
Atenció personalitzada |
|
5 |
0 |
5 |
|
Proves mixtes |
|
4 |
10 |
14 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Introducción general a los contenidos del curso. |
Sessió Magistral |
Con el soporte audiovisual pertinente se desarrollarán los temas y problemas principales relativos a la historia del arte medieval |
Seminaris |
Los alumnos con la ayuda del profesor, preparan y desarrollan seminarios temáticos sobre las obras estudiadas. |
Pràctiques de camp/sortides |
Viaje de estudio a museos y núcleos urbanos de especial relevancia para la historia del arte medieval. Los alumnos preparan el dossier del viaje y explican in situ la obras que se visitarán. |
Atenció personalitzada |
El alumno puede acudir personalmente a tutorías con el profesor para aclarar dudas bibliográficas, o sobre el contenido de las sesiones magistrales. |
Descripció |
L'alumne tindrà atenció personalitzada per resoldre dubtes, comentar bibliografia, per realitzar el seguiment del treball i per a la revisió d'exàmens.
Durant
el curs 2021-22 s’atendrà a l’alumnat en tutoria individualitzada i/o grupal
per tal de resoldre possibles dubtes, consultes i altres qüestions
relacionades amb l’assignatura. La tutoria podrà ser presencial i/o virtual.
A principis de curs s’informarà l’estudiantat sobre com es portarà a terme
aquesta atenció personalitzada (horaris, si serà presencial, per correu
electrònic, Moodle...).
|
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Seminaris |
|
Preparació d'un seminari per als companys. |
15% |
Pràctiques de camp/sortides |
|
Preparació d'un dossier de viatge |
15% |
Proves mixtes |
|
Dos exàmens presencials amb prova mixta de desenvolupament i preguntes curtes. |
70% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Si l'evolució de la situació sanitària requereix reduir la presencialitat, s'adaptarà l'avaluació perquè es pugui dur a terme d'acord amb les directrius que estableixin els organismes pertinents. Qualsevol modificació s'informarà mitjançant el fòrum de notícies del Campus Virtual (Moodle). |
Bàsica |
|
Enrico
Castelnuovo y Giuseppe Sergi (eds.), Arte e historia en la Edad Media, Madrid,
2009
Marcel
Durliat, Introducción al arte medieval en Occidente, Madrid, 1991
Paolo
Piva (ed.), L'Arte medievale nel contesto : 300-1300 : funzioni,
iconografia, tecniche, Milano
Jean Wirth, L'Image à l'époque romane, Paris 1999 |
Complementària |
|
|
Assignatures que en continuen el temari |
|
Assignatures que es recomana cursar simultàniament |
SOCIETAT I CULTURA A L'EDAT MITJANA/12304009 |
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
ART ANTIC/12304002 | SOCIETAT I CULTURA A L'ANTIGUITAT/12304005 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|