DADES IDENTIFICATIVES 2021_22
Assignatura (*) TALLER INTERDISCIPLINARI: VIATGE D'ESTUDIS A ROMA Codi 12304218
Ensenyament
Grau en Història de l'Art i Arqueologia (2018)
Cicle 1r
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
6 Optativa 2Q
Llengua d'impartició
Català
Departament Història i Història de l'Art
Coordinador/a
RUIZ DE ARBULO BAYONA, JOAQUIN
MAR MEDINA, RICARDO
BUTTÀ , LICIA
Adreça electrònica ricardo.mar@urv.cat
licia.butta@urv.cat
joaquin.ruizdearbulo@urv.cat
Professors/es
MAR MEDINA, RICARDO
BUTTÀ , LICIA
RUIZ DE ARBULO BAYONA, JOAQUIN
Web
Descripció general i informació rellevant <p> Aquesta assignatura s’impartirà amb la màxima presencialitat que permetin les indicacions de les autoritats sanitàries. En començar el curs, el calendari amb totes les activitats docents previstes (amb horaris i espais)&nbsp; estarà disponible al Campus Virtual (Moodle) de l’assignatura.</p>

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 A2 Aplicar la metodologia pròpia de la història de l'art i de l'arqueologia a l'anàlisi de l'objecte artístic.
 A3 Elaborar projectes i itineraris en l'àmbit de la gestió del patrimoni artístic i arqueològic a partir de coneixements avançats de museologia i museografia.
 A4 Conèixer els fonaments teòrics de les humanitats digitals i gestionar els principals mitjans tecnològics aplicats al patrimoni historicoartístic i arqueològic.
 A5 Analitzar, interpretar i comparar el patrimoni arqueològic i historicoartístic propi del territori en relació amb l'arqueologia i la història de l'art general.
 A6 Analitzar i interpretar els diferents llenguatges, procediments i tècniques artístiques.
Tipus B Codi Competències Transversals
 CT1 Utilitzar informació en llengua estrangera d'una manera eficaç.
 CT4 Treballar de forma autònoma i en equip amb responsabilitat i iniciativa.
Tipus C Codi Competències Nuclears

Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 A2 Classifica les eines i recursos bàsics de les disciplines per aplicar-los a la recerca historicoartística i arqueològica.
 A3 Desenvolupa una consciència crítica dels valors del patrimoni historicoartístic.
Relaciona les estructures i processos històrics d'un període amb els seus antecedents i consegüents.
 A4 Sap utilitzar les metodologies associades a l'estudi arqueològic de l'arquitectura.
 A5 Analitza, interpreta i compara el patrimoni arqueològic i historicoartístic propi del territori en relació amb l'arqueologia i història de l'art general.
 A6 Distingeix l'evolució de l'arquitectura i el seu significat sociopolític.
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
 CT1 Utilitzar informació en llengua estrangera d'una manera eficaç.
 CT4 Identificar el propi rol dins del grup i conèixer els objectius i tasques del grup.
Comunicar i actuar dins del grup per facilitar la cohesió i el rendiment.
Comprometre’s amb les tasques i l’agenda del grup.
Col·laborar dins del grup en un bon clima de treball i en la resolució de problemes.
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge

Continguts
Tema Subtema
L'assignatura consisteix en un viatge d'estudis de deu dies de durada a la ciutat de Roma i el seu entorn immediat (Praeneste, Tivoli, Ostia Antica) visitant els grans monuments, jaciments arqueològics i museus. A l'ésser un viatge d'estudis l'entrada a tots els recintes serà gratuïta. L'assignatura consistirà en una sèrie de sessions preparatòries de la visita. Els alumnes, en grups de dos, hauran de desenvolupar i guiar la visita a un dels monuments, elaborant un dossier previ
Dia 1. Viatge.
Dia 2. Fòrum romà. Pujol del Palatí. Amfiteatre Flavio. Museu dels Mercats de Trajà i fòrums imperials.
Dia 3. Ara Pacis. Panteon. Rellotge d'August i Columna Antonina. Museu Palazzo Altemps. Museu de la Cripta Balbi. Museus capitolinos.
Dia 4. Museu de Vila Iulia. Santa Maria degli Angeli i el Museu de les Termes de Diocleziano. Museu de Palazzo Massimo.
Dia 5. Museu della Civiltà Romana. Termes de Caracalla. Sepulcre dels Escipions.
Dia 6. Ostia Antica. Museu della Centrale Montemartini.
Dia 7. Museus Vaticans
Dia 8. Vila Hadriana a Tivoli i santuari de Praeneste
Dia 9. Les grans basíliques: Sta Maria la Major, Sant Joan de Letran, Sant Pau extramurs.
Dia 10. Viatge.

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
0 0 0
Atenció personalitzada
0 0 0
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries
Atenció personalitzada

Atenció personalitzada
Descripció

Durant el curs 2021-22 s’atendrà a l’alumnat en tutoria individualitzada i/o grupal per tal de resoldre possibles dubtes, consultes i altres qüestions relacionades amb l’assignatura. La tutoria podrà ser presencial i/o virtual. A principis de curs s’informarà l’estudiantat sobre com es portarà a terme aquesta atenció personalitzada (horaris, si serà presencial, per correu electrònic, Moodle...).


Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Altres  
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Si l'evolució de la situació sanitària requereix reduir la presencialitat, s'adaptarà l'avaluació perquè es pugui dur a terme d'acord amb les directrius que estableixin els organismes pertinents. Qualsevol modificació s'informarà mitjançant el fòrum de notícies del Campus Virtual (Moodle).


Fonts d'informació

Bàsica

Complementària

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent