IDENTIFYING DATA 2021_22
Subject (*) ORIENTACIÓ PROFESSIONAL EN ARQUEOLOGIA I DEONTOLOGIA Code 12805108
Study programme
Arqueologia Clàssica (2013)
Cycle 2n
Descriptors Credits Type Year Period Exam timetables and dates
3 Obligatòria Segon 1Q
Modality and teaching language
Department Història i Història de l'Art
Coordinator
REMOLÀ VALLVERDÚ, JOSEP ANTON
E-mail
Lecturers
Web
General description and relevant information Paral·lelament al sorgiment d'una normativa específica per part de les administracions públiques, la professionalització de l'arqueologia ha comportat la necessitat de crear una legislació sobre la pròpia praxis de la professió. A més, l'assignatura permet visualitzar a l'alumne que, a més de l'arqueologia de camp i la investigació arqueològica, hi ha tota una sèrie d'altres sortides professionals que són interessants de conèixer i valorar. S'intenta inculcar a l'alumne la importància del treball en equip i de la col·laboració entre professional de diferents disciplines, per tal d'elaborar i oferir un millor producte.
Because of the termination of the course you are studying, this subject is driven by tutorship. For more information, read the professor's meeting timetable.

Continguts
Topic Sub-topic
Presentació de l'assignatura.
T1. Arqueologia, deontologia i ètica.
T2. El Codi deontològic del professional de l’Arqueologia.
T3. Els projectes culturals.
T4. Com fer un projecte?.
T5. La investigació i l’arqueologia d’intervenció.
T6. Turisme i patrimoni històric.
T7. Divulgació i recreació històrica.
T8. Pedagogia, difusió i divulgació del Patrimoni històric.
T9. Patrimoni històric i comunicació.
T10. la "gamificació" i el patrimoni històric.

Atenció personalitzada
Description

Seguiment personalitzat de l'elaboració dels treballs/proves de desenvolupament. Comença per la definició dels temes, continua amb el seguiment del progrés en l'elaboració.

Donada la situació d'emergència sanitària, durant el curs 2020-2021 s’atendrà els estudiants en tutoria individualitzada i/o grupal per tal de resoldre possibles dubtes, consultes i altres qüestions relacionades amb l'assignatura. La tutoria podrà ser presencial i/o virtual. A principis de curs s'informarà a l’estudiant sobre com es portarà a terme aquesta atenció personalitzada (horaris, si serà presencial, per correu electrònic, Moodle...).

Avaluació
 
Other comments and second exam session

Els estudiants matriculats a la URV segueixen el sistema ECTS i tenen dret a les convocatòries d'avaluació indicades a la normativa acadèmica de grau i màster vigent.


Fonts d'informació
Bàsica

- A. Baldeón 2007: Deontología y responsabilidad profesional: el caso de los museos de Arqueología, Museo (12), 203-209.

- A. Bermúdez/J.V. M. Arbeloa/A. Giralt 2004: Intervención en el patrimonio cultural. Creación y gestión  de proyectos. Editorial Síntesis. Madrid, 2004.

- Ll. Bonet/X. Castañer/J. Font 1999: Gestión de proyectos culturales. Análisis de casos. Ariel. Barcelona.

- C. Burton/N.Michael 1995: Guía práctica para la gestión por proyectos. Paidós, Barcelona.

- R. Calaf 2008: Didáctica del patrimonio. Epistemología, metodología y estudio de casos.

- J.M. Cano de Mauvesín  2005: Turismo cultural. Manual del gestor de Patrimonio.

- Institute fot Archaeologists 1985: Code of Conduct. Revisat el 2014 (http://www.archaeologists.net/).

- Y. Évrard 1993: Le management des entreprises artistiques et culturelles. Edition Economia, París.

- J. Font 2004: Casos de turismo cultura. De la planificación estratégica a la gestión del producto.  Ariel.

- Fundación Del Patrimonio Histórico De Castilla Y León 2000: Turismo cultural: el patrimonio histórico como fuente de riqueza.

- M. E. Geber 2006: Las siete disciplinas esenciales para crear una empresa competitiva. Los secretos del e-myth. Paidós.

- P. Guber 2011: Storytelling para el éxito. Conecta, persuade y triunfa gracias al poder oculto de las historias. Empresa activa. Barcelona.

- Instituto Andaluz del Patrimonio Histórico, 2001: Código deontológico profesional de la Arqueología, a PH (37), 7-10.

- N. Kotler/Ph. Kotkler 2001: Estrategias y marketing de museos. Ariel. 

- M. Lynott/ Y.A. Wylie 1995: Ethics in American Archaeology: challenges for the 1990’s,a Special Report. Society of American Archaeology.

- M. Lynott 1997: Ethical principles and archaeology practices development of an ethics policy, a American Antiquity, 62, 4.

- A. Martinell 2001: Diseña y elaboración de proyectos de cooperación cultural. Organización de Estados Iberoamericanos.

- J.A. Mondéjar-M.A. Gómez 2009: Turismo cultural en ciudades Patrimonio de la Humanidad.

- L. Puchol 2008: El libro del currículum vitae. Como superar la barrera del currículo y conseguir el trabajo que deseas.

- J.I. Pulido (coord.), M. de la Calle; M. Velasco 2013: Turismo cultural. Editorial Síntesis.

- C. Rapaille 2007: El código cultural. Editorial Norma.

- A. Ries/L. Ries 2005: The origin of brands. Collins.

- A. Ries/L. Ries 2005: La caída de la publicidad y el auge de las RR PP. Empresa Activa. Barcelona.

- D. Roselló 2011: Diseño y evaluación de proyectos culturales. (4ª edició). Barcelona.

- P. Santandreu 2003: Cómo preparar un buen currículum. Gestión 2000. Barcelona.

- Society of American Archaeology 1961: Committee on Ethics and Standards, Four Statements for Archaeology.

- S. Walter 2004: Think global, act local. Loath Press Ltd. Edinburgh.

Complementària

(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.