Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A4 |
Analitzar, planificar, dissenyar, desenvolupar i avaluar el procés d'ensenyament-aprenentatge de la llengua anglesa d'acord amb el currículum i l'enfocament metodològic adequats |
| A5 |
Identificar, descriure, analitzar i avaluar recursos, estratègies, mètodes i procediments didàctics emprats en l'ensenyament de la llengua anglesa i aplicar-los adequadament en qualsevol entorns ILE / ISL i en funció de les necessitats de l'alumnat. |
| A7 |
Analitzar, comparar, gestionar i avaluar la pràctica docent d'acord amb les necessitats de l'alumnat |
| A8 |
Aplicar els mètodes d'investigació propis de l'àmbit de la lingüística aplicada i la didàctica de l'anglès com a llengua estrangera al disseny i elaboració de projectes docents, acadèmics i / o d'investigació rigorosos i implementar els resultats a l'aula d'anglès |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | CT3 |
Resoldre problemes complexes de manera crítica, creativa i innovadora en contextos multidisciplinaris |
| CT4 |
Treballar en equips multidisciplinars i en contextos complexes |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A4 |
Planifica, analitza, compara i avalua el currículum docent de llengua anglesa en diferents nivells; desenvolupa i aplica metodologies didàctiques, grupals o individuals i personalitzades, adaptades a la diversitat dels estudiants
| | A5 |
Argumenta i raona sobre com, quan, i de quina manera treballar les destreses comunicatives en la classe de llengua anglesa
| | A7 |
Desenvolupa l'habilitat de detectar dificultats d'aprenentatge, i aplica la metodologia adequada per a superar-les
| | A8 |
Identifica, descriu i analitza els principals enfocaments metodològics utilitzats en l'ensenyament de l'anglès com a llengua estrangera
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CT3 |
Reconèixer la situació plantejada com un problema en un entorn multidisciplinari, investigador o professional, i afrontar-lo de manera activa
Seguir un mètode sistemàtic amb un enfocament global per dividir un problema complex en parts i per identificar les causes aplicant el coneixement científic i professional
Dissenyar una solució nova utilitzant els recursos necessaris i disponibles per tal d’afrontar el problema
Elaborar un model realista que concreti tots els aspectes de la solució proposada
Avaluar el model proposat contrastant-lo amb el context real d’aplicació i ser capaç de trobar limitacions i proposar millores
| | CT4 |
Conèixer l’objectiu de l’equip i identificar el seu rol en contextos complexos
Comunicar i actuar amb altres equips per assolir conjuntament els objectius
Comprometre’s i afavorir els canvis i millores necessaris per assolir els objectius de l’equip
Confiar en les pròpies capacitats, respectar les diferències i aprofitar-les en benefici de l’equip
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
1. Key terminology |
• methodology
• method vs. approach
• aims
• activity vs. task
• drill
• eliciting
• language skills
• metalanguage
• PPP
• rapport
• STT vs TTT
• syllabus
• other
|
2. The history of L2 methodology and its relation to nowadays methods |
• The beginnings: Latin as a role model for l2 learning and teaching
• The grammar method: Ahn y Ollendorff
• The Natural Method
• Nicholas Gouin (1776-1834)
• Mastery System - Prendergast (1806-1881)
• Meisterschaft System -Rosenthal
• Reformist methods (Germany)
• François Gouin (1831-1896)
• The Grammar - Translation Method
• The Direct Method
• The Audiolingual Method
• The Situational Method
• TPR
• The Natural Approach
• Community Learning
• The Silent Method
• Suggestopedia
• The Communicative Approach
• Task-based learning
|
3. New approaches to ELT |
• Immersion programmes
• Gamification
• Project Based Learning (PBL)
• Flipped Classroom
• Alternative approaches:
o María Montessori
o Steiner- Waldorf
o Reggio Emilia
o Amara Berri
o Janusz Korczak
o Forest Schools
o Home-Schooling/Un-Schooling
|
4. Feedback |
• Types of feedback
• Feedback strategies for instructor-learner interaction
• Group feedback and peer feedback strategies
|
5. Assessment |
• Formal and informal assessment
• Teacher -, Peer- and Self-evaluation
• Rubrics
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Lectura de documentació escrita / gràfica elaborada |
|
12 |
15 |
27 |
Activitats d’auto seguiment |
|
1 |
1 |
2 |
Treballs |
|
10 |
20 |
30 |
Fòrums de debat |
|
10 |
20 |
30 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
5 |
4 |
9 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Course presentation |
Lectura de documentació escrita / gràfica elaborada |
Critical reading and review of assigned material |
Activitats d’auto seguiment |
Comprehension activities |
Treballs |
Exact details on the number and type of assignments will be provided on the first day of classes. |
Fòrums de debat |
Active participation to foster peer interaction with intellectually relevant and insightful contributions to online debates. |
Resolució de problemes, exercicis |
Practical exercises |
Atenció personalitzada |
Online tutoring |
Descripció |
All students will receive personalized feedback for each task. Online
forum will be a key feature, all posts are read and responded to by the
instructor. Online tutoring is available throughout course duration via Moodle. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Treballs |
|
- Assignment 1
- Assignment 2
- Final assignment
|
20%
20%
30% |
Fòrums de debat |
|
Intellectually relevant and insightful contributions to online debates. |
30% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
|
- Brown, H.D., Teaching by Principles: An Interactive Approach to Language Pedagogy. London: Pearson Longman, 2005
- Gebhard,
J.G., Teaching English as a Foreign or Second Language: A Teacher
Self-development and Methodology Guide. Michigan: The University of
Michigan Press, 2006 Nunan, D., Language teaching methodology: a
textbook for teachers. New York [etc.] : Prentice Hall, 1991
- Sanad,
H., The Basics of Methodology: A Helping Guide For Pre-Service And
In-Service Teachers Majoring In English As A Foreign Or Second Language.
Saarbrücken: VDM Verlag Dr. Müller, 2011
- Scrivener, J., Learning teaching: a guidebook for English language teachers. Oxford: Macmillan, 2005
- Thornbury,
S., Uncovering grammar. Oxford: Macmillan Heinemann English Language
Teaching, 2001 Thornbury, S., How to Teach Speaking. Essex: Pearson
Education: 2005
- Ur, P., A Course in English Language Teaching. Cambridge: CUP, 1999
|
Complementària |
|
|
|
Brown, H.D., Teaching by Principles: An Interactive Approach to Language Pedagogy. London: Pearson Longman, 2005Brumfit,
C., Communicative methodology in language teaching: the roles of
fluency and accuracy. Cambridge [etc.]: Cambridge University Press,
1984 Celce-Murcia, M., Discourse and context in language
teaching: a guide for language teachers. Cambridge: Cambridge University
Press, cop. 2000 Dale, E., Audiovisual methods in teaching. New York [etc.] : Holt, Rinehart
and Winston, 1969 Dudeney, G., Ur, P., The Internet and Language
Classroom: A practical Guide for Teachers. Cambridge: CUP, 2007 Gebhard,
J.G., Teaching English as a Foreign or Second Language: A Teacher
Self-development and Methodology Guide. Michigan: The University of
Michigan Press, 2006 Gower, R., Teaching practice handbook. Oxford: Macmillan Education, 2005 Grabe, W., Reading in a second language moving from theory to practice. New York: Cambridge University Press, cop.2009 Kenworthy, J., Teaching English pronunciation. London [etc.] : Longman, 1987Lazar, G., Literature and language teaching: a guide for teachers and trainers. Cambridge: Cambridge University Press, 1993 Lewis, M., The Lexical approach: the state of ELT and a way forward. Hove: Language Teaching Publications, cop. 1993 McKay, H., Teaching adult second language learners. Cambridge: Cambridge University Press, 1999Mehisto,
P., Uncovering CLIL: Content and Language Integrated Learning in
bilingual and multilingual education. Oxford: Macmillan Education, cop.
2008 Moon, J., Children learning English. Oxford: Macmillan Heinemann English Language Teaching, 2000 Nunan, D., Designing tasks for the communicative classroom. Cambridge [etc.]: Cambridge University Press, 1989 Nunan, D., Language teaching methodology: a textbook for teachers. New York [etc.] : Prentice Hall, 1991 Richards, J. C., Approaches and methods in language teaching. Cambridge: University Press, 2001 Richards,
J.C., Renandya W. A., Methodology in language teaching: an anthology of
current practice. New York [etc.]: Cambridge University Press, 2002 Warschauer,
M., E-Mail for English teaching: bringing the internet and computer
learning networks into the language classroom. Alexandria: TESOL, cop.
1995 Vandergrift, L., Teaching and learning second language listening: metacognition in action. New York : Routledge, 2012 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|