DADES IDENTIFICATIVES 2021_22
Assignatura (*) METODOLOGIA DE L'ENSENYAMENT DE SEGONES LLENGÜES Codi 12865109
Ensenyament
Ensenyam. i Adquis. de l'Anglès com a Llengua estrang./segona Llengua
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
4 Obligatòria Primer 1Q
Llengua d'impartició
Anglès
Departament Estudis Anglesos i Alemanys
Coordinador/a
HRYCKIEWICZ DE APELLÁNIZ, OLGA
Adreça electrònica olga.hryckiewicz@urv.cat
Professors/es
HRYCKIEWICZ DE APELLÁNIZ, OLGA
Web
Descripció general i informació rellevant <p> Exact details and requirements for this subject will be provided on the first day of classes. </p><p>The information in the teaching guide for this subject may vary because it is currently in the process of being modified and must be approved by the AQU Catalunya. This means it will only be taught online and,&nbsp;if necessary, that the information in the teaching guide will be revised. </p>

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 A4 Analitzar, planificar, dissenyar, desenvolupar i avaluar el procés d'ensenyament-aprenentatge de la llengua anglesa d'acord amb el currículum i l'enfocament metodològic adequats
 A5 Identificar, descriure, analitzar i avaluar recursos, estratègies, mètodes i procediments didàctics emprats en l'ensenyament de la llengua anglesa i aplicar-los adequadament en qualsevol entorns ILE / ISL i en funció de les necessitats de l'alumnat.
 A7 Analitzar, comparar, gestionar i avaluar la pràctica docent d'acord amb les necessitats de l'alumnat
 A8 Aplicar els mètodes d'investigació propis de l'àmbit de la lingüística aplicada i la didàctica de l'anglès com a llengua estrangera al disseny i elaboració de projectes docents, acadèmics i / o d'investigació rigorosos i implementar els resultats a l'aula d'anglès
Tipus B Codi Competències Transversals
 CT3 Resoldre problemes complexes de manera crítica, creativa i innovadora en contextos multidisciplinaris
 CT4 Treballar en equips multidisciplinars i en contextos complexes
Tipus C Codi Competències Nuclears

Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 A4 Planifica, analitza, compara i avalua el currículum docent de llengua anglesa en diferents nivells; desenvolupa i aplica metodologies didàctiques, grupals o individuals i personalitzades, adaptades a la diversitat dels estudiants
 A5 Argumenta i raona sobre com, quan, i de quina manera treballar les destreses comunicatives en la classe de llengua anglesa
 A7 Desenvolupa l'habilitat de detectar dificultats d'aprenentatge, i aplica la metodologia adequada per a superar-les
 A8 Identifica, descriu i analitza els principals enfocaments metodològics utilitzats en l'ensenyament de l'anglès com a llengua estrangera
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
 CT3 Reconèixer la situació plantejada com un problema en un entorn multidisciplinari, investigador o professional, i afrontar-lo de manera activa
Seguir un mètode sistemàtic amb un enfocament global per dividir un problema complex en parts i per identificar les causes aplicant el coneixement científic i professional
Dissenyar una solució nova utilitzant els recursos necessaris i disponibles per tal d’afrontar el problema
Elaborar un model realista que concreti tots els aspectes de la solució proposada
Avaluar el model proposat contrastant-lo amb el context real d’aplicació i ser capaç de trobar limitacions i proposar millores
 CT4 Conèixer l’objectiu de l’equip i identificar el seu rol en contextos complexos
Comunicar i actuar amb altres equips per assolir conjuntament els objectius
Comprometre’s i afavorir els canvis i millores necessaris per assolir els objectius de l’equip
Confiar en les pròpies capacitats, respectar les diferències i aprofitar-les en benefici de l’equip
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge

Continguts
Tema Subtema
1. Key terminology • methodology
• method vs. approach
• aims
• activity vs. task
• drill
• eliciting
• language skills
• metalanguage
• PPP
• rapport
• STT vs TTT
• syllabus
• other
2. The history of L2 methodology and its relation to nowadays methods • The beginnings: Latin as a role model for l2 learning and teaching
• The grammar method: Ahn y Ollendorff
• The Natural Method
• Nicholas Gouin (1776-1834)
• Mastery System - Prendergast (1806-1881)
• Meisterschaft System -Rosenthal
• Reformist methods (Germany)
• François Gouin (1831-1896)
• The Grammar - Translation Method
• The Direct Method
• The Audiolingual Method
• The Situational Method
• TPR
• The Natural Approach
• Community Learning
• The Silent Method
• Suggestopedia
• The Communicative Approach
• Task-based learning
3. New approaches to ELT • Immersion programmes
• Gamification
• Project Based Learning (PBL)
• Flipped Classroom
• Alternative approaches:
o María Montessori
o Steiner- Waldorf
o Reggio Emilia
o Amara Berri
o Janusz Korczak
o Forest Schools
o Home-Schooling/Un-Schooling
4. Feedback • Types of feedback
• Feedback strategies for instructor-learner interaction
• Group feedback and peer feedback strategies
5. Assessment • Formal and informal assessment
• Teacher -, Peer- and Self-evaluation
• Rubrics

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
1 0 1
Lectura de documentació escrita / gràfica elaborada
A5
12 15 27
Activitats d’auto seguiment
A5
1 1 2
Treballs
A5
A8
CT4
10 20 30
Fòrums de debat
A4
A7
10 20 30
Resolució de problemes, exercicis
CT3
5 4 9
Atenció personalitzada
1 0 1
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Course presentation
Lectura de documentació escrita / gràfica elaborada Critical reading and review of assigned material
Activitats d’auto seguiment Comprehension activities
Treballs Exact details on the number and type of assignments will be provided on the first day of classes.
Fòrums de debat Active participation to foster peer interaction with intellectually relevant and insightful contributions to online debates.
Resolució de problemes, exercicis Practical exercises
Atenció personalitzada Online tutoring

Atenció personalitzada
Descripció

All students will receive personalized feedback for each task. Online forum will be a key feature, all posts are read and responded to by the instructor. Online tutoring is available throughout course duration via Moodle.


Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Treballs
A5
A8
CT4
- Assignment 1
- Assignment 2
- Final assignment
20%
20%
30%
Fòrums de debat
A4
A7
Intellectually relevant and insightful contributions to online debates. 30%
Altres  
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Fonts d'informació

Bàsica

  • Brown, H.D., Teaching by Principles: An Interactive Approach to Language Pedagogy. London: Pearson Longman, 2005
  • Gebhard, J.G., Teaching English as a Foreign or Second Language: A Teacher Self-development and Methodology Guide. Michigan: The University of Michigan Press, 2006 Nunan, D., Language teaching methodology: a textbook for teachers. New York [etc.] : Prentice Hall, 1991 
  • Sanad, H., The Basics of Methodology: A Helping Guide For Pre-Service And In-Service Teachers Majoring In English As A Foreign Or Second Language. Saarbrücken: VDM Verlag Dr. Müller, 2011 
  • Scrivener, J., Learning teaching: a guidebook for English language teachers. Oxford: Macmillan, 2005 
  • Thornbury, S., Uncovering grammar. Oxford: Macmillan Heinemann English Language Teaching, 2001 Thornbury, S., How to Teach Speaking. Essex: Pearson Education: 2005 
  • Ur, P., A Course in English Language Teaching. Cambridge: CUP, 1999
Complementària


  • Brown, H.D., Teaching by Principles: An Interactive Approach to Language Pedagogy. London: Pearson Longman, 2005
  • Brumfit, C., Communicative methodology in language teaching: the roles of fluency and accuracy. Cambridge [etc.]: Cambridge University Press, 1984 
  • Celce-Murcia, M., Discourse and context in language teaching: a guide for language teachers. Cambridge: Cambridge University Press, cop. 2000 
  • Dale, E., Audiovisual methods in teaching. New York [etc.] : Holt, 
  • Rinehart and Winston, 1969 Dudeney, G., Ur, P., The Internet and Language Classroom: A practical Guide for Teachers. Cambridge: CUP, 2007 Gebhard, J.G., Teaching English as a Foreign or Second Language: A Teacher Self-development and Methodology Guide. Michigan: The University of Michigan Press, 2006 
  • Gower, R., Teaching practice handbook. Oxford: Macmillan Education, 2005 
  • Grabe, W., Reading in a second language moving from theory to practice. New York: Cambridge University Press, cop.2009 
  • Kenworthy, J., Teaching English pronunciation. London [etc.] : Longman, 1987
  • Lazar, G., Literature and language teaching: a guide for teachers and trainers. Cambridge: Cambridge University Press, 1993 
  • Lewis, M., The Lexical approach: the state of ELT and a way forward. Hove: Language Teaching Publications, cop. 1993 
  • McKay, H., Teaching adult second language learners. Cambridge: Cambridge University Press, 1999
  • Mehisto, P., Uncovering CLIL: Content and Language Integrated Learning in bilingual and multilingual education. Oxford: Macmillan Education, cop. 2008 
  • Moon, J., Children learning English. Oxford: Macmillan Heinemann English Language Teaching, 2000 
  • Nunan, D., Designing tasks for the communicative classroom. Cambridge [etc.]: Cambridge University Press, 1989 
  • Nunan, D., Language teaching methodology: a textbook for teachers. New York [etc.] : Prentice Hall, 1991 
  • Richards, J. C., Approaches and methods in language teaching. Cambridge: University Press, 2001 
  • Richards, J.C., Renandya W. A., Methodology in language teaching: an anthology of current practice. New York [etc.]: Cambridge University Press, 2002 
  • Warschauer, M., E-Mail for English teaching: bringing the internet and computer learning networks into the language classroom. Alexandria: TESOL, cop. 1995 
  • Vandergrift, L., Teaching and learning second language listening: metacognition in action. New York : Routledge, 2012 
  • Recomanacions


    (*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent