DADES IDENTIFICATIVES 2021_22
Assignatura (*) ACTIVITATS PER A L'ENSENYAMENT DE LA LLENGUA ANGLESA A NENS Codi 12865201
Ensenyament
Ensenyam. i Adquis. de l'Anglès com a Llengua estrang./segona Llengua
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
3 Optativa 2Q
Llengua d'impartició
Anglès
Departament Estudis Anglesos i Alemanys
Coordinador/a
MANEGRE , MARNI LYNNE
Adreça electrònica marnilynne.manegre@urv.cat
Professors/es
MANEGRE , MARNI LYNNE
Web
Descripció general i informació rellevant <p>Els detalls i requisits exactes per a aquesta assignatura es proporcionaran el primer dia de classes.</p><p>Aquesta assignatura s’impartirà presencialment, tant com sigui possible, segons les instruccions de les autoritats sanitàries. Al començament del curs acadèmic, el calendari que conté totes les activitats docents (amb horaris i aules) estarà disponible a l’àrea Moodle de l’assignatura.</p>

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 A6 Planificar, estructurar i dissenyar unitats didàctiques, programar i pautar els continguts de la disciplina en entorns diversos amb sensibilitat als diferents ritmes d'aprenentatge de la llengua anglesa
Tipus B Codi Competències Transversals
 CT4 Treballar en equips multidisciplinars i en contextos complexes
 CT6 Desenvolupar habilitats per gestionar la carrera professional
Tipus C Codi Competències Nuclears

Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 A6 Planifica tasques educatives efectives que tinguin en compte l'especificitat de l'ensenyament de la llengua anglesa
Programa i pauta els continguts de la disciplina en entorns diversos amb sensibilitat als diferents ritmes d'aprenentatge de la llengua anglesa
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
 CT4 Conèixer l’objectiu de l’equip i identificar el seu rol en contextos complexos
Comunicar i actuar amb altres equips per assolir conjuntament els objectius
Comprometre’s i afavorir els canvis i millores necessaris per assolir els objectius de l’equip
Confiar en les pròpies capacitats, respectar les diferències i aprofitar-les en benefici de l’equip
 CT6 Aprofundir en l’autoconeixement professional
Desenvolupar l’actitud professional
Analitzar l’entorn professional propi de l’especialitat
Dissenyar itineraris professionals específics
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge

Continguts
Tema Subtema
Teoria del desenvolupament
Introducció al llenguatge infantil, el debat sobre la natura i l’alimentació, la hipòtesi del període crític
Etapes de desenvolupament (Piaget, Erikson)
L’adquisició bilingüe del cervell i la llengua estrangera a la infància

Estructura i disseny de classes Estructuració de la classe EFL (escalfament, adquisició, aplicació guiada, aplicació independent, activació, comentaris i assignació de tasques)
Ensenyament d’idiomes en diferents etapes de desenvolupament
Ensenyament en línia vs. aula
Competència intercultural a l'aula La importància d’establir un entorn multicultural i introduir la cultura a l’anglès com a lliçó de llengua estrangera
Identificació d’àrees problemàtiques Maneig de males comunicacions
Proporcionar comentaris efectius
Docència i Coaching

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
A6
1 2 3
Treballs
A6
2 15 17
Sessió Magistral
A6
20 24 44
Atenció personalitzada
1 0 1
 
Proves mixtes
A6
2 8 10
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Presentació del curs, presentacions.
Treballs Els estudiants participaran en debats en grup i debats de tota la classe relacionats amb el tema.
Sessió Magistral Cada conferència introduirà una important teoria del desenvolupament i com treballar amb nens en diverses etapes del desenvolupament. Les classes seran interactives i inclouran tant el professorat com l’alumne.
Atenció personalitzada Els estudiants són benvinguts a discutir els problemes relacionats amb la classe amb la instructora durant el seu horari d’oficina

Atenció personalitzada
Descripció

Durant el curs 2021-22 s’atendrà a l’alumnat en tutoria individualitzada i/o grupal per tal de resoldre possibles dubtes, consultes i altres qüestions relacionades amb l’assignatura. La tutoria podrà ser presencial i/o virtual. A principis de curs s’informarà l’estudiantat sobre com es portarà a terme aquesta atenció personalitzada (horaris, si serà presencial, per correu electrònic, Moodle...).

Els estudiants poden organitzar sessions de tutoria amb l'instructor per tractar qüestions relacionades amb la classe. La notificació prèvia per correu electrònic és indispensable per organitzar correctament les sessions de tutoria. A més, hi haurà temps a classe perquè els estudiants puguin fer preguntes i demanar més explicacions.


Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Treballs
A6
Hi haurà dos treballs escrits.
Tasca escrita 1: explicació de la identitat híbrida. 30%
Tasca escrita 2: qüestions de situació. 30%
60
Proves mixtes
A6
Examen final: l'examen es realitzarà l'últim dia de les classes i consistirà en preguntes de resposta múltiple, de correspondència i de resposta llarga basades en el contingut tractat a classe. 40
Altres  
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Si l'evolució de la situació sanitària requereix reduir la presencialitat, s'adaptarà l'avaluació perquè es pugui dur a terme d'acord amb les directrius que estableixin els organismes pertinents. Qualsevol modificació s'informarà mitjançant el fòrum de notícies del Campus Virtual (Moodle).

El segon examen de convocatòria serà un examen que representarà el 100% de la nota.


Fonts d'informació

Bàsica Nicoladis, E., & Montanari, S. (Eds.), Bilingualism across the lifespan: Factors moderating language proficiency., , 2018
Berk, L. E, Child Development., Seventh, 2006
Paradis, J. & Crago, M. B., ual Language Development & Disorders: A Handbook on Bilingualism & Second Language Learning., Second, 2011

Complementària

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent