Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A6 |
Planificar, estructurar i dissenyar unitats didàctiques, programar i pautar els continguts de la disciplina en entorns diversos amb sensibilitat als diferents ritmes d'aprenentatge de la llengua anglesa |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | CT4 |
Treballar en equips multidisciplinars i en contextos complexes |
| CT6 |
Desenvolupar habilitats per gestionar la carrera professional |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A6 |
Planifica tasques educatives efectives que tinguin en compte l'especificitat de l'ensenyament de la llengua anglesa
Dissenya materials i activitats orientades a un alumnat amb necessitats específiques i propòsits diferents en una varietat de contextos acadèmics i professionals
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CT4 |
Conèixer l’objectiu de l’equip i identificar el seu rol en contextos complexos
Comunicar i actuar amb altres equips per assolir conjuntament els objectius
Comprometre’s i afavorir els canvis i millores necessaris per assolir els objectius de l’equip
Confiar en les pròpies capacitats, respectar les diferències i aprofitar-les en benefici de l’equip
| | CT6 |
Aprofundir en l’autoconeixement professional
Desenvolupar l’actitud professional
Analitzar l’entorn professional propi de l’especialitat
Dissenyar itineraris professionals específics
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
1. Introduction to ESP |
1.1 What is ESP?
1.2 Definitions of ESP
1.3 Approaches to ESP
1.4 Characterizing ESP courses
1.5 Classifications of ESP |
2. Evolution of ESP: Approaches and Trends |
2.1 Origins and evolution of ESP
2.2 Different approaches to ESP |
3. ESP Now: The ESP Teacher and the Learner |
3.1 An Overview of ESP teaching today
3.2 The multidisciplinary nature of ESP
3.3 Current trends in ESP
3.4 The ESP teacher and learner
|
4. ESP Course Design: Needs Analysis |
4.1 Course design: basic concerns
4.2 Needs Analysis in ESP
4.3 Needs Analysis and Evaluation
|
5. ESP Course Design: Genre Analysis
|
5.1 Basic concepts in Genre Analysis
5.2 Types of genres
5.3 Approaches to genre in ESP teaching
|
6. ESP Course Design: Syllabus Design |
6.1 Bases for syllabus design
6.2 Approaches to syllabus design in ESP courses
|
7. ESP Teaching Practice: Teaching Skills
|
7.1 Teaching skills in ESP
7.2 Using texts in ESP: Authenticity |
8. ESP Teaching practice: Materials |
8.1 Approach to language in ESP
8.2 Materials Selection and Development
8.3 Task Design
|
9. Information Technology in ESP |
9.1 Information Technology in ESP
9.2 Making the most of IT in ESP
9.3 The Digital Age and ESP |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Presentacions / exposicions |
|
3 |
10 |
13 |
Treballs col·laboratius. |
|
0 |
13 |
13 |
Lectura de documentació escrita / gràfica elaborada |
|
0 |
8 |
8 |
Webcasting |
|
0 |
6 |
6 |
Videoconferència |
|
3 |
2 |
5 |
Activitats d’auto seguiment |
|
0 |
9 |
9 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
0 |
15 |
15 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
Debats |
|
0 |
4 |
4 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Cada tema inclourà al menys una activitat introductòria ("Warm-up activity") que tindrà com a finalitat despertar l'interés dels estudiants i ajudar-los a situar un aspecte concret dins el disseny d'un curs d'ESP. |
Presentacions / exposicions |
A final de curs, els estudiants presentaran en grup i de forma oral el resultat del seu treball col·laboratiu: el disseny d'un curs d'ESP que hagin triat ells. Al llarg de la seva presentació oral, cadad membre del grup haurà d'explicar un aspecte or fase diferent del diseeny del curs. També hauran de justificar les decisions que han pres, aplicant així els coneixements adquirits al llarg del curs. La presentació oral de cada membre del grup haurà de ser enregistrada en vídeo i després entregada com un sol video. |
Treballs col·laboratius. |
En grup, els estudiants plantearan una situació real o simulada sobre el disseny d'un curs d'ESP i hauran de desenvolupar totes les fases del disseny del curs, reflexionant sobre cadascuna de les fases i prenent decisions. Els estudiants hauran de descriure la situació particular del curs, dur a terme una anàlisi de necessitats, crear un programa de l'assignatura, desenvolupar una unitat docent completa creant o adaptant materials docents, i establir un mètode d'avaluació coherent que tingui en compte el principal objectiu del curs d'ESP que han dissenyat. |
Lectura de documentació escrita / gràfica elaborada |
Cada setmana els estudiants hauran de llegir les lectures del curs per tal de poder participar als debats i completar les activitats d'autoseguiment de manera efectiva. |
Webcasting |
Cada setmana els estudiants hauran de veure els vídeos corresponents, gravats prèviament, que inclouen l'exposició de continguts teòrics de l'assignatura.
|
Videoconferència |
Hi haurà dues sessions síncrones mitjançant webconferència: one per crear grups pel treball col·laboratiu que els estudiants hauran de fer i una altra per fer preguntes als estudiants sobre la seva presentació oral del treball col·laboratiu.
|
Activitats d’auto seguiment |
Al llarg del curs, els estudiants hauran de comprovar el seu progrés i la seva comprensió de conceptes relacionats amb els cursos d'ESP mitjançant 4 tests online.
|
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Cada setmana i després de veure els vídeos corresponents, els estudiants hauran d'entregar les seves activitats setmanals. Aquestes activitats consistiran en exercicis pràctics relacionats amb el contingut del curs.
|
Atenció personalitzada |
Els dubtes dels estudiants es podran resoldre per videoconferència o mitjançant el correu electrònic. |
Debats |
Es fomentarà l’esperit crític mitjançant el debat a l'aula virtual. Per tal de participar en aquests debats, els estudiants hauran de llegir també els articles corresponents, demostrar que són capaços de fer front a situacions d'ESP complexes i de proporcionar solucions imaginatives. |
Descripció |
Els estudiants podran fer consultes sobre aspectes relacionats amb el curs a través de videoconferència o mitjançant el correu electrònic. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Presentacions / exposicions |
|
Com a part del seu treball col·laboratiu sobre el disseny d'un curs d'ESP, els estudiants hauran de fer una presentació oral que haurà de ser enregistrada en vídeo i després respondre a preguntes en una sessió síncrona. |
20% |
Treballs col·laboratius. |
|
En grups of 4-5 membres, els estudiants hauran de dissenyar un curso d'ESP que hagin triat ells, en el què hauran de reflectir totes les decisions preses. Hauran d'entregar una Análisi de Necessitats i una Análisi de Géneres, un programa, una unitat docent completa i el mètode d'avaluació adequat pel curs d'ESP dissenyat. També hauran d'entregar un powerpoint explicant tot el procés del disseny del curs. |
20% |
Activitats d’auto seguiment |
|
Els estudiants hauran de fer 4 tests online al llarg del curs. Aquests tests els ajudaran a comprovar el seu progrés i la seva comprensió dels conceptes relacionats amb ESP |
35% |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
L'entrega de exercicis setmanals relacionats amb els continguts del curs. |
15% |
Debats |
|
La participació activa en els debats online i en el torn de preguntes d'una de les sessions síncrones del curs.
|
10% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
DOCÈNCIA EN LíNIA:
1ª CONVOCATÒRIA (Avaluació continua): La nota final de l'assignatura serà la resultant de les següents proves avaluatives: -Presentacions orals (20 %) + Treball Col·laboratiu (20 %) + Activitats d'autoseguiment (35 %) + Resolució de problemes i exercicis (15 %) + Debats (10 %) = 100%
2ª CONVOCATÒRIA: Els estudiants que no puguin completar totes les proves avaluatives de l'avaluació continua (exceptuant ls Tasques setmanals i els Online tests) haurien de completar-les per la 2 ª Convocatòria. Aquestes proves recuperables inclouen només la Presentació Oral, el Treball Col·laboratiu i els Debats (50 % de la nota final).
PLAGI: Si una part del treball col·laboratu no és original i s'ha plagiat, l'estudiant suspendrà el curs. |
Bàsica |
Tony Dudley-Evans, Maggie Jo St John, Developments in English for Specific Purposes: A Multidisciplinary Approach, Cambridge University Press, Cambridge: UK, 1998
Michael H. Long (ed.), Second Language Needs Analysis, Cambridge University Press, Cambridge: UK, 2005
T. Hutchinson, A. Waters, English for Specific Purposes: A Learning-Centred Approach, Cambridge University Press, Cambridge: UK, 1987
Rosa Muñoz-Luna & lidia Taillafer (eds.), Integrating Information and Communication Technologies in English for Specific Purposes, Springer International Publishing, Springer, 2018
Pauline Robinson, ESP Today: A Practitioner's Guide, Prentice Hall, Hemel Hempstead: UK, 1991
John Swales, Genre Analysis, Cambridge University Press, Cambridge: UK, 1990
R.R. Jordan, English for Academic Purposes, Cambridge University Press, Cambridge: UK, 1997
E. Arnó Macià, A. Soler Cervera, C. Rueda Ramos (eds.), Information Technology in Languages for Specific Purposes: Issues and Prospects, Springer, New York: USA, 2006
|
Aquest bibliografia recull alguns llibres bàsics per a entendre els conceptes i temes clau en ESP. |
Complementària |
, English for Specific Purposes,, ,
, Journal of English for Academic Purposes, ,
, Ibérica: Journal of the European Association of Languages for Specific Purposes, ,
|
Conjunt de revistes sobre l'àrea d'ESP. Poden donar a l'estudiant una bona perspectiva del treball que s'està fent en aquest àmbit. |
Assignatures que es recomana cursar simultàniament |
METODOLOGIA DE L'ENSENYAMENT DE SEGONES LLENGÜES/12865102 | MATERIALS I TÈCNIQUES PER A L'ENSENYAMENT DE LA LLENGUA ANGLESA/12865103 | APRENENTATGE DE LA LLENGUA ASSISTIT PER ORDINADOR (ALAO) I NOVES TECNOLOGIES EN L'ENSENYAMENT DE L/A/12865104 | LA PRONUNCIACIÓ A LA CLASSE DE LLENGUA ANGLESA/12865106 |
|
|
Altres comentaris |
Caldrà llegir els articles i capítols de llibre recomanats en el programa del curs per tal de poder seguir el curs de forma efectiva i poder entendre alguna conceptes importants del curs.
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|