DADES IDENTIFICATIVES 2021_22
Assignatura (*) ANGLÈS PER A FINALITATS ESPECÍFIQUES Codi 12865202
Ensenyament
Ensenyam. i Adquis. de l'Anglès com a Llengua estrang./segona Llengua
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
3 Optativa 1Q
Llengua d'impartició
Anglès
Departament Estudis Anglesos i Alemanys
Coordinador/a
RUEDA RAMOS, MARIA DEL CARMEN
Adreça electrònica carmen.rueda@urv.cat
Professors/es
RUEDA RAMOS, MARIA DEL CARMEN
Web http://moodle.urv.net
Descripció general i informació rellevant <table border="0" cellpadding="1" cellspacing="1" class="Verdana"><tbody><tr><td colspan="9" class="Verdana mainfons2">This course will be taught exclusively <b>online</b>.<br /><br /><b>COURSE DESCRIPTION</b>: This changing world requires us to adapt to new demands, especially as English has become an international language increasingly used in a variety of situations and for different purposes. In such a context, English language teachers are faced with the challenge to help learners become effective language users for different tasks and in different situations, whether academic or professional, that can be related to business, medicine, law, engineering, tourism, etc. In fact, it is very likely that English language teachers nowadays find a job within the domain of “English for Specific Purposes” (ESP). The objective of this course is to introduce students to this important field of English Language Teaching (ELT). ESP consists in designing courses based on learner needs and the characteristics of the disciplines and purposes for which language is used. In this course, we will present some key issues in ESP by drawing on aspects of linguistics and language teaching that are already familiar to students, such as needs analysis, course design and materials development, teacher and learner roles, the teaching of language skills, discourse and genre analysis, as well as information technology in the analysis and teaching of English for specific purposes.<br /><b>Objectives: </b>This course will introduce students to key concepts and trends in ESP so that they can draw on their own knowledge of applied linguistics and language teaching in order to teach and study how language is used in different contexts and for a variety of purposes. Specifically, it aims at helping students achieve the following objectives: <br />- To be aware of the role of English as an international language in a variety of changing situations in international settings. <br />- To be able to teach English in different situations and for a variety of purposes.<br />- To become familiar with the tools to analyze the use of English in academic and professional situations. <br />- To be able to design courses and materials adapted to language learners’ specific needs. <br />- To be able to apply tools and methods in linguistics and language teaching that are relevant to ESP teaching: the development of language skills, discourse and genre analysis, course design, applications of information technology, etc.<br />The information in the teaching guide for this subject may vary because it is currently in the process of being modified and must be approved by the AQU Catalunya. This means it will only be taught online and,&nbsp;if necessary, that the information in the teaching guide will be revised.</td></tr></tbody></table>

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 A6 Planificar, estructurar i dissenyar unitats didàctiques, programar i pautar els continguts de la disciplina en entorns diversos amb sensibilitat als diferents ritmes d'aprenentatge de la llengua anglesa
Tipus B Codi Competències Transversals
 CT4 Treballar en equips multidisciplinars i en contextos complexes
 CT6 Desenvolupar habilitats per gestionar la carrera professional
Tipus C Codi Competències Nuclears

Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 A6 Planifica tasques educatives efectives que tinguin en compte l'especificitat de l'ensenyament de la llengua anglesa
Dissenya materials i activitats orientades a un alumnat amb necessitats específiques i propòsits diferents en una varietat de contextos acadèmics i professionals
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
 CT4 Conèixer l’objectiu de l’equip i identificar el seu rol en contextos complexos
Comunicar i actuar amb altres equips per assolir conjuntament els objectius
Comprometre’s i afavorir els canvis i millores necessaris per assolir els objectius de l’equip
Confiar en les pròpies capacitats, respectar les diferències i aprofitar-les en benefici de l’equip
 CT6 Aprofundir en l’autoconeixement professional
Desenvolupar l’actitud professional
Analitzar l’entorn professional propi de l’especialitat
Dissenyar itineraris professionals específics
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge

Continguts
Tema Subtema
1. Introduction to ESP 1.1 What is ESP?
1.2 Definitions of ESP
1.3 Approaches to ESP
1.4 Characterizing ESP courses
1.5 Classifications of ESP
2. Evolution of ESP: Approaches and Trends 2.1 Origins and evolution of ESP
2.2 Different approaches to ESP
3. ESP Now: The ESP Teacher and the Learner 3.1 An Overview of ESP teaching today
3.2 The multidisciplinary nature of ESP
3.3 Current trends in ESP
3.4 The ESP teacher and learner
4. ESP Course Design: Needs Analysis 4.1 Course design: basic concerns
4.2 Needs Analysis in ESP
4.3 Needs Analysis and Evaluation
5. ESP Course Design: Genre Analysis
5.1 Basic concepts in Genre Analysis
5.2 Types of genres
5.3 Approaches to genre in ESP teaching

6. ESP Course Design: Syllabus Design 6.1 Bases for syllabus design
6.2 Approaches to syllabus design in ESP courses
7. ESP Teaching Practice: Teaching Skills
7.1 Teaching skills in ESP
7.2 Using texts in ESP: Authenticity
8. ESP Teaching practice: Materials 8.1 Approach to language in ESP
8.2 Materials Selection and Development
8.3 Task Design

9. Information Technology in ESP 9.1 Information Technology in ESP
9.2 Making the most of IT in ESP
9.3 The Digital Age and ESP

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
A6
CT6
1 0 1
Presentacions / exposicions
A6
CT4
CT6
3 10 13
Treballs col·laboratius.
A6
CT4
CT6
0 13 13
Lectura de documentació escrita / gràfica elaborada
A6
CT6
0 8 8
Webcasting
A6
CT6
0 6 6
Videoconferència
A6
CT4
CT6
3 2 5
Activitats d’auto seguiment
A6
CT6
0 9 9
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
A6
0 15 15
Atenció personalitzada
1 0 1
Debats
A6
CT6
0 4 4
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Cada tema inclourà al menys una activitat introductòria ("Warm-up activity") que tindrà com a finalitat despertar l'interés dels estudiants i ajudar-los a situar un aspecte concret dins el disseny d'un curs d'ESP.
Presentacions / exposicions A final de curs, els estudiants presentaran en grup i de forma oral el resultat del seu treball col·laboratiu: el disseny d'un curs d'ESP que hagin triat ells. Al llarg de la seva presentació oral, cadad membre del grup haurà d'explicar un aspecte or fase diferent del diseeny del curs. També hauran de justificar les decisions que han pres, aplicant així els coneixements adquirits al llarg del curs. La presentació oral de cada membre del grup haurà de ser enregistrada en vídeo i després entregada com un sol video.
Treballs col·laboratius. En grup, els estudiants plantearan una situació real o simulada sobre el disseny d'un curs d'ESP i hauran de desenvolupar totes les fases del disseny del curs, reflexionant sobre cadascuna de les fases i prenent decisions. Els estudiants hauran de descriure la situació particular del curs, dur a terme una anàlisi de necessitats, crear un programa de l'assignatura, desenvolupar una unitat docent completa creant o adaptant materials docents, i establir un mètode d'avaluació coherent que tingui en compte el principal objectiu del curs d'ESP que han dissenyat.
Lectura de documentació escrita / gràfica elaborada Cada setmana els estudiants hauran de llegir les lectures del curs per tal de poder participar als debats i completar les activitats d'autoseguiment de manera efectiva.
Webcasting Cada setmana els estudiants hauran de veure els vídeos corresponents, gravats prèviament, que inclouen l'exposició de continguts teòrics de l'assignatura.
Videoconferència Hi haurà dues sessions síncrones mitjançant webconferència: one per crear grups pel treball col·laboratiu que els estudiants hauran de fer i una altra per fer preguntes als estudiants sobre la seva presentació oral del treball col·laboratiu.
Activitats d’auto seguiment Al llarg del curs, els estudiants hauran de comprovar el seu progrés i la seva comprensió de conceptes relacionats amb els cursos d'ESP mitjançant 4 tests online.
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Cada setmana i després de veure els vídeos corresponents, els estudiants hauran d'entregar les seves activitats setmanals. Aquestes activitats consistiran en exercicis pràctics relacionats amb el contingut del curs.
Atenció personalitzada Els dubtes dels estudiants es podran resoldre per videoconferència o mitjançant el correu electrònic.
Debats Es fomentarà l’esperit crític mitjançant el debat a l'aula virtual. Per tal de participar en aquests debats, els estudiants hauran de llegir també els articles corresponents, demostrar que són capaços de fer front a situacions d'ESP complexes i de proporcionar solucions imaginatives.

Atenció personalitzada
Descripció

 Els estudiants podran fer consultes sobre aspectes relacionats amb el curs a través de videoconferència o mitjançant el correu electrònic.  


Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Presentacions / exposicions
A6
CT4
CT6
Com a part del seu treball col·laboratiu sobre el disseny d'un curs d'ESP, els estudiants hauran de fer una presentació oral que haurà de ser enregistrada en vídeo i després respondre a preguntes en una sessió síncrona. 20%
Treballs col·laboratius.
A6
CT4
CT6
En grups of 4-5 membres, els estudiants hauran de dissenyar un curso d'ESP que hagin triat ells, en el què hauran de reflectir totes les decisions preses. Hauran d'entregar una Análisi de Necessitats i una Análisi de Géneres, un programa, una unitat docent completa i el mètode d'avaluació adequat pel curs d'ESP dissenyat. També hauran d'entregar un powerpoint explicant tot el procés del disseny del curs. 20%
Activitats d’auto seguiment
A6
CT6
Els estudiants hauran de fer 4 tests online al llarg del curs. Aquests tests els ajudaran a comprovar el seu progrés i la seva comprensió dels conceptes relacionats amb ESP 35%
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
A6
L'entrega de exercicis setmanals relacionats amb els continguts del curs. 15%
Debats
A6
CT6
La participació activa en els debats online i en el torn de preguntes d'una de les sessions síncrones del curs.
10%
Altres  
 
Altres comentaris i segona convocatòria

DOCÈNCIA EN LíNIA:


1ª CONVOCATÒRIA (Avaluació continua):

La nota final de l'assignatura serà la resultant de les següents proves avaluatives:

-Presentacions orals (20 %) + Treball Col·laboratiu (20 %) + Activitats d'autoseguiment (35 %) + Resolució de problemes i exercicis (15 %) + Debats (10 %) = 100%


2ª CONVOCATÒRIA:

Els estudiants que no puguin completar totes les proves avaluatives de l'avaluació continua (exceptuant ls Tasques setmanals i els Online tests) haurien de completar-les per la 2 ª Convocatòria. Aquestes proves recuperables inclouen només la Presentació Oral, el Treball Col·laboratiu i els Debats (50 % de la nota final).


PLAGI: Si una part del treball col·laboratu no és original i s'ha plagiat, l'estudiant suspendrà el curs.


Fonts d'informació

Bàsica Tony Dudley-Evans, Maggie Jo St John, Developments in English for Specific Purposes: A Multidisciplinary Approach, Cambridge University Press, Cambridge: UK, 1998
Michael H. Long (ed.), Second Language Needs Analysis, Cambridge University Press, Cambridge: UK, 2005
T. Hutchinson, A. Waters, English for Specific Purposes: A Learning-Centred Approach, Cambridge University Press, Cambridge: UK, 1987
Rosa Muñoz-Luna & lidia Taillafer (eds.), Integrating Information and Communication Technologies in English for Specific Purposes, Springer International Publishing, Springer, 2018
Pauline Robinson, ESP Today: A Practitioner's Guide, Prentice Hall, Hemel Hempstead: UK, 1991
John Swales, Genre Analysis, Cambridge University Press, Cambridge: UK, 1990
R.R. Jordan, English for Academic Purposes, Cambridge University Press, Cambridge: UK, 1997
E. Arnó Macià, A. Soler Cervera, C. Rueda Ramos (eds.), Information Technology in Languages for Specific Purposes: Issues and Prospects, Springer, New York: USA, 2006

Aquest bibliografia recull alguns llibres bàsics per a entendre els conceptes i temes clau en ESP.

Complementària , English for Specific Purposes,, ,
, Journal of English for Academic Purposes, ,
, Ibérica: Journal of the European Association of Languages for Specific Purposes, ,

Conjunt de revistes sobre l'àrea d'ESP. Poden donar a l'estudiant una bona perspectiva del treball que s'està fent en aquest àmbit.

Recomanacions

Assignatures que es recomana cursar simultàniament
METODOLOGIA DE L'ENSENYAMENT DE SEGONES LLENGÜES/12865102
MATERIALS I TÈCNIQUES PER A L'ENSENYAMENT DE LA LLENGUA ANGLESA/12865103
APRENENTATGE DE LA LLENGUA ASSISTIT PER ORDINADOR (ALAO) I NOVES TECNOLOGIES EN L'ENSENYAMENT DE L/A/12865104
LA PRONUNCIACIÓ A LA CLASSE DE LLENGUA ANGLESA/12865106

 
Altres comentaris
Caldrà llegir els articles i capítols de llibre recomanats en el programa del curs per tal de poder seguir el curs de forma efectiva i poder entendre alguna conceptes importants del curs.
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent