DATOS IDENTIFICATIVOS 2021_22
Asignatura (*) PRÀCTIQUES EXTERNES Código 12865402
Titulación
Ensenyam. i Adquis. de l'Anglès com a Llengua estrang./segona Llengua
Ciclo 2n
Descriptores Cr.totales Tipo Curso Periodo Horarios y datos del examen
15 Pràctiques Externes obligatòria Primer 2Q
Modalidad y lengua de impartición
Departamento Estudis Anglesos i Alemanys
Coordinador/a
BARAN , KATARZYNA AGNIESZKA
Correo-e mar.gutierrezcolon@urv.cat
katarzyna.baran@urv.cat
fermin.rodriguez@urv.cat
Profesores/as
GUTIÉRREZ-COLON PLANA, MARIA DEL MAR
BARAN , KATARZYNA AGNIESZKA
RODRIGUEZ DIAZ, FERMIN
Web
Descripción general e información relevante

Internship during which students will observe English classes, teach English as well as put to practice the knowledge gained in the first term.*

This subject will be taught face-to-face as far as is possible within the instructions of the health authorities. At the start of the academic year, the calendar containing all teaching activities (with timetables and classrooms) will be available in the subject's Moodle area.


Competències
Tipo A Código Competencias Específicas
 A1 Dominar els corrents teòrics i enfocaments metodològics bàsics que caracteritzen els processos d'ensenyament i aprenentatge d'una llengua estrangera en general i de la llengua anglesa en particular
 A2 Dominar els fonaments lingüístics bàsics de la lingüística teòrica i aplicada
 A3 Posseir un coneixement avançat de la llengua anglesa oral i escrita a tots els nivells i del seu sistema lingüístic (lèxic, fonètic, gramatical, pragmàtic, discursiu) i donar-li un tractament didàctic adequat
 A4 Analitzar, planificar, dissenyar, desenvolupar i avaluar el procés d'ensenyament-aprenentatge de la llengua anglesa d'acord amb el currículum i l'enfocament metodològic adequats
 A5 Identificar, descriure, analitzar i avaluar recursos, estratègies, mètodes i procediments didàctics emprats en l'ensenyament de la llengua anglesa i aplicar-los adequadament en qualsevol entorns ILE / ISL i en funció de les necessitats de l'alumnat.
 A6 Planificar, estructurar i dissenyar unitats didàctiques, programar i pautar els continguts de la disciplina en entorns diversos amb sensibilitat als diferents ritmes d'aprenentatge de la llengua anglesa
 A7 Analitzar, comparar, gestionar i avaluar la pràctica docent d'acord amb les necessitats de l'alumnat
Tipo B Código Competencias Transversales
 CT4 Treballar en equips multidisciplinars i en contextos complexes
 CT5 Comunicar idees complexes de manera efectiva a tot tipus d’audiències
 CT6 Desenvolupar habilitats per gestionar la carrera professional
 CT7 Aplicar els principis ètics i de responsabilitat social com a ciutadà o ciutadana i com a professional
Tipo C Código Competencias Nucleares

Resultats d'aprenentatge
Tipo A Código Resultados de aprendizaje
 A1 Desenvolupa l'habilitat de detectar dificultats d'aprenentatge, i aplicar la metodologia adequada per a superar-les
Interpreta dades derivades de l'observació de la pràctica docent, pròpia i aliena, i els relaciona amb la metodologia adequada en l'àmbit de l'ensenyament de la llengua anglesa
 A2 Analitza, avalua i adapta de forma reflexiva i crítica el material i la informació didàctica disponible en el camp de l'ensenyament / aprenentatge de la llengua anglesa
 A3 És capaç d'aplicar les tècniques apreses en contextos concrets
Analitza i avalua el discurs de la llengua anglesa per part de l'estudiantat dins l'aula
 A4 Desenvolupa l'esperit analític, creatiu i crític en el moment de valorar la realitat professional
Analitza i avalua la pròpia pràctica docent, introduint propostes d'innovació que vagin encaminades a la millora de l'ensenyament-aprenentatge de la llengua anglesa
Analitza, compara i avalua la interacció alumnat-professorat i entre l'equip docent, introduint propostes de millora
 A5 Planifica tasques educatives efectives que tinguin en compte l'especificitat de l'ensenyament de la llengua anglesa
Dissenya materials i activitats orientades a un alumnat amb necessitats específiques
Desenvolupa habilitats i estratègies per a l'aprenentatge autònom, l'experimentació i la innovació mitjançant el coneixement i aplicació de les metodologies pròpies de l'ensenyament de la llengua anglesa
 A6 Posseeix fluïdesa i precisió en l'ús instrumental i instruccional de la llengua anglesa
Elabora unitats didàctiques, programa i pauta els continguts de la disciplina en entorns diversos amb sensibilitat als diferents ritmes d'aprenentatge de la llengua anglesa
Utilitza les noves tecnologies com a eina per enriquir l'aprenentatge de llengües estrangeres i per promoure l'autoaprenentatge i l'aprenentatge continuat
 A7 Posa en funcionament, en un àmbit professional i de manera integrada, tot un seguit de competències específiques, transversals i nuclears
Integra els coneixements teòrics amb les realitats a les quals es poden aplicar
Coneix institucions i organismes vinculats a l'àmbit estudiat
Coneix i utilitza els mitjans tècnics més freqüentment utilitzats pels professionals de l'àmbit
Planifica, analitza, compara i avalua el currículum docent de llengua anglesa en diferents nivells; desenvolupa i aplica metodologies didàctiques, grupals o individuals i personalitzades, adaptades a la diversitat dels estudiants
Tipo B Código Resultados de aprendizaje
 CT4 Conèixer l’objectiu de l’equip i identificar el seu rol en contextos complexos
Comunicar i actuar amb altres equips per assolir conjuntament els objectius
Comprometre’s i afavorir els canvis i millores necessaris per assolir els objectius de l’equip
Confiar en les pròpies capacitats, respectar les diferències i aprofitar-les en benefici de l’equip
 CT5 Produir un text de qualitat, sense errors gramaticals i ortogràfics, amb una presentació formal acurada i un ús adequat i coherent de les convencions formals i bibliogràfiques
Construir un text estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada, amb capacitat per transmetre idees complexes
Produir un text adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu, amb capacitat per transmetre idees complexes
Usar els mecanismes de comunicació no verbal i els recursos expressius de la veu necessaris per fer una bona intervenció oral
Construir un discurs estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada, amb capacitat per transmetre idees complexes
Produir un discurs persuasiu, consistent i precís, amb capacitat per fer entenedores idees complexes i interactuar de manera efectiva amb l’auditori
 CT6 Aprofundir en l’autoconeixement professional
Desenvolupar l’actitud professional
Analitzar l’entorn professional propi de l’especialitat
Dissenyar itineraris professionals específics
 CT7 Incorporar la perspectiva de gènere en la seva activitat com a estudiant.
Analitzar els principals problemes ambientals des de la perspectiva del seu àmbit de coneixement en la seva activitat com a estudiant o professional
Argumentar basant-se en valors socials i formular propostes compromeses en la millora de la comunitat
Aplicar els conceptes ètics i deontològics de l’àrea de coneixement des d’un compromís personal i professional
Tipo C Código Resultados de aprendizaje

Procediments de selecció i assignació
Procedimientos

The Practicum Coordinator will assign the students to the schools taking part in the programme, considering the interests and wishes of both students and the schools. 

Students are to check Moodle at the beginning of the course in October for specific guidelines. 


Planificació
Metodologías  ::  Pruebas
  Competencias (*) Horas en clase
Horas fuera de clase
(**) Horas totales
Activitats Introductòries
CT4
CT5
2 5 7
Selecció/assignació del lloc de pràctiques externes
CT4
CT5
1 21 22
Mecanismes de coordinació i seguiment de pràctiques externes
CT4
CT5
CT6
CT7
0 50 50
Estada de pràctiques
A1
A2
A3
A4
A5
A6
A7
CT4
CT5
CT6
CT7
0 216 216
Memòria
A1
A2
A3
A4
A5
A6
A7
CT5
0 80 80
 
 
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor.
(**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos

Pla específic d'actuació
  descripción
Activitats Introductòries An introductory session: explanation of the dynamics of Practicum.
Individual interviews with the students to define their placement needs.
Mecanismes de coordinació i seguiment de pràctiques externes In order to accomplish the requirements of Practicum, students need to:
1 Observe the methods and techniques implemented by experienced teachers
2. Prepare and teach classes under supervision of the school tutor following the guidelines given by URV lecturers in the first term. It could include the design of specific materials taking into account the context and the profile of the target group, as well as selection and application of resources, strategies and other techniques used in teaching contexts (lesson plans, portfolio etc).
Estada de pràctiques Once the students start the internship, the Practicum Coordinator will monitor its development. It will involve constant communication with the schools (both principals and tutors) in order to assure Master's students' progress. The Practicum Coordinator will also supervise the students in order to make sure they accomplish the goals of the internship.
Memòria Students need to elaborate a Practicum Report reflecting upon their overall Practicum experience

Mecanismes coordinació/seguiment
Es durà a terme una coordinació interna (per part de la universitat) i una coordinació externa (per part del centre de pràctiques).
descripción

Once the students start the internship, the Practicum Coordinator will monitor its development. It will involve constant communication with the schools (both principals and tutors) in order to assure Master's students' progress. The Practicum Coordinator will also supervise the students in order to make sure they accomplish the goals of the internship.

The school tutors will evaluate and assess students' progress and in-class performance throughout the duration of teaching training internship. At the end of the internship the tutors will grade their overall performance via a Practicum report that will be submitted to the Practicum Coordinator.

During the 2021-22 academic year, students will be given individual and/or group tutorials during which they can resolve any questions that may have about the subject. Tutorials may be face-to-face or online. At the start of the academic year, students will be informed about how these personalised tutorials will take place (timetables, whether they will be face-to-face, by email, Moodle, etc.)


Criteris i procediments d'avaluació
Es durà a terme una avaluació interna (per part de la universitat), una valoració externa (per part del centre de pràctiques) i una autovaloració (per part de l’estudiant).
Metodologías Competencias descripción Peso        
Mecanismes de coordinació i seguiment de pràctiques externes
CT4
CT5
CT6
CT7
Meeting all the deadlines and submitting all the required documentation on time 5%
Estada de pràctiques
A1
A2
A3
A4
A5
A6
A7
CT4
CT5
CT6
CT7
Internship 65%
Memòria
A1
A2
A3
A4
A5
A6
A7
CT5
Practicum report 30%
Otros
 
Otros comentarios y segunda convocatoria

Evaluation

Practicum requires that participants:

1) Take part in the school internship fulfill all the requirements of both URV and the centres.

2) Hand in the Practicum report related to the internship

3) Practicum requires a lot of important paperwork, hence submitting it on time, answering all the URV Coordinator's emails on time and meeting all the deadlines will be taken into consideration on grading the subject.

Assessment Criteria

All the students must complete /submit all following parts of the subject. Failure to do so will result in failing the whole subject.

1. School tutor's report- 65% of the grade

2. Practicum report-30%of the grade

3. Meeting all the deadlines and submitting all the required documentation on time: 5%

If the public health situation requires a reduction in physical attendance, examination will be adapted to comply with the directives issued by the relevant organisations. Any changes will be notified via the news forum on Moodle.


Fonts d'informació

Bàsica

 Hadley, A.O. , Teaching language in context. , 2001, Boston: Heinle and Heinle

 Richards, J. & Renandya, W. , Methodology in Language Teaching. , 2002, CUP

 Daughty, C., Williams, J, Focus on form in classroom SLA, 1998, Cambridge University Press

 Nieto, S, Diversity. The sociopolitical context of multicultural education., 2004, Boston: Pearson Education

Complementària

Recomanacions

Asignaturas que continúan el temario
MATERIALS I TÈCNIQUES PER A L'ENSENYAMENT DE LA LLENGUA ANGLESA/12865103

Asignaturas que se recomienda cursar simultáneamente
METODOLOGIA DE L'ENSENYAMENT DE SEGONES LLENGÜES/12865102

Asignaturas que se recomienda haber cursado previamente
ADQUISICIÓ DE SEGONES LLENGÜES/12865101
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente.