DATOS IDENTIFICATIVOS 2021_22
Asignatura (*) STORYTELLING I FRAMING PER A LES ORGANITZACIONS Código 12885103
Titulación
Comunicació Estratègica (2020)
Ciclo 2n
Descriptores Cr.totales Tipo Curso Periodo
3 Obligatòria Primer 1Q
Impartición
Departamento Estudis de Comunicació
Coordinador/a
CASTELLÓ COGOLLOS, ENRIC
Correo-e enric.castello@urv.cat
marta.montagut@urv.cat
Profesores/as
CASTELLÓ COGOLLOS, ENRIC
MONTAGUT CALVO, MARTA
Web
Descripción general e información relevante L'assignatura explora els conceptes de Storytelling i Framing aplicats a la comunicación corporativa i institucional i desenvolupa les eines discursives necessàries per a la seva aplicació tan teórica com pràctica en entorns tan acadèmics com professionals. Aquesta asignatura s'imparteix de forma completament virtual a través de la plataforma Moodle. Les activitats i calendari de sessions sincròniques i entrega de treballs i proves estaran publicades a l'inici del curs.

Competències
Tipo A Código Competencias Específicas
 A1 Dominar conceptes avançats, teòrics i metodològics, per exercir posicions professionals en l'àmbit de la comunicació estratègica en entorns organitzacionals.
 A4 Desenvolupar i gestionar estratègies de comunicació efectives, eficaces i correctes per a diversitat d'organitzacions, així com dominar els principals conceptes per planificar-les en equips multidisciplinaris.
Tipo B Código Competencias Transversales
 CT1 Resoldre problemes complexes de manera crítica, creativa i innovadora en contextos multidisciplinaris.
Tipo C Código Competencias Nucleares

Resultats d'aprenentage
Tipo A Código Resultados de aprendizaje
 A1 Conèixer els conceptes de discurs, relat de marca (storytelling) i framing, i la seva aplicació en organitzacions de tota mena.
Analitzar temes, discursos, narratives i marcs interpretatius a les organitzacions i als mitjans de comunicació.
 A4 Produir i gestionar discursos, arguments, relats i marcs interpretatius organitzacionals de manera efectiva i coherent.
Tipo B Código Resultados de aprendizaje
 CT1 Reconèixer la situació plantejada com un problema en un entorn multidisciplinari, investigador o professional, i afrontar-lo de manera activa.
Seguir un mètode sistemàtic amb un enfocament global per dividir un problema complex en parts i per identificar les causes aplicant el coneixement científic i professional.
Dissenyar una solució nova utilitzant els recursos necessaris i disponibles per tal d’afrontar el problema.
Elaborar un model realista que concreti tots els aspectes de la solució proposada.
Avaluar el model proposat contrastant-lo amb el context real d’aplicació i ser capaç de trobar limitacions i proposar millores.
Tipo C Código Resultados de aprendizaje

Continguts
tema Subtema
Tema 1. L'organització com a espai de creació de sentit i la seva mediatització.
Tema 2. Temes i contingut: eines d'anàlisi.
Tema 3. Bases per entendre i aplicar l'storytelling organitzacional.
Tema 4. Els marcs interpretatius (framing) i la gestió de temes (issue management).
Tema 5. L'organització com a agent discursiu: estructures, metàfores i actors.

Planificació
Metodologías  ::  Pruebas
  Competencias (*) Horas en clase
Horas fuera de clase
(**) Horas totales
Activitats Introductòries
1 1 2
Lectura de documentació escrita / gràfica elaborada
A1
0 42 42
Videoconferència
A1
2 2 4
Activitats d’auto seguiment
A1
A4
0 4 4
Treballs
A1
A4
CT1
0 19 19
Fòrums de debat
A1
A4
CT1
0 2 2
Atenció personalitzada
1 0 1
 
Proves de validació
CT1
1 0 1
 
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor.
(**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos

Metodologies
Metodologías
  descripción
Activitats Introductòries Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels estudiants i presentació de l’assignatura.
Lectura de documentació escrita / gràfica elaborada Lectura i treball de documentació publicada en diversos formats. Aquesta pot ser seleccionada o elaborada pel professorat, amb l’objectiu de facilitar a l’estudiant el desenvolupament de les competències de caire més teòric i aquells coneixements necessaris per al desenvolupament d’activitats pràctiques.
Videoconferència Exposició de continguts de l'assignatura, presentació d’activitats, resolució de problemes i dubtes mitjançant webconferència. Aquesta activitat requereix presència síncrona d’estudiants i professorat. El seu desenvolupament permet diferents graus d’interactivitat en funció dels objectius pretesos.
Activitats d’auto seguiment Activitats proposades a l’estudiant, amb un pes mínim en la nota, que serveixen per a que l’estudiant pugui autoregular el seu aprenentatge. Poden ser de diferent tipus. Un dels formats més utilitzats són els test d’auto seguiment.
Treballs Exercicis que realitza l'estudiant a partir de material i referències facilitades pel professorat. Aquesta activitat té un abast i extensió superior que la resolució de problemes. Durant l'assignatura es portaran a terme dos treballs, un sobre storytelling i un sobre framing organitzacional, amb un pes de 40% cada un sobre la nota final
Fòrums de debat Activitats on els estudiants argumenten i confronten idees sobre un tema determinat, mitjançant l'ús d’eines asíncrones com el fòrum del Campus Virtual.
Atenció personalitzada Temps que cada professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als estudiants. Aquesta atenció pot fer-se presencialment, a través del fòrum de dubtes de l’assignatura i/o webconferència.

Atenció personalitzada
descripción

Los estudiantes pueden concertar horas de tutorias con los profesores.


Avaluació
Metodologías Competencias descripción Peso        
Activitats d’auto seguiment
A1
A4
-L'assignatura conté tests d'autoseguiment online on es comprova el nivel de comprensió i aprenentatge dels conceptes impartits durant l'assignatura. 10%
Treballs
A1
A4
CT1
-Durant el curs es presentaran treballs, un sobre el tema d'Storytelling organitzacional i un altre sobre Framing organitzacional, a partir de les instruccions dels professors al Moodle i en base als continguts impartits online. Cada part té un pes del 40% de la nota. 80%
Fòrums de debat
A1
A4
CT1
Els Fórums de debat articularan els conceptes centrals de l'assignatura a través de la participación asíncrona dels alumnes, amb la moderació del profesor. 10%
Proves de validació
CT1
La prova de validació consisteix en una comprovació presencial de la identitat de l'alumne, a qui se li demanarà un resum oral dels treballs presentats. El resultat d'aquesta prova de validació és APTE/NO APTE APTO/NO APTO
Otros  
 
Otros comentarios y segunda convocatoria

-Los trabajos suspendidos o no presentados deberán ser recuperados según las indicaciones de los tutores de la asignatura previa solicitud de una tutoria individual online. -Respecto a la participación en el fórum, si el alumno no ha cumplimentado esta parte, puede solicitar un trabajo individual compensatorio sobre las lecturas y discusiones llevadas a cabo en el fórum, siempre pactándola en tutoria online con sus tutores de la asignatura. -Igualmente, y de acuerdo con los tutores de la materia, el alumno deberá hacer una práctica compensatoria si no ha realizado a tiempo el text de autoseguimiento. En la segunda convocatoria se deben presentar los trabajos suspendidos o no presentados en primera.


Fonts d'informació

Bàsica Altheide, D. L., & Schneider, C. J, Qualitative media analysis., 2013, Thousand Oaks, London & New Delhi: Sage Public
Content Analysis in Communication Research., Berelson, B., 1952, Glencoe III: Free Press
Boje, D. M., Storytelling in Organizational Practices. Managing in the Quantum Age., 2014, London and New York: Routledge.
Carr, A., Jung, archetypes and mirroring in organizational change management: Lessons from a longitudinal case study., 2002, Journal of Organizational Change Management, 15(5)
Castelló, E., Identidades mediáticas. Introducción a las teorías, métodos y casos, 2008, (Ediuoc, Ed.). Barcelona
Castelló, E, Comunicación y ser de la organización., 2019, València: Tirant lo Blanch.
Cooren, F., Textual agency: How texts do things in organizational settings, 2004, Organization, 11(3), 373–393. https://doi.org/10.1
Dowling, G. R., Communicating Corporate Reputation through Stories, 2006, California Management Review, 49(1), 82–100. https
Entman, R. M, Framing: Toward clarification of a fractured paradigm., 1993, ournal of Communication, 43(4), 51–58. https://doi
Goffman, E., Frame Analysis. An Essay on the Organization of Experience., 1974, New York: Harper & Row.
Hepp, A., Hjarvard, S., & Lundby, K., Mediatization: theorizing the interplay between media, culture and society, 2015, Media, Culture and Society, 1–11. https://doi.org/
Hjarvard, S., The mediatization of society. A theory of the media as agents of social and cultural change, 2008, Nordicom Review, 29(2), 105–134.
Kent, M. L, The power of storytelling in public relations: Introducing the 20 master plots, 2015, Public Relations Review, 41(4), 480–489. https://d
Krippendorff, K., Content Analysis An Introduction to Its Methodology, 2018, Thousand Oaks, London, New Delhi: Sage Publication
McPhee, R. D., & Zaug, P., The communicative constitution of organizations. A framework for explanation, 2000, he Electronic Journal of Communication, 10(1–2).
Parker, M, Shut down the business school. What’s wrong with management education., 2018, London: Pluto Press.
Reissner, S., & Pagan, V., Storytelling in Management Practice, 2014, London and New York: Routledge.
Riffe, D., Lacy, S., Fico, F., & Watson, B., Analyzing Media Messages Using Quantitative Content Analysis in Research, 2019, New York: Routledge.
Schoeneborn, D., Kuhn, T. R., & Kärreman, D., The Communicative Constitution of Organization, Organizing, and Organizationality., 2018, Organization Studies, 1–22. https://doi.org/10.117
Anderson, L. B, How frames present BMW as embracing an aging workforce, 2013, Public Relations Review, 39(5), 484-490.
Hallahan, K., Seven models of framing: Implications for public relations, 1999, Journal of public relations research, 11(3), 205-2
Knight, M. G., Getting past the impasse: Framing as a tool for public relations, 1999, Public Relations Review, 25(3), 381-398.
Austin, L. L., Framing diversity: A qualitative content analysis of public relations industry publications, 2010, Public Relations Review, 36(3), 298-301.
van der Meer, T. G., Organizational crisis-denial strategy: The effect of denial on public framing., 2014, Public Relations Review, 40(3), 537-539.
Hallahan, K, Political public relations and strategic framing, 2011, Political public relations: Principles and applica
Wang, A, Priming, framing, and position on corporate social responsibility, 2007, Journal of Public Relations Research, 19(2), 123-1
Van Gorp, B., The constructionist approach to framing: Bringing culture back in, 2007, Journal of Communication 57(1)
Boje, D. M. (2014). Storytelling in Organizational Practices. Managing in the Quantum Age. London and New York: Routledge. Castelló, E. (2019). Comunicación y ser de la organización. València: Tirant lo Blanch. Cooren, F. (2004). Textual agency: How texts do things in organizational settings. Organization, 11(3), 373–393. https://doi.org/10.1177/1350508404041998 Entman, R. M. (1993). Framing: Toward clarification of a fractured paradigm. Journal of Communication, 43(4), 51–58. https://doi.org/10.1111/j.1460-2466.1993.tb01304.x Goffman, E. (1974). Frame Analysis. An Essay on the Organization of Experience. New York: Harper & Row. Hepp, A., Hjarvard, S., & Lundby, K. (2015). Mediatization: theorizing the interplay between media, culture and society. Media, Culture and Society, 1–11. https://doi.org/10.1177/0163443715573835 Hjarvard, S. (2008). The mediatization of society. A theory of the media as agents of social and cultural change. Nordicom Review, 29(2), 105–134. McPhee, R. D., & Zaug, P. (2000). The communicative constitution of organizations. A framework for explanation. The Electronic Journal of Communication, 10(1–2). Parker, M. (2018). Shut down the business school. What’s wrong with management education. London: Pluto Press. Reissner, S., & Pagan, V. (2014). Storytelling in Management Practice. London and New York: Routledge. Schoeneborn, D., Kuhn, T. R., & Kärreman, D. (2018). The Communicative Constitution of Organization, Organizing, and Organizationality. Organization Studies, 1–22. https://doi.org/10.1177/0170840618782284
Complementària

Recomanacions

Asignaturas que continúan el temario
CAMPANYES I PLANS DE COMUNICACIÓ/12885106
DIRECCIÓ DE COMUNICACIÓ/12885108
GESTIÓ DE LA COMUNICACIÓ EN LÍNIA I COMMUNITY MANAGEMENT/12885110

Asignaturas que se recomienda cursar simultáneamente
PERSUASIÓ A TRAVÉS DEL DISCURS/12885102

(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente.