DATOS IDENTIFICATIVOS 2021_22
Asignatura (*) EINES DEL MÀRQUETING DIGITAL Código 12885109
Titulación
Comunicació Estratègica (2020)
Ciclo 2n
Descriptores Cr.totales Tipo Curso Periodo Horarios y datos del examen
3 Obligatòria Primer 2Q
Modalidad y lengua de impartición
Departamento Estudis de Comunicació
Coordinador/a
MONTAGUT CALVO, MARTA
BLANCO DOBLADO, ALBA
Correo-e alba.blanco@urv.cat
Profesores/as
BLANCO DOBLADO, ALBA
Web
Descripción general e información relevante

Aquesta asignatura capacita a l'alumne per a l'anàlisi i gestió de la visibilitat de l'organització a les xarxes i l'aprenentatge de les eines per a la gestió del marketing digital: SEO, SEM, Analítica, etc. 

Aquesta assignatura s’impartirà amb la màxima presencialitat que permetin les indicacions de les autoritats sanitàries. En començar el curs, el calendari amb totes les activitats docents previstes (amb horaris i espais)  estarà disponible al Campus Virtual (Moodle) de l’assignatura



Competències
Tipo A Código Competencias Específicas
 A3 Analitzar i avaluar l'impacte de les noves tecnologies, els entorns digitals i la comunicació en xarxa en els processos de comunicació estratègica a les organitzacions.
Tipo B Código Competencias Transversales
 CT1 Resoldre problemes complexes de manera crítica, creativa i innovadora en contextos multidisciplinaris.
 CT2 Desenvolupar habilitats per gestionar la carrera professional.
Tipo C Código Competencias Nucleares

Resultats d'aprenentage
Tipo A Código Resultados de aprendizaje
 A3 Entendre la dinàmica dels processos d'innovació comunicativa a Internet.
Conèixer i gestionar les eines per al màrqueting digital.
Tipo B Código Resultados de aprendizaje
 CT1 Reconèixer la situació plantejada com un problema en un entorn multidisciplinari, investigador o professional, i afrontar-lo de manera activa.
Seguir un mètode sistemàtic amb un enfocament global per dividir un problema complex en parts i per identificar les causes aplicant el coneixement científic i professional.
Dissenyar una solució nova utilitzant els recursos necessaris i disponibles per tal d’afrontar el problema.
Elaborar un model realista que concreti tots els aspectes de la solució proposada.
Avaluar el model proposat contrastant-lo amb el context real d’aplicació i ser capaç de trobar limitacions i proposar millores.
 CT2 Aprofundir en l’autoconeixement professional.
Desenvolupar l’actitud professional.
Analitzar l’entorn professional propi de l’especialitat.
Dissenyar itineraris professionals específics.
Tipo C Código Resultados de aprendizaje

Continguts
tema Subtema
Tema 1. La visibilitat a la xarxa.
Tema 2. Posicionament i cercadors SEO.
Tema 3. Posicionament SEM en cercadors.
Tema 4. Remarketing i xarxes d'afiliació.
Tema 5. Analítica.

Planificació
Metodologías  ::  Pruebas
  Competencias (*) Horas en clase
Horas fuera de clase
(**) Horas totales
Activitats Introductòries
2 0 2
Sessió Magistral
A3
10 34 44
Supòsits pràctics/ estudi de casos
A3
CT2
2 2 4
Pràctiques a través de TIC
CT2
4 6 10
PBL (Problem Based Learning) / (ABP) Aprenentatge basat en problemes
CT1
5 9 14
Atenció personalitzada
1 0 1
 
 
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor.
(**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos

Metodologies
Metodologías
  descripción
Activitats Introductòries Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels estudiants i presentació de l’assignatura.
Sessió Magistral Exposició dels continguts de l'assignatura.
Supòsits pràctics/ estudi de casos Plantejament d’una situació (real o simulada) en la que ha de treballar l’estudiant per donar una solució argumentada al tema, resoldre una sèrie de preguntes concretes o realitzar una reflexió global.
Pràctiques a través de TIC Aplicar, a nivell pràctic, la teoria d'un àmbit de coneixement en un context determinat. Exercicis pràctics a través de les TIC de manera autònoma.
PBL (Problem Based Learning) / (ABP) Aprenentatge basat en problemes Estratègia consistent en la resolució de problemes i en la reflexió sobre les seves experiències que han de realitzar els estudiants, normalment treballant d’una manera col·laborativa.
Atenció personalitzada Temps que cada professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als estudiants. Aquesta atenció pot fer-se presencialment, a través del fòrum de dubtes de l’assignatura i/o webconferència.

Atenció personalitzada
descripción

Durant el curs 2021-22 s’atendrà a l’alumnat en tutoria individualitzada i/o grupal per tal de resoldre possibles dubtes, consultes i altres qüestions relacionades amb l’assignatura. La tutoria podrà ser presencial i/o virtual. A principis de curs s’informarà l’estudiantat sobre com es portarà a terme aquesta atenció personalitzada (horaris, si serà presencial, per correu electrònic, Moodle...).


Avaluació
Metodologías Competencias descripción Peso        
Pràctiques a través de TIC
CT2
Treball en grup desenvolupat en diverses petites practiques a través de TIC valorades en un 80% de la nota 80%
PBL (Problem Based Learning) / (ABP) Aprenentatge basat en problemes
CT1
Practiques a l'aula preparatòries del treball grupal. 10%
Otros  

Actitud comunicativa Presentació oral del treball Participació a l'aula

10%
 
Otros comentarios y segunda convocatoria

Els treballs i pràctiques suspesos o no presentats s'hauran de recuperar a través de practiques i treballs alternatius prèviament acordats en tutoria amb la titular de l'assignatura.

Si l'evolució de la situació sanitària requereix reduir la presencialitat, s'adaptarà l'avaluació perquè es pugui dur a terme d'acord amb les directrius que estableixin els organismes pertinents. Qualsevol modificació s'informarà mitjançant el fòrum de notícies del Campus Virtual (Moodle).


Fonts d'informació

Bàsica google, https://learndigital.withgoogle.com/activate, ,
Google, https://skillshop.withgoogle.com/, ,
Analista Seo, https://www.analistaseo.es/, ,
Varios, https://www.humanlevel.com/articulos, ,
Luis M. Villanueva, https://luismvillanueva.com/blog, ,
Google, https://adwords-es.googleblog.com/, ,
Google, https://support.google.com/google-ads/community?ctx=lithium, ,
Varios, https://www.ppchero.com/, ,
Facebook, https://es-es.facebook.com/business/learn, ,
Aleyda Solis, SEO. LAS CLAVES ESENCIALES., ,
Manuel Moreno, EL GRAN LIBRO DEL COMMUNITY MANAGER: TECNICAS Y HERRAMIENTAS PARA SACARLE PARTIDO A LAS REDES SOCIALES Y TRIUNFAR EN SOCIAL MEDIA., ,
IÑAKI GOROSTIZA ESQUERDEIRO, GOOGLE ANALYTICS: MIDE Y VENCERAS., ,

https://www.40defiebre.com/ https://www.soydemarketing.com/ https://vilmanunez.com/blog/ https://www.marketingdirecto.com/
Complementària

Recomanacions

Asignaturas que se recomienda cursar simultáneamente
CAMPANYES I PLANS DE COMUNICACIÓ/12885106
GESTIÓ DE LA COMUNICACIÓ EN LÍNIA I COMMUNITY MANAGEMENT/12885110

(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente.