Tipo A
|
Código |
Competencias Específicas | | A1 |
Dominar conceptes avançats, teòrics i metodològics, per exercir posicions professionals en l'àmbit de la comunicació estratègica en entorns organitzacionals. |
| A2 |
Identificar, interpretar i valorar els processos informatius i comunicatius que es donen a les organitzacions empresarials, polítiques, culturals o socials. |
| A3 |
Analitzar i avaluar l'impacte de les noves tecnologies, els entorns digitals i la comunicació en xarxa en els processos de comunicació estratègica a les organitzacions. |
| A4 |
Desenvolupar i gestionar estratègies de comunicació efectives, eficaces i correctes per a diversitat d'organitzacions, així com dominar els principals conceptes per planificar-les en equips multidisciplinaris. |
| A5 |
Desenvolupar treballs i projectes de recerca en l'àmbit de la comunicació, amb un domini de les bases teòriques, les metodologies i la transformació de resultats en un impacte positiu per a la societat. |
Tipo B
|
Código |
Competencias Transversales | | CT1 |
Resoldre problemes complexes de manera crítica, creativa i innovadora en contextos multidisciplinaris. |
| CT2 |
Desenvolupar habilitats per gestionar la carrera professional. |
| CT3 |
Aplicar els principis ètics i de responsabilitat social com a ciutadà o ciutadana i com a professional |
Tipo C
|
Código |
Competencias Nucleares |
Tipo A
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| A1 |
Conèixer els conceptes de discurs, relat de marca (storytelling) i framing, i la seva aplicació en organitzacions de tota mena.
Analitzar temes, discursos, narratives i marcs interpretatius a les organitzacions i als mitjans de comunicació.
Comprendre el concepte de la comunicació en entorns de risc i crisi.
Reconèixer els processos constitutius de la comunicació en organitzacions.
Diferenciar els principals aspectes conceptuals sobre estratègies, tàctiques, accions, i eines de comunicació.
Conèixer el concepte de responsabilitat social corporativa a les organitzacions.
Conèixer el concepte de comunicació de crisi.
Dominar tècniques i mètodes per generar projectes de recerca de manera autònoma, organitzada i científica.
| | A2 |
Saber trobar fonts i tractar dades per a informes executius o de recerca en comunicació amb rellevància, fiabilitat i pertinença.
Conèixer, destriar i avaluar els principals processos comunicatius en les institucions, associacions i organitzacions polítiques.
Conèixer i analitzar els processos que permeten establir les línies estratègiques de la identitat de les organitzacions en entorns professionals.
Identificar i valorar els processos de comunicació estratègica al voltant de la responsabilitat social corporativa.
Conèixer i aplicar els processos de gestió de la comunicació de crisi.
Conèixer casos i saber gestionar la comunicació de les marques territori.
Gestionar la comunicació en institucions.
| | A3 |
Assumir i aplicar l'impacte de les noves tecnologies i les xarxes socials en la comunicació de les organitzacions.
Utilitzar les xarxes socials i els entorns en línia per a la difusió, promoció i comercialització.
Avaluar i gestionar la comunicació de crisi derivada de l'ús de les noves tecnologies.
Entendre la dinàmica dels processos d'innovació comunicativa a Internet.
Gestionar la comunicació de xarxes socials i les comunitats en línia.
Conèixer i gestionar les eines per al màrqueting digital.
Conèixer i avaluar l’impacte de la comunicació en línia en les marques territori.
| | A4 |
Produir i gestionar discursos, arguments, relats i marcs interpretatius organitzacionals de manera efectiva i coherent.
Redactar, presentar i comunicar de manera correcta i efectiva projectes i informes de recerca en equips multidisciplinaris.
Avaluar i gestionar les estratègies de comunicació per millorar la identitat i la imatge de les organitzacions.
Saber plantejar, projectar i avaluar plans de comunicació efectius en equips multidisciplinaris.
Conèixer les últimes tendències de planificació i gestió de la comunicació estratègica en equips complexos.
Conèixer, projectar i implementar estratègies de comunicació innovadores i experiencials en el sector turisme.
| | A5 |
Aprofundir en el gir comunicatiu que han pres les ciències socials, així com en la comunicació de risc com a àmbit disciplinari.
Conèixer i aplicar les tècniques i els mètodes quantitatius per a la recerca de la comunicació.
Conèixer i aplicar les tècniques i els mètodes qualitatius per a la recerca de la comunicació.
Dissenyar, planificar i desenvolupar projectes i treballs de recerca de manera autònoma, organitzada i científica.
Entendre, valorar i desenvolupar eines de comunicació per millorar els processos de democratització social i organitzacional.
Saber implementar una comunicació responsable amb uns resultats que tinguin un impacte positiu en la societat.
|
Tipo B
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| CT1 |
Reconèixer la situació plantejada com un problema en un entorn multidisciplinari, investigador o professional, i afrontar-lo de manera activa.
Seguir un mètode sistemàtic amb un enfocament global per dividir un problema complex en parts i per identificar les causes aplicant el coneixement científic i professional.
Dissenyar una solució nova utilitzant els recursos necessaris i disponibles per tal d’afrontar el problema.
Elaborar un model realista que concreti tots els aspectes de la solució proposada.
Avaluar el model proposat contrastant-lo amb el context real d’aplicació i ser capaç de trobar limitacions i proposar millores.
| | CT2 |
Aprofundir en l’autoconeixement professional.
Desenvolupar l’actitud professional.
Analitzar l’entorn professional propi de l’especialitat.
Dissenyar itineraris professionals específics.
| | CT3 |
Incorporar la perspectiva de gènere en la seva activitat com a estudiant.
Analitzar els principals problemes ambientals des de la perspectiva del seu àmbit de coneixement en la seva activitat com a estudiant o professional.
Argumentar basant-se en valors socials i formular propostes compromeses en la millora de la comunitat.
Aplicar els conceptes ètics i deontològics de l’àrea de coneixement des d’un compromís personal i professional.
|
Tipo C
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
Procediments de selecció i assignació |
Procedimientos |
-Durante el primer semestre se definen
los temas, se asignan tutorías y se bosquejan aspectos como el calendario de trabajo, el
índice preliminar y la definición conceptual. En el segundo semestre, con el estudiante
ubicado ya en Tarragona, se llevará a término una serie de sesiones especializadas por parte
del Coordinador del Máster y se iniciaran las tutorías. A partir de ese momento, los
estudiantes deben dedicar un Trabajo Autónomo, guiado por su tutor/a que les llevará a
completar satisfactoriamente la asignatura.
-A principio de curso el Coordinador de Máster realizará una serie de acciones para asignar un
tutor a cada estudiante. El tutor del TFM se convierte también en el Tutor Académico del
estudiante durante la realización del Máster siguiendo el Plan de Acción Tutorial de la
Facultad de Letras: https://campusvirtual.urv.cat/local/alternatelogin/index.php |
Metodologías :: Pruebas |
|
Competencias |
(*) Horas en clase
|
Horas fuera de clase
|
(**) Horas totales |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de grau/màster |
|
4 |
2 |
6 |
Elaboració del treball de fi de grau/màster |
|
0 |
359 |
359 |
Selecció/assignació del treball de fi de màster |
|
3 |
1 |
4 |
Presentació i defensa del treball de fi de grau/máster |
|
1 |
4 |
5 |
|
|
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor. (**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
|
descripción |
Activitats Introductòries |
Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels estudiants i presentació de l’assignatura. |
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de grau/màster |
Entrevistes que l’estudiant manté amb el seu tutor/s de treball de fi de màster en diferents moments del desenvolupament del treball. |
Elaboració del treball de fi de grau/màster |
Elaboració d'un treball per part de l'estudiant en el qual es plasmarà l'assoliment de les competències del màster. |
Selecció/assignació del treball de fi de màster |
Selecció i assignació de la temàtica del treball de fi de màster a desenvolupar. |
Presentació i defensa del treball de fi de grau/máster |
Defensa oral per part dels estudiants del treball de fi de màster. |
Mecanismes coordinació/seguiment |
|
descripción
|
Donada
la situació d'emergència sanitària, durant el curs 2020-2021 s’atendrà els
estudiants en tutoria individualitzada i/o grupal per tal de resoldre possibles
dubtes, consultes i altres qüestions relacionades amb l'assignatura. La tutoria
podrà ser presencial i/o virtual. A principis de curs s'informarà a
l’estudiant sobre com es portarà a terme aquesta atenció personalitzada
(horaris, si serà presencial, per correu electrònic, Moodle...). |
Criteris i procediments d’avaluació |
Es durà a terme una avaluació interna (per part de la universitat) i una autoavaluació (per part de l'estudiant) |
Metodologías |
Competencias |
descripción |
Peso |
|
|
|
|
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de grau/màster |
|
Seguiment de tutories i producció de la feina (preparació de reunions, avanç durant el curs, resolució de problemes de producció, actuació durant el curs). |
10% |
|
Elaboració del treball de fi de grau/màster |
|
Avaluació del cotingut en relació als objectius de la feina, adequació de la metodologia i rellevància dels resultats (qualitat de l'context, marc teòric i resultats; estructuració; execució metodològica, exemplarització, aplicabilitat o propostes de millora. |
80% |
|
Presentació i defensa del treball de fi de grau/máster |
|
Avaluació de:
.ontinguts i estructura (interès despertat; introducció, desenvolupament i tancament; organització i temps emprat).
· Actitud i claredat de l'exposició (positiva, serietat, professionalitat, comunicació oral, capacitat d'explicació, comunicació no verbal, control de tensió, evitar llegir presentació, direcció audiència)
· Utilització de recursos i presentació (mitjans usats, exemplificació, amenitat, fluïdesa) |
10% |
|
Otros |
|
Prova pilot de Formació Dual (integració de TFM) |
|
|
Otros comentarios y segunda convocatoria |
L'avaluació de l'TFM es distribueix habitualment amb un pes de l'90% per al treball, més un 10% de la seva presentació i defensa. El TFM és avaluat per part de tutor, mentre que la defensa de l'TFM és avaluada per una comissió de tres professors diferents a tutor. L'avaluació de l'TFM ha de tenir en compte: · Contingut en relació als objectius de la feina, adequació de la metodologia i rellevància dels resultats (qualitat de l'context, marc teòric i resultats; estructuració; execució metodològica, exemplarització, aplicabilitat o propostes de millora. · Seguiment de tutories i producció de la feina (preparació de reunions, avanç durant el curs, resolució de problemes de producció, actuació durant el curs). · Redacció i presentació (claredat expositiva, qualitat de el text, presentació correcta) L'avaluació de la defensa de l'TFM ha de tenir en compte: · Continguts i estructura (interès despertat; introducció, desenvolupament i tancament; organització i temps emprat). · Actitud i claredat de l'exposició (positiva, serietat, professionalitat, comunicació oral, capacitat d'explicació, comunicació no verbal, control de tensió, evitar llegir presentació, direcció audiència) · Utilització de recursos i presentació (mitjans usats, exemplificació, amenitat, fluïdesa) Finalment, es contempla la possibilitat que el TFM pugui presentar-se / defensar-se per mitjà d'una videoconferència si l'estudiant justifica la seva incapacitat per fer- El màster de Comunicació Estratègica s'adhereix a una prova pilot de Formació Dual, en desenvolupament, articulada a través d'un itinerari optatiu, que implicaria que el TFM es vinculés amb el programa d'aquest itinerari. L'estudiant segueix el sistema ECTS té dret a dues convocatòries d'avaluació Aquesta guia docent és orientativa. En el cas de situacions d'emergència sanitària s'adaptarà l'avaluació perquè es pugui dur a terme d'acord amb les directrius que estableixin els organismes pertinents. Qualsevol modificació s'informarà, si escau, mitjançant el fòrum de notícies de campus virtual (Moodle). |
Bàsica |
|
http://www.fll.urv.cat/media/upload/domain_680/arxius/Normatives/Normativa_TFM_FLL.pdf
http://www.fll.urv.cat/media/upload/domain_680/arxius/Normatives/Normativa_TFM_FLL.pdf
https://www.urv.cat/es/vida-campus/servicios/crai/que-us-oferim/formacio-competencies-nuclears/plagio/ |
Complementària |
|
|
|
Otros comentarios |
https://www.urv.cat/es/vida-campus/servicios/crai/que-us-oferim/formacio-competencies-nuclears/plagio/ |
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente. |
|