Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1 |
Dominar, avaluar i utilitzar críticament i de forma avançada les fonts, la bibliografia i els sistemes d'informació i documentació relacionats amb les ciències de la salut i les ciències socials. |
| A2 |
Dominar i saber utilitzar les eines tècniques, metodològiques i teòriques avançades que es fan servir en recerca bàsica i aplicada en antropologia mèdica, salut global i altres camps afins. |
| A3 |
Saber analitzar de forma avançada dades qualitatives i etnogràfiques, així com quantitatives, amb l'objecte d'assessorar i intervenir en els àmbits propis de l'antropologia mèdica i la salut global. |
| A4 |
Saber redactar de forma professional informes i articles científics en el camp de l'antropologia mèdica i la salut global, com són, entre d’altres, les etnografies de serveis i els estudis sobre desigualtats en salut. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | CT1 |
Desenvolupar l’autonomia suficient per a treballar en projectes d’investigació i col·laboracions científiques o tecnològiques dins el seu àmbit temàtic. |
| CT2 |
Resoldre problemes complexes de manera crítica, creativa i innovadora en contextos multidisciplinaris. |
| CT4 |
Comunicar idees complexes de manera efectiva a tot tipus d’audiències. |
| CT5 |
Desenvolupar habilitats per gestionar la carrera professional. |
| CT6 |
Aplicar els principis ètics i de responsabilitat social com a ciutadà o ciutadana i com a professional |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1 |
Coneix i avalua críticament les fonts i la bibliografia científica sobre antropologia mèdica, història de la ciència, salut global i camps relacionats amb els processos de salut, malaltia i atenció.
Incorpora els coneixements teòrics i metodològics essencials sobre l'antropologia mèdica, incloent-hi aspectes ètics i de gènere.
Sap analitzar críticament les fonts i la bibliografia científica sobre salut pública, història de la ciència, salut global i camps relacionats amb els processos de salut, malaltia i atenció.
Domina els aspectes avançats d'informació i documentació sanitària, d'epidemiologia i de demografia que li permeten treballar en l'àmbit de la salut pública i l'epidemiologia.
| | A2 |
Coneix i sap utilitzar els instruments tècnics i metodològics que es fan servir actualment en recerca bàsica i aplicada en antropologia mèdica, salut global i altres camps relacionats amb els processos de salut, malaltia i atenció.
Coneix i sap utilitzar les tècniques de recerca qualitativa i quantitativa en antropologia mèdica de forma avançada.
Sap treballar en un context de recerca multidisciplinària.
| | A3 |
Interpreta críticament dades etnogràfiques, fonts històriques, fonts documentals i estadístiques referents a antropologia mèdica i salut global i camps afins relacionats amb els processos de salut, malaltia i atenció.
Sap aplicar instruments de codificació i anàlisi propis de la recerca etnogràfica, incloent-hi els programaris més destacats en aquest camp.
Desenvolupa l'esperit analític, creatiu i crític quan estudia els diferents aspectes dels processos de salut, malaltia i atenció, i també a l'hora de definir i dur a terme un projecte de recerca, bàsic o aplicat.
| | A4 |
Coneix i sap utilitzar críticament les fonts i la bibliografia científica sobre antropologia mèdica i salut global en la redacció d'un informe o d'un article científic en el camp de l'antropologia mèdica.
Coneix, distingeix i sap utilitzar els diferents subgèneres d'escriptura etnogràfica i escriptura biomèdica i aplicar-los a la recerca en antropologia mèdica i en salut global.
Sap redactar un informe etnogràfic o un article científic en el camp de l'antropologia mèdica i salut global.
Sap comunicar i defensar els resultats d'una recerca de forma correcta i eficaç, tant en la seva formulació escrita com en el marc d'una eventual presentació pública.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CT1 |
L’estudiant planifica i desenvolupa de forma autònoma, organitzada i científica el projecte.
L’estudiant genera un document científic en estructura i continguts.
L’estudiant presenta i defensa el treball (davant un tribunal, en el cas del TFM).
| | CT2 |
Reconèixer la situació plantejada com un problema en un entorn multidisciplinari, investigador o professional, i afrontar-lo de manera activa.
Seguir un mètode sistemàtic amb un enfocament global per dividir un problema complex en parts i per identificar les causes aplicant el coneixement científic i professional.
Dissenyar una solució nova utilitzant els recursos necessaris i disponibles per tal d’afrontar el problema.
Elaborar un model realista que concreti tots els aspectes de la solució proposada.
Avaluar el model proposat contrastant-lo amb el context real d’aplicació i ser capaç de trobar limitacions i proposar millores.
| | CT4 |
Produir un text de qualitat, sense errors gramaticals i ortogràfics, amb una presentació formal acurada i un ús adequat i coherent de les convencions formals i bibliogràfiques.
Construir un text estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada, amb capacitat per transmetre idees complexes.
Produir un text adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu, amb capacitat per transmetre idees complexes.
Usar els mecanismes de comunicació no verbal i els recursos expressius de la veu necessaris per fer una bona intervenció oral.
Construir un discurs estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada, amb capacitat per transmetre idees complexes.
Produir un discurs persuasiu, consistent i precís, amb capacitat per fer entenedores idees complexes i interactuar de manera efectiva amb l’auditori.
| | CT5 |
Aprofundir en l’autoconeixement professional.
Desenvolupar l’actitud professional.
Analitzar l’entorn professional propi de l’especialitat.
Dissenyar itineraris professionals específics.
| | CT6 |
Incorporar la perspectiva de gènere en la seva activitat com a estudiant.
Analitzar els principals problemes ambientals des de la perspectiva del seu àmbit de coneixement en la seva activitat com a estudiant o professional.
Argumentar basant-se en valors socials i formular propostes compromeses en la millora de la comunitat.
Aplicar els conceptes ètics i deontològics de l’àrea de coneixement des d’un compromís personal i professional.
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Procediments de selecció i assignació |
Procediments |
Els/les candidats/tes seran assignats als tutors-docents del Màster per suggeriment del/de la coordinador/a. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
6 |
0 |
6 |
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de grau/màster |
|
20 |
0 |
20 |
Elaboració del treball de fi de grau/màster |
|
0 |
264 |
264 |
Presentació i defensa del treball de fi de grau/máster |
|
8 |
0 |
8 |
|
Proves orals |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Preparació del projecte de recerca amb el coordinador del Màster |
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de grau/màster |
Seguiment tutoritzat per part del docent assignat. |
Elaboració del treball de fi de grau/màster |
Treball autònom de l'alumne segons el pla establert a l'inici del procés. |
Presentació i defensa del treball de fi de grau/máster |
Tribunal compost per docents del Màster |
Mecanismes coordinació/seguiment |
Criteris i procediments d’avaluació |
Es durà a terme una avaluació interna (per part de la universitat) i una autoavaluació (per part de l'estudiant) |
Metodologies |
Competències |
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
|
|
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|