DADES IDENTIFICATIVES 2021_22
Assignatura (*) TREBALL DE FI DE MÀSTER Codi 12895301
Ensenyament
Antropologia Mèdica i Salut Global (2020)
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període Horaris i dates d'examen
12 Treball fi de màster Segon AN
Modalitat i llengua d'impartició
Departament Antropologia, Filosofia i Treball Social
Coordinador/a
MORERAS PALENZUELA, JORDI
Adreça electrònica jaime.vallverdu@urv.cat
angel.martinez@urv.cat
serena.brigidi1@urv.cat
jordi.moreras@urv.cat
blanca.deusdad@urv.cat
martin.correaurquizav@urv.cat
juan.muela@urv.cat
fernando.vidal@urv.cat
franciscojavier.ortega@urv.cat
Professors/es
VALLVERDÚ VALLVERDÚ, JAIME
MARTINEZ HERNAEZ, ANGEL
BRIGIDI , SERENA
MORERAS PALENZUELA, JORDI
DEUSDAD AYALA, BLANCA
CORREA-URQUIZA VIDAL FREYRE, MARTÍN
MUELA RIBERA, JUAN
VIDAL , FERNANDO
ORTEGA GUERRERO, FRANCISCO JAVIER
Web
Descripció general i informació rellevant

El Treball de Fi de Màster consistirà en l'elaboració d'un treball de recerca o d'un projecte d'intervenció inèdit i tutoritzat, sobre un tema escollit per l'estudiant i amb l'aprovació de el tutor de la feina i de coordinador / a de l'assignatura. En aquest marc general, l'enfocament donat a la feina podrà ser exclusivament o prioritàriament investigador, amb el pertinent desplegament teòric, etnogràfic i interpretatiu, o bé dirigit, sobre aquestes mateixes bases imperatives, a la reflexió i les propostes d'intervenció sobre l'àmbit o els àmbits estudiats o sobre el cas o els casos empírics seleccionats en el projecte d'investigació.


Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 A1 Dominar, avaluar i utilitzar críticament i de forma avançada les fonts, la bibliografia i els sistemes d'informació i documentació relacionats amb les ciències de la salut i les ciències socials.
 A2 Dominar i saber utilitzar les eines tècniques, metodològiques i teòriques avançades que es fan servir en recerca bàsica i aplicada en antropologia mèdica, salut global i altres camps afins.
 A3 Saber analitzar de forma avançada dades qualitatives i etnogràfiques, així com quantitatives, amb l'objecte d'assessorar i intervenir en els àmbits propis de l'antropologia mèdica i la salut global.
 A4 Saber redactar de forma professional informes i articles científics en el camp de l'antropologia mèdica i la salut global, com són, entre d’altres, les etnografies de serveis i els estudis sobre desigualtats en salut.
Tipus B Codi Competències Transversals
 CT1 Desenvolupar l’autonomia suficient per a treballar en projectes d’investigació i col·laboracions científiques o tecnològiques dins el seu àmbit temàtic.
 CT2 Resoldre problemes complexes de manera crítica, creativa i innovadora en contextos multidisciplinaris.
 CT4 Comunicar idees complexes de manera efectiva a tot tipus d’audiències.
 CT5 Desenvolupar habilitats per gestionar la carrera professional.
 CT6 Aplicar els principis ètics i de responsabilitat social com a ciutadà o ciutadana i com a professional
Tipus C Codi Competències Nuclears

Resultats d'aprenentatge
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 A1 Coneix i avalua críticament les fonts i la bibliografia científica sobre antropologia mèdica, història de la ciència, salut global i camps relacionats amb els processos de salut, malaltia i atenció.
Incorpora els coneixements teòrics i metodològics essencials sobre l'antropologia mèdica, incloent-hi aspectes ètics i de gènere.
Sap analitzar críticament les fonts i la bibliografia científica sobre salut pública, història de la ciència, salut global i camps relacionats amb els processos de salut, malaltia i atenció.
Domina els aspectes avançats d'informació i documentació sanitària, d'epidemiologia i de demografia que li permeten treballar en l'àmbit de la salut pública i l'epidemiologia.
 A2 Coneix i sap utilitzar els instruments tècnics i metodològics que es fan servir actualment en recerca bàsica i aplicada en antropologia mèdica, salut global i altres camps relacionats amb els processos de salut, malaltia i atenció.
Coneix i sap utilitzar les tècniques de recerca qualitativa i quantitativa en antropologia mèdica de forma avançada.
Sap treballar en un context de recerca multidisciplinària.
 A3 Interpreta críticament dades etnogràfiques, fonts històriques, fonts documentals i estadístiques referents a antropologia mèdica i salut global i camps afins relacionats amb els processos de salut, malaltia i atenció.
Sap aplicar instruments de codificació i anàlisi propis de la recerca etnogràfica, incloent-hi els programaris més destacats en aquest camp.
Desenvolupa l'esperit analític, creatiu i crític quan estudia els diferents aspectes dels processos de salut, malaltia i atenció, i també a l'hora de definir i dur a terme un projecte de recerca, bàsic o aplicat.
 A4 Coneix i sap utilitzar críticament les fonts i la bibliografia científica sobre antropologia mèdica i salut global en la redacció d'un informe o d'un article científic en el camp de l'antropologia mèdica.
Coneix, distingeix i sap utilitzar els diferents subgèneres d'escriptura etnogràfica i escriptura biomèdica i aplicar-los a la recerca en antropologia mèdica i en salut global.
Sap redactar un informe etnogràfic o un article científic en el camp de l'antropologia mèdica i salut global.
Sap comunicar i defensar els resultats d'una recerca de forma correcta i eficaç, tant en la seva formulació escrita com en el marc d'una eventual presentació pública.
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
 CT1 L’estudiant planifica i desenvolupa de forma autònoma, organitzada i científica el projecte.
L’estudiant genera un document científic en estructura i continguts.
L’estudiant presenta i defensa el treball (davant un tribunal, en el cas del TFM).
 CT2 Reconèixer la situació plantejada com un problema en un entorn multidisciplinari, investigador o professional, i afrontar-lo de manera activa.
Seguir un mètode sistemàtic amb un enfocament global per dividir un problema complex en parts i per identificar les causes aplicant el coneixement científic i professional.
Dissenyar una solució nova utilitzant els recursos necessaris i disponibles per tal d’afrontar el problema.
Elaborar un model realista que concreti tots els aspectes de la solució proposada.
Avaluar el model proposat contrastant-lo amb el context real d’aplicació i ser capaç de trobar limitacions i proposar millores.
 CT4 Produir un text de qualitat, sense errors gramaticals i ortogràfics, amb una presentació formal acurada i un ús adequat i coherent de les convencions formals i bibliogràfiques.
Construir un text estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada, amb capacitat per transmetre idees complexes.
Produir un text adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu, amb capacitat per transmetre idees complexes.
Usar els mecanismes de comunicació no verbal i els recursos expressius de la veu necessaris per fer una bona intervenció oral.
Construir un discurs estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada, amb capacitat per transmetre idees complexes.
Produir un discurs persuasiu, consistent i precís, amb capacitat per fer entenedores idees complexes i interactuar de manera efectiva amb l’auditori.
 CT5 Aprofundir en l’autoconeixement professional.
Desenvolupar l’actitud professional.
Analitzar l’entorn professional propi de l’especialitat.
Dissenyar itineraris professionals específics.
 CT6 Incorporar la perspectiva de gènere en la seva activitat com a estudiant.
Analitzar els principals problemes ambientals des de la perspectiva del seu àmbit de coneixement en la seva activitat com a estudiant o professional.
Argumentar basant-se en valors socials i formular propostes compromeses en la millora de la comunitat.
Aplicar els conceptes ètics i deontològics de l’àrea de coneixement des d’un compromís personal i professional.
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge

Procediments de selecció i assignació
Procediments

Els/les candidats/tes seran assignats als tutors-docents del Màster per suggeriment del/de la coordinador/a.


Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
6 0 6
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de grau/màster
20 0 20
Elaboració del treball de fi de grau/màster
0 264 264
Presentació i defensa del treball de fi de grau/máster
8 0 8
 
Proves orals
CT4
2 0 2
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Pla específic d'actuació
  Descripció
Activitats Introductòries Preparació del projecte de recerca amb el coordinador del Màster
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de grau/màster Seguiment tutoritzat per part del docent assignat.
Elaboració del treball de fi de grau/màster Treball autònom de l'alumne segons el pla establert a l'inici del procés.
Presentació i defensa del treball de fi de grau/máster Tribunal compost per docents del Màster

Mecanismes coordinació/seguiment
Descripció

Criteris i procediments d’avaluació
Es durà a terme una avaluació interna (per part de la universitat) i una autoavaluació (per part de l'estudiant)
Metodologies Competències Descripció Pes        
Altres
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Fonts d'informació

Bàsica

Complementària

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent