Tipo A
|
Código |
Competencias Específicas | | CE8 |
Demostrar coneixement, i la seva comprensió per a l'aplicació pràctica, dels fets essencials, conceptes, principis i teories de la Química. |
| CE9 |
Demostrar habilitats per identificar i resoldre problemes qualitatius i quantitatius amb un enfocament estratègic. |
| CE12 |
Demostrar habilitats per als càlculs numèrics i la interpretació de les dades experimentals, amb especial èmfasi en la precisió i l'exactitud. |
Tipo B
|
Código |
Competencias Transversales |
Tipo C
|
Código |
Competencias Nucleares |
Tipo A
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| CE8 |
Adquirir les tècniques necessàries per operar amb equacions diferencials
Adquirir les tècniques necessàries per operar amb vectors
Aplicar el concepte i les tècniques de càlcul d'integrals a casos concrets
Aplicar les tècniques de càlcul amb matrius en problemes concrets
Comprendre el concepte d'equació diferencial
Conèixer els conceptes teòrics d'aplicació lineal, matriu i espais propis
Conèixer les propietats bàsiques de les funcions d'una i diverses variables
| | CE9 |
Adquirir les tècniques necessàries per operar amb equacions diferencials
Adquirir les tècniques necessàries per operar amb aplicacions lineals, matrius i vectors propis
Adquirir les tècniques relacionades amb el càlcul d'extrems
Aplicar les tècniques de càlcul amb matrius en problemes concrets
Conèixer el model teòric d'espai vectorial
| | CE12 |
Adquirir les tècniques necessàries per operar amb equacions diferencials
Adquirir les tècniques necessàries per operar amb vectors
Aplicar les tècniques de càlcul amb matrius en problemes concrets
Conèixer els conceptes teòrics d'aplicació lineal, matriu i espais propis
Conèixer les propietats bàsiques de les funcions d'una i diverses variables
|
Tipo B
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
Tipo C
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
tema |
Subtema |
Matrius i sistemes lineals |
Matrius i determinants. Sistemes d'equacions lineals. |
Espais vectorials i aplicacions lineals. |
Concepte i propietats bàsiques d'espai vectorial i aplicació lineal. Valors i vectors propis. Producte escalar. |
Funcions de diverses variables |
Exemples i representació gràfica. Continuïtat, diferenciabilitat i extrems. Integració múltiple: concepte, tècniques i aplicacions. |
Equacions diferencials |
Concepte, tècniques de resolució i aplicació a problemes científics. |
Metodologías :: Pruebas |
|
Competencias |
(*) Horas en clase
|
Horas fuera de clase
|
(**) Horas totales |
Activitats Introductòries |
|
5 |
5 |
10 |
Sessió Magistral |
|
60 |
50 |
110 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
30 |
52 |
82 |
Atenció personalitzada |
|
9 |
0 |
9 |
|
Proves de desenvolupament |
|
2 |
5 |
7 |
Proves de desenvolupament |
|
2 |
5 |
7 |
|
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor. (**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías
|
descripción |
Activitats Introductòries |
Presentació de l'assignatura. |
Sessió Magistral |
Destinades a mostrar el què cal que s'aprengui dels continguts del curs, i a aplicar la teoria a exemples pràctics. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Resolució de problemes posats com a treball a casa. Als estudiants se'ls guia així en el correcte desenvolupament del seu coneixement i aptituds. També aprenen els estàndards requerits. |
Atenció personalitzada |
Els professors responen qüestions dels estudiants individualment. |
descripción |
Temps que cada professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als alumnes. A causa de l'emergència sanitària, l'atenció a l'estudiant es podrà realitzar mitjançant reunions on line, en horaris concertats prèviament per correu electrònic, o mitjançant altres eines virtuals. |
Metodologías |
Competencias
|
descripción |
Peso |
|
|
|
|
Proves de desenvolupament |
|
Primera prova. Resolució de problemes de forma individual. Avaluació de la primera part dels continguts del curs. |
50% |
Proves de desenvolupament |
|
Segona prova. Resolució de problemes de forma individual. Avaluació de tots els continguts del curs. |
50% |
Otros |
|
|
|
|
Otros comentarios y segunda convocatoria |
Els examens es realitzaran de forma presencial. A causa de l'emergència sanitària, en cas de confinament o de restriccions en la mobilitat, les activitats avaluatives, inclosos els exàmens, es farien online en les dates previstes. En l'espai moddle de cada assignatura hi podreu consultar la informació actualitzada. Les activitats avaluatives han d'estar previstes per poder realitzar-se en modalitat mixta o online en cas de confinament. La segona convocatòria consistirà en una prova única. Resolució de problemes de forma individual. Avaluació de tots els continguts del curs. Durant les proves d'avaluació, els telèfons mòbils, tablets i altres aparells que no siguin expressament autoritzats per la prova, han d'estar apagats i fora de la vista. La realització demostrativament fraudulenta d'alguna activitat avaluativa d'alguna assignatura tant en suport material com virtual i electrònic comporta a l'estudiant la nota de suspens d'aquesta activitat avaluativa. Amb independència d'això, davant la gravetat dels fets, el centre pot proposar la iniciació d'un expedient disciplinari, que serà incoat mitjançant resolució del rector o rectora. |
Bàsica |
Larson/Edwards/Falvo, Elementary Linear Algebra, Houghton-Mifflin, 2004
Larson/Edwards/Falvo, Álgebra Lineal, Pirámide, 2004
J. Rogawski, Cálculo, Ed. Reverté, 2012
J. Rogawski-C. Adams, Calculus, Freeman and Company, 2015
|
|
Complementària |
H. Anton, Introducción al algebra Lineal, Limusa, 1983
S. Salas, G. Etgen, E. Hille, Calculus: una y varias variables, Ed. Reverté, 2002
|
|
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente. |
|