Type A
|
Code |
Competences Specific | | CE2 |
Conèixer els principis físicoquímics fonamentals que regeixen la Química i les seves relacions amb les diferents àrees de la Química. |
| CE5 |
Valorar la importància de l'impacte de la Química en la vida: indústria, medi ambient, farmàcia, salut, agroalimentació, etc. |
| CE8 |
Demostrar coneixement, i la seva comprensió per a l'aplicació pràctica, dels fets essencials, conceptes, principis i teories de la Química. |
| CE9 |
Demostrar habilitats per identificar i resoldre problemes qualitatius i quantitatius amb un enfocament estratègic. |
Type B
|
Code |
Competences Transversal |
Type C
|
Code |
Competences Nuclear |
Type A
|
Code |
Learning outcomes |
| CE2 |
Conèixer i saber aplicar els principis bàsics de la termodinàmica, de sistemes en equilibri, i la cinètica de les reaccions químiques
| | CE5 |
Conèixer i saber aplicar els principis bàsics de la termodinàmica, de sistemes en equilibri, i la cinètica de les reaccions químiques
| | CE8 |
Saber interpretar dades i resultats experimentals
| | CE9 |
Conèixer i saber aplicar els principis bàsics de la termodinàmica, de sistemes en equilibri, i la cinètica de les reaccions químiques
Conèixer les propietats dels gasos i entendre el seu comportament
Saber interpretar dades i resultats experimentals
|
Type B
|
Code |
Learning outcomes |
Type C
|
Code |
Learning outcomes |
Topic |
Sub-topic |
1.- Gasos |
Gasos |
2.- 1er principi de la termodinàmica |
Variables i funcions d’estat. Calor, treball i primer principi de la termodinàmica. Entalpia i termoquímica. |
3.- 2on i 3er principis de la termodinàmica |
Segon principi de la termodinàmica i entropia. Funcions G i A i criteris d’espontaneïtat. Canvis de fase. Equilibri químic. Equilibri en fase gas. |
4.- Cinètica |
Velocitat de reacció i equació de velocitat. Equacions integrades de cinètiques senzilles. Influència de la temperatura en la velocitat de reacció. Mecanismes de reacció. Catàlisi. |
5.- Equilibri en dissolució |
Equilibri àcid-base en medi aquós. Solucions amortidores. Càlcul de pH. Introducció als mètodes volumètrics. Valoració àcid-base. Indicadors. Equilibri d’oxidació-reducció. Potencial redox i equació de Nernst. Volumetries redox. Indicadors redox. Equilibri de formació de complexos. Equilibri de precipitació. |
Methodologies :: Tests |
|
Competences |
(*) Class hours
|
Hours outside the classroom
|
(**) Total hours |
Activitats Introductòries |
|
1 |
1 |
2 |
Sessió Magistral |
|
39 |
60 |
99 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
20 |
16 |
36 |
Atenció personalitzada |
|
2 |
0 |
2 |
|
Proves objectives de preguntes curtes |
|
4 |
8 |
12 |
|
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher. (**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies
|
Description |
Activitats Introductòries |
Presentació de l'assignatura, metodologies de treball i sistema d'avaluació. |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts teòrics de l'assignatura amb l'ajut de la pissarra i de presentacions de Power Point. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Resolució tutelada per part dels alumnes de problemes i qüestions on es vegi la vessant més aplicada dels continguts teòrics de l'assignatura. |
Atenció personalitzada |
|
Description |
Temps que cada professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als alumnes. A causa de l'emergència sanitària, l'atenció a l'estudiant es podrà realitzar mitjançant reunions en línia, en horaris concertats prèviament per correu electrònic, o mitjançant altres eines virtuals. |
Methodologies |
Competences
|
Description |
Weight |
|
|
|
|
Proves objectives de preguntes curtes |
|
Es realitzaran 2 proves parcials de preguntes curtes.
Per optar a superar aquest bloc per parcials, cal una nota mínima de 3 en cada una de les proves i una nota final mínima de 5 com a mitjana de les dues proves parcials.
Està prohibit l’ús o tinença de dispositius de comunicació i transmissió de dades durant la realització de les proves escrites.
|
100% |
Others |
|
|
|
|
Other comments and second exam session |
Els exàmens es realitzaran de forma presencial. A causa de l'emergència sanitària, en cas de confinament o de restriccions en la mobilitat, les activitats avaluatives, inclosos els exàmens, es farien online en les dates previstes. En l'espai Moodle de cada assignatura hi podreu consultar la informació actualitzada. A la segona convocatòria es podrà recuperar la qualificació obtinguda a les proves escrites. Durant les proves d'avaluació, els telèfons mòbils, tablets i altres aparells que no siguin expressament autoritzats per la prova, han d'estar apagats i fora de la vista. La realització demostrativament fraudulenta d'alguna activitat avaluativa d'alguna assignatura tant en suport material com virtual i electrònic comporta a l'estudiant la nota de suspens d'aquesta activitat avaluativa. Amb independència d'això, davant la gravetat dels fets, el centre pot proposar la iniciació d'un expedient disciplinari, que serà incoat mitjançant resolució del rector o rectora. |
Bàsica |
R. H. Petrucci, W. S. Harwood, F. G. Herring, Química General, Volumen I y II, 2003, Prentice Hall
R. Chang, Química, 2007, McGrawHill, México
R. H. Petrucci, W. S. Harwood, F. G. Herring, General Chemistry: Principles and Modern Applications, 2008, Prentice Hall
R. Chang, Chemistry, 2010, McGrawHill, New York
|
|
Complementària |
American Chemical Society, Química, un proyecto de la ACS, 2005, Ed. Reverté
J. Saña Vilaseca, Química per a les ciències de la naturalesa i de l'alimentació, 1993, Ed. Vicens Vives
American Chemical Society, Chemistry: a project of the American Chemical Society, 2005., W. H. Freeman
R. Chang, Physical Chemistry for the biosciences, 2004, University Science Books, New York
|
|
Subjects that continue the syllabus |
COMPLEMENTS DE QUÍMICA/13204004 |
|
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation. |
|