Tipo A
|
Código |
Competencias Específicas | | CE1 |
Conèixer i aplicar els aspectes principals de terminologia química, nomenclatura, termes, convenis i unitats. |
| CE3 |
Conèixer els principals elements i compostos orgànics i inorgànics, així com biomolècules, les seves propietats, les seves rutes sintètiques, la seva caracterització i la seva reactivitat. |
| CE9 |
Demostrar habilitats per identificar i resoldre problemes qualitatius i quantitatius amb un enfocament estratègic. |
Tipo B
|
Código |
Competencias Transversales |
Tipo C
|
Código |
Competencias Nucleares |
Tipo A
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| CE1 |
Conèixer l'estereoquímica dels compostos orgànics i l'estereoselectivitat de les reaccions
Conèixer l'estructura i la reactivitat dels grups funcionals més comuns
| | CE3 |
Conèixer l'estereoquímica dels compostos orgànics i l'estereoselectivitat de les reaccions
Conèixer l'estructura, funció i reactivitat dels productes naturals orgànics
Conèixer l'estructura i la reactivitat dels grups funcionals més comuns
Reconèixer la importància de la Química Orgànica dintre de la ciència i el seu impacte en la societat industrial i tecnològica
| | CE9 |
Ser capaç de relacionar els efectes estereoelectrònics amb l'estructura i la reactivitat de les molècules orgàniques
|
Tipo B
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
Tipo C
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
tema |
Subtema |
Tema 1
Introducció |
Objectius
Anàlisi retrosintètica
Especificitat i selectivitat
|
Tema 2
Interconversió de grups funcionals
|
2.1 Introducció, modificació i eliminació de grups funcionals
2.2 Reaccions d'oxidació i reducció
2.3 Grups protectors
|
Tema 3
Formació d'enllaços C-C.
|
3.1 Mètodes basats en enolats i enamines
3.2 Compostos organometal·lics dels grups I i II
3.3 Reaccions que impliquen metalls de transició, Zn, Cd, Cu
3.4 Bor, silici i estany
|
Tema 4
Formació de dobles enllaços C=C.
|
4.1 Reacció de Wittig i relacionades
4.2 Reaccions amb reactius de silici y sofre
4.3 Reaccions de matàtesi catalitzades per ruteni
|
Tema 5
Reaccions d’acoblament creuat
|
5.1 Reacció de Heck (C-C)
5.2 Reacció de Suzuki (C-C)
5.3 Reacció de Shonogashira (C-C)
5.4 Reacció de Buschwald-Hartwig (C-N, C-O)
|
Tema 6
Reaccions pericícliques
|
6.1 Reaccions electrocícliques
6.2 Reaccions de cicloadició
6.3 Reaccions sigmatròpiques
|
Tema 7
Anàlisi retrosintética i síntesi
|
7.1 Desconexions Compostos olefínics
7.2 Compostos 1,3- i 1,5-difuncionals
7.3 Compostos 1,2-difuncionals
7.4 Compostos 1,4-difuncionals
7.5 Síntesi d'anells |
Metodologías :: Pruebas |
|
Competencias |
(*) Horas en clase
|
Horas fuera de clase
|
(**) Horas totales |
Activitats Introductòries |
|
1 |
1 |
2 |
Sessió Magistral |
|
38 |
38 |
76 |
Atenció personalitzada |
|
0 |
0 |
0 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
15 |
20 |
35 |
|
Proves mixtes |
|
4 |
0 |
4 |
|
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor. (**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías
|
descripción |
Activitats Introductòries |
Objectius de l'assignatura. Forma d'estudiar i treballar l'assignatura. Avaluació. Programa de l'assignatura. Situació de l'assignatura en el context d'aprenentatge de la química. |
Sessió Magistral |
Anàlisi retrosintètica. Avantatges per dissenyar una síntesi. Formes de realitzar-lo.
Les reaccions com a eines sintètiques. Classificació de les mateixes segons l'operació sintètica a realitzar. Presentació de les reaccions més importants i actuals. Avantatges i limitacions. Problemes de selectivitat. Mecanismes. |
Atenció personalitzada |
Consulta de dubtes conceptuals i respecte a la resolució de problemes. |
Resolució de problemes, exercicis |
Realització d'exercicis i problemes sobre selectivitat de les reaccions orgàniques i sobre la proposta de vies de síntesi de molècules concretes, basant-se en l'anàlisi retrosintètica |
descripción |
Temps que cada professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als alumnes. A causa de l'emergència sanitària, l'atenció a l'estudiant es podrà realitzar mitjançant reunions en línia, en horaris concertats prèviament per correu electrònic, o mitjançant altres eines virtuals. |
Metodologías |
Competencias
|
descripción |
Peso |
|
|
|
|
Resolució de problemes, exercicis |
|
avaluació conjunta amb els continguts de la lliçó magistral |
|
Proves mixtes |
|
Examen de control cap a la meitat del període lectiu
Exámen final
Si la nota del exàmen final es superior a la mitja porcentual se aplicara la nota del exàmen final |
20%
80%
|
Otros |
|
|
|
|
Otros comentarios y segunda convocatoria |
Els exàmens es realitzaran de forma presencial. A causa de l'emergència sanitària, en cas de confinament o de restriccions en la mobilitat, les activitats avaluatives, inclosos els exàmens, es farien online en les dates previstes. ?En l'espai Moodle de cada assignatura hi podreu consultar la informació actualitzada Hi ha una segona convocatòria d'acord amb la guia de l'estudiant. El exàmen tindra caracteristiques similars al exàmen final. Durant les proves d'avaluació, els telèfons mòbils, tablets i altres aparells que no siguin expressament autoritzats per la prova, han d'estar apagats i fora de la vista. La realització demostrativament fraudulenta d'alguna activitat avaluativa d'alguna assignatura tant en suport material com virtual i electrònic comporta a l'estudiant la nota de suspens d'aquesta activitat avaluativa. Amb independència d'això, davant la gravetat dels fets, el centre pot proposar la iniciació d'un expedient disciplinari, que serà incoat mitjançant resolució del rector o rectora. |
Bàsica |
FA. Carey and R.J. Sundberg, Advanced Organic Synthesis. Part B. Reaccions and Synthesis, Springer, 2007
M. Carda, S. Rodríguez, F. González, J. Murga, E. Falomir, E. Castillón, Síntesis Orgánica. Resolución de Problemas por el Método de Desconexión, Ed. Universitat Jaume I,
|
|
Complementària |
|
|
Asignaturas que se recomienda haber cursado previamente |
QUÍMICA ORGÀNICA I/13204113 | QUÍMICA ORGÀNICA II/13204114 |
|
|
Otros comentarios |
Amb anterioritat al començament de l'assignatura: Es recomana repassar els conceptes fonamentals i les reaccions principals estudiades en les assignatures Química Orgànica I i Química Orgànica II.
Estudi de l'assignatura: Es recomana treballar els continguts i exercicis al dia i de forma continuada |
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente. |
|