Type A
|
Code |
Competences Specific | | CE1 |
Conèixer i aplicar els aspectes principals de terminologia química, nomenclatura, termes, convenis i unitats. |
| CE3 |
Conèixer els principals elements i compostos orgànics i inorgànics, així com biomolècules, les seves propietats, les seves rutes sintètiques, la seva caracterització i la seva reactivitat. |
| CE10 |
Demostrar habilitats per al treball en el laboratori: realització de procediments químics documentats (síntesi i anàlisi), monitorització de propietats químiques, processos i/o canvis i documentació de tot el treball realitzat i gestió de riscos. |
Type B
|
Code |
Competences Transversal | | CT5 |
Comunicar informació de manera clara i precisa a audiències diverses |
Type C
|
Code |
Competences Nuclear |
Type A
|
Code |
Learning outcomes |
| CE1 |
Conèixer i saber utilitzar les tècniques experimentals habituals en la determinació estructural de compostos orgànics
| | CE3 |
Adquirir informació i instrucció pràctica necessària per a aplicar-la a la metodologia sintètica i a la caracterització de compostos orgànics. Desenvolupar una actitud crítica de perfeccionament en la labor experimental i cercant solucions als problemes diaris en el laboratori incloent els aspectes de seguretat
| | CE10 |
Adquirir informació i instrucció pràctica necessària per a aplicar-la a la metodologia sintètica i a la caracterització de compostos orgànics. Desenvolupar una actitud crítica de perfeccionament en la labor experimental i cercant solucions als problemes diaris en el laboratori incloent els aspectes de seguretat
Conèixer i saber utilitzar les tècniques experimentals habituals en la determinació estructural de compostos orgànics
|
Type B
|
Code |
Learning outcomes |
| CT5 |
Produir un text de qualitat, sense errors gramaticals i ortogràfics, amb una presentació formal acurada i un ús adequat i coherent de les convencions formals i bibliogràfiques. (Qualitat)
Construir un text estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada. (Construcció del discurs)
Elaborar un text adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu. (Eficàcia)
|
Type C
|
Code |
Learning outcomes |
Topic |
Sub-topic |
Part 1. Pràctiques comunes |
1. Reaccions de polimerització. Síntesi de poliestirè i de poliestirè-co-divinilbenzè.
2. Extracció del licopè i el beta-carotè del tomaquet i separació mitjançant cromatografia en columna.
|
Part 2. Pràctiques específiques |
Síntesi per etapes d'un compost orgànic |
Methodologies :: Tests |
|
Competences |
(*) Class hours
|
Hours outside the classroom
|
(**) Total hours |
Activitats Introductòries |
|
0.5 |
0 |
0.5 |
Pràctiques a laboratoris |
|
40 |
4 |
44 |
Treballs |
|
1.5 |
12 |
13.5 |
Supervisió |
|
1.5 |
2 |
3.5 |
Atenció personalitzada |
|
1.5 |
0 |
1.5 |
|
Proves objectives de preguntes curtes |
|
2 |
10 |
12 |
|
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher. (**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies
|
Description |
Activitats Introductòries |
Presentació de les diferents pràctiques i introducció a la metòdica de treball. |
Pràctiques a laboratoris |
Realització de les pràctiques programades. |
Treballs |
Presentació de una memòria escrita sobre la síntesi per etapes realitzada en el període de pràctiques. |
Supervisió |
Control de la llibreta de laboratori.
|
Atenció personalitzada |
Temps de consulta especialment dedicat per a la planificació de la síntesi per etapes |
Description |
Temps que cada
professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als alumnes. A causa de
la situació sanitària, l’atenció a l’estudiant es podrà realitzar mitjançant
reunions on line, en horaris concertats prèviament per correu electrònic,
o mitjançant altres eines virtuals. |
Methodologies |
Competences
|
Description |
Weight |
|
|
|
|
Pràctiques a laboratoris |
|
S’avaluarà el grau de preparació prèvia de la pràctica, capacitat de planificació i organització del treball, la destresa i el correcte ús del material de laboratori, la capacitat de resoldre problemes pràctics, així com la capacitat d’aprendre i de corregir errors. Es requerirà una nota mínima de 4 per ser compatibilitzada en l'avaluació global de l'assignatura. |
35% |
Treballs |
|
S’avaluaran els fonaments teòrics, els resultats experimentals de la pràctica i la utilització correcta de la terminologia química. |
25% |
Supervisió |
|
S'avaluarà la llibreta de laboratori. |
15% |
Proves objectives de preguntes curtes |
|
Proves que inclouen preguntes directes sobre un aspecte concret. L'alumne ha de respondre de manera directa mitjançant els coneixements que té sobre la matèria. Es requerirà una nota mínima de 4 per ser compatibilitzada en l'avaluació global de l'assignatura. |
25% |
Others |
|
|
|
|
Other comments and second exam session |
En aquesta assignatura, la presencialitat de l'estudiant és obligatòria a les activitats introductòries i a les sessions pràctiques establertes a l'apartat planificació. Absències per causa de força major hauran de ser justificades (màxim 2 sessions) i es recuperaran sempre que la planificació de les pràctiques ho permeti. En cas contrari la nota es veurà afectada. Els exàmens es realitzaran de forma presencial. A causa de la situació sanitària, en cas de confinament o de restriccions en la mobilitat, les activitats avaluatives, inclosos els exàmens, es farien online en les dates previstes. En l'espai Moodle de cada assignatura hi podreu consultar la informació actualitzada. La segona convocatòria consistirà en la presentació d'un treball escrit sobre les pràctiques de síntesi per etapes realitzada (25% de pes a la nota final) i una prova objectiva de preguntes curtes (25% de pes a la nota final). Pel 50% restant es mantindrà la qualificació de practiques al laboratori, qüestionari i llibreta de laboratori obtinguda en primera convocatòria. Durant les proves d'avaluació, els telèfons mòbils, tablets i altres aparells que no siguin expressament autoritzats per la prova, han d'estar apagats i fora de la vista. La realització demostrativament fraudulenta d'alguna activitat avaluativa d'alguna assignatura tant en suport material com virtual i electrònic comporta a l'estudiant la nota de suspens d'aquesta activitat avaluativa. Amb independència d'això, davant la gravetat dels fets, el centre pot proposar la iniciació d'un expedient disciplinari, que serà incoat mitjançant resolució del rector o rectora. |
Bàsica |
B.S. Furniss, A.J. Hannaford, P.W.G. Smith, A.R. Tatchell, Vogel'stexbook of practical organic chemistry, Última edició disponible, Logman
S.R. Sandler, W. Karo, Sourceboock of advanced organic laboratory preparations, Última edició disponible, Academic Press Inc.
D.W. Mayo, R.M. Pike, P.K. Trumper, Microscale organic laboratory, Última edició disponible, John Wiley & Sons
Pretsch, E.; Bühlmann, P.; Badertscher, M., Structure Determination of Organic Compounds. Tables of spectral data, Última edició disponible, Springer
|
|
Complementària |
R.Q. Brewster, C.A. Van der Werf, W.EweenE. Mc, Curso práctico de química orgánica, Última edició disponible, Vertix-Alhambra
D.L. Pavia, Química orgánica experimental, Última edició disponible, Eunibar
L.F. Fieser, Experimentos orgánicos, Última edició disponible, Reverte
H. Gilman, A.H. Blatt Eds., Organic Syntheses, Última edició disponible, Wiley
|
|
Subjects that it is recommended to have taken before |
QUÍMICA ORGÀNICA I/13204113 | QUÍMICA ORGÀNICA II/13204114 |
|
|
Other comments |
Cal repassar totes les tècniques de laboratori treballades a les pràctiques de química general. Es imprescindible repassar els conceptes teòrics i totes les reaccions orgàniques, incloent els mecanismes de reacció, donades a les assignatures Química Orgànica I i II, així com els conceptes relacionats amb l'elucidació estructural de compostos orgànics, que s'imparteixen simultàniament a aquesta assignatura a Determinació Estructural. |
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation. |
|