Tipo A
|
Código |
Competencias Específicas | | CE5 |
Valorar la importància de l'impacte de la Química en la vida: indústria, medi ambient, farmàcia, salut, agroalimentació, etc. |
Tipo B
|
Código |
Competencias Transversales |
Tipo C
|
Código |
Competencias Nucleares |
Tipo A
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| CE5 |
Conèixer els principals processos industrials d'obtenció i transformació de compostos i materials inorgànics.
Prendre consciència dels aspectes econòmics i d'impacte ambiental dels processos industrials estudiats
|
Tipo B
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
Tipo C
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
tema |
Subtema |
1. Aspectes generals de la Química Inorgànica Industrial.
|
|
2. Gasos industrials: hidrogen.
|
|
3. Industria del nitrogen i derivats. Producció d’amoníac i d’àcid nítric
|
|
4. Industria del fòsfor i derivats. Producció d’àcid fosfòric.
|
|
5. Fertilitzants.
|
|
6. Industria del sofre i derivats. Producció d’àcid sulfúric.
|
|
7. Industria dels halògens i derivats. La industria cloro-alcalí. Producció de l’àcid clorhídric.
|
|
8. Compostos de silici i alumini. Fabricació de silicones. Organosilans. Òxid d’alumini. Zeolites.
|
|
9. Fibres inorgàniques.
|
|
10. Pigments inorgànics. |
|
Metodologías :: Pruebas |
|
Competencias |
(*) Horas en clase
|
Horas fuera de clase
|
(**) Horas totales |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
13.5 |
13.5 |
27 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
6 |
24 |
30 |
Presentacions / exposicions |
|
6 |
9 |
15 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves objectives de tipus test |
|
0.5 |
0.5 |
1 |
|
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor. (**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías
|
descripción |
Activitats Introductòries |
Presentació de l'assignatura |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Es proposaran 3 qüestionaris sobre els continguts de l'assignatura per resoldre, en part a l'aula presencialment amb el professor, i en part fóra de l'aula, sempre amb l'ajut de la bibliografia. Aquests qüestionaris es treballaran al llarg de les 6 primeres setmanes de classe. Es lliurarà al professor un qüestionari cada 2 setmanes. |
Presentacions / exposicions |
Presentació dels principals continguts dels qüestionaris per part dels estudiants la classe després d'haver-los finalitzat. |
Atenció personalitzada |
Temps que cada professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als alumnes. |
descripción |
Temps que cada professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als alumnes. A causa de l'emergència sanitària, l'atenció a l'estudiant es podrà realitzar mitjançant reunions en línia, en horaris concertats prèviament per correu electrònic, o mitjançant altres eines virtuals. |
Metodologías |
Competencias
|
descripción |
Peso |
|
|
|
|
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
Lliurament de 3 qüestionaris resolts a l'aula i fóra de l'aula amb l'ajut de la bibliografia. Cada 2 setmanes es lliurarà un dels qüestionaris durant les 6 primeres setmanes del curs. |
36% |
Presentacions / exposicions |
|
Presentació dels principals continguts dels qüestionaris per part dels estudiants la classe després d'haver-los finalitzat. |
30% |
Proves objectives de tipus test |
|
Es realitzarà un test a través del Moodle la darrera setmana de classe. |
34% |
Otros |
|
|
|
|
Otros comentarios y segunda convocatoria |
A causa de l'emergència sanitària, en cas de confinament o de restriccions en la mobilitat, les activitats avaluatives es farien online en les dates previstes. En l'espai Moodle de l'assignatura hi podreu consultar la informació actualitzada. Per a la segona convocatòria es realitzarà una prova escrita tipus test amb un valor del 34 % de la nota final ja que es tindrà en compte la nota obtinguda en les activitats d'avaluació continuada realitzades durant el curs. Durant les proves d'avaluació, els telèfons mòbils, tablets i altres aparells que no siguin expressament autoritzats per la prova, han d'estar apagats i fora de la vista. La realització demostrativament fraudulenta d'alguna activitat avaluativa d'alguna assignatura tant en suport material com virtual i electrònic comporta a l'estudiant la nota de suspens d'aquesta activitat avaluativa. Amb independència d'això, davant la gravetat dels fets, el centre pot proposar la iniciació d'un expedient disciplinari, que serà incoat mitjançant resolució del rector o rectora. |
Bàsica |
W. Büchner, R. Schliebs, G. Winter, K. H. Büchel, Industrial Inorganic Chemistry, VCH Weinheim, 2000
T. W. Swaddle, Inorganic Chemistry. An industrial and, Academic Press, San Diego, 1997
edited by Gunter Buxbaum, industrial inorganic pigments, VCH, Weinheim, 1998
Alan Heaton (ed), An Introduction to industrial chemistry, Blackie Academic & Professional, London, 1996
|
|
Complementària |
B. Elvers (eds), Ullmann's encyclopedia of industrial chemistry, VCH, Weinheim, 1996
Fabrizio Cavani (Editor), Gabriele Centi (Editor), Siglinda Perathoner (Editor), Ferruccio Trifirò, Sustainable industrial chemistry, VCH, Weinheim, 2009
T.W. Swaddle, Inorganic chemistry : an industrial and environmental perspective, Academic Press, 1997
|
|
Asignaturas que se recomienda cursar simultáneamente |
CIÈNCIA DE MATERIALS/13224119 |
|
Asignaturas que se recomienda haber cursado previamente |
QUÍMICA INORGÀNICA I/13224109 | QUÍMICA INORGÀNICA II/13224110 |
|
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente. |
|