DADES IDENTIFICATIVES 2021_22
Assignatura (*) BIOLOGIA MOLECULAR DE SISTEMES Codi 13214105
Ensenyament
Grau en Bioquímica i Biologia Molecular (2009)
Cicle 1r
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
6 Obligatòria Tercer 2Q
Llengua d'impartició
Català
Departament Bioquímica i Biotecnologia
Coordinador/a
BLAY OLIVÉ, MARIA TERESA
Adreça electrònica mteresa.blay@urv.cat
maria.guirro@urv.cat
hector.palacios@urv.cat
helena.torrell@urv.cat
Professors/es
BLAY OLIVÉ, MARIA TERESA
GUIRRO CASTELLNOU, MARIA
PALACIOS JORDAN, HÉCTOR
TORRELL GALCERAN, HELENA
Web
Descripció general i informació rellevant <p> Introducció a la biologia de sistemes i a l´ús de les tècniques òmiques.</p><div><br /></div>

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 CE7 Saber buscar, obtenir, analitzar i interpretar la informació de les principals bases de dades biològiques: genòmiques, transcriptòmiques, proteòmiques, metabolòmiques, taxonòmiques i altres, així com de dades bibliogràfiques, i usar les eines bioinformàtiques bàsiques.
 CE8 Analitzar adequadament dades i resultats experimentals propis del camp científic i saber-los interpretar.
Tipus B Codi Competències Transversals
 CT3 Resoldre problemes de manera crítica, creativa i innovadora en el seu àmbit d’estudi
Tipus C Codi Competències Nuclears

Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 CE7 Capacitació en l'ús d'eines bioinformàtiques per a: a) analitzar estructures i seqüències de proteïnes i àcids nucleics b) recerca d'informació en les principals bases de dades biològiques i bibliogràfiques
 CE8 Demostrar un coneixement clar i bo de les bases de les tècniques d'alt rendiment de les anàlisis òmiques
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
 CT3 Identificar la situació plantejada com un problema en l’àmbit de la disciplina i tenir la motivació per afrontar-lo. (Comprensió)
Seguir un mètode sistemàtic per dividir el problema en parts, identificar les causes i aplicar els coneixements propis de la disciplina. (Anàlisi)
Dissenyar una solució nova utilitzant els recursos necessaris per afrontar el problema. (Creativitat)
Incloure els aspectes concrets de la solució proposada en un model realista. (Innovació)
Reflexionar sobre el model proposat i ser capaç de trobar-hi limitacions i proposar millores. (Avaluació)
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge

Continguts
Tema Subtema
1. Introducció a les òmiques.
2. Genòmica. Conceptes, metodologia i aplicacions.
3. Transcriptòmica. Conceptes, metodologia i aplicacions.
4. Proteòmica. Conceptes, metodologia i aplicacions.
5. Metabolòmica. Conceptes, metodologia i aplicacions.
Seminaris:

Anàlisi estadística de l'expressió gènica d'un sistema biològic amb l'objectiu d'entendre la informació continguda en diversos tipus de gràfics que representen dades òmiques.

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
1 0 1
Sessió Magistral
CE7
29 44 73
Seminaris
CE8
CT3
14 21 35
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques
CE8
CT3
15 21 36
Atenció personalitzada
4 0 4
 
Proves objectives de preguntes curtes
CE7
1 0 1
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Presentació de l’assignatura.
Sessió Magistral Exposició i treball dels continguts de l'assignatura.
Seminaris Ampliació pràctica dels continguts donats a les sessions magistrals.
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques Exercicis pràctics a través de les TIC.
Atenció personalitzada Atenció dels dubtes de l'alumnat fora de classe.

Atenció personalitzada
Descripció

A causa de la situació sanitària, l’atenció a l’estudiant es podrà realitzar mitjançant reunions online, en horaris que concertarem prèviament per correu electrònic.


Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Seminaris
CE8
CT3
Treballs escrits 25
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques
CE8
CT3
Treball final. 25
Proves objectives de preguntes curtes
CE7
Proves que inclouen preguntes directes sobre un aspecte concret. 50
Altres  
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Si l'estudiant fa activitas fraudulentes durant l'avaluació d'aquesta assignatura li comportarà la nota de suspens.


Fonts d'informació

Bàsica

A determinar

Complementària

A determinar

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent