Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | CE11 |
Ser capaç d'apreciar la potencialitat i la velocitat dels canvis en Bioquímica. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | CT5 |
Comunicar informació de manera clara i precisa a audiències diverses |
| CT7 |
Aplicar els principis ètics i de responsabilitat social com a ciutadà o ciutadana i com a professional |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CE11 |
Argumentar i defensar una visió crítica i personal respecte a problemes derivats de les aplicacions de les biociències moleculars
Conèixer les bases ètiques implicades en el desenvolupament i aplicació de les Biociències moleculars
Donar una xerrada breu sobre un tema general de Bioquímica i/o Biologia Molecular amb possible impacte actual de la societat
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CT5 |
Usar els mecanismes de comunicació no verbal i els recursos expressius de la veu necessaris per fer una bona intervenció oral. (Comunicació no verbal i ús de la veu)
Construir un discurs estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada. (Construcció del discurs)
Produir un discurs adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu, i interactuar de manera efectiva amb l’auditori. (Eficàcia)
| | CT7 |
Conèixer les principals desigualtats i discriminacions que es produeixen entre homes i dones i comprendre'n les causes (Igualtat).
Identificar els principals problemes ambientals. (Medi ambient)
Reconèixer i reflexionar sobre les necessitats i problemàtiques socials, i implicar-se en la millora de la comunitat. (Responsabilitat social com a ciutadà o ciutadana)
Reconèixer els conceptes ètics i deontològics de l’àrea de coneixement, mostrar capacitat crítica i de diàleg, i fer un ús responsable de les normes que l’afecten com a membre de la comunitat universitària. (Ètica)
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
1. Principals regulacions que afecten als aspectes bioètics de la recerca en Bioquímica i Biologia Molecular i àrees afins |
|
2. Comunicació científica |
|
3. Taller sobre edició de vídeo |
|
4. Debats en bioètica i societat |
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
0 |
0 |
0 |
Treballs |
|
0 |
34 |
34 |
Debats |
|
5 |
3 |
8 |
Atenció personalitzada |
|
5 |
1 |
6 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de l'assignatura amb especial èmfasi en posar-la en el context de la formació d'un graduat en "Bioquímica i Biologia Molecular" |
Treballs |
Realització de les "fitxes legals" sobre els aspectes legals que regulen l'activitat en el camp de les biociències moleculars i biomedicina.
Realització dels treballs previs per tal de preparar els debats sobre "Bioètica i Societat".
Visualització i seguiment de un mòdul sobre gènere, ciència i canvi social. |
Debats |
Debats sobre temes d'actualitat en el camp de la "Bioquímica i Biologia Molecular" on la bioètica juga un paper cabdal. En cada debat hi haurà dos grups d'alumnes que defensaran dos visions oposades sobre el tema de debat. |
Atenció personalitzada |
Veure l'apartat específic d'atenció personalitzada |
Descripció |
L'atenció es realitzarà, preferentment, mitjançant eines telemàtiques (correu electrònic, videoconferència, etc.) |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Treballs |
|
Vídeo preparat per al debat. En aquests vídeos caldrà fer un especial èmfasi en els aspectes legals i/o d'interès social que limiten/condicionen el tema tractat (aquests aspectes tindran un pes màxim del 60% en la nota final d'aquesta activitat avaluable). Aquest ítem avaluable tindrà una puntuació màxima de 4 punts (sent 10 punts la nota màxima de l'assignatura).
L'entregable d'aquest ítem és el vídeo del debat en el que cada grup hagi defensat la seva postura sobre el tema a debatre (i s'entregarà un únic vídeo per grup).
La visualització i seguiment d'un mòdul sobre gènere, ciència i canvi social és de caràcter obligatori. |
The maximum note of this section is 4 points (the maximum grade subject is 10) |
Debats |
|
Participació en els debats mitjançant preguntes, comentaris, reflexions, etc. Aquest ítem avaluable tindrà una puntuació màxima de 1,5 punts (sent 10 punts la nota màxima de l'assignatura).
Durant els debats, el 30% d'aquests 1,5 punts s'utilitzaran per a avaluar el respecte que els alumnes han mostrat vers els/les companys/es de l'altre gènere i vers els/les companys/es que pensen diferent d'ell/a (o que defensen postures contràries). Dins d'aquest 30% també es valorarà que es respecti el torn de paraules, que deixin acabar les argumentacions dels companys i no s'acapari el protagonisme del debat.
L'assistència a aquestes activitats ÉS OBLIGATORIA. |
The maximum note of this section is 1.5 points (the maximum grade subject is 10) |
Altres |
|
Fitxa temàtica sobre l'aspecte legal que se us hagi assignat. Aquest ítem avaluable tindrà una puntuació màxima de 1,5 punts (sent 10 punts la nota màxima de l'assignatura). L'entregable d'aquest ítem és la fitxa temàtica (i s'entregarà una única fitxa per grup) i un vídeo on l'explicareu. Qüestionari al moodle sobre les fitxes legals. Aquest ítem avaluable tindrà una puntuació màxima de 1,5 punts (sent 10 punts la nota màxima de l'assignatura). Qüestionari al moodle sobre comunicació en ciència. Aquest ítem avaluable tindrà una puntuació màxima de 1,5 punts (sent 10 punts la nota màxima de l'assignatura). |
La nota màxima d'aquest apartat són 4,5 punts (la nota màxima assignatura és un 10) |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Els debats es realitzaran de forma telemàtica. Per a superar la competència CT7 (i.e., "Aplicar els principis ètics i de responsabilitat social com a ciutadà i com a professional"), caldrà haver tingut almenys una participació quan s'actua de públic en més de la meitat dels debats en bioètica. |
Bàsica |
Editted by Rem B. Edwards and Edwards Bittar, Bioethics for medical education, , 1999
Las Condes (Santiago) : OPS/OMS, Bioética e investigación en seres humanos, , 2004
|
|
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|