Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | CE2 |
Conèixer els principis físicoquímics fonamentals que regeixen la Química i les seves relacions amb les diferents àrees de la Química. |
| CE3 |
Conèixer els principals elements i compostos orgànics i inorgànics, així com biomolècules, les seves propietats, les seves rutes sintètiques, la seva caracterització i la seva reactivitat. |
| CE5 |
Valorar la importància de l'impacte de la Química en la vida: indústria, medi ambient, farmàcia, salut, agroalimentació, etc. |
| CE8 |
Demostrar coneixement, i la seva comprensió per a l'aplicació pràctica, dels fets essencials, conceptes, principis i teories de la Química. |
| CE9 |
Demostrar habilitats per identificar i resoldre problemes qualitatius i quantitatius amb un enfocament estratègic. |
| CE10 |
Demostrar habilitats per al treball en el laboratori: realització de procediments químics documentats (síntesi i anàlisi), monitorització de propietats químiques, processos i/o canvis i documentació de tot el treball realitzat i gestió de riscos. |
| CE11 |
Demostrar habilitats per a l'ús adequat de la instrumentació química estàndard. |
| CE12 |
Demostrar habilitats per als càlculs numèrics i la interpretació de les dades experimentals, amb especial èmfasi en la precisió i l'exactitud. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CE2 |
Conèixer la Química dels elements i compostos de les sèries "d" i "f".
| | CE3 |
Conèixer la Química dels elements i compostos de les sèries "d" i "f".
| | CE5 |
Conèixer la Química dels elements i compostos de les sèries "d" i "f".
| | CE8 |
Conèixer la Química dels elements i compostos de les sèries "d" i "f".
| | CE9 |
Conèixer la Química dels elements i compostos de les sèries "d" i "f".
| | CE10 |
Ser capaç de preparar en el laboratori compostos dels elements de la sèrie "d".
| | CE11 |
Ser capaç de preparar en el laboratori compostos dels elements de la sèrie "d".
| | CE12 |
Ser capaç de preparar en el laboratori compostos dels elements de la sèrie "d".
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
1. General properties of transition elements |
1.1 Properties of metals. Synthetic procedures |
2. Introduction to coordination compounds |
2.1 Valence bond theory (VBT)
2.2 Crystal field theory
2.3 Angular overlap
2.4 Introduction to molecular orbital theory (MOT) |
3. Characteristics of Group 3 elements ( Sc, Y, La). Synthesis, reactivity and main applications of these compounds |
|
4. Characteristics of Group 4 elements (Ti, Zr, Hf). Synthesis, reactivity and main applications of these compounds |
|
5. Characteristics of Group 5 elements (V, Nb, Ta). Synthesis, reactivity and main applications of these compounds |
|
6. Characteristics of Group 6 elements (Cr, Mo, W). Synthesis, reactivity and main applications of these compounds |
|
7. Characteristics of Group 7 elements (Mn, Tc, Re). Synthesis, reactivity and main applications of these compounds |
|
8. Characteristics of Group 8 elements (Fe, Ru, Os). Synthesis, reactivity and main applications of these compounds |
|
9. Characteristics of Group 9 elements (Co, Rh, Ir). Synthesis, reactivity and main applications of these compounds |
|
10. Characteristics of Group 10 elements (Ni, Pd, Pt). Synthesis, reactivity and main applications of these compounds |
|
11. Characteristics of Group 11 elements (Cu, Ag, Au). Synthesis, reactivity and main applications of these compounds. |
|
12. Characteristics of Group 12 elements (Zn, Cd, Hg). Synthesis, reactivity and main applications of these compounds. |
|
13. "f" block. General characteristics of these elements |
|
SEMINARIS |
S1. Aplicació tecnològica dels metalls de transició
S2. Metalls de transició d'importància biològica |
PRÀCTIQUES DE LABORATORI |
- Experiments de tub d'assaig
- Preparació de FeSO4. 7H2O
- Preparació del trioxalatcromat(III) de potassi.
Determinació de les seves propietats magnètiques
- Preparació del CuSO4.5H2O |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
30 |
31 |
61 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
16 |
16 |
32 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
0 |
10 |
10 |
Seminaris |
|
4 |
0 |
4 |
Treballs |
|
0 |
8 |
8 |
Pràctiques a laboratoris |
|
18 |
9 |
27 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves pràctiques |
|
6 |
0 |
6 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes i presentació del programa de l'assignatura.
|
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura.
|
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Anàlisi i resolució de problemes i exercicis relacionats amb la temàtica de l'assignatura de forma presencial a l'aula.
|
Resolució de problemes, exercicis |
Anàlisi i resolució de problemes i exercicis relacionats amb la temàtica de l'assignatura. Treball autònom de l'alumne.
|
Seminaris |
Exposición de contenidos específicos de carácter más aplicado
|
Treballs |
Realización de trabajos relacionados con los seminarios
|
Pràctiques a laboratoris |
Realización de experimentos de tubo de ensayo, de obtención de compuestos de algunos elementos de transición y caracterización de propiedades magnéticas
|
Atenció personalitzada |
Resolución de dudas personalizada |
Descripció |
Temps que cada professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als alumnes. A causa de l'emergència sanitària, l'atenció a l'estudiant es podrà realitzar mitjançant reunions en línia, en horaris concertats prèviament per correu electrònic, o mitjançant altres eines virtuals. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Resolució de problemes, exercicis |
|
Entrega de problemas a lo largo del curso |
5% |
Treballs |
|
Trabajo sobre los seminarios |
5% |
Pràctiques a laboratoris |
|
En la valoración se tendrá en cuenta:
- Trabajo de laboratorio (aptitudes y actitudes en el trabajo, elaboración de la libreta del laboratorio, preparación previa de las prácticas y discusión de los resultados experimentales)
Habrá que tener un mínimo de 4/10 del examen de prácticas y de la parte de prácticas para aprobar la asignatura en la 1a convocatoria |
25% |
Proves pràctiques |
|
Realización de 2 pruebas prácticas
- La primera prueba corresponderá a una parte de la asignatura y será eliminatoria a partir de un 4/10
- La segunda prueba será parcial o final en función de la nota de la prueba 1 y deberá tener un mínimo de 4/10 para poder aprobar la asignatura y hacer media con las otras actividades |
65% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
- En la 2ª convocatoria irán los alumnos que tengan menos de un 5 en la nota final de la asignatura o bien aquellos que tengan una nota =, <4 en los exámenes de teoría o en el de prácticas de la 1era convocatoria y por tanto ya no pueden hacer media con las otras actividades. - En la 2ª convocatoria habrá un examen de teoría (será el 65% de la nota) y un examen de prácticas (será el 10% de la nota), el 25% restante será el de las actividades realizadas durante el curso. a) L'examen de teoria ho han de fer els alumnes que tenien menys d'un 5/10 en l'examen de teoria de la 1era convocatòria. b) L'examen de pràctiques ho han de fer els alumnes que tenien menys d'un 5/10 en l'examen de pràctiques de la 1era convocatòria. c) En la 2ona convocatòria caldrà tenir un mínim de 4/10 de l'examen de teoria per poder fer mitjana amb les altres activitats d) En la 2ona convocatòria caldrà tenir un mínim de 4/10 tan de l'examen de pràctiques com de la part global de pràctiques per poder fer mitjana amb les altres activitats Durante las pruebas de evaluación, los teléfonos móviles, tablets y otros aparatos que no sean expresamente autorizados por la prueba, deben estar apagados y fuera de la vista. La realización demostrativamente fraudulenta de alguna actividad evaluativa de alguna asignatura tanto en soporte material como virtual y electrónico conlleva al estudiante la nota de suspenso de esta actividad evaluativa. Con independencia de ello, ante la gravedad de los hechos, el centro puede proponer la iniciación de un expediente disciplinario, que será incoado mediante resolución del rector o rectora. |
Bàsica |
F.A.Cotton, G.Wilkinson and P.L.Gaus, Basic Inorganic Chemistry, 3a Ed., Ed. John Wiley, New York, 1995
F.A.Cotton, G.Wilkinson, Advanced Inorganic Chemistry, 5a Ed., Ed. John Wiley, New York, 1988
H.Greenwood, The Chemistry of the Elements, Pergamon Press, Oxford, 1985
J. E. Huheey, Inorganic Chemistry: Principles of Structure and Reactivity, Harper & Row, 1983
J. D. Lee, Concise Inorganic Chemistry, 4th Ed., Chapman & Hall, London, 1991
G.E.Rodgers, Introduction to coordination, solid state and descriptive inorganic chemistry, McGraw Hill, USA, 1994
A.G.Sharpe, inorganic Chemistry, Ed. Longman, London, 1986
|
|
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|