Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A2 |
L'alumne ha de ser capaç de conèixer i realitzar una exploració física general i per sistemes, apropiada a l'edat del pacient, al sexe, a l'estat mental i físic, d'una manera completa i sistemàtica |
| A18 |
Conèixer i saber interpretar proves de diagnòstic del laboratori |
| A45 |
Conèixer les alteracions de l’estructura i de la funció de l’organisme |
| A46 |
Conèixer les causes de la malaltia i formes d'emmalaltir |
| A47 |
Saber sobre la terapèutica en la qual es basa la medicina per a resoldre problemes de salut |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | CT3-G |
Resoldre problemes de manera crítica, creativa i innovadora en el seu àmbit d’estudi |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A2 |
Valorar els edemes
Reconèixer una trombosi venosa
| | A18 |
Conèixer els procediments requerits per obtenir el material necessari per a la investigació
| | A45 |
Conèixer les alteracions de l’estructura macroscòpica i microscòpica dels diversos òrgans i la relació amb la seva funció
Conèixer les principals síndromes que afecten l’organisme i els diversos sistemes i aparells i, en concret: el concepte, l’etiopatogènia genera, la fisiopatologia, la semiologia
Conèixer les causes de les malalties més freqüents i prevalents del nostre entorn
| | A46 |
Conèixer les causes externes de la malaltia: microbiologia
Conèixer les causes externes de la malaltia: toxicologia
Conèixer les causes externes de la malaltia: ocupacional
| | A47 |
Conèixer els principals grups farmacològics
Conèixer els conceptes bàsics de farmacodinàmia i farmacocinètica d’aquests grups
Conèixer els principis generals del mecanisme d’acció dels fàrmacs, les bases de les interaccions i les reaccions adverses
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CT3-G |
RA1. Identificar la situació plantejada com un problema en l’àmbit de la disciplina i tenir la motivació per afrontar-lo. (Comprensió)
RA2. Seguir un mètode sistemàtic per dividir el problema en parts, identificar les causes i aplicar els coneixements propis de la disciplina. (Anàlisi)
RA3. Dissenyar una solució nova utilitzant els recursos necessaris per afrontar el problema. (Creativitat)
RA4. Incloure els aspectes concrets de la solució proposada en un model realista. (Innovació)
RA5. Reflexionar sobre el model proposat i ser capaç de trobar-hi limitacions i proposar millores. (Avaluació)
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
0. Classe Introductoria
1. Anatomia macroscòpica i microscòpica de la pell normal
2. Semiologia dermatològica
BLOC INFECCIÓS
3. Bacterianes
4. Micobacteries
5. Micosi
6. Parasits
7. Malalties de transmissió sexual
8. Virus
BLOC INFLAMATORI
9. Malalties Eritematoescatoses
10. Urticaria/ Angioedema i pruija
11. Èczèmes
12. Ampolloses
13. Conectivopaties
14. Vasculitis, Paniculitis
BLOC TUMORAL
15. Tumors Benignes
16. Precancer i Cancer Epitelial
17. Nevus i Melanoma
18. Limfomes, Histio i Mastocitosi
19. Tumors més infreqüents i Sd Paraneoplàsics.
BLOC MISCELANIA
20. Alopècies i Acné
21. Genodermatosi
22. Discromies
23. Dermatosi reactives
24. Dermatosi de causa externa
25. Metabòlqiues
26. Toxicodermies
27. Dermatoscopia Elemental
28. Terapeutica dermatologica
|
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
26 |
10 |
36 |
Pràctiques a través de TIC |
|
2 |
2 |
4 |
Supòsits pràctics/ estudi de casos |
|
8 |
3 |
11 |
Atenció personalitzada |
|
2 |
0 |
2 |
|
Proves objectives de tipus test |
|
4 |
4 |
8 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes i presentació de l’assignatura i de qui són els professors.
Allà explixarem com serà la dinàmica del curs en general, en les vessants de llibres , classes, exàmens, etc.
|
Sessió Magistral |
Exposició per part dels professors dels continguts essencials de l'assignatura referit als temes que es desarrollaran.
La sessió magistral NO serà l'entrega de tota la informació dels tema per part del professor. L'alumne ha de venir amb el tema mirat i repassat des de casa. Ha de treballar una mica abans el tema i així el professor remarcarà aquells punts més importants de les malalties exposades.
Per tant hi ha d'haver un TREBALL AUTÒNOM per part de l'alumne amb els llibres de texte recomanats.
En cas de que la Pandemia Covid fes reduir o anular les classes presencials optarem per fer les classes per Microsoft Teams o Adobe Connect. En aquest suposit les classes es donaran per les dues Unitats Docents a l'hora si es factible . Els espais buits al calendari s'ompliran d'altres activitats sobre tot estudi de casos o atenció personalizada fent seminaris en petits grups
|
Pràctiques a través de TIC |
La imatge ho és tot a la dermatologia. Un compte d'Instagram amb bones imatges i casos seleccionats, també es una bona eïna d'aprenentatge.
|
Supòsits pràctics/ estudi de casos |
Casos clínics basats en imatges i histories clíniques de casos reals.
Permet l'ampliació i relació dels continguts donats a les sessions magistrals amb el quefer professional.
Els casos es basaran en els blocs de infeccions, inflamatories , tumoral i miscelania .
En cas de que la Pandemia Covid fes reduir o anular les classes presencials optarem per fer les classes per Microsoft Teams o Adobe Connect. En aquest suposit les classes es donaran per les dues Unitats Docents a l'hora si es factible . Els espais buits al calendari s'ompliran d'altres activitats sobre tot estudi de casos o atenció personalizada fent seminaris en petits grups
|
Atenció personalitzada |
Tant per pes unitats docents de Reus o a Tarragona : Dr Azón o be enviar mail: antoni.azon@urv.cat |
Descripció |
Contacta amb els professors el dia de la classe teòrica
Per a temes relacionats amb l'assignatura en gral contacta amb Dr Toni Azón: antoni.azon@urv.cat |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Sessió Magistral |
|
El test final es basarà en els temes explicats en els blocs dels continguts
Serà un exàmen amb preguntes tipus test.
Un enunciat amb foto o no i 4 possibles respostes.
Cada pregunta encertada és 1 punt
Cada errònia resta 0,33 punts
Haurà entre 50 i 75 preguntes.
Cada pàgina conté 5 preguntes i es seqüencial, per tant no es pot tirar enrrera un cop passada la pàgina.
Per aprovar el test caldra treure un 5.
No hi ha sistema de campana
L'exàmen és entorn moodle al campus Catalunya de Tgna o be online si hi ha confinament. En cas de ser online podria ser possible demanar camara oberta als alumnes.
|
100 |
Supòsits pràctics/ estudi de casos |
|
|
|
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
El test de segona convocatoria tindrà les mateixes caracteristiques que el de primera convocatoria en quan a format , avaluació i lloc. Si es produeix confinament es fara online per entorn moodle |
Bàsica |
C. Ferrandiz, Dermatologia Clinica, 5a, Elsevier
Ramon Grimalt, Apuntes de Dermatologia, 1ª, Aula Mèdica
JM Mascaró et al , Claves para el diagnóstico clínico e dermatologia, 3a, Elsevier
Michael Ardern-Jones, Philip Hampton & Ruth Ann Vleugels, Handbook of Dermatology Treatment, 2017, JP Medical Ld
Ackerman et al, Atlas clínico de las 101 enfermedades más comunes de la piel, , Marbán Libros
Universitat de Lleida, http://www.dermatoweb.net/, ,
Rosa Taberner, dermapixel.com, ,
Hospital del Mar. BCN, http://www.dermatologia.cat/, ,
Atlas imatges, https://www.dermnetnz.org/, ,
Antoni Azón, dermaurv Instagram, ,
Atlas de imatges, http://www.dermis.net/dermisroot/en/home/index.htm, ,
|
|
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|