Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
| A3 |
L'alumne ha de ser capaç de conèixer i interpretar els resultats de l'anamnesi, de l'examen físic i de les exploracions complementàries |
| A4 |
L'alumne ha de ser capaç de conèixer i fer una orientació diagnòstica |
| A5 |
Establir un pla d'actuació |
| A6 |
Registrar les troballes |
| A11 |
Saber desenvolupar una sèrie de procediments pràctics sense supervisió en relació al laboratori |
| A12 |
Saber desenvolupar una sèrie de procediments pràctics sense supervisió en relació a la radiologia |
| A13 |
Saber desenvolupar una sèrie de procediments pràctics sense supervisió en relació a la cirurgia general i primeres cures |
| A17 |
Conèixer els principis generals de la investigació del pacient |
| A18 |
Conèixer i saber interpretar proves de diagnòstic del laboratori |
| A21 |
Conèixer els principis generals per al tractament del pacient |
| A22 |
Saber en relació als fàrmacs per al tractament del pacient |
| A24 |
Saber en relació a la cirurgia per al tractament del pacient |
| A31 |
Saber en relació a les cures i tractaments en situacions agudes per al tractament del pacient |
| A36 |
Reconèixer les causes de la malaltia i les amenaces per la salut dels individus i poblacions de risc |
| A38 |
Col•laborar amb altres professionals i institucions per tal de promocionar la salut i prevenir malalties |
| A40 |
Desenvolupar estratègies de salut i screening |
| A45 |
Conèixer les alteracions de l’estructura i de la funció de l’organisme |
| A46 |
Conèixer les causes de la malaltia i formes d'emmalaltir |
| A47 |
Saber sobre la terapèutica en la qual es basa la medicina per a resoldre problemes de salut |
| A48 |
Saber sobre l'epidemiologia i salut pública en la qual es basa la medicina per a resoldre problemes de salut |
| A49 |
Conèixer sobre economia de la salut, gestió i planificació sanitària |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A3 |
Definir els simptomes i signes guia
|
| A4 |
Analitzar tota la informació disponible
Definir sindròmicament al pacient i prioritzar les opcions diagnòstiques
|
| A5 |
Establir un pla d’actuació considerant les necessitats del pacient i de l’entorn familiar i social, que impliqui tots els membres de l’equip de salut
|
| A6 |
Redactar una història clínica que sigui llegible, concisa i actualitzada
Elaborar un informe clínic
|
| A11 |
Interpretar els resultats dels exàmens analítics bàsics de sang, orina i líquids pleural, cefaloraquidi, ascític i articular
|
| A12 |
Interpretar la radiologia simple (tòrax, abdomen i esquelet)
Interpretar l' anatomia bàsica de la tomografia axial computada (TAC), ressonància magnètica (RM) i ecografia
|
| A13 |
Desbridar abscessos simple
|
| A17 |
Establir una metòdica raonada i ordenada d’exploracions complementàries, segons el procés de base i el diagnòstic diferencial establert
Valorar el risc i el benefici de cada exploració
Conèixer el rendiment diagnòstic de les diferents exploracions
Conèixer les indicacions i contraindicacions de les diferents proves
Conèixer el cost de l’exploració
Informar detalladament al pacient de les exploracions que es realitzaran
Obtenir el consentiment
|
| A18 |
Conèixer les indicacions i contraindicacions de les exploracions més comunes
Conèixer els procediments requerits per obtenir el material necessari per a la investigació
Saber interpretar els resultats de les diferents proves
|
| A21 |
Reconèixer els efectes globals de la malaltia en el pacient (físics, psíquics, econòmics i socials)
Saber fer ús d’un tractament multidisciplinari
Reconèixer la importància de la recerca bibliogràfica pels diversos mitjans
Supervisar el compliment d’instruccions, tant en els aspectes de seguiment de pautes farmacològiques com de procediments exploratoris o de canvis en hàbits de salut
|
| A22 |
Conèixer els principis de bona prescripció
Conèixer els diversos grups farmacològics amb les seves indicacions, dosis, vies d’administració, interaccions, contraindicacions i efectes adversos
|
| A24 |
Conèixer les indicacions de la cirurgia en malalties cròniques i agudes
|
| A31 |
Reconèixer i orientar la terapèutica de la septicèmia
|
| A36 |
Conèixer els problemes de salut pública prioritaris en la comunitat
Conèixer els components de l’educació sanitària
Utilitzar adequadament el consell mèdic
Reconèixer els factors psicològics, físics o conductuals presents en el desencadenament i el manteniment d’una malaltia, tal com el tabaquisme, drogodependències, sedentarisme, falta de protecció solar, alteracions alimentaries, ...
Identificar els signes i símptomes de la malaltia per al seu diagnòstic precoç
Conèixer la validesa i el significat del diversos procediments utilitzats en el diagnòstic precoç de les malalties específiques
|
| A38 |
Col•laborar amb professionals sanitària, educadors i responsables de l’administració pública
Integrar els components de la protecció de la salut (medi ambient i aliments) en la valoració pronòstica
|
| A40 |
Conèixer les bases científiques i operatives de les vacunacions
Avaluar les vacunacions en situacions personals i clíniques especials
|
| A45 |
Conèixer les alteracions de l’estructura macroscòpica i microscòpica dels diversos òrgans i la relació amb la seva funció
Conèixer les principals síndromes que afecten l’organisme i els diversos sistemes i aparells i, en concret: el concepte, l’etiopatogènia genera, la fisiopatologia, la semiologia
Conèixer les causes de les malalties més freqüents i prevalents del nostre entorn
|
| A46 |
Conèixer les causes externes de la malaltia: microbiologia
Identificar i conèixer les causes de les principals patologies i el seu diagnòstic en els següents sistemes i aparells: circulatori, respiratori, nerviós, digestiu, urinari, locomotor, endocrí i metabòlic, inmunològic, sanguini i pell i òrgans dels sentits
Identificar processos biològics específics de la dona
Conèixer els signes i símptomes de les principals malalties fins al final del creixemnt i desenvolupament
Identificar els fonaments dels transtorns psíquics
Conèixer la historia natural i com i quan intervenir en el seu pronòstic
|
| A47 |
Conèixer els principals grups farmacològics
Conèixer els conceptes bàsics de farmacodinàmia i farmacocinètica d’aquests grups
Conèixer els principis generals del mecanisme d’acció dels fàrmacs, les bases de les interaccions i les reaccions adverses
Tenir coneixement de les diverses modalitats de tractament en cirurgia
|
| A48 |
Conèixer i ser capaç d’aplicar els mètodes assistencials i de recerca, propis de la medicina preventiva actual
|
| A49 |
Conèixer la planificació i l’administració sanitàries
Conèixer la gestió sanitària
Tenir capacitat per analitzar les implicacions organitzatives, econòmiques i socials que comporten les actuacions mèdiques
Conèixer el cost aproximat de les activitats diagnòstiques i terapèutiques
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
Infeccions Gènito-Urinàries |
Infeccions urinàries
Sífilis i malalties de transmissió sexual |
Infeccions cutànies |
Infecc. teixit cel. subcutani i annexes
Virus de l'Herpes
|
Infeccions respiratòries |
Grip/Bronquitis
Pneumònia
Tuberculosi |
Infeccions neurològiques |
Meningitis
Meningoencefalitis
Infeccions focals de sistem nerviós central
Tètanus i Botulisme |
Infeccions digestives |
Gastroenteritis |
Infeccions importades / salut internacional |
Febre en el pacient procedent del tròpic
Paludisme
Dengue
Leismania
Filària
Còlera
Diarrea del viatger |
Febres sense focalitat |
Febre d'origen desconegut
Bacterièmia i Sepsi
Ricketsies
Brucel·la
Borrèlia
Leptospira
Síndrome mononucleòsica
Toxoplasmosi
FebreQ
Febre tifoide
Endocarditis |
Infeccions en el pacient immunodeprimit |
VIH
Infecció en el neutropènic
Infecció en el transplantament |
Infeccions relacionades amb l'àmbit sanitari |
Infeccions relacionades amb dispositius externs
Infeccions nosocomials
Prevenció
|
problemes clínics |
Pneumònia
VIH
Consells al viatger
Meningitis
Brots epidèmics
Tractament antimicrobià |