Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1 |
L’alumne ha de ser capaç de conèixer i realitzar una anamnesi del pacient i/o dels seus familiars |
| A2 |
L'alumne ha de ser capaç de conèixer i realitzar una exploració física general i per sistemes, apropiada a l'edat del pacient, al sexe, a l'estat mental i físic, d'una manera completa i sistemàtica |
| A3 |
L'alumne ha de ser capaç de conèixer i interpretar els resultats de l'anamnesi, de l'examen físic i de les exploracions complementàries |
| A4 |
L'alumne ha de ser capaç de conèixer i fer una orientació diagnòstica |
| A5 |
Establir un pla d'actuació |
| A6 |
Registrar les troballes |
| A18 |
Conèixer i saber interpretar proves de diagnòstic del laboratori |
| A19 |
Conèixer i saber interpretar proves de diagnòstic per la imatge |
| A36 |
Reconèixer les causes de la malaltia i les amenaces per la salut dels individus i poblacions de risc |
| A38 |
Col•laborar amb altres professionals i institucions per tal de promocionar la salut i prevenir malalties |
| A40 |
Desenvolupar estratègies de salut i screening |
| A42 |
Conèixer l'estructura i la funció de l'organisme humà en estat de salut i de cadascun dels seus òrgans i aparells |
| A43 |
Conèixer el cicle de la vida |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | CT4-G |
Treballar de forma autònoma i en equip amb responsabilitat i iniciativa |
| CT6-G |
Identificar el procés d’aprenentatge i l’orientació acadèmica i professional |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1 |
Fer una anamnesi completa, centrada i estructurada en el pacient, tenint en compte tots els grups d’edat, el sexe, els factors multiculturals i els ètnics
| | A2 |
Prendre i valorar les constants vitals (freqüència cardíaca, freqüència respiratòria, tensió arterial i temperatura)
| | A3 |
Ordenar i interpretar les dades obtingudes a l’anamnesi
Reconèixer la normalitat o l’anormalitat de les troballes de l’exploració física i les proves complementàries, ordenar-les i interpretar-les
Definir els simptomes i signes guia
| | A4 |
Analitzar tota la informació disponible
Definir sindròmicament al pacient i prioritzar les opcions diagnòstiques
| | A5 |
Establir un pla d’actuació considerant les necessitats del pacient i de l’entorn familiar i social, que impliqui tots els membres de l’equip de salut
| | A6 |
Redactar una història clínica que sigui llegible, concisa i actualitzada
Elaborar un informe clínic
| | A18 |
Conèixer les indicacions i contraindicacions de les exploracions més comunes
Conèixer els procediments requerits per obtenir el material necessari per a la investigació
Saber interpretar els resultats de les diferents proves
| | A19 |
Conèixer les diverses tècniques que s’integren en el diagnòstic per la imatge
Conèixer les indicacions, contraindicacions i riscs de les exploracions
Seleccionar les proves i els procediments diagnòstics o terapèutics adients en cada cas
Donar prioritat a les diverses tècniques de diagnòstic en relació amb la sospita clínica
Saber interpretar les diferents proves
| | A36 |
Conèixer els problemes de salut pública prioritaris en la comunitat
Conèixer els components de l’educació sanitària
Utilitzar adequadament el consell mèdic
Reconèixer els factors psicològics, físics o conductuals presents en el desencadenament i el manteniment d’una malaltia, tal com el tabaquisme, drogodependències, sedentarisme, falta de protecció solar, alteracions alimentaries, ...
Identificar els signes i símptomes de la malaltia per al seu diagnòstic precoç
Conèixer la validesa i el significat del diversos procediments utilitzats en el diagnòstic precoç de les malalties específiques
| | A38 |
Col•laborar amb professionals sanitària, educadors i responsables de l’administració pública
Integrar els components de la protecció de la salut (medi ambient i aliments) en la valoració pronòstica
Reconèixer i emprar les eines de planificació i priorització en el servei públic de salut
Conèixer les bases científiques, riscos i l’aplicabilitat de les medicines alternatives
| | A40 |
Aplicar un protocol de despistatge de patologies d’alta prevalença sistemàticament a tots els individus en risc per edat, sexe, fenotip, ...
Desenvolupar les estratègies de control i prevenció de les malalties transmisibles
Desenvolupar les estratègies de prevenció de les malalties cróniques i degeneratives
Promocionar campanyes de prevenció de riscos tenint en compte les que ja existeixen (consum de tabac i drogues, educació sexual sanitaria i prevenció d’accidents de trànsit), i sensibilitzar la població sanitària del seu interès i benefici
Promocionar el bon ús dels medicaments
Conèixer les bases científiques i operatives de les vacunacions
Avaluar les vacunacions en situacions personals i clíniques especials
| | A42 |
Conèixer i descriure les funcions normals dels diversos sistemes i aparells de l’organisme, en els diversos nivells d’organització (des de l’organisme intacte fins als nivells cel•lular, subcel•lular i molecular)
Conèixer els mecanismes homeostàtics i de regulació dels diversos sistemes i aparells
Conèixer les bases teòriques i l’aplicació dels diversos mètodes d’exploració funcional del sistemes i dels aparells.
| | A43 |
Ha de conèixer con afecten en l’estructura i la funció normal els diferents estats de la vida: fetus, neonats, infants, adolescència, adults, vellesa i mort.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CT4-G |
RA1. Identificar el propi rol dins del grup i conèixer els objectius i tasques del grup. (Context)
RA2. Comunicar i actuar dins del grup per facilitar la cohesió i el rendiment. (Comunicació)
RA3. Comprometre’s amb les tasques i l’agenda del grup. (Compromís)
RA4. Col·laborar dins del grup en un bon clima de treball i en la resolució de problemes. (Col·laboració)
| | CT6-G |
RA1. Aprofundir en l’autoconeixement acadèmic, laboral o professional. (Autoconeixement)
RA2. Identificar el propi procés d’aprenentatge. (Aprenentatge)
RA3. Analitzar l’entorn laboral o professional de l’àmbit d’estudi. (Entorn)
RA4. Dissenyar itineraris acadèmics i d’inserció laboral o professional. (Itineraris)
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
Pràctiques preprofessionals en l'àmbit de la Pediatria |
Sala d'hospitalització pediatrica
Unitat de Nounatologia
Consultes externes de pediatria
Urgencies pediatriques |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Pràctiques clíniques |
|
120 |
0 |
120 |
Supòsits pràctics/ estudi de casos |
|
1 |
7 |
8 |
Seminaris |
|
8 |
8 |
16 |
Atenció personalitzada |
|
2 |
0 |
2 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Descripció de l'assignatura |
Pràctiques clíniques |
Practiques preprofessionals integrant-se en els equips assistencials. |
Supòsits pràctics/ estudi de casos |
Anàlisi de casos clínics complexes |
Seminaris |
Semiologia i anamnesi dels principals òrgans i sistemes |
Atenció personalitzada |
Tutoria |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Pràctiques clíniques |
|
llistat competencial a càrrec del tutor amb el que han estat els alumnes |
|
Supòsits pràctics/ estudi de casos |
|
avaluació de la defensa pública |
|
Seminaris |
|
assistència |
|
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
|
Cruz. Manual de Pediatria . Eds.: Cruz, Brines, Carrascosa, Crespo, Jimenez, Molina. Edición 3ª,
2013. Ed. Ergon, Madrid. ISBN: 978-84-15351-57-3 Nelson Pediatria Esenciall. Eds.: Behrman, Marcdante, Kliegman, Jenson. Edición 6ª, 2011. Ed.
Elsevier Saunders, Barcelona. ISBN: 978-84-8086-826-6 Texto
Ilustrado de Pediatría . Eds.: Lissauer, Clayden. Edicion 3ª, 2009 Elsevier Barcelona. ISBN:
978-84-8086-368-1 Infectologia
Pediatrica.
Eds.: Corretger, Cruz, Gonzalez, Moraga. Edicion 2ª, 2011. Ed. Amolca, Caracas.
ISBN: 978-958-755-043-6 Guía de Práctica Clínica sobre infección del
tracto urinario en población pediátrica. Ministerio de Ciencia e Innovación. 2011.
ISBN: 978-84-615-4072-3 Nefrología Pediátrica. Manual práctico. Eds.: Anton, Rodriguez. 2011
Ed. Panamericana, Madrid. ISBN: 978-84-9835-302-0 Algoritmos Diagnóstico Terapéuticos en el
Recién Nacido de Muy Bajo Peso. Eds.: Valls,Morcillo,
Salcedo. Edición 1ª 2000, Serono. |
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|