Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A18 |
Conèixer i saber interpretar proves de diagnòstic del laboratori |
| A45 |
Conèixer les alteracions de l’estructura i de la funció de l’organisme |
| A46 |
Conèixer les causes de la malaltia i formes d'emmalaltir |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A18 |
Saber interpretar els resultats de les diferents proves
| | A45 |
Conèixer les alteracions de l’estructura macroscòpica i microscòpica dels diversos òrgans i la relació amb la seva funció
Conèixer les principals síndromes que afecten l’organisme i els diversos sistemes i aparells i, en concret: el concepte, l’etiopatogènia genera, la fisiopatologia, la semiologia
Conèixer les causes de les malalties més freqüents i prevalents del nostre entorn
| | A46 |
Identificar i conèixer les causes de les principals patologies i el seu diagnòstic en els següents sistemes i aparells: circulatori, respiratori, nerviós, digestiu, urinari, locomotor, endocrí i metabòlic, inmunològic, sanguini i pell i òrgans dels sentits
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
Classes de 45 minuts a les unitats docents.
Presencials, virtualssi, semi presencials o invertides.
Tot dependerá de les condiciones de la pandemia. |
|
Clases Magistrals:
- Patologia endocrina.
- Patologia cap i coll.
- Patologia pulmonar.
- Patologia digestiva.
- Patologia renal.
- Patologia urologica.
- Patologia fetge i pancrees.
- Patologia SNC.
- Patologia parts toves i os.
- Patologia pell.
- Patologia linfoide.
- Patologia mol.lecular.
Seminaris:
- Patologia mama.
- Patologia pulmo.
- Patologia digestiva.
- Patologia ginecologica.
Practiques:
- Patologia uro/renal.
- Patologia mamaria.
- Patologia digestiva.
- Patologia ginecologica.
- Patologia pulmonar.
- Patologia fetge i pancrees.
- Patologia mol.lecular i genética. |
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Atenció personalitzada |
|
2 |
0 |
2 |
Esdeveniments científics i/o divulgatius |
|
2 |
0 |
2 |
Sessió Magistral |
|
22 |
20 |
42 |
Seminaris |
|
22 |
5.5 |
27.5 |
Pràctiques a laboratoris |
|
18 |
3 |
21 |
Atenció personalitzada |
|
3 |
0 |
3 |
|
Proves de desenvolupament |
|
1 |
0 |
1 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Descriure les materias i desenvoltura ent del curs |
Atenció personalitzada |
Consulta dels alumnes en temes relacionats amb l'assignatura. |
Esdeveniments científics i/o divulgatius |
Planificació de l'assignatura. Recursos bibliogràfics. |
Sessió Magistral |
Classes de coneixement de les diverses matèries del programa. |
Seminaris |
Aprofundiment de temes d'especial dedicació. |
Pràctiques a laboratoris |
Observació macroscòpica, microscòpica i de patologia molecular de diferents malalties més prevalents. |
Atenció personalitzada |
Atencio als alumnes a la Facultat de Medinica i a les unitats docents.
Atencio virtual per mitjana de tics |
Descripció |
A les unitats docents o b'e pels responsables, professors. Coordinador Dr. E. Mayayo (Emilio.mayayo@urv.cat) |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Esdeveniments científics i/o divulgatius |
|
Si durant el curs s'aportan treballs científics als alumnes, aquest poden ser objecte de preguntes al examen. |
Segons les preguntes realitzades. |
Sessió Magistral |
|
Preguntes tipus test en conjunt amb les altres materies. |
60% |
Seminaris |
|
Preguntes tipus test en el conjunt del examen. |
20% |
Pràctiques a laboratoris |
|
S'avaluarà mitjançant la prova de desenvolupament tipus test. |
10% |
Proves de desenvolupament |
|
Examen tipus test sobre 50/60 preguntes. Les preguntes negatives restaran del total. |
100% |
Altres |
|
Avaluació continuada d'assistència (5 controls a l'atzar, durant el curs) |
10% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
., Robbins. Patologia Humana. Kumar, Abbas i Auster, 9a edició, 2013, Elsevier España, Barcelona, ,
, Robbins i Cotran. Patologia estructural y funcional. Kumar, Abbas, Fausto i Aster, 9a edició, 2015, Elsevier España, Barcelona., ,
, L’estudiant pot fer servir l’i-cercador de la URV per consultar aquelles revistes electròniques i treballs que puguin ser del seu interès, ,
, , ,
, , ,
, , ,
|
|
Complementària |
|
|
|
Altres comentaris |
Treball recomenat a fer durant les materias de la assignatura. |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|