Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1 |
L’alumne ha de ser capaç de conèixer i realitzar una anamnesi del pacient i/o dels seus familiars |
| A2 |
L'alumne ha de ser capaç de conèixer i realitzar una exploració física general i per sistemes, apropiada a l'edat del pacient, al sexe, a l'estat mental i físic, d'una manera completa i sistemàtica |
| A4 |
L'alumne ha de ser capaç de conèixer i fer una orientació diagnòstica |
| A5 |
Establir un pla d'actuació |
| A8 |
Saber desenvolupar una sèrie de procediments pràctics sense supervisió en relació al sistema respiratori |
| A11 |
Saber desenvolupar una sèrie de procediments pràctics sense supervisió en relació al laboratori |
| A12 |
Saber desenvolupar una sèrie de procediments pràctics sense supervisió en relació a la radiologia |
| A17 |
Conèixer els principis generals de la investigació del pacient |
| A21 |
Conèixer els principis generals per al tractament del pacient |
| A23 |
Saber en relació als hemoderivats per al tractament del pacient |
| A31 |
Saber en relació a les cures i tractaments en situacions agudes per al tractament del pacient |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1 |
Fer una anamnesi completa, centrada i estructurada en el pacient, tenint en compte tots els grups d’edat, el sexe, els factors multiculturals i els ètnics
| | A2 |
Valorar el nivell de consciència
Inspeccionar el tòrax i valorar l’estructura de la caixa toràcica, la mecànica respiratòria i l’ús de la musculatura accessòria
Reconèixer un xoc cardiovascular i una aturada cardíaca
Explorar l’orientació i funcions superiors
Explorar el fons de l’ull
| | A4 |
Analitzar tota la informació disponible
Definir sindròmicament al pacient i prioritzar les opcions diagnòstiques
| | A5 |
Establir un pla d’actuació considerant les necessitats del pacient i de l’entorn familiar i social, que impliqui tots els membres de l’equip de salut
| | A8 |
Interpretar els trets bàsics d’una espirometria
Fer un Peak-Flow
Utilitzar l'oxigenoteràpia
Fer un repic (clapping)
| | A11 |
Interpretar el resultats
| | A12 |
Interpretar la radiologia simple (tòrax, abdomen i esquelet)
| | A17 |
Conèixer el rendiment diagnòstic de les diferents exploracions
| | A21 |
Saber fer ús d’un tractament multidisciplinari
| | A23 |
Conèixer les indicacions de la transfusió de diversos hemoderivats, el procediment d’extracció, compatibilitat, riscos transfusionals i complicacions
| | A31 |
Reconèixer i orientar la terapèutica d'un pacient recuperat després d’un tractament d’urgència
Conèixer i/o tractar l'insuficiència respiratòria aguda, crisi asmàtica, bronquiolitis, broncospasme, pneumotòrax a tensió, epiglotitis, broncospiració, obstrucció respiratòria per cos estrany, edema de glotis, crisi d’hiperventilació, embòlia pulmonar, aturada respiratòria. A més, cal valorar la permeabilitat de la via aèria
Conèixer i/o tractar el xoc, segons la seva etiologia: cardiogènic, hipovolèmic, sèptic, anafilàctic o per dolor
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
1. Aproximació al malalt crític. Aspectes ètics |
|
2. Vies aèrees i suport ventilatori |
|
3. Monitorització hemodinàmica i suport circulatori en el xoc |
|
4. Atenció inicial al politrauma greu. Traumatisme cranio-encefàlic |
|
5. Maneig de les emergències mèdiques en les catàstrofes |
|
6. Mort encefàlica i donació d'òrgans |
|
7. Resposta inflamatòria sistèmica, sepsis i disfunció multiorgànica |
|
8. Intoxicacions |
|
9. SDRA. Tractament en UCI |
|
10. Ús racional dels antibiòtics |
|
Seminaris |
Insuficiència respiratòria greu. Oxigenoteràpia i suport ventilatori |
Laboratoris d'Habilitats |
RCP Bàsica |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
10 |
15 |
25 |
Seminaris |
|
4 |
1 |
5 |
Pràctiques clíniques |
|
24 |
12 |
36 |
Pràctiques a laboratoris |
|
4 |
1 |
5 |
Atenció personalitzada |
|
3 |
0 |
3 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació i definició d'objectius |
Sessió Magistral |
Sessions teòriques |
Seminaris |
Sessions especifiques per grups realitzats en l'UCI |
Pràctiques clíniques |
Pràctiques clíniques realitzades en el Servei d'UCI |
Pràctiques a laboratoris |
RCP Bàsica realitzada per grups reduïts |
Atenció personalitzada |
Disponibilitat amb cita prèvia de consultes sobre l'assignatura |
Descripció |
Comunicació via correu moodle. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Sessió Magistral |
|
Prova tipus test de 45 preguntes y un cas pràctic |
70% |
Seminaris |
|
Seminaris proposats pel professor |
10% |
Pràctiques clíniques |
|
Evaluació de pràctiques clíniques realitzades |
20% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
FARRERAS-ROZMAN, , ULTIMA,
HARRISON, PRINCIPLES OF INTERNAL MEDICINE, Última Edició en llengüa anglesa,
|
|
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|