Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1 |
L’alumne ha de ser capaç de conèixer i realitzar una anamnesi del pacient i/o dels seus familiars |
| A2 |
L'alumne ha de ser capaç de conèixer i realitzar una exploració física general i per sistemes, apropiada a l'edat del pacient, al sexe, a l'estat mental i físic, d'una manera completa i sistemàtica |
| A22 |
Saber en relació als fàrmacs per al tractament del pacient |
| A32 |
Saber en relació a les cures cròniques per al tractament del pacient |
| A36 |
Reconèixer les causes de la malaltia i les amenaces per la salut dels individus i poblacions de risc |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1 |
Fer una anamnesi completa, centrada i estructurada en el pacient, tenint en compte tots els grups d’edat, el sexe, els factors multiculturals i els ètnics
| | A2 |
Reconèixer una pal•lidesa
Reconèixer una icterícia
Reconèixer una cianosi
Reconèixer una deshidratació
Reconèixer les lesions cutànies elementals
| | A22 |
Conèixer els principis de bona prescripció
Conèixer els diversos grups farmacològics amb les seves indicacions, dosis, vies d’administració, interaccions, contraindicacions i efectes adversos
| | A32 |
Valorar el pronòstic i planificar el tractament segons l’evolució de la malaltia
| | A36 |
Identificar els signes i símptomes de la malaltia per al seu diagnòstic precoç
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
Tema 1. Signes Guia de malalties autoinmunes
Tema 2. Dermatitis a les mans i els peus
Tema 3. Erupció facial
Tema 4. Dermatitis dels plecs
Tema 5 .Transtorns comuns del pel i ungles
Tema 6. Tumors cutanis
Tema 7. Hiperpigmentaicones i hipopigmentacions
Tema 8. Dermatosis comuns de la infància
Tema 9. Lesions pigmentades
Tema 10. Urgències dermatològiques greus |
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
20 |
0 |
20 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves de desenvolupament |
|
1 |
5 |
6 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Explicarem com funciona aquesta assignatura optativa i com s'avalua |
Sessió Magistral |
Cada classe serà de 90 minuts aproximanadament .
Els temes són molt genèrics i en ells es tracta de fer un repàs de les diferents malalties que estan dins del tema proposat.
Hi ha aspectes semiològics, claus o perles diagnòstiques que decanten cap a un cert diagnòstic o per a fer una determinada prova o estudi o per a orientar un tractament .
Si mireu el temari proposat ja veureu que cada tema dona molt de si, però ens centrarem en lo fonamental |
Atenció personalitzada |
Responsable, Dr Azón, antoni.azon@urv.cat o be el mateix dia de la classe a qualsevol professor.
Per a tema general de l'assignatura, millor contactar amb el responsable . |
Descripció |
Responsable, Dr Azón, antoni.azon@urv.cat o be el mateix dia de la classe a qualsevol professor.
Per a tema general de l'assignatura, millor contactar amb el responsable . |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Sessió Magistral |
|
S'assignarà a cada alumne o grup d'alumnes un petit treball per desenvolupar.
Pot ser en format cas clínic amb una revisió de la malaltia a comentar o també una revisió de algun transtorn cutani o síndrome .
Es fàctible es faci en format PDF per entregar i avaluar o també en format power point i presentar en classe davant dels demes alumnes
Para poder optar a ser evaluado será necesario haber asistido, sea presencial o telemáticamente en un 70% de las classes |
100 |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
JM Mascaró, Claves para el diagnóstico clínico en Dermatología, 3a Edición,
Grimalt, Ramón, Apuntes de Dermatologia, 1 Ed,
Ferrandiz. C, Dermatologia Clínica, 5ª, Elsevier
Rosa Taberner, dermapixel.com, ,
UdLL, dermatoweb, ,
Michael Ardern-Jones, Philip Hampton & Ruth Ann Vleugels, Handbook of Dermatology Treatment, 2017, JP Medical Ld
|
|
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|