Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
1- Definició de salut |
- Model biològic vs model biopsicosocial |
2- Economia de la salut |
- Principis bàsics de l'economia
- Definició de l'efectivitat, eficacia i eficiència en salut
- Asginació de recursos segons tipus de béns. |
3- Models sanitaris |
- 3 tipus de models: de mercat, sistema nacional de salut i seguretat social
- Models al Món
- Models a Espanya
- Model sanitari català |
4- Organitzación sanitàries |
-OMS
-Unió Europea
-Nacionals |
5- Gestió del sistema sanitari |
- Diferents tipus de gestions i model específic català |
6- PLanificació d'un programa sanitari |
Exemplificació d'un programa de cribatge |
7- Pressupost |
- Realització d'un pressupost d'un centre sanitari, diferents parts i gestió del mateix |
8- Models de gestió per DPO's |
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
50 |
5 |
55 |
Debats |
|
10 |
1 |
11 |
Fòrums de debat |
|
3 |
1 |
4 |
Treballs |
|
6 |
1 |
7 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
1 |
2 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Introducció dels diferents temes a tractar a l'aula.
Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels estudiants i presentació de l’assignatura.
En un context virtual o semipresencial:
Activitats encaminades a la presa de contacte, presentar l'assignatura i recollir informació dels estudiants, mitjançant l'ús de fòrums de presentació, sessions presencials mitjançant webconferència (Adobe Connect), presentacions gravades en vídeo pel professor i / o documentació publicada a l'aula virtual (Moodle) per a la seva lectura pels estudiants. |
Debats |
Activitat on dos o més grups defensen unes postures contràries sobre un tema determinat.
En un context presencial:
Activitats on, individualment o en grup, els estudiants argumenten i confronten idees sobre un tema determinat. |
Fòrums de debat |
Activitat, a través de les TIC, on es debaten temes d'actualitat relacionats amb l'àmbit acadèmic i/o professional. |
Treballs |
Treballs que realitza l'estudiant.
En un context virtual o semipresencial:
Treballs que realitza l'estudiant a partir de material i referències de l'aula virtual i que lliura a través de la mateixa.
Treballs que realitzen per grups els estudiants a partir de material i referències de l'aula virtual i que lliura a través de la mateixa.
El grup d’estudiants col·labora per a l'assoliment d'un objectiu comú i cada membre contribueix amb els seus coneixements i aprenentatges al coneixement i aprenentatge del grup |
Atenció personalitzada |
Temps que cada professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als estudiants.
En un context virtual o semipresencial:
Resolució de dubtes als estudiants a través del fòrum de dubtes de l'assignatura, webconferència (Adobe Connect), xat o altres eines. |
Descripció |
<p> Temps que cada professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als estudiants.
En un context virtual o semipresencial:
Resolució de dubtes als estudiants a través del fòrum de dubtes de l'assignatura, webconferència (Adobe Connect), xat o altres eines. </p> |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Debats |
|
Debats realitzats a l'aula, així com mitjançant les TIC. Entregar 2 activitats a moodle. |
25% |
Fòrums de debat |
|
|
|
Treballs |
|
Treballs a realitzar de forma no presencial. |
25% |
Altres |
|
Examen de reflexió |
50%
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
Vicenç Navarro, Que es una politica de salut, ,
Murillo Carles, Economia de la salut, ,
Guix Joan, Organitzacions del sistema sanitari, , URV publicacions
|
|
Complementària |
|
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
MEDICINA PREVENTIVA I SALUT PÚBLICA I COMUNITÀRIA/14204111 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|