DADES IDENTIFICATIVES 2021_22
Assignatura (*) TREBALL DE FI DE GRAU Codi 14204301
Ensenyament
Grau en Medicina (2009)
Cicle 1r
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
6 Treball fi de grau Sisè AN
Llengua d'impartició
Català
Departament Bioquímica i Biotecnologia
Ciències Mèdiques Bàsiques
Medicina i Cirurgia
Coordinador/a
SABENCH PEREFERRER, FÀTIMA
Adreça electrònica joaquin.escribano@urv.cat
francisco.garcia@urv.cat
juancarlos.quer@urv.cat
josep.ribalta@urv.cat
danieldel.castillo@urv.cat
alfredo.bardaji@urv.cat
juanjose.vendrell@urv.cat
ana.megia@urv.cat
albert.feliu@urv.cat
josemaria.manzanares@urv.cat
miriamjose.delaflor@urv.cat
jordi.salas@urv.cat
pedro.romero@urv.cat
antoni.castro@urv.cat
marialourdes.escoda@urv.cat
jose.guma@urv.cat
pere.cavalleb@urv.cat
marta.romeu@urv.cat
fatima.sabench@urv.cat
mariamontserrat.olona@urv.cat
antoni.azon@urv.cat
joaquinsilvestre.valero@urv.cat
montse.giralt@urv.cat
jorge.camps@urv.cat
mariateresa.auguet@urv.cat
jesus.vizcaino@urv.cat
francesc.marimon@urv.cat
simonamihaela.iftime@urv.cat
graciano.garcia@urv.cat
mariayolanda.royo@urv.cat
monica.ballesteros@urv.cat
mariadelmar.albujar@urv.cat
montse.guardiola@urv.cat
manuel.gonzalez@urv.cat
meritxell.arenas@urv.cat
laura.canadell@urv.cat
sandra.parra@urv.cat
sonia.fernandez@urv.cat
mariayolanda.alonso@urv.cat
franciscojavier.rodriguezf@urv.cat
mariareyes.aguinaco@urv.cat
esther.parada@urv.cat
maria.gomez@urv.cat
rosamaria.jorba@urv.cat
fernando.lopez@urv.cat
leonardo.deesteban@urv.cat
margarita.menacho@urv.cat
carolina.serena@urv.cat
anna.pellise@urv.cat
jose.sarra@urv.cat
franciscojavier.arrufat@urv.cat
esteban.sepulveda@urv.cat
alberto.pardo@urv.cat
roberto.memba@urv.cat
alba.valiente@urv.cat
vicente.moreno@urv.cat
albert.soley@urv.cat
mihai-calin.pavel@urv.cat
monicamaria.real@urv.cat
olga.esteso@urv.cat
stephanie.nishi@urv.cat
Professors/es
ESCRIBANO SUBÍAS, JOAQUÍN
GARCÍA SAYAGO, FRANCISCO
QUER BONIQUET, JUAN CARLOS
RIBALTA VIVES, JOSEP
DEL CASTILLO DÉJARDIN, DANIEL
BARDAJÍ RUIZ, ALFREDO
VENDRELL ORTEGA, JUAN JOSÉ
MEGÍA COLET, ANA
FELIU ROVIRA, ALBERT
MANZANARES ERRAZU, JOSÉ MARÍA
DE LA FLOR LÓPEZ, MIRIAM JOSÉ
SALAS SALVADÓ, JORGE
ROMERO AROCA, PEDRO
CASTRO SALOMÓ, ANTONI
ESCODA TEIGELL, MARIA LOURDES
GUMÀ PADRÓ, JOSÉ
CAVALLÉ BUSQUETS, PERE
ROMEU FERRAN, MARTA
SABENCH PEREFERRER, FÀTIMA
OLONA CABASES, MARIA MONTSERRAT
AZON MASOLIVER, ANTONI
VALERO OYARZABAL, JOAQUÍN SILVESTRE
GIRALT BATISTA, MONTSERRAT
CAMPS ANDREU, JORGE
AUGUET QUINTILLÀ, MARIA TERESA
VIZCAINO MARIN, JESUS
MARIMON CORTES, FRANCESC
IFTIMIE IFTIMIE, SIMONA MIHAELA
GARCIA PARDO, GRACIANO
ROYO CUADRA, MARIA YOLANDA
BALLESTEROS PÉREZ, MONICA
ALBUJAR FONT, MARIA DEL MAR
GUARDIOLA GUIONNET, MONTSERRAT
GONZALEZ PERIS, MANUEL
ARENAS PRAT, MERITXELL
CANADELL VILARRASA, LAURA
PARRA PÉREZ, SANDRA
FERNANDEZ VELEDO, SONIA
ALONSO PEREZ, MARIA YOLANDA
RODRÍGUEZ FERNÁNDEZ, FRANCISCO JAVIER
AGUINACO CULEBRAS, MARIA REYES
PARADA RICART, ESTHER
GÓMEZ ROMERO, MARIA
JORBA MARTIN, ROSA MARIA
LÓPEZ SECO, FERNANDO
DE ESTEBAN JULVEZ, LEONARDO
MENACHO VILADOT, MARGARITA
SERENA PERELLÓ, CAROLINA
PELLISÉ GUINJOAN, ANNA
SARRA ESCARRE, JOSÉ
ARRUFAT NEBOT, FRANCISCO JAVIER
SEPULVEDA RAMOS, ESTEBAN
PARDO BALTEIRO, ALBERTO
MEMBA IKUGA, ROBERTO
VALIENTE PALLEJÀ, ALBA
MORENO RODRIGUEZ, VICENTE
SOLEY GARASA, ALBERT
PAVEL -, MIHAI-CALIN
REAL ALVAREZ, MONICA MARIA
ESTESO HONTORIA, OLGA
NISHI , STEPHANIE KIMIKO
Web
Descripció general i informació rellevant <div><p>"Tot i haver-se allargat el període excepcional per al sistema universitari català fins a la finalització del curs acadèmic 2021-22,&nbsp;<strong>la docència serà tan presencial com sigui possible&nbsp;</strong>d’acord amb el que estableixin les autoritats sanitàries.</p><p>En el cas que l’evolució de la situació sanitària requereixi reduir la presencialitat o permeti incrementar-la, es procurarà adaptar l'activitat docent i l'avaluació a les directrius que estableixin els organismes pertinents i s'informarà d'aquestes adaptacions a l’espai Moodle de cada assignatura."</p></div><p> El TFG consta de tres blocs: una prova d'avaluació clínica objectiva estructurada (ACOE); realització i defensa del Portafoli electrònic i realització i defensa d'un treball tutelat sobre un cas clínic complex, de recerca o revissió bibliogràfica (anomenat treball pràctic). </p>

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 A1 L’alumne ha de ser capaç de conèixer i realitzar una anamnesi del pacient i/o dels seus familiars
 A2 L'alumne ha de ser capaç de conèixer i realitzar una exploració física general i per sistemes, apropiada a l'edat del pacient, al sexe, a l'estat mental i físic, d'una manera completa i sistemàtica
 A3 L'alumne ha de ser capaç de conèixer i interpretar els resultats de l'anamnesi, de l'examen físic i de les exploracions complementàries
 A4 L'alumne ha de ser capaç de conèixer i fer una orientació diagnòstica
 A5 Establir un pla d'actuació
 A6 Registrar les troballes
 A7 Saber desenvolupar una sèrie de procediments pràctics sense supervisió en relació al sistema cardiovascular
 A8 Saber desenvolupar una sèrie de procediments pràctics sense supervisió en relació al sistema respiratori
 A9 Saber desenvolupar una sèrie de procediments pràctics sense supervisió en relació a otorrinolaringologia
 A10 Saber desenvolupar una sèrie de procediments pràctics sense supervisió en relació a oftalmologia
 A11 Saber desenvolupar una sèrie de procediments pràctics sense supervisió en relació al laboratori
 A12 Saber desenvolupar una sèrie de procediments pràctics sense supervisió en relació a la radiologia
 A13 Saber desenvolupar una sèrie de procediments pràctics sense supervisió en relació a la cirurgia general i primeres cures
 A14 Saber desenvolupar una sèrie de procediments pràctics sense supervisió en relació al Sistema musculoesquelètic
 A15 Saber desenvolupar una sèrie de procediments pràctics sense supervisió en relació a la col·locació de vies i administració de medicació
 A16 Saber desenvolupar una sèrie de procediments pràctics sense supervisió en relació a la psiquiatria
 A17 Conèixer els principis generals de la investigació del pacient
 A18 Conèixer i saber interpretar proves de diagnòstic del laboratori
 A19 Conèixer i saber interpretar proves de diagnòstic per la imatge
 A20 Saber desenvolupar una sèrie de procediments pràctics en relació a la investigació clínica
 A21 Conèixer els principis generals per al tractament del pacient
 A22 Saber en relació als fàrmacs per al tractament del pacient
 A23 Saber en relació als hemoderivats per al tractament del pacient
 A24 Saber en relació a la cirurgia per al tractament del pacient
 A25 Saber en relació a l'anestèsia i control del dolor per al tractament del pacient
 A26 Saber en relació a la psicologia per al tractament del pacient
 A27 Saber en relació a la rehabilitació i fisioteràpia per al tractament del pacient
 A28 Saber en relació a la radioteràpia per al tractament del pacient
 A29 Saber en relació als aspectes socials per al tractament del pacient
 A30 Saber en relació a la nutrició per al tractament del pacient
 A31 Saber en relació a les cures i tractaments en situacions agudes per al tractament del pacient
 A32 Saber en relació a les cures cròniques per al tractament del pacient
 A33 Saber en relació a les cures pal·liatives per al tractament del pacient
 A34 Saber en relació a les teràpies alternatives o complementàries per al tractament del pacient
 A35 Saber en relació a la derivació del pacient per al seu tractament
 A36 Reconèixer les causes de la malaltia i les amenaces per la salut dels individus i poblacions de risc
 A37 Tenir habilitats per a establir, basant-se en la millor evidència disponible, estratègies individualitzades que redueixin els riscs en els pacients
 A38 Col•laborar amb altres professionals i institucions per tal de promocionar la salut i prevenir malalties
 A39 Implementar accions preventives per promocionar la salut tant a nivell individual com poblacional
 A40 Desenvolupar estratègies de salut i screening
 A41 Tenir els coneixements bàsics en els quals es basa la medicina per a resoldre problemes de salut
 A42 Conèixer l'estructura i la funció de l'organisme humà en estat de salut i de cadascun dels seus òrgans i aparells
 A43 Conèixer el cicle de la vida
 A44 Conèixer els aspectes conductuals de les relacions entre un individu i la família, els companys, l'entorn social, la societat en general i l'entorn físic
 A45 Conèixer les alteracions de l’estructura i de la funció de l’organisme
 A46 Conèixer les causes de la malaltia i formes d'emmalaltir
 A47 Saber sobre la terapèutica en la qual es basa la medicina per a resoldre problemes de salut
 A48 Saber sobre l'epidemiologia i salut pública en la qual es basa la medicina per a resoldre problemes de salut
 A49 Conèixer sobre economia de la salut, gestió i planificació sanitària
Tipus B Codi Competències Transversals
 CT1-M Desenvolupar l’autonomia suficient per a treballar en projectes d’investigació i col·laboracions científiques o tecnològiques dins el seu àmbit temàtic
 CT2-M Formular valoracions a partir de la gestió i ús eficient de la informació
 CT3-M Resoldre problemes complexes de manera crítica, creativa i innovadora en contextos multidisciplinaris
 CT4-M Treballar en equips multidisciplinars i en contextos complexes
 CT5-M Comunicar idees complexes de manera efectiva a tot tipus d’audiències
 CT6-M Desenvolupar habilitats per gestionar la carrera professional
 CT7-M Aplicar els principis ètics i de responsabilitat social com a ciutadà o ciutadana i com a professional
Tipus C Codi Competències Nuclears

Resultats d'aprenentatge
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 A1 Presentació i defensa davant del Tribunal universitari d'un projecte de fi de grau, consistent en un exercici dels continguts formatius rebuts i les competències adquirides
 A2 Presentació i defensa davant del Tribunal universitari d'un projecte de fi de grau, consistent en un exercici dels continguts formatius rebuts i les competències adquirides
 A3 Presentació i defensa davant del Tribunal universitari d'un projecte de fi de grau, consistent en un exercici dels continguts formatius rebuts i les competències adquirides
 A4 Presentació i defensa davant del Tribunal universitari d'un projecte de fi de grau, consistent en un exercici dels continguts formatius rebuts i les competències adquirides
 A5 Presentació i defensa davant del Tribunal universitari d'un projecte de fi de grau, consistent en un exercici dels continguts formatius rebuts i les competències adquirides
 A6 Presentació i defensa davant del Tribunal universitari d'un projecte de fi de grau, consistent en un exercici dels continguts formatius rebuts i les competències adquirides
 A7 Presentació i defensa davant del Tribunal universitari d'un projecte de fi de grau, consistent en un exercici dels continguts formatius rebuts i les competències adquirides
 A8 Presentació i defensa davant del Tribunal universitari d'un projecte de fi de grau, consistent en un exercici dels continguts formatius rebuts i les competències adquirides
 A9 Presentació i defensa davant del Tribunal universitari d'un projecte de fi de grau, consistent en un exercici dels continguts formatius rebuts i les competències adquirides
 A10 Presentació i defensa davant del Tribunal universitari d'un projecte de fi de grau, consistent en un exercici dels continguts formatius rebuts i les competències adquirides
 A11 Presentació i defensa davant del Tribunal universitari d'un projecte de fi de grau, consistent en un exercici dels continguts formatius rebuts i les competències adquirides
 A12 Presentació i defensa davant del Tribunal universitari d'un projecte de fi de grau, consistent en un exercici dels continguts formatius rebuts i les competències adquirides
 A13 Presentació i defensa davant del Tribunal universitari d'un projecte de fi de grau, consistent en un exercici dels continguts formatius rebuts i les competències adquirides
 A14 Presentació i defensa davant del Tribunal universitari d'un projecte de fi de grau, consistent en un exercici dels continguts formatius rebuts i les competències adquirides
 A15 Presentació i defensa davant del Tribunal universitari d'un projecte de fi de grau, consistent en un exercici dels continguts formatius rebuts i les competències adquirides
 A16 Presentació i defensa davant del Tribunal universitari d'un projecte de fi de grau, consistent en un exercici dels continguts formatius rebuts i les competències adquirides
 A17 Presentació i defensa davant del Tribunal universitari d'un projecte de fi de grau, consistent en un exercici dels continguts formatius rebuts i les competències adquirides
 A18 Presentació i defensa davant del Tribunal universitari d'un projecte de fi de grau, consistent en un exercici dels continguts formatius rebuts i les competències adquirides
 A19 Presentació i defensa davant del Tribunal universitari d'un projecte de fi de grau, consistent en un exercici dels continguts formatius rebuts i les competències adquirides
 A20 Presentació i defensa davant del Tribunal universitari d'un projecte de fi de grau, consistent en un exercici dels continguts formatius rebuts i les competències adquirides
 A21 Presentació i defensa davant del Tribunal universitari d'un projecte de fi de grau, consistent en un exercici dels continguts formatius rebuts i les competències adquirides
 A22 Presentació i defensa davant del Tribunal universitari d'un projecte de fi de grau, consistent en un exercici dels continguts formatius rebuts i les competències adquirides
 A23 Presentació i defensa davant del Tribunal universitari d'un projecte de fi de grau, consistent en un exercici dels continguts formatius rebuts i les competències adquirides
 A24 Presentació i defensa davant del Tribunal universitari d'un projecte de fi de grau, consistent en un exercici dels continguts formatius rebuts i les competències adquirides
 A25 Presentació i defensa davant del Tribunal universitari d'un projecte de fi de grau, consistent en un exercici dels continguts formatius rebuts i les competències adquirides
 A26 Presentació i defensa davant del Tribunal universitari d'un projecte de fi de grau, consistent en un exercici dels continguts formatius rebuts i les competències adquirides
 A27 Presentació i defensa davant del Tribunal universitari d'un projecte de fi de grau, consistent en un exercici dels continguts formatius rebuts i les competències adquirides
 A28 Presentació i defensa davant del Tribunal universitari d'un projecte de fi de grau, consistent en un exercici dels continguts formatius rebuts i les competències adquirides
 A29 Presentació i defensa davant del Tribunal universitari d'un projecte de fi de grau, consistent en un exercici dels continguts formatius rebuts i les competències adquirides
 A30 Presentació i defensa davant del Tribunal universitari d'un projecte de fi de grau, consistent en un exercici dels continguts formatius rebuts i les competències adquirides
 A31 Presentació i defensa davant del Tribunal universitari d'un projecte de fi de grau, consistent en un exercici dels continguts formatius rebuts i les competències adquirides
 A32 Presentació i defensa davant del Tribunal universitari d'un projecte de fi de grau, consistent en un exercici dels continguts formatius rebuts i les competències adquirides
 A33 Presentació i defensa davant del Tribunal universitari d'un projecte de fi de grau, consistent en un exercici dels continguts formatius rebuts i les competències adquirides
 A34 Presentació i defensa davant del Tribunal universitari d'un projecte de fi de grau, consistent en un exercici dels continguts formatius rebuts i les competències adquirides
 A35 Presentació i defensa davant del Tribunal universitari d'un projecte de fi de grau, consistent en un exercici dels continguts formatius rebuts i les competències adquirides
 A36 Presentació i defensa davant del Tribunal universitari d'un projecte de fi de grau, consistent en un exercici dels continguts formatius rebuts i les competències adquirides
 A37 Presentació i defensa davant del Tribunal universitari d'un projecte de fi de grau, consistent en un exercici dels continguts formatius rebuts i les competències adquirides
 A38 Presentació i defensa davant del Tribunal universitari d'un projecte de fi de grau, consistent en un exercici dels continguts formatius rebuts i les competències adquirides
 A39 Presentació i defensa davant del Tribunal universitari d'un projecte de fi de grau, consistent en un exercici dels continguts formatius rebuts i les competències adquirides
 A40 Presentació i defensa davant del Tribunal universitari d'un projecte de fi de grau, consistent en un exercici dels continguts formatius rebuts i les competències adquirides
 A41 Presentació i defensa davant del Tribunal universitari d'un projecte de fi de grau, consistent en un exercici dels continguts formatius rebuts i les competències adquirides
 A42 Presentació i defensa davant del Tribunal universitari d'un projecte de fi de grau, consistent en un exercici dels continguts formatius rebuts i les competències adquirides
 A43 Presentació i defensa davant del Tribunal universitari d'un projecte de fi de grau, consistent en un exercici dels continguts formatius rebuts i les competències adquirides
 A44 Presentació i defensa davant del Tribunal universitari d'un projecte de fi de grau, consistent en un exercici dels continguts formatius rebuts i les competències adquirides
 A45 Presentació i defensa davant del Tribunal universitari d'un projecte de fi de grau, consistent en un exercici dels continguts formatius rebuts i les competències adquirides
 A46 Presentació i defensa davant del Tribunal universitari d'un projecte de fi de grau, consistent en un exercici dels continguts formatius rebuts i les competències adquirides
 A47 Presentació i defensa davant del Tribunal universitari d'un projecte de fi de grau, consistent en un exercici dels continguts formatius rebuts i les competències adquirides
 A48 Presentació i defensa davant del Tribunal universitari d'un projecte de fi de grau, consistent en un exercici dels continguts formatius rebuts i les competències adquirides
 A49 Presentació i defensa davant del Tribunal universitari d'un projecte de fi de grau, consistent en un exercici dels continguts formatius rebuts i les competències adquirides
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
 CT1-M RA1. L’estudiant planifica i desenvolupa de forma autònoma, organitzada i científica el projecte. (Procés)
RA2. L’estudiant genera un document científic en estructura i continguts. (Memòria / Informe)
RA3. L’estudiant presenta i defensa el treball (davant un tribunal, en el cas del TFM). (Defensa)
 CT2-M RA1. Dominar les eines per gestionar la pròpia identitat i les activitats en un entorn digital i un context científic i acadèmic. (Ser digital)
RA2. Cercar i obtenir informació de manera autònoma amb criteris de rellevància, fiabilitat i pertinença, que sigui útil per crear coneixement. (Cercar)
RA3. Organitzar la informació amb les eines adients (en línia i presencials), per garantir-ne l’actualització, la recuperació i el tractament, a fi de reutilitzar-les en futurs projectes. (Organitzar)
RA4. Crear informació amb les eines i formats adients a la situació comunicativa, i fer-ho de manera honesta. (Crear)
RA5. Utilitzar les TIC per compartir i intercanviar resultats de projectes acadèmics i científics en contextos interdisciplinaris que permetin la transferència del coneixement. (Compartir)
 CT3-M RA1. Reconèixer la situació plantejada com un problema en un entorn multidisciplinari, investigador o professional, i afrontar-lo de manera activa. (Comprensió)
RA2. Seguir un mètode sistemàtic amb un enfocament global per dividir un problema complex en parts i per identificar les causes aplicant el coneixement científic i professional. (Anàlisi)
RA3. Dissenyar una solució nova utilitzant els recursos necessaris i disponibles per tal d’afrontar el problema. (Creativitat)
RA4. Elaborar un model realista que concreti tots els aspectes de la solució proposada. (Innovació)
RA5. Avaluar el model proposat contrastant-lo amb el context real d’aplicació i ser capaç de trobar limitacions i proposar millores. (Avaluació)
 CT4-M RA1. Conèixer l’objectiu de l’equip i identificar el seu rol en contextos complexos. (Context)
RA2. Comunicar i actuar amb altres equips per assolir conjuntament els objectius. (Comunicació)
RA3. Comprometre’s i afavorir els canvis i millores necessaris per assolir els objectius de l’equip. (Compromís)
RA4. Confiar en les pròpies capacitats, respectar les diferències i aprofitar-les en benefici de l’equip. (Col·laboració)
 CT5-M RA1. Produir un text de qualitat, sense errors gramaticals i ortogràfics, amb una presentació formal acurada i un ús adequat i coherent de les convencions formals i bibliogràfiques. (Qualitat)
RA2. Construir un text estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada, amb capacitat per transmetre idees complexes. (Construcció del discurs)
RA3. Produir un text adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu, amb capacitat per transmetre idees complexes. (Eficàcia)
RA1. Usar els mecanismes de comunicació no verbal i els recursos expressius de la veu necessaris per fer una bona intervenció oral. (Comunicació no verbal i ús de la veu)
RA2. Construir un discurs estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada, amb capacitat per transmetre idees complexes. (Construcció del discurs)
RA3. Produir un discurs persuasiu, consistent i precís, amb capacitat per fer entenedores idees complexes i interactuar de manera efectiva amb l’auditori. (Eficàcia)
 CT6-M RA1. Aprofundir en l’autoconeixement professional. (Autoconeixement)
RA2. Desenvolupar l’actitud professional. (Actitud professional)
RA3. Analitzar l’entorn professional propi de l’especialitat. (Entorn)
RA4. Dissenyar itineraris professionals específics. (Itineraris)
 CT7-M Incorporar la perspectiva de gènere en la seva activitat com a estudiant.
RA2. Analitzar els principals problemes ambientals des de la perspectiva del seu àmbit de coneixement en la seva activitat com a estudiant o professional. (Medi ambient)
RA3. Argumentar basant-se en valors socials i formular propostes compromeses en la millora de la comunitat. (Responsabilitat social com a ciutadà/ana)
RA4. Aplicar els conceptes ètics i deontològics de l’àrea de coneixement des d’un compromís personal i professional. (Ètica)
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge

Procediments de selecció i assignació
Procediments

El procediment per escollir el treball pràctic per part de l'estudiant es realitzarà en dues fases:

Primera fase

Acord entre el tutor del treball pràctic i l'alumne/s, (veure document en la web de la FMCS) http://www.fmcs.urv.cat/docencia/index.html. Portar-lo al deganat de la FMCS

El treball pràctic es pot fer de forma individual o en grup (4 estudiants màxim; en cas de treball en grup, la presentació serà també en grup). Veure normativa en la web de la FMCS: http://www.fmcs.urv.cat/docencia/index.html

Segona fase

Pels estudiants sense tutor es realitzarà una assignació desde els departaments.


Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
1 0 1
Selecció/assignació del treball de fi de grau
1 0 1
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de grau/màster
3 0 3
Elaboració del treball de fi de grau/màster
A1
A2
A3
A4
A5
A6
A7
A8
A9
A10
A11
A12
A13
A14
A15
A16
A17
A18
A19
A20
A21
A23
A24
A25
A26
A27
A28
A29
A30
A31
A32
A33
A34
A35
A36
A37
A38
A39
A40
A41
A42
A43
A44
A45
A46
A47
A48
A49
6 90 96
Selecció/assignació del treball de fi de màster
1 0 1
Portafolis/ Carpeta d’aprenentatge
4 40 44
Presentació i defensa del treball de fi de grau/máster
2 0 2
 
Proves pràctiques
A1
A2
A3
A4
A5
A6
A7
A8
A9
A10
A11
A12
A13
A14
A15
A16
A17
A18
A19
A20
A21
A22
A23
A24
A25
A26
A27
A28
A29
A30
A31
A32
A33
A34
A35
A36
A37
A38
A39
A40
A41
A42
A43
A44
A45
A46
A47
A48
A49
2 0 2
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Pla específic d'actuació
  Descripció
Activitats Introductòries Explicació de la normativa a les sessions informatives dels estudiants
Selecció/assignació del treball de fi de grau Explicació del funcionament del TFG en sessions informatives durant el curs acadèmic quan l'estudiant cursa cinquè de Grau, però obertes a tots els estudiants.
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de grau/màster Durant el curs es realitzaran sessions informatives obertes a tots els estudiants de:
- seguiment del portafoli, lligat a l'avaluació de competències transversals i nuclears.
- informació sobre les diferents possibilitats de realitzar el treball pràctic del treball de fi de grau
- informació sobre la metodologia i format de presentació dels diferents tipus de treball pràctic (pels estudiants de 5è)
Elaboració del treball de fi de grau/màster Veure normativa:
http://www.fmcs.urv.cat/docencia/index.html
Selecció/assignació del treball de fi de màster Explicació del funcionament del TFG en sessions informatives durant el curs acadèmic quan l'estudiant cursa tercer de Grau, però obertes a tots els estudiants.
Portafolis/ Carpeta d’aprenentatge Veure informació:
http://www.fmcs.urv.cat/docencia/index.html
Presentació i defensa del treball de fi de grau/máster Els alumnes realitzaran una presentació oral i defensa del seu treball pràctic. També presentaran el portafoli davant d'un tribunal. Al finalitzar el rotatori es realitzarà una prova d'AVALUACIÓ CLÍNICA OBJECTIVA I ESTRUCTURADA (ACOE)

Mecanismes coordinació/seguiment
Es durà a terme una coordinació interna (per part de la universitat).
Descripció

La part del portafoli serà seguida especificament pel professor tutor del pla d'acció tutorial assignat a partir de 2n de Grau.

La part del treball pràctic serà seguida pel professor tutor del treball de fi de grau assignat durant el segon quadrimestre de 5è de Grau.


Criteris i procediments d’avaluació
Es durà a terme una avaluació interna (per part de la universitat)
Metodologies Competències Descripció Pes        
Elaboració del treball de fi de grau/màster
A1
A2
A3
A4
A5
A6
A7
A8
A9
A10
A11
A12
A13
A14
A15
A16
A17
A18
A19
A20
A21
A23
A24
A25
A26
A27
A28
A29
A30
A31
A32
A33
A34
A35
A36
A37
A38
A39
A40
A41
A42
A43
A44
A45
A46
A47
A48
A49
El professor tutor del treball de fi de grau (part pràctica) avaluarà mitjançant un informe (document que facilitarà el coordinador de l'assignatura del TFG) el treball realitzat. Farà arribar al deganat el informe previ a la defensa pública.
En aquest informe hi constarà una nota global i si pot ser defensat
25%
Portafolis/ Carpeta d’aprenentatge
El tutor del pla d'acció tutorial, al finalitzar el portafoli, en farà un informe amb la valoració global. Hi constarà sí l'alumne ha assolit el mínim de competències transversals i nuclears especificant si és APTE o NO APTE i una nota final 20%
Presentació i defensa del treball de fi de grau/máster
El tribunal de fi de grau valorarà la presentació, defensa oral i el treball escrit de manera proporcional 25%
Proves pràctiques
A1
A2
A3
A4
A5
A6
A7
A8
A9
A10
A11
A12
A13
A14
A15
A16
A17
A18
A19
A20
A21
A22
A23
A24
A25
A26
A27
A28
A29
A30
A31
A32
A33
A34
A35
A36
A37
A38
A39
A40
A41
A42
A43
A44
A45
A46
A47
A48
A49
Al finalitzar el rotatori és realitzara una prova d'AVALUACIÓ CLÍNICA
OBJECTIVA I ESTRUCTURADA (ACOE) on l'estudiant tindrà una nota que indicarà si és APTE O NO APTE i una nota final
30%
Altres

Per tal de poder defensar el treball de fi de grau és necessari que: 1. ACOE: valoració apte 2. Portafoli: valoració apte 3. Treball pràctic: que en el informe per part del tutor consti que l'estudiant pot defensar-lo

















 
Altres comentaris i segona convocatòria

  • Per matricular-se cal tenir superats un mínim de 288 crèdits. Si algun estudiant no compleix aquest requisit a la matrícula del juliol, podrà matricular l'assignatura en el període extraordinari de febrer, un cop superats els crèdits del primer quadrimestre.
  • L'alumnat podrà sol·licitar avançar aquesta convocatòria al gener (convocatòria addicional), o endarrerir-la fins al setembre, presentant la corresponent instància a la Secretaria. Consultar: Intranet > Gestió acadèmica>tràmits administratius


Fonts d'informació

Bàsica

Guyatt G, Rennie D , Guías para usuarios de literatura médica , 2004 ,

  • Requisitos de uniformidad para manuscritos presentados para publicación en revistas biomédicas (http://www.icmje.org).
  • Urrútia G,Bonfill X. Declaración PRISMA:unapropuestaparamejorarlapublicación de revisiones sistemáticas ymetaanálisis. Med Clin(Barc).2010;135(11):507–511.
  • Moheram D, Hopewellb S, Schulzc KF, Montorid V, Gøtzschee P, Devereauxf PJ, Elbourneg D, Eggerh M, Altman DG. CONSORT 2010 Explanation and Elaboration: updated guidelines for reporting parallel group randomised trials. J Clin Epid. 2010; 63: e1-ee37.
Complementària

Recomanacions


Assignatures que es recomana haver cursat prèviament
FÍSICA MÈDICA/14204137
BIOLOGIA CEL·LULAR I FONAMENTS DE GENÈTICA/14204001
ANATOMIA GENERAL I DE L'APARELL LOCOMOTOR/14204003
HISTOLOGIA I DIFERENCIACIÓ CEL·LULAR/14204102
BIOQUÍMICA I BIOLOGIA MOLECULAR/14204002
BASES DE LA RECERCA I DOCUMENTACIÓ/14204005
BASES DE COMUNICACIÓ I ÈTICA/14204007
FISIOLOGIA HUMANA/14204004
BIOESTADÍSTICA/14204006
ANATOMIA QUIRÚRGICA/14204210
FISIOLOGIA DEL CONTROL I CREIXEMENT/14204108
INTRODUCCIÓ A LA CLÍNICA/14204113
HISTOLOGIA DEL SISTEMA NERVIÓS/14204104
HABILITATS PRECLÍNIQUES/14204109
GENÈTICA I GENÒMICA HUMANA/14204101
ANATOMIA DEL SISTEMA NERVIÓS I ÒRGANS DELS SENTITS/14204106
INTRODUCCIÓ A LA PEDIATRIA/14204134
HISTOLOGIA DELS ÒRGANS, APARELLS I SISTEMES/14204103
PSICOLOGIA MÈDICA/14204008
FISIOLOGIA DEL TRANSPORT, DEFENSA I INTEGRACIÓ/14204107
ANATOMIA DEL TÒRAX I DE L'ABDOMEN/14204105
DIAGNÒSTIC PER LA IMATGE/14204138
MICROBIOLOGIA CLÍNICA/14204118
OFTALMOLOGIA/14204115
DERMATOLOGIA/14204117
FARMACOLOGIA GENERAL/14204140
NUTRICIÓ/14204141
PATOLOGIA GENERAL/14204114
MICROBIOLOGIA I PARASITOLOGIA GENERALS/14204147
INTRODUCCIÓ A LA CIRURGIA/14204143
ANATOMIA PATOLÒGICA GENERAL/14204145
EPIDEMIOLOGIA GENERAL/14204110
MALALTIES DEL SISTEMA NERVIÓS/14204123
REHABILITACIÓ, DOLOR I ANESTÈSIA/14204144
MALALTIES INFECCIOSES/14204119
GERIATRIA/14204125
RADIOLOGIA CLÍNICA/14204139
CLÍNICA I/14204127
MALALTIES DE L'APARELL LOCOMOTOR/14204124
ONCOLOGIA/14204126
MALALTIES DE L'APARELL DIGESTIU/14204122
OBSTETRÍCIA I GINECOLOGIA/14204133
MALALTIES DE L'APARELL CIRCULATORI/14204120
MALALTIES DE L'APARELL RESPIRATORI/14204121
OTOLOGIA I AUDIOLOGIA/14204221
MALALTIES DEL SISTEMA IMMUNOLÒGIC/14204130
MEDICINA LEGAL I TOXICOLOGIA/14204112
CLÍNICA II/14204132
PEDIATRIA/14204135
FARMACOLOGIA CLÍNICA/14204142
HABILITATS DIAGNÒSTIQUES/14204148
MEDICINA PREVENTIVA I SALUT PÚBLICA I COMUNITÀRIA/14204111
MALALTIES RENALS I URINÀRIES/14204131
MALALTIES DEL SISTEMA ENDOCRÍ I METABÒLIQUES/14204128
PSIQUIATRIA/14204136
MALALTIES SANGUÍNIES I HEMATOPOIÈTIQUES/14204129
CLÍNICA MÈDICA/14204149
CLÍNICA QUIRÚRGICA/14204150
CLÍNICA OBSTÈTRICA I GINECOLÒGICA/14204151
CLÍNICA PSIQUIÀTRICA/14204153
CLÍNICA PEDIÀTRICA/14204152
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent