Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A17 |
Analitzar els processos d'administració i gestió sanitària, especialment dels serveis de fisioteràpia, en el context divers i canviant en què es desenvolupa. |
| A18 |
Discutir les implicacions de les disposicions organitzatives i els models treball. |
| A19 |
Aplicar els criteris i indicadors que garanteixen la qualitat en la prestació del servei de fisioteràpia, mitjançant l'ús de guies de bona pràctica clínica i d'estàndards professionals. |
| A38 |
Exercir activitats de planificació, gestió i control dels serveis de fisioteràpia. Això inclou participar en l'elaboració, gestió i execució del pla de salut de la institució en què es treballi, establir, definir i aplicar el funcionament de la Unitat de Fisioteràpia, establir els programes sanitaris en matèria de fisioteràpia, establir, definir i aplicar els criteris d'atenció en fisioteràpia, utilitzant adequadament els recursos disponibles, aplicant criteris d'eficiència com a eines de treball i utilitzant adequadament la tecnologia, establir, definir i aplicar els criteris perquè l'atenció de fisioteràpia es faci de manera sistematitzada, continuada i documentada per garantir la qualitat de la prestació sanitària i participar en el funcionament i organització general de la institució en què es treballi. |
| A39 |
Aplicar els mecanismes de garantia de qualitat en la pràctica de la fisioteràpia, ajustant-se als criteris, indicadors i estàndards de qualitat reconeguts i validats per a la bona pràctica professional. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | CT5 |
Comunicar informació de manera clara i precisa a audiències diverses. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A17 |
Saber les diferents funcions del fisioterapeuta
Conèixer l'organització i gestió del procés terapèutic en la fisioteràpia
| | A18 |
Conèixer l'organització i gestió del procés terapèutic en la fisioteràpia
| | A19 |
Saber com dissenyar, planificar i avaluar programes de salut
| | A38 |
Integrar en el funcionament del sistema sanitari i en un equip de salut
| | A39 |
Saber com dissenyar, planificar i avaluar programes de salut
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CT5 |
RA1. Produir un text de qualitat, sense errors gramaticals i ortogràfics, amb una presentació formal acurada i un ús adequat i coherent de les convencions formals i bibliogràfiques. (Qualitat)
RA2. Construir un text estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada. (Construcció del discurs)
RA3. Elaborar un text adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu. (Eficàcia)
RA1. Usar els mecanismes de comunicació no verbal i els recursos expressius de la veu necessaris per fer una bona intervenció oral. (Comunicació no verbal i ús de la veu)
RA2. Construir un discurs estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada. (Construcció del discurs)
RA3. Produir un discurs adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu, i interactuar de manera efectiva amb l’auditori. (Eficàcia)
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
Tema 1. Presentació de l'assignatura. |
Objectius
Metodologia
Us del moodle
Avaluació |
Tema 2. Marc estructural |
Tendències
El mon en xifres. Globalització dels sistemes sanitaris
Organització i Pressupostos sistema estatal de salut
Organització i Pressupostos sistema de salut i social a Catalunya
Organització sanitària en àmbit local. Competències Municipals
Gestió Sanitària
|
Tema 3. Gestió clínica |
Concepte Gestió Clínica
Adequació . Projecte Essencial
Acords de Gestió . Direcció per objectius
Mètodes avaluació econòmica de les intervencions en Gestió Clínica
Avantatges competitius per motiva el negoci |
Tema 4. Pla de Màrqueting |
Màrqueting i el Pla de Màrqueting ; conceptes
Anàlisis DAFO
Habilitats de gestió : Comunicació, Equips Lideratge, Negociació, Innovació
Objectius i aspectes clau del Pla de Màrqueting
Guia per la elaboració del Pla de Màrqueting
|
Tema 5. Gestió de l’activitat i procés terapèutic |
Gestió i Descripció de l’activitat assistencial
Tipus
Organització
Gestió
Gestió del procés terapèutic
Diagnòstic
Procés . Sessions. Derivacions
Concertació de l’activitat
|
Tema 6. Pla de Producció o d’operacions |
Funcions del Fisioterapeuta
Assistencial
Docent
Recerca
Gestió
Pla de Producció o d’Operacions ; Objectius
Aspectes Clau .
Procés de producció o d’operacions
Infraestructures ,equipaments i ma d’obra
Pla tecnològic
Gestió d’existències: aprovisionament i
emmagatzematge
Determinació del cost del producte / servei
Gestió de la qualitat
Seguretat i higiene i gestió mediambiental .
|
Tema 7. Pla d’Organització |
Pla d’Organització ; Objectius i Aspectes Clau
Objectius
Estructura organitzativa
Planificació de recursos humans
|
Tema 8. Pla Jurídic Fiscal |
Objectius
Aspectes Clau :
Forma Jurídica i constitució legal de l’empresa
Permisos, Licencies i obligacions registrals
Contractació
Obligacions fiscals i cobertura de responsabilitats
Marques i patens
Organismes i mesures de suport a la creació d’empreses
|
Tema 9. Activitat econòmica: conceptes d’economia sanitària |
Economia de la Salut i Sistema sanitari
Principis de la Economia : Bens , Utilitat, Necessitat, Satisfacció
Relacions Necessitats : Oferta i Demanda
Sector sanitari com generador de riquesa
Agents principals del sistema sanitari
|
Tema 10. Pla Econòmic Financer |
Pressupostos com eina de Gestió
Pla Econòmic i Financer : Objectius i aspectes Clau
Models per a la gestió economicofinancera
|
Tema 11. Projecte. Creació d'un centre de Fisioteràpia |
Pla d'Empresa. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
1 |
2 |
Sessió Magistral |
|
6 |
6 |
12 |
Fòrums de debat |
|
1 |
5 |
6 |
Pràctiques a través de TIC |
|
1 |
12 |
13 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
9 |
9 |
18 |
Presentacions / exposicions |
|
1 |
9 |
10 |
Atenció personalitzada |
|
5 |
5 |
10 |
|
Proves pràctiques |
|
1 |
1 |
2 |
Proves de desenvolupament |
|
1 |
1 |
2 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Sessió magistral encaminada a prendre contacte i presentar l'assignatura. |
Sessió Magistral |
Exposició dels diferents continguts de l'assignatura. |
Fòrums de debat |
Debats sobre temes presentats en el moodle. |
Pràctiques a través de TIC |
L'alumne haurà de realitzar diferents 2 activitats al moodle. |
Resolució de problemes, exercicis |
Treball col.laboratiu sobre el muntatge d'un centre de Fisioteràpia. |
Presentacions / exposicions |
Exposició oral per part dels alumnes de la resolució del muntatge d'un centre de Fisioteràpia (prèvia presentació escrita). Debat oral entre els estudiants. |
Atenció personalitzada |
Tutories en grup i individuals, millor demanar cita prèvia a través del correu electrònic. |
Descripció |
L'atenció personalitzada es pretén fer-la a través de moodle, amb un seguiment exhaustiu de cada estudiant, i a través de les tutories personals presencials o virtuals (a demanda de l'alumne o per requeriment del professor). Horari de tutories: 1 hora setmanal, cita prèvia per correu electrònic. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Fòrums de debat |
|
Es valorarà que l'alumne sigui capaç de sintetitzar i relacionar els conceptes de l'entorn sanitari amb la Fisioteràpia, amb la informació facilitada. |
0% |
Pràctiques a través de TIC |
|
Resol el projecte de creació d'un centre de Fisioteràpia buscant informació i utilitzant-la. Presenta dues activitats, en el temps previst i seguint les indicacions formals del professor. Utilitza el moodle. |
25% |
Resolució de problemes, exercicis |
|
Col.labora, dins del treball en grup per la creació d'un centre de Fisioteràpia, per tal de construir coneixement compartit. Resol els problemes plantejats seguint un mètode, identificant les pròpies necessitats d'informació, sabent on trobar-la i uitilitzant-la en la resolució del problema. Presenta resultats d'alló que s'espera en el temps previst i mostra reflexió sobre el seu procès d'aprenentatge. localitza informació, la selecciona i la cita correctament. lliura els treballs en la data acordada. |
50% |
Presentacions / exposicions |
|
Es capaç de fer una exposició oral ben estructurada, amb els mitjants audiovisuals adequats i de contestar a les preguntes que se li formulen, així com d'intervenir en les exposicions orals dels companys i fer preguntes pertinents i ben formulades. |
25% |
Proves pràctiques |
|
Resolució d'activitats per poder muntar un centre de Fisioteràpia. |
0% |
Proves de desenvolupament |
|
Desenvolupament dels temes i activitats treballades durant el curs, amb la finalització del projecte d'un centre de Fisioteràpia. S'avaluara l'entrega del projecta en l'apartat de resolució de problemes. |
0% |
Altres |
|
L'avaluació de l'assignatura consistirà en la presentació de dues activitats en temps i forma al moodle, la presentació del treball al moodle i l'exposició del treball. La suma dels 25% de les dues activitats, el 50% del treball i el 25 % de l'exposició, es la nota global de l'assignatura. |
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
En cas de no superar la 1era. convocatòria, en la 2ona convocatòria, haurà de presentar el treball al moodle i l'exposició del treball el dia assignat de la convocatòria, es podrà formular preguntes. Es reservarà la nota de les dues activitats, si les ha superar com a minin amb un 5, en cas de no superades, caldrà que les torni a presentar. |
Bàsica |
Generalitat de Catalunya, Les claus per realitzar un bon pla d'empresa_tcm124-44425, 2012, http://inicia.gencat.cat/inicia/cat/informes/2007/
|
|
Complementària |
Generalitat de Catalunya, Guia per a l'elaboració del Pla d'empresa, 2010, www.inicia.gencat.cat
Programa Innova, Programa Innova - UPC [Guía Pla d'Empresa] - Programa Innova, 2011, pinnova.upc.edu/emprenedors/pla-dempresa/.../guia-
|
|
|
Altres comentaris |
Pel seguiment d'aquesta assignatura és important la part virtual realitzada a través de moodle. Seria recomenable connectar-se al menys una vegada per setmana surant tot el curs. |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|