Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
|
Comú |
|
AC1 |
Valorar l'envelliment fisiològic i diferenciarlo de la patologia. |
|
AC2 |
Analitzar les característiques especials en l'atenció del pacient geriàtric: Presentació clínica atípica, pluripatologia, tendència cap a la cronicitat i a la incapacitat. |
|
AC3 |
Saber realitzar una valoració geriàtrica integral, des del seu vessant mèdica, capacitat funcional, cognitiva, d'estat d'ànim, rehabilitadora i social, amb la utilització d'escales de valoració geriàtrica |
|
AC6 |
Adquirir coneixements, habilitats i destresa per a l'exercici professional i coordinació assistencial de la ortogeriatría. |
|
AC7 |
Conèixer els mitjans per a la prevenció i/o retard de la dependència. |
|
AC10 |
Conèixer el rol de cada membre de l'equip interdisciplinari: fisioterapeuta, logopeda, psicòleg, terapeuta ocupacional, dietista, educador social, infermeria, metge. |
|
AC11 |
Adquirir habilitats per formular hipòtesis, dissenyar projectes i aplicar la metodologia estadística adequada en cada cas. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
|
Comú |
|
BC3 |
CT3. Resoldre problemes complexes de manera crítica, creativa i innovadora en contextos multidisciplinaris |
|
BC4 |
CT4. Treballar en equips multidisciplinars i en contextos complexes |
|
BC6 |
CT6. Desenvolupar habilitats per gestionar la carrera professional |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Objectius |
Competències |
Conocer las bases, las necesidades nutricionales junto a los criterios y técnicas nutricionales para un envejecimiento saludable. |
AC2 AC6 AC10
|
BC3 BC4 BC6
|
|
Conocer los conceptos sobre actividad física y los principios y técnicas para la prescripción de ejercicio físico saludable y terapéutico, en personas mayores. |
AC1 AC2 AC3 AC6 AC7 AC10 AC11
|
BC3 BC4
|
|
Tema |
Subtema |
Tema 1. Inactividad física, sedentarismo y obesidad en mayores. |
|
Tema 2. Evaluación de la condición física en mayores. |
|
Tema 3. Consejo y prescripción de ejercicio físico en mayores. |
|
Tema 4. Programa de ejercicio físico en mayores. |
|
Tema 5. Características fisiológicas del envejecimiento que repercuten en el estado de salud. |
|
Tema 6. Factores patológicos de elevada prevalencia en el envejecimiento que repercuten en el estado de salud. Valoración nutricional. |
|
Tema 7. La alimentación en las persones mayores sanas |
|
Tema 8. La alimentación en las persones mayores con patología asociada. |
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
2 |
3 |
|
Fòrums de debat |
|
1 |
2 |
3 |
Treballs |
|
5 |
30 |
35 |
Sessió Magistral |
|
5 |
10 |
15 |
Presentacions / exposicions |
|
4 |
16 |
20 |
Estudis previs |
|
20 |
0 |
20 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
1 |
3 |
4 |
|
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves objectives de tipus test |
|
8 |
16 |
24 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Sessions de videoconferència |
Fòrums de debat |
A través del Foro de Moodle se pretende la participación activa y propuestas de todos los alumnos, que será evaluada |
Treballs |
Repartidos con subgrupos de 4-5 personas, los alumnos será necesario que elaboren una ficha con las propuestas de ejercicio físico en determinados supuestos en los ancianos |
Sessió Magistral |
Exposición del temario
Presencial (Plan A) o Virtual (Plan B) |
Presentacions / exposicions |
Repartidos con subgrupos de 4-5 personas, los alumnos harán falta que presenten en público la ficha elaborada con las propuestas de ejercicio físico en determinados supuestos en los ancianos.
Presencial (Plan A) o Virtual (Plan B) |
Estudis previs |
Se expondrá la documentación necesaria para el estudio del temario. Se realizarán preguntas como guía de aprendizaje de los contenidos más importantes. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Se plantearan ejercicios y problemas como guia de aprendizaje. |
Atenció personalitzada |
Consultories i qüestions individuals |
|
Sessió Magistral |
Treballs |
Presentacions / exposicions |
Fòrums de debat |
Atenció personalitzada |
Proves objectives de tipus test |
|
Descripció |
El alumno podrà contactar con el professor a través del foro de dudas de la asignatura en el moodle para resolver las dudas. |
|
|
Descripció |
Pes |
Fòrums de debat |
Participació en fórums |
5 |
Treballs |
Activitats corresponents als temes |
15 |
Sessió Magistral |
Sessió Introducció |
5 |
Presentacions / exposicions |
Presentació casos clínics |
55 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Problemes |
10 |
Proves objectives de tipus test |
Autoavaluació |
8 |
Altres |
Propostes |
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
En 2ª convocatoria se podrá recuperar esa tarea o bloque temático que no se haya superado en 1ª convocatoria. Para aprobar la asignatura se necesitarán aprobar los diferentes bloques que la conforman (Nutrición, Alimentación y Actividad Física) |
Bàsica |
|
|
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|