Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A2 |
Formular hipòtesis, dissenyar experiments i aplicar la metodologia estadística adequada en cada cas |
| A3 |
Seleccionar i aplicar els dissenys d’investigació, els procediments per a formular i contrastar hipòtesis i la interpretació de resultats en els estudis de neurociència |
| A4 |
Planificar, executar i explicar experiments i assajos clínics |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | CT7 |
Aplicar els principis ètics i de responsabilitat social com a ciutadà o ciutadana i com a professional |
| CT5 |
Comunicar idees complexes de forma efectiva a tota mena d'audiències. |
| CT6 |
Desenvolupar habilitats per a gestionar la carrera professional. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A2 |
Aplicar els coneixements adquirits i la seva capacitat de resolució de problemes en àmbits nous o poc coneguts dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relacionats amb la seva àrea d’estudi
Formular hipòtesis, dissenyar experiments i aplicar la metodologia estadística adequada en cada cas
| | A3 |
Seleccionar i aplicar els dissenys d’investigació, els procediments per formular i contrastar hipòtesis i la interpretació de resultats en els estudis de neurociència
Planificar, executar i explicar experiments i assajos clínics. Saber informar-se en l’àmbit de la neurociència
| | A4 |
Seleccionar i aplicar els dissenys d’investigació, els procediments per formular i contrastar hipòtesis i la interpretació de resultats en els estudis de neurociència
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CT7 |
RA2. Analitzar els principals problemes ambientals des de la perspectiva del seu àmbit de coneixement en la seva activitat com a estudiant o professional. (Medi ambient)
RA3. Argumentar basant-se en valors socials i formular propostes compromeses en la millora de la comunitat. (Responsabilitat social com a ciutadà/ana)
RA4. Aplicar els conceptes ètics i deontològics de l’àrea de coneixement des d’un compromís personal i professional. (Ètica)
| | CT5 |
RA1. Produir un text de qualitat, sense errors gramaticals i ortogràfics, amb una presentació formal acurada i un ús adequat i coherent de les convencions formals i bibliogràfiques. (Qualitat)
RA2. Construir un text estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada, amb capacitat per transmetre idees complexes. (Construcció del discurs)
RA3. Produir un text adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu, amb capacitat per transmetre idees complexes. (Eficàcia)
RA1. Usar els mecanismes de comunicació no verbal i els recursos expressius de la veu necessaris per fer una bona intervenció oral. (Comunicació no verbal i ús de la veu)
RA2. Construir un discurs estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada, amb capacitat per transmetre idees complexes. (Construcció del discurs)
RA3. Produir un discurs persuasiu, consistent i precís, amb capacitat per fer entenedores idees complexes i interactuar de manera efectiva amb l’auditori. (Eficàcia)
| | CT6 |
RA2. Desenvolupar l’actitud professional. (Actitud professional)
RA3. Analitzar l’entorn professional propi de l’especialitat. (Entorn)
RA4. Dissenyar itineraris professionals específics. (Itineraris)
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
1. Características principales de un trabajo de investigación |
1.1. Introducción a la investigación: formulación de una pregunta de interès científico, hipótesis, objetivos.
1.2 Estrategia de búsqueda de información científica. 1.3. Protocolo de una investigación Antecedentes y estado actual del tema, Metodología. Diseño del estudio. Población, Variables. Análisis estadísticos.
|
2. Análisis estadístico de datos |
2.1. Pocediments en investigació
2.2. Importación de datos des de fuentes externas. Fundir archivos
2.3. Definición de variables. Generación de variables. Cálculo de variables
2.4. Selección y ordenación de individuos y variables.
2.5. Herramientas descriptivas.
2.6. Análisis de datos estadísticos
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
4 |
6 |
Portafolis/ Carpeta d’aprenentatge |
|
0 |
35 |
35 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
0 |
50 |
50 |
PBL (Problem Based Learning) / (ABP) Aprenentatge basat en problemes |
|
0 |
50 |
50 |
Atenció personalitzada |
|
2 |
4 |
6 |
|
Proves objectives de tipus test |
|
0 |
5 |
5 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Explicación del contenido y del seguimiento de la asignatura
|
Portafolis/ Carpeta d’aprenentatge |
Se expondrá en Moodle material docente específico para que el alumno vaya adquiriendo los conocimientos del temario de forma estructurada y distribuida en el tiempo
Estos conocimientos serán evaluados
|
Resolució de problemes, exercicis |
Se realizaran ejercicios y trabajos y resolución de casos prácticos para la adquisición de habilidades relacionadas con los conocimiento.
Estos pruebas serán evaluadas
|
PBL (Problem Based Learning) / (ABP) Aprenentatge basat en problemes |
Se plantearán problemas que deberán resiolverse utilizando un programa estadístico |
Atenció personalitzada |
Via plataforma Moodle, Skype o e-mail responder a las dudas particulares de cada alumno tanto de la dinamica de la signatura como de sus contenidos. |
Descripció |
Via el forum de la Plataforma Moodle y por e-mail los alumnos pueden resolver sus dudas y/o consultar sobre cuestiones de la resolución de los ejercicios o del proyecto de investigación final.
|
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Resolució de problemes, exercicis |
|
Se realizaran ejercicios y trabajos y resolución de casos prácticos para la adquisición de habilidades relacionadas con los conocimientos del temario. |
50 |
PBL (Problem Based Learning) / (ABP) Aprenentatge basat en problemes |
|
Al finalizar el bloque temàtico de análisis de datos, se plantearán problemas que deberán resolverse utilizando un programaestadísticos |
25 |
Proves objectives de tipus test |
|
Al finalizar el bloque temàtico de investigación, se relizara una pueba tipo test evaluativa de los conocimientos adquiridos. Se realizará on-line a tiempo real.
Mediante preguntas tipo test o preguntas cortas
|
25 |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Se aprueba con un 5 sobre 10. |
Bàsica |
- Martínez MA, Faulin FJ, Sánchez A, Bioestadística amigable, 2, Díaz de Santos, 2006.
Ahlbom, A.; Norell, S, Fundamentos de epidemiología, 4, Siglo XXI, 1995.
Argimón JA, Jiménez J, Métodos de Investigación clínica y epidemiológica , 4, Harcourt, 2013.
Armitage, P.; Berry, G. , Estadística para la investigación biomédica. , , Harcourt Brace, 1997.
|
|
Complementària |
Cobo, E; Muñoz, P; Gónzalez, J.A. , Bioestadíatica para no estadísticos. Bases para interpretar artículos científicos. , , Elsevier Doyma, SL; 2007
Daniel, W.W. , Bioestadística. Base para el análisis de las ciencias de la salud. , , Limusa Wiley, 2002.
Norman, G. R.; Streiner, D. L. , Bioestadística, , Mosby/Doyma Libros, 1996.
Rial Boubeta, Antonio. , Estadística práctica para la investigación en ciencias de la salud. , , Netbiblo, cop. 2008
ftp://public.dhe.ibm.com/software/analytics/spss/documentation/statistics/20.0/es/client/Manuals/IBM, Manual del usuario de SPSS Statistics Base, , Chicago, IL 60606-6412, EE.UU.
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|