Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | CE2 |
Aplicar les teories existents sobre la gestió i direcció dels recursos humans a les organitzacions |
| CE4 |
Reconèixer la complexitat i el caràcter dinàmic i interrelacional del treball i dels seus agents socials, atenent de forma integrada a les seves perspectives jurídica, organitzativa, psicològica, sociològica, històrica i econòmica |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CE2 |
Coneix els recursos humans de les organitzacions públiques i privades
Identifica les diverses teories que han configurat la psicologia industrial i del treball
| | CE4 |
Genèric
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
Tema 1: Models i teories en psicologia del treball |
1.1 Introducció
1.2 Models i teories |
Tema 2: Ocupació i el contracte psicològic |
2.1 Ocupació
2.2 El contracte psicològic
|
Tema 3: Cultura, clima i lideratge organitzacional. |
3.1 Cultura i elements que la composen
3.2 Clima laboral
3.3 Lideratge organitzacional |
Tema 4; Anàlisi, descripció i valoració de llocs de treball |
4.1 Anàlisi de llocs de treball
4.2 Descripció de llocs de treball
4.3 Valoració de llocs de treball |
Tema 5: Aspectes individuals del comportament humà: les competències professionals. |
5.1 Competències
5.2 Actituts
5.3 Motivació
5.4 Personalitat |
Tema 6: Psicologia de la comunicació a les organitzacions |
6.1 El model de comunicació
6.2 La comunicació organitzacional |
Tema7: Psicologia dels grups, equips de treball i negociació |
7.1 Els grups a les organitzacions
7.2 Els equips de treball
7.3 Negociació |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
3 |
0 |
3 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
20 |
30.5 |
50.5 |
Sessió Magistral |
|
40 |
46.5 |
86.5 |
Atenció personalitzada |
|
3 |
3 |
6 |
|
Proves mixtes |
|
2 |
2 |
4 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Es tracta d'una sessió on el professor/a es presenta als nou alumnat, recull informació sobre els coneixements previs d'aquests en la matèria a tractar, interessos, motivacions i expectatives respecte a l'assignatura. Es farà amb preguntes genèriques i/o dinàmica a l'aula .
A continuació, s'explicarà el contingut de l'assignatura, els objectius,la metodologia que es seguirà i els criteris d'avaluació.
I abans de finalitzar,es deixarà un temps per a preguntes i precs per al alumnat. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Formulació de casos pràctics o dinàmiques problema, amb el posterior anàlisi de la situació i la seva resolució ,la majoria en l'aula. En algunes ocasions, aquestes activitats poden donar lloc a un debat a l'aula, molt valorable pel professor/a.
Normalment, serà una activitat que es realitzarà en petits grups i el resultat s'haurà de presentar al professor/a en el temps d'entrega establert per aquest, amb penalització en cas de no fer-ho. |
Sessió Magistral |
Durant la sessió magistral el professor/a exposarà de manera oral els continguts teòrics de l'assignatura, relacionant-los amb les sessions anteriors i amb els tallers de pràctiques, posant ènfasi en les idees més importants i posant exemples clarificadors dels conceptes tractats.
Durant les sessions també s'aniran resolen els dubtes que els alumnes puguin presentar.
Dita exposició anirà recolzada amb presentacions de Powerpoint i altres mitjans que es considerin convenients per la correcta realització de la classe. |
Atenció personalitzada |
L'alumne té dret a demanar tant via e-mail com presencialment una atenció personalitzada pel part del professor/a, per tal de ressoldre els dubtes que hi vagin surtint al llarg de l'assignatura.
Aquests dubtes poden ser tant de la teoria donada com dels treballs pràctics a desenvolupar. |
Descripció |
Durant l'atenció personalitzada el professor/a estarà a disposició de l'alumnat per aclarir els dubtes teòrics i pràctics de l'assignatura. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
L'alumne presentarà un treball amb pes final a la nota (segons s'indicarà al pla de treball) en els terminis establerts pel professor/a amb penalització del 20% sobre la nota de la pràctica en el cas de no fer-ho.
L'entrega del treball es realitzarà a través d'una de les vies que estipuli el professor/a. (e-mail, paper o espai obert al moodle).
És imprescindible que el treball proposat pel professor/a sigui presentat en els terminis i amb els requisits establerts per tal de superar la part pràctica de l'assignatura.
Notes inferiors a 5 es comptaran com a no superat i suposaran que l'alumne hagi de presentar-se a l'examen pràctic de segona convocatòria.
Per altra banda, els alumnes presentaran la tasca realitzada cada dia a la sessió pràctica (seminaris). Aquesta tasca no implica temps de dedicació fora de l'aula donat que s'entregarà al/la professor/a en finalitzar la classe. D'aquesta manera, a final de curs, cada alumne haurà presentat un dossier amb totes les activitats realitzades durant els seminaris que serviran per a comprovar l'assistència mínima del 80% als seminaris i veure'n el grau d'aprofitament.
Si l'assistència no arriba al 80% exigit, l'alumne/a s'haurà d'avaluar de la part pràctica,m en segona convocatòria. |
30%
20% |
Proves mixtes |
|
La prova mixta consistirà en:
- 30 preguntes tipus test amb quatre opcions de resposta i només una correcta, on els errors descomptaran (1/3).
- Una pregunta de desenvolupament.
Les preguntes tipus test suposaran el 80% de la nota de l'examen i la pregunta oberta el 20%. |
50% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Per aprovar l'assignatura serà necessari tenir una nota mínima de 5 en cadascuna de les dues parts (teoria i pràctica). En el cas de segona convocatòria: - Alumnes amb teoria i pràctica suspesa o no presentada: faran examen teòric (mateixes característiques que el de primera convocatòria) i examen pràctic (oral). - Alumnes que han suspès teoria però han aprovat pràctica: faran examen de teoria i se'ls guarda la nota de pràctiques. - Alumnes que han suspès pràctica (perquè està suspès el treball o perquè no han assistit als seminaris amb un percentatge mínim del 80%) i aprovat la teoria: faran examen pràctic (oral) i se'ls guarda la nota de teoria. D'acord amb la normativa vigent el professor podrà establir aquelles mesures que consideri oportunes per al bon desenvolupament de les activitats avaluatives. Les mesures podrien incloure limitacions pel que fa a l'ús o tinença de dispositius de comunicació i transmissió de dades durant la realització de les proves i seran d'obligat compliment per part de l'estudiantat. |
Bàsica |
María Angustias MArtín-Quirós y Victoria Zarco Martín, Psicología del Trabajo, de las organizaciones y de los recursos humanos. Un área abierta a la reflexión, Psicología Pirámide, 2009
TRECHERA, J.L., Introducción a la Piscología del Trabajo, Bilbao: Desclée de Brouwer, (2000)
GUILLÉN, C. GUIL, R., Psicología del Trabajo para las Relaciones Laborales, Madrid: McGraw-Hill, (2000)
Publicaciones vértice, Planificación de los recursos humanos, Editorial vértice, 2008
ROBBINS, S.P., Comportamiento Organizacional, México: Prentice Hall, (2006)
PALACÍN DESCALS, F.J. (coord.), Psicología de la Organización, Prentice Hall, (2005)
GIL,F. DE LA HERA,C., Introducción a la psicología de los grupos.Teoría y aplicación, Síntesis, (2000)
Pereda, s; Berrocal, F. y Alonso, M.A., Bases de la Psicología del Trabajo para la gestión de Recursos Humanos, Síntesis, 2014
Munchinsky, P.M., Psicología Aplicada al trabajo, Thompson, 2007
|
|
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|