Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | CE1 |
Identificar i interpretar correctament els elements bàsics dels sistema jurídic i el marc normatiu regulador de les relacions laborals, de la Seguretat Social i de l’ocupació |
| CE4 |
Reconèixer la complexitat i el caràcter dinàmic i interrelacional del treball i dels seus agents socials, atenent de forma integrada a les seves perspectives jurídica, organitzativa, psicològica, sociològica, històrica i econòmica |
| CE5 |
Argumentar i raonar jurídicament en l’àmbit de les relacions laborals |
| CE6 |
Realitzar funcions d’assessorament, representació, negociació i resolució de conflictes en els diferents àmbits de les relacions laborals |
| CE7 |
Intervenir i gestionar sociolaboralment en les relacions laborals |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CE1 |
Coneix el règim jurídic dels règims especials de la Seguretat Social
| | CE4 |
Genèric
| | CE5 |
Genèric
| | CE6 |
Genèric
| | CE7 |
Comprèn l’acció protectora del sistema espanyol de protecció social, distingint-lo del sistema de dependència
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
1. ELS RÈGIMS I SISTEMES ESPECIALS DE SEGURETAT SOCIAL |
Tema 1
1. Antecedents històrics
2. La tendència a la reducció del nombre de règims i a la uniformitat de la seva acció protectora.
3. Panorama actual: enumeració i criteris de classificació dels règims existents.
4. Pluriactividad
5. Acció protectora:
5.1. Còmput recíproc de cotitzacions.
5.2. Pluralitat de prestacions
5.3. Determinació del règim cridat a reconèixer.
|
2. EL RÈGIM ESPECIAL DE LES PERSONES TREBALLADORES AUTÒNOMES |
Tema 2
1. Camp d'aplicació
2. Afiliació, altes i baixes.
3. Cotització.
4. Acció protectora |
3. EL SISTEMA ESPECIAL AGRARI |
Tema 3
1. Camp d'aplicació Sistema règim general, sistema règim autònoms
2. Afiliació, altes i baixes.
3. Cotització.
4. Acció protectora
|
4. EL RÈGIM ESPECIAL DE LES PERSONES TREBALLADORES DEL MAR
|
Tema 4
1. Camp d'aplicació
2. Afiliació, altes i baixes.
3. Cotització.
4. Acció protectora |
5. EL SISTEMA ESPECIAL DEL SERVEI DOMÈSTIC
|
Tema 5
1. Camp d'aplicació
2. Afiliació, altes i baixes.
3. Cotització.
4. Acció protectora |
6. ALTRES RÈGIMS ESPECIALS. EL RÈGIM ESPECIAL DE LA MINERIA I EL CARBÓ |
Tema 6
1. El régimen especial de la minería i el carbó.
2. La Seguretat Social dels funcionaris públics.
3. L'Assegurança Escolar.
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
1 |
2 |
Sessió Magistral |
|
32 |
31 |
63 |
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària |
|
32 |
30 |
62 |
Atenció personalitzada |
|
3 |
0 |
3 |
|
Proves pràctiques |
|
2 |
8 |
10 |
Proves objectives de tipus test |
|
2 |
8 |
10 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Sessió introductòria destinada a presentar l'assignatura i exposar el seu contingut, metodologia, objectius a aconseguir, bibliografia bàsica i criteris d'avaluació. |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts teòrics de l'assignatura, de manera presencial o telemàtica. Aquesta activitat requereix la presència síncrona de l'alumnat i del professor o la professora.
Queda prohibit l'enregistrament a través de la imatge i/o so de les classes magistrals.
L'objectiu de les classes magistrales és l'adquisició per l'alumnat dels coneixements necessaris per a la seva formació jurídica i la seva capacitació professional en l'àmbit del Dret de la Seguretat Social en general i, en especial, dels seus règims i sistemes especials. |
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària |
Durant el període acadèmic es realitzaran exercicis pràctics relacionats amb el contingut de l'assignatura amb una freqüència setmanal.
Es recomana l'assistència a classe, sigui presencial o virtual, amb la finalitat que l'alumnat afermi els coneixements teòrics i pràctics de l'assignatura. |
Atenció personalitzada |
Temps que el professorat té reservat per a atendre i resoldre els dubtes que el programa de l'assignatura plantegi a l'alumnat. |
Descripció |
Durant l'horari de tutoria, que es comunicarà a l'inici del quadrimestre, el professorat atendrà els dubtes que l'alumnat tingui en relació amb el contingut de les activitats docents de l'assignatura. Aquesta atenció podrà dispensar-se, indistintament, de manera presencial o per per mitjans telemàtics prèvia petició per correu electrònic al professor o a la professora que correspongui. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Proves objectives de tipus test |
|
Durant el quadrimestre, i en el marc de l'avaluació contínua, es realitzaran dues proves objectives tipus test. Aquestes proves, que formen part de la primera convocatòria, avaluaran la part teòrica de l'assignatura.
Cadascuna de les proves teòriques consistirà en una prova tipus test, integrada per preguntes tancades amb diferents alternatives de resposta. Les respostes errònies seran penalitzades. |
70% |
Proves pràctiques |
|
Durant el quadrimestre i en el marc de l'avaluació contínua, es realitzarà un examen pràctic - que avaluarà, des d'un punt de vista eminentemente pràctic, la matèria de l'assignatura -. L’examen consistirà en el plantejament d’uns supòsits pràctics sobre els que s’hauran de resoldre unes preguntes o qüestions de tipus pràctic plantejades en diferents formats (preguntes a desenvolupar, preguntes tipus test a escollir la resposta entre vàries opcions, verdader o fals, realitzar càlculs o elaboració de breus informes i dictàmens). Per a la resolució de la prova l’alumnat podrà comptar amb legislació, material bibliogràfic o anotacions en paper que consideri escaient. Es valorarà els coneixements i la capacitat d’argumentació jurídica. |
30% |
Altres |
|
Per a fer mitjana entre les diferents proves es requereix que l'alumne o l'alumna hagi suspès una sola prova i la puntuació obtinguda en la prova suspensa sigui com a mínim de quatre (4,00)punts. |
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
CRITERIS DE L'AVALUACIÓ CONTINUA: Per seguir l'avaluació continua és necessari que l'alumne o l'alumna es presenti a totes i cadascuna de les proves avaluatives previstes. La no presentació a una concreta activitat avaluativa implicarà que l'alumne o l'alumna no pugui ser avaluat d'acord amb el sistema d'avaluació contínua i, en conseqüència, hagi de presentar-se a la segona convocatòria per a superar tota l'assignatura. Per poder fer mitja de les qualificacions, tan sols es podrà suspendre una de les proves avaluatives que integren l'avaluació continua amb una nota mínima de quatre (4,00) punts. Si s'han suspès 2 de les 3 proves avaluatives, encara que sigui per sobre del valor mínim de 4 punts, no es procedirà a fer mitjana. La nota final serà la que resulti de la mitjana ponderada de les diferents proves avaluatives. Per a superar l'assignatura serà necessari obtenir un mínim de 5 punts de mitja entre totes elles. Si no es supera aquesta puntuació mitjana, l'alumne o l'alumna haurà de presentar-se a segona convocatòria.
AVALUACIÓ EN SEGONA CONVOCATÒRIA: Reservada a l'alumnat que no hagin seguit l'avaluació contínua o no l'hagin superat amb un mínim de 5 punts de mitjana. L'examen constarà d'una part teòrica, amb un pes del 70% i una part pràctica que suposarà el 30% restant. La nota final serà la que resulti de la mitjana ponderada de les dues parts. Per a superar l'assignatura serà necessari obtenir un mínim de 5 punts de mitjana. L'alumne o l'alumna que hagi seguit l'avaluació contínua, però no hagi superat alguna de les proves avaluatives realitzades, haurà d'examinar-se només de la part corresponent a la prova o proves no superades. La qualificació obtinguda en la prova superada es conservarà fins a la finalització de les proves avaluatives que integren aquesta assignatura.
ALTRES QÜESTIONS: Durant la realització de les proves avaluatives l'alumnat no podrà portar cap mena de dispositiu de comunicació, transmissió i emmagatzematge de dades que no estigui expressament autoritzat per a la prova. La realització demostrativament fraudulenta d'alguna prova avaluativa tant en suport material com electrònic comportarà la qualificació de suspens en aquesta prova avaluativa. |
Bàsica |
, , ,
|
BIBLIOGRAFIA: - BLASCO LAHOZ, José F.; LÓPEZ GANDÍA, Juan: Curso de Seguridad Social, Ed Tirant lo Blanch, València, 2019. - BLASCO LAHOZ, José F.; LÓPEZ GANDÍA, Juan i MOMPARLER CARRASSCO, Angeles.: Règims especials de la Seguretat Social. Ed Tirant lo Blanch, València, 2019. - MONTOYA MELGAR, Alfredo ( Coordinador): Curs de Seguretat Social. Servei de Publicacions de la Facultat de Dret. Universitat Complutense. Madrid, 2010.
- RODRIGUEZ RAMS, Mª José.; GORRELI HERNÁNDEZ, Juan I VÍLCHEZ PORRES, M.: Sistemes de Seguretat Social. Tecnos. Madrid, 2019.
- Legislació laboral y de Seguretat Social accessible de forma a gratuïta a www.boe.es. - Repertori jurisprudencial del Consejo General del Poder Judicial accessible de forma gratuïta a www.poderjudicial.es. |
Complementària |
Tatay Puchades, Carmen; Fernández Prats, Celi i, La protección social de los deportistas profesionales, 2017,
Blasco Lahoz, José F., El Régimen especial de los trabajadores por cuenta propia o autónomos, 2016, Tirant Lo Blanch
Murcia Molina, Sonia, La Seguridad Social de los artistas profesionales en espectáculos públicos, 2013, Tirant lo Blanch
|
Quan procedeixi i en el curs de l'assignatura, es facilitarà la referència a poligrafies, monografies i articles en revistes especialitzades, de forma paral·lela a les explicacions de la disciplina. |
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
DRET DE LA SEGURETAT SOCIAL I/15204007 | DRET DE LA SEGURETAT SOCIAL II/15204109 |
|
|
Altres comentaris |
Es recomana consultar el Pla de Treball i seguir el calendari previst des de l'inici del curs per a seguir l'avaluació continuada. |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|