Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
|
Professionalitzador |
|
AP4 |
Desenvolupar destreses i habilitats per a l'elecció de l'estratègia correcta per a la defensa dels drets dels clients tenint en compte les exigències dels diferents àmbits de la pràctica professional. |
|
AP5 |
Aplicar els drets i deures deontològics professionals a les relacions de l'advocat amb el client, les altres parts, el tribunal o l'autoritat pública i entre advocats. |
|
AP7 |
Desenvolupar habilitats i destreses interprersonals, que facilitin l'exercici de la professió d'advocat en les relacions amb els ciutadans, amb altres professionals i amb les institucions. |
|
AP13 |
Posseir, comprendre i desenvolupar habilitats que possibilitin aplicar els coneixements acadèmics especialitzats adquirits al Grau a la realitat canviant a la qual s'enfronten els advocats per evitar situacions de lesió, risc o de conflicte en relació amb els interessos encarregats o a l'exercici professional davant dels tribunals o autoritats públiques i a les funcions d'assessorament. |
|
AP14 |
Conèixer les tècniques adreçades a la recerca i a l'establiment dels fets en els diferents tipus de procediment, especialment la producció de documents, els interrogatoris i les proves pericials. |
|
AP15 |
Integrar la defensa dels drets dels clients en l'àmbit dels sistemes de tutela jurisdiccionals nacionals i internacionals. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Objectius |
Competències |
Desenvolupar competències específiques en un àmbit professional i de manera integrada. |
AP13 AP14
|
|
|
Integrar els coneixements teòrics amb les realitats jurídiques pràctiques. |
AP7 AP13
|
|
|
Conèixer les institucions i organismes vinculats a l'àmbit jurídic. |
AP4 AP14
|
|
|
Conèixer i utilitzar els mecanismes jurídics utilitzats pels professionals del dret en el desenvolupament de l'exercici professional. |
AP5 AP14 AP15
|
|
|
Metodologies :: Proves |
|
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
2 |
0 |
2 |
|
Selecció/assignació del lloc de pràctiques externes |
0 |
0 |
0 |
Mecanismes de coordinació i seguiment de pràctiques externes |
6 |
0 |
6 |
Relació amb el tutor de pràctiques intern |
2 |
0 |
2 |
Relació amb el tutor de pràctiques extern |
9 |
0 |
9 |
Memòria |
0 |
41 |
41 |
|
Estada de pràctiques |
60 |
30 |
90 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
|
Selecció/assignació del lloc de pràctiques externes |
|
Mecanismes de coordinació i seguiment de pràctiques externes |
|
Relació amb el tutor de pràctiques intern |
|
Relació amb el tutor de pràctiques extern |
|
Memòria |
|
Estada de pràctiques |
|
Mecanismes coordinació/seguiment |
|
Mecanismes de coordinació i seguiment de pràctiques externes |
|
Descripció |
Al llarg de les Pràctiques Jurídiques es realitzaran les activitats següents en grups reduïts d'estudiants:
Els estudiants acompanyaran a un lletrat en exercici durant la realització de guàrdies d'assistència als detinguts, d'assistència a les víctimes de maltractaments, de menors i assistiran a actuacions processals (vistes, judicis i compareixences).
Cada estudiant acompanyarà a un advocat que realitzi el Servei d'Orientació Jurídica.
També es visitarà les instal·lacions de la guàrida urbana i/o dels mossos d'esquadra i, si s'obtenen les autoritzacions corresponents, es visitarà el centre penitenciari de Tarragona.
|
|
|
Descripció |
Pes |
Memòria |
Memòria elaborada per l’estudiant en la qual hi ha de constar:
1. Presentació: En aquesta part, l’estudiant ha de reflexionar de manera breu què espera de les pràctiques.
2. Diari reflexiu: on cal descriure cadascuna de les sessions obligatòries a les que assisteixes. Ha de contenir una vessant objectiva, amb dades sobre les assistències, i una vessant més personal, explicant si s’ha entès el que s’ha vist, si es coneixia el tema, si van sorgir qüestions analitzades al màster…
A més, en els casos d'assistència a les vistes o judicis, s'ha d'elaborar un exercici consistent en descriure el supòsit de fet i en una aportació de la proposta motivada de resolució o sentència per aquell cas.
3. Conclusions: on cada estudiant ha de recalcar els coneixements que ha adquirit, les competències que ha assolit justificant el perquè. Finalment, cal fer una valoració global de les pràctiques jurídiques
|
60% |
Estada de pràctiques |
-Informe avaluatiu de la Comissió de Pràctiques Jurídiques. Aquest informe es realitzarà a través d’una entrevista per part de la Comissió de Pràctiques Jurídiques a cada alumne per a poder avaluar les pràctiques |
40% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
En totes les activitats avaluatives serà d'aplicació la guia de “Prevenció, detecció i tractament del plagi en la docència - Guia per a estudiants”, de juliol del 2017, en la qual es defineix què es considera plagi i els diferents comportaments que constitueixen plagi. Si a causa de les circumstàncies sanitàries provocades per la COVID-19, s'hagués d'interrompre la docència presencial del màster, es realitzaran les adaptacions necessàries al sistema d'avaluació de l'assignatura, de forma consensuada amb la coordinació del màster, les quals es comunicaran als estudiants a través de Moodle amb antelació suficient. |
Bàsica |
|
LEÓN, F.: Con la venia, manual de oratoria para abogados. Civitas-Aranzadi, 2013. MORENO TARRÉS, E., SERRANO AMADO, R., VERNENGO PELLEJERO, N.: Asesoramiento y habilidades profesionales del abogado. ed. Bosch, 2014. PALOMAR OLMEDA, A.: Practicum acceso a la abogacía. Civitas-Aranzadi, 2013. |
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|