Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | CE5 |
Avaluar diferents polítiques socials en contextos de canvi identificant les oportunitats per a la innovació a partir de la interdisciplinarietat. |
| CE6 |
Planificar projectes per a la intervenció social i educativa en realitats complexes incorporant eines innovadores de transformació social. |
| CE7 |
Dissenyar estratègies innovadores per a la creació d'estructures organitzacionals que propiciïn benestar. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | CT1 |
Desenvolupar l'autonomia suficient per a treballar en projectes d'investigació i col·laboracions científiques o tecnològiques dins del seu àmbit temàtic. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CE5 |
Identifica en diferents experiències innovadores d'intervenció, estratègies per a la coordinació professional, el treball en equip i el treball en xarxa.
| | CE6 |
Demostra habilitats per promoure el treball amb grups i la comprensió del fenomen grupal.
Aplica i comprèn les tècnqiues més innovadores per a la negociació i gestió de conflictes en el treball en equip.
Incorpora en el disseny de la intervenció social i educativa la perspectiva multidisciplinària en el treball en equips en entorns nous i complexos.
| | CE7 |
Incorpora en el disseny de les estructures organitzacionals tècnqiues de suport col·lectives (intervisió, supervisió, cercles de qualitat...) per a la millora del benestar de l'organització.
Aplica les metodologies i habilitats necessàries per a l'acompanyament en l'espai de supervisió professional.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CT1 |
Planifica i desenvolupa el treball/projecte de forma autònoma, organitzada i científica.
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
Tema 1
El fenomen de grup |
1-El treball en grups contextualització històrica i en relació als fenòmens socials contemporanis
2- Els fenòmens grupals. Estudi de diferents models explicatius.
3- Dinàmiques del processos de grup
4- Intervenció i facilitació de grups
|
Tema 2
El treball en equip |
1-El treball en equip, com a eina usada en les organitzacions que avancen.
2-Passar del grup a la comunitat de pràctiques.
3-Eines que utilitzen els equips.
4-El paper de l’aprenentatge individual i col·lectiu. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
5 |
6 |
Supòsits pràctics/ estudi de casos |
|
4 |
40 |
44 |
Presentacions / exposicions |
|
4 |
45 |
49 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes i presentació de l'assignatura. |
Supòsits pràctics/ estudi de casos |
Supòsits pràctics/ estudi de casos: És una metodologia de formació basada en la descripció i anàlisi exhaustiva d’una situació. S'analitzen situacions reals i permet una aplicació pràctica. Establint-se un entorn d’aprenentatge multidireccional, en xarxa i en grup, en el qual tots aprenen generant coneixement. Es presenta el cas i identifica els objectius que deuen arribar-se. La finalitat última no és solament l’anàlisi sinó la proposta de solucions viables a la situació plantejada. Els estudiants, de forma individual i col.lectiva estudien el cas i plantegen idees/ solucions per a posteriorment establir una discussió per grups que dugui a una proposta de conjunt i per consens que serà presentada en l’aula. Tot es registre en un quadern de reflexió |
Presentacions / exposicions |
Els estudiants treballen en grups col·laborant per l’assoliment d'un objectiu concret i posteriorment ho exposen a classe , tot compartint amb els companys i companyes. |
Atenció personalitzada |
Els o les estudiants sempre reben l’atenció personalitzada de les professores. En l’atenció individual s’ofereix la possibilitat de poder tractar aspectes més personals i s’ofereix la possibilitat d’una relació de treball més pròxima i de confiança mútua . S’ofereix un assessorament continuat que ajudi a descobrir aquells aspectes o coneixements que podran continuar desenvolupant-se al llarg dels estudis i del exercici professional. |
Descripció |
La atenció personalitzada, es pot realitzar a través de la cita prèvia per correu electrònic a la professora Consulteu correu de cada professora. L'atenció personalitzada (realitzada de forma presencial o mitjançant les TIC) te com a finalitat el suport al treball i desenvolupament individual de cada estudiant, i al mateix temps, serveix de referent a les professores per orientar la marxa de l'assignatura i realitzar el procés d'avaluació continua. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Supòsits pràctics/ estudi de casos |
|
Elaboració d’un quadern individual, un instrument de suport al procés d'aprenentatge i que es realitza a través del que anomenem "Quadern de Reflexió". El seu objectiu és elaborar un document que sistematitzi l'experiència tant personal com professionalitzadora dels grups i situacions i aprenentatges realitzats. És una eina que servirà per registrar i analitzar la participació tant individual com en el grup classe i les seves dinàmiques.
És un suport documental personal que s'inicia el primer dia de classe i que inclou el treball individual i del grup classe que realitza l'alumne/a tant a l'espai classe com fora.
|
50% |
Presentacions / exposicions |
|
Amb els continguts treballats a l'assignatura i partint del treball en petits grups, l'alumne analitza i transforma de forma individual, una situació viscuda de treball en equip. Identificant elements i àmbits de millora proposarà accions concretes per conduir el grup de treball cap a una gestió intel·ligent del mateix. El document final ha d'incorporar les activitats realitzades al bloc 2 de l'assignatura. |
50% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Els estudiants matriculats a la URV segueixen el sistema ECTS i tenen dret a les convocatòries d'avaluació indicades a la normativa acadèmica dels màsters vigents. Si l'evolució de la situació sanitària requereix reduir la presencialitat, s'adaptarà l'avaluació perquè es pugui dur a terme d'acord amb les directrius que estableixin els organismes pertinents. Qualsevol modificació s'informarà mitjançant el fòrum de notícies del Campus Virtual (Moodle). |
Bàsica |
|
- Acosta, José Maria (2011) Trabajo en equipo. Editorial Business&MarketingSchool ESIC. Madrid.
- Bion, Wilfred (1980). Experiencias en grupos. Paidós
- Bleger, José (1999). Temas de psicologia, Entrevista y grupos. Nueva Visión: Buenos Aires
- Puig, Carmina .( 2009). El
equipo, las coordinación y la supervisión: construyendo la red.
Sistemas de trabajo que contribuyen al trabajo en red. Aportación
singular de la supervisión. VII Jornadas de servicios sociales de
Atención Primaria. Colegio de educadoras y educadores sociales de
Cataluña. ISBN 978-84-613-0785-2. Barcelona
- Pujolàs, Pere. (2003) Aprendre junts alumnes diferents. Eumo editorial. Vic
|
Complementària |
|
Materials per a aprofundir- Brown, Allan. (1988) Treball de grup. Editorial Pòrtic. S.A. Barcelona.
- Mercer, Neil. (2001) Palabras y mentes. Cómo usamos el lenguaje para pensar juntos. Paidós. Barcelona.
- Puig, Carmina. (2015). La supervisión en la acción social. Una oportunidad para el bienestar de los profesionales. Tarragona: Ediciones URV. http://llibres.urv.cat/index.php/purv/catalog/book/211
- Schön, Donald (1992) La formación de profesionales reflexivos. Ed. Paidós. Barcelona.
|
Assignatures que en continuen el temari |
PREVENCIÓ DEL MALESTAR DELS PROFESSIONALS/15685105 | PRÀCTIQUES EXTERNES/15685401 |
|
Assignatures que es recomana cursar simultàniament |
L'ÈTICA EN LA CONFIGURACIÓ DEL BENESTAR PROFESSIONAL/15685202 | TRANSDISCIPLINARIETAT, TREBALL EN XARXA I COMUNITAT/15685205 |
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
METODOLOGIES INNOVADORES D'INTERVENCIÓ EN PROCESSOS DE CANVI/15685102 | POLÍTIQUES D'ÈXIT I BONES PRÀCTIQUES DES D'UNA PERSPECTIVA GLOBAL/15685204 | INTRODUCCIÓ A LA INTERVENCIÓ SOCIAL I EDUCATIVA/15685201 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|