Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | CE2 |
Aplicar les teories existents sobre la gestió i direcció dels recursos humans a les organitzacions |
| CE4 |
Reconèixer la complexitat i el caràcter dinàmic i interrelacional del treball i dels seus agents socials, atenent de forma integrada a les seves perspectives jurídica, organitzativa, psicològica, sociològica, històrica i econòmica |
| CE8 |
Aplicar les diferents tècniques pròpies de la gestió dels recursos humans, de la investigació social i de l’avaluació i l’auditoria laboral |
| CE11 |
Analitzar, diagnosticar, avaluar i definir estratègies en l’àmbit de l’organització del treball i dels recursos humans |
| CE12 |
Analitzar i diagnosticar situacions i problemes del mercat de treball (immigració, igualtat per raó de gènere, desenvolupament local, ...) |
| CE13 |
Elaborar, gestionar i avaluar les polítiques d’ocupació |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | CT4 |
Treballar de forma autònoma i en equip amb responsabilitat i iniciativa |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CE2 |
Genèric
| | CE4 |
Genèric
| | CE8 |
Genèric
| | CE11 |
Aplica les polítiques de recursos humans en l’àmbit de les organitzacions
| | CE12 |
Diagnostica les situacions i problemes del mercat de treball vinculant-les a les polítiques de recursos humans
| | CE13 |
Genèric
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CT4 |
Identificar el propi rol dins del grup i conèixer els objectius i tasques del grup.
Comunicar i actuar dins del grup per facilitar la cohesió i el rendiment.
Comprometre’s amb les tasques i l’agenda del grup.
Col·laborar dins del grup en un bon clima de treball i en la resolució de problemes.
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
1. La funció de gestionar persones.
|
1.1. Una visió estratègica de la funció de recursos humans.
1.2. Els agents de la funció de recursos humans. Qui són els responsables de la gestió de persones?
1.3. Evolució històrica de la funció de recursos humans: Des de l'origen de la gestió de
persones a la direcció de persones del segle XXI |
2. Comportament humà en l'organització. |
2.1. La motivació de les persones
2.2. El lideratge en les organitzacions
2.3. La cultura organitzativa |
3. Polítiques de recursos humans. |
3.1. La planificació de recursos humans
3.2. L'anàlisi, descripció i valoració de llocs de treball
3.3. Reclutament i selecció
3.4. Formació i desenvolupament
3.5. Avaluació de l'acompliment
3.6. Retribució i compensació
3.7. Desvinculació |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
1 |
2 |
Sessió Magistral |
|
20 |
20 |
40 |
Treballs |
|
15 |
20 |
35 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
Supòsits pràctics/ estudi de casos |
|
8 |
16 |
24 |
|
Proves objectives de tipus test |
|
1 |
22 |
23 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Es presentaran els conceptes bàsics d'Organització empresarial necessaris per comprendre la gestió de RH |
Sessió Magistral |
Per atendre a les classes magistrals, s'exigirà la lectura prèvia dels materials indicats per desenvolupar aquestes classes i es realitzaran preguntes crítiques durant aquestes per comprovar l'aprenentatge dels continguts. |
Treballs |
Es realitzarà un treball sobre una política de RH o el problema d'una empresa real relacionat amb el temari impartit. Es realitzarà en grup i es presentarà al final del curs. Amb el lliurament de l'activitat, els alumnes hauran d'acompanyar una valoració de la seva experiència de treball en grup, indicant el nombre de sessions que han tingut, el nombre d'apartats treballat per cada alumne, així com els reptes amb els quals cada un s'ha trobat a l'treballar en grup, i com s'han resolt (o no).
A més, el grup ha de subscriure una valoració general de com han treballat en grup. |
Atenció personalitzada |
Resolució de dubtes als estudiants |
Supòsits pràctics/ estudi de casos |
Es presentarà un estudi de cas que els estudiants hauran de resoldre. |
Descripció |
Resoldre dubtes i realitzar consultes respecte als continguts teòrics així com pel que fa als treballs de grup |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Treballs |
|
Nota grupal corresponent a la presentació d'un treball sobre una política de RH en l'entorn real d'una empresa o una problemàtica amb proposta de solució vinculada al temari de l'assignatura. Es realitzarà en grup i es presentarà al final del curs. Amb el lliurament de l'activitat, els alumnes hauran d'acompanyar una valoració de la seva experiència de treball en grup, indicant el nombre de sessions que han tingut, el nombre d'apartats treballat per cada alumne, així com els reptes amb els quals cada un s'ha trobat a l'treballar en grup, i com s'han resolt (o no). A més, el grup ha de subscriure una valoració general de com han treballat en grup. |
30% |
Supòsits pràctics/ estudi de casos |
|
Correspon a l'entrega grupal de la solució a un estudi de cas proposat per el professor. Amb el lliurament de l'activitat, els alumnes hauran d'acompanyar una valoració de la seva experiència de treball en grup, indicant el nombre de sessions que han tingut, el nombre d'apartats treballat per cada alumne, així com els reptes amb els quals cada un s'ha trobat a l'treballar en grup, i com s'han resolt (o no). A més, el grup ha de subscriure una valoració general de com han treballat en grup. |
20% |
Proves objectives de tipus test |
|
Test de 30 preguntes amb una sola opció de resposta vàlida |
50% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
En la primera convocatòria, per fer mitja entre els elements de l'avaluació continuada es requereix un mínim de 4 en cadasqun dels elements (inclòs l'examen). Per poder presentar-se a la segona convocatòria, l'estudiant haurà d'entregar previs a l'examen d'aquesta el treball i el cas d'estudi proposat a la primera convocatòria. En la segona convocatòria l'examen computa un 100% de la nota final. |
Bàsica |
Miguel Martínez Lucio, International Human Resource Management: An Employment Relations Perspective, 2014,
Dolan S., Randall, S., Schuler, Valle Cabrera R., La gestión de los recursos humanos, 2007,
Stephen P Robbins, Tim Judge, Comportamiento Organizacional, 2017, Pearson
|
|
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|