Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | DRET-CE1 |
Utilitzar principis jurídics i valors fonamentals com a instrument de treball en la interpretació de l’ordenament jurídic
|
| DRET-CE2 |
Identificar, interpretar i utilitzar les fonts jurídiques internes, europees, internacionals i comparades
|
| DRET-CE3 |
Assessorar, mitjançar, negociar i resoldre conflictes des d’una perspectiva jurídica |
| DRET-CE4 |
Identificar qüestions jurídiques a partir d’un conjunt complex de fets no estructurats jurídicament |
| DRET-CE6 |
Elaborar documents jurídics o amb rellevància jurídica complexos |
| DRET-CE8 |
Reconèixer el caràcter unitari de l’ordenament jurídic i la interdisciplinarietat dels problemes jurídics |
| DRET-CE9 |
Conèixer en profunditat les principals institucions jurídiques públiques i privades, la seva gènesi i evolució històrica |
| DRET-CE10 |
Utilitzar de manera precisa el dret aplicable, involucrant-se en els problemes d’actualitat |
| DRET-CE11 |
Distingir entre el raonament jurídic i els arguments de naturalesa ètica, política, econòmica i social |
| RLO-CE2 |
Aplicar les teories existents sobre la gestió i direcció dels recursos humans a les organitzacions |
| RLO-CE3 |
Analitzar i sistematitzar correctament el funcionament del mercat de treball i de les polítiques sociolaborals |
| RLO-CE4 |
Reconèixer la complexitat i el caràcter dinàmic i interelacional del treball i dels seus agents socials, atenent de forma integrada a les seves perspectives jurídica, organitzativa, psicològica, sociològica, històrica i econòmica |
| RLO-CE7 |
Intervenir i gestionar sociolaboralment en les relacions laborals |
| RLO-CE8 |
Aplicar les diferents tècniques pròpies de la gestió dels recursos humans, de la investigació social i de l’avaluació i l’auditoria laboral |
| RLO-CE9 |
Interpretar dades i indicadors socioeconòmics relatius al mercat de treball |
| RLO-CE10 |
Elaborar, implementar i avaluar estratègies de promoció socioeconòmica, d’inserció laboral i de formació del sistema d’ocupació |
| RLO-CE11 |
Analitzar, diagnosticar, avaluar i definir estratègies en l’àmbit de l’organització del treball i dels recursos humans |
| RLO-CE12 |
Analitzar i diagnosticar situacions i problemes del mercat de treball (immigració, igualtat per raó de gènere, desenvolupament local, ...) |
| RLO-CE13 |
Elaborar, gestionar i avaluar les polítiques d’ocupació |
| RLO-CE14 |
Intervenir, assessorar i gestionar la prevenció de riscos laborals |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | CT3 |
Resoldre problemes de manera crítica, creativa i innovadora en el seu àmbit d’estudi |
| CT4 |
Treballar de forma autònoma i en equip amb responsabilitat i iniciativa |
| CT6 |
Identificar el procés d’aprenentatge i l’orientació acadèmica i professional |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| DRET-CE1 |
Coneix els valors i fonaments en els quals es basa el nostre ordenament jurídic
| | DRET-CE2 |
Comprèn el funcionament genèric del sistema de fonts dels diferents ordenaments jurídics espanyols
| | DRET-CE3 |
Argumenta amb criteri jurídic la postura adoptada per a la resolució de conflictes que es plantegin en la pràctica professional
| | DRET-CE4 |
Identifica les institucions jurídiques aplicables a un conjunt de fets o problemes jurídics
| | DRET-CE6 |
Adquireix les eines de l’argumentació jurídica i del raonament crític en la practica professional
| | DRET-CE8 |
Comprèn la necessària interrelació existent entre els diferents àmbits del Dret, sense perdre de vista el caràcter unitari de l’ordenament jurídic
| | DRET-CE9 |
És capaç de distingir i relacionar les diferents institucions jurídiques, públiques i privades
| | DRET-CE10 |
Respon i argumenta de manera precisa, utilitzant el dret aplicable, els casos i supòsits pràctics actuals relacionats amb la matèria
| | DRET-CE11 |
Coneix les característiques bàsiques del llenguatge, la interpretació i l’argumentació jurídica
| | RLO-CE2 |
Aprèn a organitzar els recursos humans de les organitzacions públiques al servei dels ciutadans amb criteris d’eficiència i eficàcia
| | RLO-CE3 |
Coneix la vinculació de les estratègies dels recursos humans amb els processos contractuals i els principis de la direcció estratègica de l’empresa
| | RLO-CE4 |
Pren consciència de la complexitat de les relacions laborals en el context actual
| | RLO-CE7 |
Comprèn i interpreta les vicissituds dels contracte de treball
| | RLO-CE8 |
Planifica i gestiona de forma integrada els recursos humans
| | RLO-CE9 |
Entén el funcionament d’una economia de mercat i les implicacions que tenen les diferents formes de mercat
| | RLO-CE10 |
Entén les implicacions socials i econòmiques del mercat de treball i les diferències existents en els diversos col·lectius de treballadors
| | RLO-CE11 |
Analitza els sistemes de qualitat en les organitzacions
| | RLO-CE12 |
Diagnostica les situacions i problemes del mercat de treball vinculant-les a les polítiques de recursos humans
| | RLO-CE13 |
Identifica els aspectes claus per incidir en el mercat de treball, incloent la formació i la productivitat com a motors del creixement econòmic
| | RLO-CE14 |
Distingeix els diversos àmbits de la prevenció de riscos laborals
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CT3 |
Identificar la situació plantejada com un problema en l’àmbit de la disciplina i tenir la motivació per afrontar-lo.
Seguir un mètode sistemàtic per dividir el problema en parts, identificar les causes i aplicar els coneixements propis de la disciplina
Dissenyar una solució nova utilitzant els recursos necessaris per afrontar el problema.
Incloure els aspectes concrets de la solució proposada en un model realista.
Reflexionar sobre el model proposat i ser capaç de trobar-hi limitacions i proposar millores.
| | CT4 |
Identificar el propi rol dins del grup i conèixer els objectius i tasques del grup.
Comunicar i actuar dins del grup per facilitar la cohesió i el rendiment.
Comprometre’s amb les tasques i l’agenda del grup.
Col·laborar dins del grup en un bon clima de treball i en la resolució de problemes.
| | CT6 |
Aprofundir en l’autoconeixement acadèmic, laboral o professional.
Identificar el propi procés d’aprenentatge.
Analitzar l’entorn laboral o professional de l’àmbit d’estudi
Dissenyar itineraris acadèmics i d’inserció laboral o professional.
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Procediments de selecció i assignació |
Procediments |
A causa de l'emergència sanitària provocada per la COVID-19, els processos relatius a l'assignatura s'informaran en reunions no presencials d'assistència obligatòria. En aquestes reunions, els estudiants matriculats reben informació de l'oferta de pràctiques, places, períodes, requisits, els terminis i calendari i documentació a lliurar. Tota aquesta informació es posa a disposició de l'estudiant a través de l'espai Moodle de l'assignatura. A partir de la priorització de l'oferta que fa l'estudiant, s'assignen les places per ordre segons la nota mitjana de l'expedient i l'establert a la normativa de pràctiques externes del Centre. Qualsevol canvi en el calendari derivat de la crisi sanitària de la COVID19 s'informarà via Moodle. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Selecció/assignació del lloc de pràctiques externes |
|
0 |
1 |
1 |
Mecanismes de coordinació i seguiment de pràctiques externes |
|
10 |
0 |
10 |
Estada de pràctiques |
|
0 |
200 |
200 |
Seminaris |
|
2 |
0 |
2 |
Memòria |
|
1 |
10 |
11 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Reunió informativa sobre l'oferta de pràctiques, places, períodes i requisits. Informació dels terminis i de la documentació a entregar. |
Mecanismes de coordinació i seguiment de pràctiques externes |
Hores dedicades a relació amb el tutor/a extern -entitat- i amb el tutor/a acadèmic de les pràctiques i a la coordinació entre les parts i a realitzar un taller d'orientació professional. |
Estada de pràctiques |
L'estada de pràctiques consisteix en 200 hores d'activitat presencial al lloc assignat. A causa de la situació de crisi sanitària del COVID-19 la modalitat de pràctiques presencials se pot veure afectada.En aquest cas se prendran les mesures necessàries perquè els estudiants assoleixin els resultats d'aprenentatge seguint les indicacions que en tot moment proporcioni la Universitat |
Seminaris |
Participació en les jornades de sortides professionals i en els cursos d'orientació professional |
Memòria |
Informe elaborat per l'estudiant en el qual relaciona contingut del Grau amb la seva experiència en l'empresa i el disseny d'un pla de futur professional. Les pautes i la guia són accessibles a través de l'espai Moodle de l'assignatura. |
Mecanismes coordinació/seguiment |
Es durà a terme una coordinació interna (per part de la universitat) i una coordinació externa (per part del centre de pràctiques). |
Descripció
|
Cada estudiant té un tutor o tutora acadèmic assignat amb el qual haurà d'estar en contacte permanent, a més de realitzar tres tutories obligatòries que tenen pes a la nota final. L'estudiant, des del primer dia de la seva estada a l'entitat assignada, estarà en contacte amb el tutor o tutora de l'entitat corresponent. Li presentarà la documentació i conjuntament ompliran el quadern de pràctiques com a eina de seguiment de l'estada. A causa de la crisi del covid-19 les tutories seran virtuals. L'estudiant haurà de seguir les indicacions disponibles en el moodle de l'assignatura. Es prioritzarà l'ús de documentació electrònica. |
Criteris i procediments d'avaluació |
Es durà a terme una avaluació interna (per part de la universitat), una valoració externa (per part del centre de pràctiques) i una autovaloració (per part de l’estudiant). |
Metodologies |
Competències |
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Mecanismes de coordinació i seguiment de pràctiques externes |
|
L'estudiant realitzarà tres tutories obligatòries per garantir el millor seguiment i aprofitament de l'estada en l'empresa/entitat i assistirà al taller d'orientació professional. |
15% |
|
Estada de pràctiques |
|
El tutor de pràctiques acadèmic avalua l'estada de l'estudiant en l'entitat/empresa a partir del quadern de pràctiques, prèviament supervisat pel tutor/a de l'entitat, i de l'avaluació que rep l'estudiant. |
50% |
|
Memòria |
|
L'estudiant haurà de realitzar una memòria en la qual desenvoluparà un tema treballat al llarg de la carrera i ho relacionarà amb la seva experiència a l'entitat. La memòria inclourà el disseny d'un pla de futur professional i una autoavaluació de competències adquirides. Haurà de fer una reflexió crítica sobre l'ajust entre la teoria i la pràctica dels coneixements adquirits i impartits.
Amb la memòria l'estudiant inclourà l'autoinforme sobre l'estada a l'empresa. |
35% |
|
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Només es podrà matricular l'assignatura de Pràctiques Externes quan s'hagin superat el 70% dels crèdits de la doble titulació. Es recomana a l'estudiant amb situacions personals derivades o connectades amb la situació de discapacitat contacti el primer dia amb el coordinador/a de l'assignatura per al d'ajustar l'oferta a la seva situació. en general, es recomana a l'estudiant llegir la normativa de Pràctiques externes del Centre per tal de conèixer els seus drets i deures i tenir un millor funcionament de les pràctiques. En el cas particular dels estudiants del doble grau Dret-Relacions Laborals i Ocupació es permet que matriculin l'assignatura quan tinguin superats el 65 % dels crèdits de l'itinerari de doble grau, tot i que, en el moment d'iniciar les pràctiques han de tenir superats el 70% del total de crèdits necessaris per assolir la doble titulació. Les pràctiques a l'estiu es desenvolupen durant els mesos de juny i juliol. |
Bàsica |
Torres-Coronas, T. i Jordi-Amorós, C., PRÀCTIQUES EXTERNES I TREBALL FINAL DE GRAU Un projecte pilot de formació dual, , Revista CIDUI 2018
|
Enllaç d'accés a les normatives URV que afecten les pràctiques
externes. És important llegir la normativa específica del grau per tal
de conèixer els drets i deures que s'han de respectar durant l'estada en
pràctiques a l'entitat assignada. Feu clic a l'enllaç http://www.fcj.urv.cat/facultat/normatives/ per obrir el recurs. |
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|