Type A
|
Code |
Competences Specific | | A5 |
Ser capaç de cercar, analitzar i interpretar informació quantitativa i qualitativa de caràcter econòmic, social i legal, rellevant per a la presa de decisions en el context financer. |
| A7 |
Entendre els principis bàsics de l'economia (tant a nivell microeconòmic com macroeconòmic) i la seva influència sobre el sector financer. |
Type B
|
Code |
Competences Transversal | | B5 |
Treballar en equip de forma cooperativa i responsabilitat compartida. |
| B6 |
Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en àmbits tècnics concrets. |
Type C
|
Code |
Competences Nuclear | | C1 |
Dominar en un nivell intermedi una llengua estrangera, preferentment l’anglès. |
| C3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
| C4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
Type A
|
Code |
Learning outcomes |
| A5 |
Domina els instruments d'anàlisi de l'estructura econòmica d'un territori.
Coneix els fons documentals més habituals per a l'anàlisi de l'activitat econòmica.
Utilitza i combina informacions de diferents fons documentals, n'extreu el contingut bàsic i redacta informes de síntesi de tipus sectorial o territorial.
| | A7 |
Coneix i comprèn les diferents activitats, institucions i agents presents a l'economia espanyola.
|
Type B
|
Code |
Learning outcomes |
| B5 |
Participa de forma activa i comparteix informació, coneixement i experiències
| | B6 |
Redacta documents amb el format, contingut, estructura, correcció lingüística, registre adequats i il·lustra conceptes utilitzant correctament les convencions: formats, títols, peus, llegendes,...
|
Type C
|
Code |
Learning outcomes |
| C1 |
Comprèn informació i articles de caràcter rutinari
| | C3 |
Localitza i accedeix a la informació de manera eficaç i eficient
| | C4 |
Produeix un text escrit ben estructurat, clar i ric
|
Topic |
Sub-topic |
TEMA 1.- LA COMPTABILITAT NACIONAL |
1.1. La Comptabilitat Nacional
1.2. Del PIB pm a la capacitat / necessitat de finançament
|
TEMA 2. - ANÀLISI SECTORIAL D’UNA ECONOMIA |
2.1. Estructura econòmica sectorial
2.2. Les relacions intersectorials |
TEMA 3. –ANÀLISI DEL CREIXEMENT ECONÒMIC I INDICADORS DE CONJUNTURA |
3.1. El creixement econòmic
3.2. Mercat laboral i determinats del creixement econòmic
3.3. Sector públic
|
TEMA 4. – SECTOR EXTERIOR D'UNA ECONOMIA |
4.1 Balança de pagaments
4.2. Indicadors de sector exterior
|
TEMA 5. INDICADORS SOCIOECONÒMICS |
5.1. Comparacions internacionals
5.2. Benestar, desigualtat i pobresa |
Methodologies :: Tests |
|
Competences |
(*) Class hours
|
Hours outside the classroom
|
(**) Total hours |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
30 |
30 |
60 |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
12 |
10 |
22 |
Treballs |
|
6 |
30 |
36 |
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària |
|
6 |
20 |
26 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves de desenvolupament |
|
4 |
0 |
4 |
|
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher. (**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies
|
Description |
Activitats Introductòries |
Presentació del contingut de l'assignatura, metodologies docents i avaluació |
Sessió Magistral |
Exposició sintètica del contingut principal de cadascun dels temes en què es divideix l'assignatura |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Realització d'exercicis relatius a cadascun dels temes de l'assignatura |
Treballs |
Realització de treballs en grup d'acord amb les indicacions i tutorització del professor (avaluables) |
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària |
Resolució de casos aplicats i articles. |
Atenció personalitzada |
Utilització de les hores d'atenció a l'estudiant per a resoldre qüestions i dubtes concrets. |
Description |
L'atenció personalitzada es planteja en base a les consultes dels alumnes a les hores de tutories, l'assessorament en l'aula d'informàtica i la tutorització del treball. |
Methodologies |
Competences
|
Description |
Weight |
|
|
|
|
Treballs |
|
Treball en grup- Els continguts, metodologia i terminis seran indicats pel professor |
25% |
Proves de desenvolupament |
|
Exàmens sobre els continguts del programa. S'han programat 2 proves:
- Primer parcial: examen sobre els continguts dels Temes 1 i 2. (10%)
- Examen final: examen sobre tots els continguts de l'assignatura (60%)
|
70% |
Others |
|
Participació a les classes presencials i resolució de preguntes, en els casos aplicats. |
5% |
|
Other comments and second exam session |
Els alumnes que no superin una qualificació de 3,5 en l'examen final en primera convocatòria suspendran l'assignatura en primera convocatòria (la nota final de la primera convocatòria serà la nota de l'examen final). La qualificació final en segona convocatòria serà la més favorable a l'estudiant d'entre: a) 20% treball i 80% examen final (en aquest cas, cal que la qualificació de l'examen final en segona convocatòria sigui superior a 3,5) b) 100% examen final. |
Bàsica |
IRAIZOZ, B., RAPUN, M, MUÑOZ CIDAD, C, Introducción a la economía aplicada, 2020, Civitas, Madrid
GARCIA DELGADO, J.L. i R. MYRO (coord.), Lecciones de economía española, 15a ed., 2020, Civitas, Madrid.
GARCIA DELGADO, J.L, Economía Española. Una introducción, 2019, Civitas, Madrid
MARTIN, M. et al. , Introducció a l’economia aplicada: Fonts i instruments, 2000, Servei Lingüístic URV (EINA 17).
MUÑOZ CIDAD, C. et al. , Las cuentas de la nación I. Introducción a la economía aplicada, 3a ed., 2008, Civitas, Madrid.
|
|
Complementària |
|
|
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation. |
|